با تینر فوری و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید

کد خبر: 1126280

تینر فوری چیست؟  تینر فوری یکی از انواع تینر است که برای رقیق سازی رنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین دلیل استفاده از تینر کاهش ویسکوزیته رنگ و سهولت عمل رنگ آمیزی سطوح است اما تینرها با هدف‌های دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال از دیگر دلایل استفاده از تینر فوری میتوان به مواردی چون بهبود قابلیت اسپری، خاصیت برس خوری، کاهش سرعت خشک شدن رنگ، افزایش براقیت و کیفیت رنگ اشاره کرد.

تینر فوری که خود دارای انواع مختلفی چون تینر فوری 10000 است، برای رقیق سازی رنگ های فوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این تینر میتوان برای پاک کردن قلمو و برس‌های رنگ نیز استفاده کرد. اگر فراموش کنید برس یا قلمو رنگ را از درون سطل رنگ خارج کنید، رنگ بر روی قلمو خشک شده و دیگر تمیز کردن آن به سادگی ممکن نیست. برای پاک کردن ابزار رنگ آمیزی می‌توان از تینرها استفاده کرد.

تینر فوری

تینر صادراتی یکی از مشتقات نفتی است که به کشورهای همسایه صادر می‌شود. مسلما اگر بتوانید یک تولیدکننده تینر پیدا کنید که محصولات خود را صادر می‌کند، می‌توان نسبت به کیفیت و مرغوبیت محصول این کارخانه اطمینان خاطر بیشتری داشت. چگونه یک تینر فوری مناسب خریداری کنیم؟ برای اینکه تینر باکیفیتی خریداری کنید لازم است که خواص و ویژگی‌های یک تینر مناسب را بشناسید. موارد زیر جزو خواص تینرهای باکیفیت به شمار می‌روند:

  • سرعت تبخیر مناسب
  • سازگار با رنگ
  • قدرت حلالیت مناسب
  • برخورداری از ظاهری شفاف

بهترین تینر فوری کدام است؟

تینرهای فوری انواع متفاوتی دارند. تینر فوری 10000، تینر فوری 12000، تینر فوری 15000، تینر فوری 20000، تینر فوری 25000 و تینر فوری 60000 از رایج‌ترین انواع تینرهای فوری موجود در بازار هستند البته تینر 646 هم در میان تینر ها کارایی و محبوبیت زیادی دارد.. احتمالا برایتان سوال پیش می‌آید که این تینرها چه تفاوتی با یکدیگر دارند و کدام بهتر است؟ شماره بندی تینرهای فوری، قدرت حلالیت آن‌ها را نشان می‌دهد. بنابراین تینر فوری 25000 قدرت حلالیت بسیار بیشتری نسبت به تینر 10000 دارد؛ این بدین معنی است که با مصرف مقدار کمتری از تینر، می‌توان غلظت رنگ را به میزان دلخواه رساند. 

بهترین تینر فوری

اینکه کدام یک از این تینرها بهتر هستند، به هدف شما از استفاده از این تینر بستگی دارد. برای مثال اگر می‌خواهید صرفا قلموها یا سطوحی که قطره‌های رنگ بر روی آن ریخته شده است را پاک کنید، باید از یک تینر ضعیف‌تر مانند تینر فوری 6000 یا 10000 استفاده کنید اما برای کاهش ویسکوزیته حجم زیادی از رنگ بهتر است از تینرهایی با قدرت حلالیت بالا چون تینر 25000 استفاده شود.

چه مقدار از تینر فوری را باید با رنگ ترکیب کرد؟

یکی از سوالاتی که حین استفاده از تینر حتما با آن مواجه خواهید شد این است که برای چه میزان از رنگ، چه مقدار تینر استفاده شود؟ میزان ترکیب تینر با رنگ، در مورد هر نوع تینر فوری متفاوت است. بنابراین حین خرید از فروشنده سوال کنید یا اطلاعات درج شده بر روی ظرف تینر را بخوانید. بطور کلی نسبت رنگ به رقیق کننده عموما 1 به 4 است اما برای حاصل شدن نتیجه‌ای بهتر، مقدار دقیق این ترکیب را از تولید کننده تینر بپرسید.

توجه داشته باشید که ترکیب رنگ با تینر باید به آرامی صورت بگیرد. اگر این ترکیب به سرعت انجام شود کیفیت رنگ کاهش خواهد یافت. همچنین بهتر است از رنگ‌های سرد نیز استفاده نکنید. یک قاشق چوبی بهترین ابزار برای ترکیب رنگ با تینر است.

چگونه معتبرترین تولید کننده تینر را پیدا کنیم؟

تعداد زیادی کارخانه تینر در سطح کشور وجود دارد که تنها با یک جستجو ساده در اینترنت می‌توانید لیستی از این تولید کننده‌ها را پیدا کنید. اما موضوعی که وجود دارد این است که نمی‌توانید به کیفیت محصولات تولیدی توسط تمام این تولیدکننده‌ها اطمینان داشته باشید. از همین رو همواره توصیه می‌شود اگر قصد خرید مشتقات نفتی چون تینر را دارید، حتما از یک کارخانه تینر معتبر خریداری کنید.

معتبرترین تولید کننده تینر

یکی از بهترین راه‌های پیدا کردن یک کارخانه تینر معتبر، مراجعه به وبسایت کارخانه و مشاهده محصولات و توضیحات آن‌ها است. از این طریق تا حدود زیادی می‌توانید به متخصص بودن یا نبودن این تولید کننده پی ببرید. خرید از کارخانه‌هایی که محصولات خود را صادر می‌کنند نیز از دیگر راه‌های خرید یک تینر باکیفیت است. تینر صادراتی عموما کیفیت بالایی دارد. این تینرها به هیچ عنوان کدر یا مات نبوده و قدرت حلالیت بسیار مناسبی دارند. ممکن است تینر صادراتی کمی گران‌تر از دیگر انواع تینرهای موجود در بازار باشد.

آیا جایگزینی برای تینر 10000 یا تینر 20000 وجود دارد؟

گاهی اوقات به جای تینر 10000 از بنزین استفاده می‌شود که به هیچ عنوان انجام این عمل را توصیه نمی‌کنیم. بنابراین می‌توان گفت جایگزینی برای تینر فوری وجود ندارد چراکه آن میزان از غلظت رنگ که با تینر فوری کاهش می‌یابد، با هیچ حلال دیگری کاهش نخواهد یافت. تینرهای فوری متناسب با ویژگی‌های رنگ تولید می‌شوند به همین خاطر یک تینر فوری می‌تواند به راحتی غلظت رنگ فوری را کاهش دهد درحالی‌که ترکیب کردن همین رنگ فوری با تینر روغنی چنین نتیجه‌ای نخواهد داشت.

تینر 10000

عدم ترکیب رنگ با تینر مخصوص به خود نه تنها موجب عدم کاهش ویسکوزیته رنگ می‌شود، بلکه کیفیت نهایی کار نیز افت خواهد کرد. بنابراین اگر می‌خواهید رنگ بر روی سطح یکدست به نظر برسد باید صرفا از تینر استفاده کرده و حلال دیگری را جایگزین آن نکنید.

نکات ایمنی حین کار با تینرهای فوری

حلال‌هایی که بر پایه مشتقات نفتی هستند همیشه خطراتی به دنبال دارند به همین خاطر حین کار با تینر فوری نیز بهتر است نکات ایمنی را رعایت کنید. برای مثال از لوازم محافظت فردی چون ماسک، عینک و دستکش استفاده کنید. از طرفی دیگر از آنجایی که تینرها بخارهایی از خود ساطع می‌کنند بهتر است رقیق سازی رنگ در محیط باز یا محیطی با تهویه مناسب صورت بگیرد.

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها