"عصر صنعت اشراق" راهی آسان برای خرید پروفیل و لوله آلومینیومی

کد خبر: 1123024

در این مقاله می خواهیم به پروفیل آلومینیوم ، لوله آلومینیوم و قیمت روز آلومینیوم بپردازیم. در دنیای علم و صنعت امروزی فلزات بسیار زیادی با خواص مکانیکی و ترکیبات شیمیایی که هر کدام کاربردهای خاصی دارند، وجود دارد. طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده، فولاد و آلومینیوم به عنوان محبوب ترین و پرکاربردترین فلزات در صنعت مدرن شناخته می شوند. در بازار کنونی از پروفیل و لوله آلومینیوم به وفور استفاده می شود. در ادامه توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه خواهیم داد. همراهان عزیز سایت عصر صنعت اشراق برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت ها می توانید با شماره تماس های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

پروفیل آلومینیوم عصر صنعت اشراق

پروفیل آلومینیوم چیست؟

پروفیل در لغت به معنای ثابت بودن مقطع در طول  مشخصی است. همان گونه که از نام پیداست، پروفیل آلومینیوم به پروفیلی گفته می شود که از جنس آلومینیوم تولید شده باشد.پیش از آن که توضیحاتی در مورد‌ تولید پروفیل آلومینیوم ارائه کنیم، لازم است تا ویژگی های بارز این فلز پر خاصیت و منحصر به فرد را ذکر نماییم. آلومینیوم فلزی با رنگ نقره ای، دارای وزنی سبک و دارای قابلیت شکل پذیری بالا و عدم زنگ زدگی است. پروفیل آلومینیوم از پر مصرف ترین بخش های مصارف آلومینیوم می باشد.برای تولید پروفیل آلومینیوم ماده اولیه تولید ان که بیلت نام دارد را تحت فشار بالا و درجه حرارت مناسب قرار داده و سپس از بین قالب های مخصوصی عبور می دهند. بدین شکل ماده اولیه تغییر شکل یافته و به شکل مورد نظر تبدیل می گردد.

مزایای پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم به علت مزایای بسیاری که دارد، به پرکاربردترین فلز صنعت مدرن تبدیل شده است. از جمله مهم ترین مزیت های پروفیل آلومینیوم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پروفیل آلومینیوم نسبت به سایر آلیاژها دارای وزن سبک تری است.
  • پروفیل های آلومینیوم از زیبایی و جلای خاصی برخوردار هستند. به همین علت جایگزین های مناسبی برای پروفیل سایر فلزها از جمله پروفیل های فولادی است. به علاوه به علت زیبایی و جلوه خاصی که این پروفیل دارد می توان در نمای داخلی ساختمان نیز آن را استفاده نمود.
  • انعطاف پذیری و توانایی تحمل فشارهای بالا از بارزترین خصوصیات مهم پروفیل های آلومینیومی است.
  • پروفیل های آلومینیومی ضد زنگ بوده و در مقابل اکسید شدن بسیار مقاوم هستند. این موضوع موکب افزایش کاربری این پروفیل ها شده است.
  • این پروفیل ها قابل بازیافت بوده استفاده بهینه از آن ها امکان پذیر شده است.
  • این پروفیل ها قابلیت تولید در ابعاد مختلف، ضخامت های متفاوت و رنگ و طرح های متنوع را دارند.

لوله آلومینیوم چیست؟

از فلز آلومینیوم به علت خواص منحصر به فرد و مزایای بسیاری که دارد، محصولات فراوانی تولید می گردد. یکی دیگر از محصولات پر کاربرد و مفید آلومینیومی، لوله آلومینیوم است که اندازه و ضخامت لوله بر اساس کاربرد آن تعیین می گردد. به عبارتی دیگر بسته به تقاضا و نیز کاربرد لوله، نوع آلیاژ و ضخامت لوله آلومینیوم تعیین می گردد.

لوله آلومینیوم

مزایای استفاده از لوله آلومینیوم

لوله های آلومینیومی همچون پروفیل های آلومینیومی کاربرد و مصارف بسیاری دارند. این کاربردها به علت مزایای بی شمار آن ها است. این مزایا عبارتند از:

  • لوله های آلومینیومی قابلیت جوشکاری داشته و به همین سبب در صنعت و ساختمان سازی مصارف بسیاری دارد.
  • این لوله ها از انعطاف پذیری و قدرت شکل پذیری نسبتا مناسبی برخوردار هستند.
  • انعکاس نور و گرما توسط این لوله ها به خوبی انجام می شود.
  • رسانایی حرارتی و الکتریکی این لوله ها در برخی صنایع یک مزیت به شمار می رود.
  • مقاومت لوله های آلومینیومی در مقابل ساییدگی، فرسودگی و زنگ زدگی نسبت به سایر فلزات بالاتر است.
  • لوله آلومینیومی خاصیت عایق بودن در برابر صدا دارد.
  • خاصیت ضد مغناطیسی داشته و قابل بازیافت است.

قیمت روز آلومینیوم

قیمت آلومینیوم ثابت نبوده و بسته به عواملی دستخوش تغییرات می شود. قیمت روز آلومینیوم هر روز در سایت های رسمی و معتبر اعلام شده و قابل مشاهده است. سایت عصر صنعت اشراق اقدام به بررسی تعدادی از عواملی که در قیمت روز آلومینیوم تاثیرگذار هستند نموده است. این عوامل به شرح زیر هستند:

قیمت تمام شده مواد اولیه

بیلت ماده اولیه تولید پروفیل و لوله آلومینیوم است. قیمت ماده اولیه نقش بسیار زیادی در قیمت نهایی پروفیل و لوله دارد. هر چقدر قیمت تهیه مواد اولیه بیشتر شود، قیمت نهایی آلومینیوم بیشتر خواهد بود.

لازم به ذکر است که بیلت ها به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول شامل بیلت های نو و یا اولیه و دسته دوم شامل بیلت های ضایعاتی یا ثانیه هستند.

هزینه های تولید

هزینه های تولید در خطوط مختلف اکستروژن با یکدیگر متفاوت هستند. خطوطی که پیشرفته تر هستند، به علت توجه به تولید بیشتر با دقت بالاتر، دستگاه های دقیق تر و حساس تر دارند. هزینه هایی که برای نگهداری و استهلاک این دستگاه ها پرداخت می شود، در قیمت نهایی محصول تاثیر مستقیم دارند. البته ذکر این نکته لازم است که تاثیر این هزینه ها بسیار اندک بوده و به علت ظرفیت بالای تولید، میزان هزینه بین محصولات مختلف تقسیم می گردد.

هزینه های کنترل کیفیت

کنترل کیفیت از عوامل موثر در رضایت مشتریان است. ابزارآلات کنترل کیفیت از دستگاه های هزینه بر هستند.

پروفیل آلومینیوم

هزینه های ثانویه

این هزینه ها شامل هزینه هایی می شوند که در محصولات خاص به کار می روند. برای مثال می توان به نوار پلی آمید در محصولات ترمال بریک اشاره نمود.

هزینه های بسته بندی

بسته بندی به منظور حفظ کیفیت محصول و جلوگیری از وارد شدن آسیب حین حمل و نقل است. هزینه هایی که صرف بسته بندی محصولات می شود شامل هزینه تهیه برچسب پروفیل و لوله، کاغذ بسته بندی و نایلون بسته بندی هستند.

"عصر صنعت اشراق" راهی آسان برای خرید و استعلام قیمت روز محصولات آلومینیومی

در این مقاله با پروفیل و لوله آلومینیوم آشنا شدیم. حین خرید این دو قیمت محصول تنها معیار انتخاب نهایی نیست. قیمت از معیارهای انتخاب محصول است که باید در کنار سایر معیارها بدان توجه شود. محصولاتی که دارای قیمت ارزان و کیفیت پایین هستند، در ابتدا موجب جذب مشتری می گردند. اما با گذشت زمان میزان مشتریان آن کاهش می یابد. جهت اطلاع از قیمت ها و دریافت اطلاعات بیشتر همراه با مشاوره رایگان با شماره های درج شده در سایت عصر صنعت اشراق تماس حاصل نمایید.

برای اطلاع از قیمت های به روز و استفاده از مشاوره‌های رایگان کارشناسان فنی شرکت عصر صنعت اشراق می‌توانید یا نام عصر صنعت اشراق رو در گوگل سرچ کنید و یا با شماره 22981098-021 تماس حاصل فرمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها