چگونه بالکن و تراس را برای نصب چمن مصنوعی آماده کنیم؟

کد خبر: 1130224

حتی در حیاط خانه هایی که منظره بسیار زشت و نامرتبی دارد، اگر از چمن مصنوعی برای تزئین آن استفاده کنید به فضای زیبایی تبدیل می شود. اگر قصد نصب چمن مصنوعی برای بالکن و تراس خانه تان را دارید این مطلب را تا پایات مطالعه کنید.

بالکن و تراس شیک و زیبا با نصب چمن مصنوعی

چمن مصنوعی برای بالکن

حتی اگر خانه شما حیاط زیبا و باغ و باغچه ندارد، می توانید با نصب چمن مصنوعی در تراس و بالکن فضای بسیار خوبی را برای تفریح خود و فرزندانتان درست کنید. همانطور که می دانید کاشت و نگهداری از چمن طبیعی کار سخت و پر هزینه ای است به همین خاطر بیشتر افراد ترجیح می دهند که از چمن مصنوعی برای تزئین حیاط و بالکن و تراس خانه شان استفاده کنند. حالا می توانید از فضای حیاط و تراس و بالکن که تا قبل از این فقط برای پهن و خشک کردن رخت و لباس استفاده می کردید به عنوان فضایی برای بازی بچه ها و دورهمی های خانوادگی داشته باشید. با قرار دادن چند صندلی و یک میز کوچک می توانید از بالکن برای صرف صبحانه و عصرانه استفاده کنید.

نکات مهم پیش از نصب چمن مصنوعی در بالکن و تراس

چمن مصنوعی برای بالکن و تراس

چمن های مصنوعی که دارای زهکش مناسب در لایه زیرین خود هستند به راحتی آب حاصل از بارندگی و شستشو را از خود خارج کرده و مانع از ایجاد جلبک، کپک و تجمع گند آب و حشرات می شوند. با توجه به اینکه کف بالکن و تراس اغلب خانه ها سیمان یا موزاییک است و این مواد قابلیت جذب آب را ندارند، اگر سیستم زهکشی چمن مصنوعی خوب نباشد، آب زیر چمن جمع شده و باعث بروز مشکلاتی که پیش تر بیان شد می گردد.

بطور کلی چمن های مصنوعی رولی دارای سوراخ هایی برای تخخلیه آب هستند و سیستم زهکشی مناسبی دارند. معمولاً جنس این لایه از پلاستیک نرم و سبک ساخته می شود اما ممکن است برخی چمن ها دارای لایه زیرین ضخیم و سنگین باشند که کار نصب آن به دلیل وزن زیادی که دارد بسیار مشکل است.

هرچند که اغلب چمن هاص مصنوعی که در بازار ایران به فروش می رسند از نوع بکینگ پلاستیکی هستند اما برای خروج بهتر آب و زهکشی مناسب تر توصیه می کنیم از مدل هایی که دارای زهکش پارچه ای هستند خرید کنید زیرا این چمن های مصنوعی بسیار سبک وزن بوده و حتی اگر سوراخ هایی برای تخلیه آب نداشته باشند به دلیل بافت پارچه خیلی سریع خشک می شوند.

نحوه نصب چمن مصنوعی در بالکن

نصب چمن مصنوعی کف بالکن

برای نصب چمن مصنوعی در بالکن و تراس ابتدا باید ابزار کار را فراهم کنید.

  • متر
  • چسب نواری دو طرفه
  • قیچی و کاتر
  • ماژیک
  • برس مخصوص

توجه کنید که چسب نواری دو طرفه که برای نصب چمن مصنوعی استفاده می شود بسیار محکم به زمین میچسبد و اگر بخواهید آن را جدا کنید حتماً تکه هایی از آن بر روی زمین باقی خواهد ماند.

آماده سازی بالکن و تراس

چمن مصنوعی بالکن

پیش از هر کاری ابتدا باید بالکن و تراس را کاملاً تخلیه کنید. تمام گلدان ها، سطل های زباله و خرت و پرت و وسایلی که در این فضا انبار کرده بودید را بردارید. برای اینکه چسب نواری دو طرفه به راحتی بر روی زمین بچسبد با استفاده از یک جاروی تمیز کاملاً کف بالکن را جارو بکشید. حالا نوبت به اندازه گیری کف بالکن و تراس می رسد که با استفاده از متر اینکار را نجام می دهیم تا ابعاد چمن مصنوعی مورد نظر را برای برش زدن محاسبه کنیم.

با استفاده از ماژیک قسمت پشت چمن مصنوعی را بر حسب اندازه مورد نیاز برای برش زدن علامت گذاری کنید. سپس با استفاده از قیچی یا کاتر چمن را برش بزنید.

حالا باید چسب نواری دو طرفه را بصورت افقی (مطابق با درازای بالکن) بر روی کف تراس بچسبانید. حالا رول چمن مصنوعی را به آرامی روی زمین قرار دهید و کم کم آن را باز کنید تا به خوبی بر روی چسب نواری دو طرفه بچشبد. در نهایت با استفاده از برس مخصوص می توانید پرز و الیاف چمن را شانه کنید تا نمای ظاهری بهتری داشته باشد.

توجه داشته باشید با وجود اینکه بیشتر بالکن ها دارای شیب مناسب برای تخلیه آب هستند، برای همین اگر بالکن شما شیب مناسب را ندارد ابتدا باید این شیب را پیش از نصب چمن مصنوعی درست کنید. سپس چسب نواری دو طرفه را طوری بر روی کف بالکن بچسبانید که مانع از خروج آب نشود.

مراقبت و شستشوی چمن مصنوعی بالکن

نگهداریو  تمیز کردن چمن مصنوعی اهمیت زیادی دارد. اگر از گلدان و میز و صندلی بر روی چمن مصنوعی بالکن استفاده می کنید حتماً هر از گاهی آنها را جابجا کنید زیرا قیمت هایی از چمن که زیر پایه مبلمان و گلدان ها بصورت طولانی مدت قرار گرفته باشند خیلی زودتر دچار پوسیدگی خواهند شد. همیشه با استفاده از جارو یا جاروبرقی سطح چمن را تمیز کنید و برای شستشوی کامل می توانید از شامپو فرش استفاده نمایید.

برای اطلاع از قیمت چمن مصنوعی و خرید آنلاین این محصول می توانید به فروشگاه اینترنتی حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) مراجعه نمایید.

منبع : https://donyayechaman.com/

تالیف : تبلیغات اینترنتی ارجاع

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها