خرید داکت و ترانکینگ از جنرال کنترل

کد خبر: 1122170

داکت یک کانال پلاستیکی یا فلزی است. برای استعلام در خصوص قیمت داکت سوپیتا یا خرید آن می توانید با مشاوران جنرال کنترل در ارتباط باشید. داکت را برای نصب روی سطوحی مانند کف، سقف و دیوارها جهت چیدمان منظم کابل‌های انتقال برق استفاده می‌شود. استفاده از داکت همچنین باعث کاهش آسیب کابل‌ها و بی‌نظمی در مسیر آن می‌شود. از داکت برای عبور کابل‌ها و سیم‌هایی مانند کابل برق، شبکه، فیبر نوری، تلفن و ... در اکثر ساختمان‌های اداری، تجاری و کارخانه‌ها نیز استفاده می‌شود. پس اگر احساس می‌کنید که به همچنین چیزی احتیاج دارید، می‌توانید اقدام به خرید داکت یا ترانکینگ کنید که در ادامه به معرفی تراکینگ هم خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید.

ترانکینگ چیست؟

ترانک یا ترانکینگ برای محافظت از کابل‌ها در برابر آسیب و مرتب نگه داشتن آن‌ها استفاده می‌شود. ترانکینگ سوپیتا که خرید آن را با قیمت مناسب می توانید از ما بخواهید، معمولاً به شکل مربع یا مستطیل با لولاهایی است که در صورت نیاز دسترسی آسان به کابل را فراهم می‌کند. اگر کابل‌ها به صورت شل در اطراف دیوارها و کف قرار بگیرند، مشکل‌ساز خواهند بود؛ بنابراین ترانکینگ این مشکل را برطرف می‌کند و ظاهری تمیز به خانه یا محل کار شما می‌دهد. از ترانکینگ به طور گسترده در محیط‌های مختلف از جمله خانه‌ها، هتل‌ها و بیمارستان‌ها استفاده می‌شود. ترانک‌ها محفظه‌های محصور شده‌ای هستند که برای توزیع سیستم‌های برق اضطراری، شبکه‌های کامپیوتری، مبادلات تلفنی و سیستم‌های صوتی اعلام حریق استفاده می‌شوند.

تفاوت داکت و ترانکینگ چیست؟

داکت معمولاً از فلز یا پلاستیک ساخته می‌شود و سیم‌کشی الکتریکی ساختمان را محافظت و هدایت می‌کند. داکت همچنین به محافظت از سیم‌کشی برق در برابر رطوبت و ضربات مکانیکی نیز کمک می‌کند. یکی دیگر از مزایای خرید داکت این است که ایمنی را تضمین می‌کند؛ زیرا به راحتی می‌توان کابل‌های موجود را خارج کرد و آن‌ها را با کابل‌های جدید جایگزین کرد؛ اما ترانکینگ معمولاً از یک قطعه سخت از PVC، مس یا آلومینیوم ساخته می‌شود و در جایی که کابل‌های الکتریکی مختلف به هم متصل می‌شوند، استفاده می‌شود، زیرا به انتقال جریان برق کمک می‌کند. سیستم ترانک، ایمنی در برابر گرد و غبار و رطوبت را تضمین می‌کند. همچنین از آسیب به عایق کابل‌ها جلوگیری می‌کند و ماندگاری بالایی دارد.

کاربرد داکت و ترانکینگ

در سال‌های اخیر خرید داکت و ترانکینگ برای کانال‌کشی کابل‌ها بسیار افزایش یافته است؛ زیرا بسیاری از مردم نمی‌خواهند کابل‌ها در زیر فرش یا کفپوش‌ها عبور داده شوند. همچنین استفاده‌های صنعتی از داکت و ترانکینگ این اجازه را می‌دهد تا کابل‌هایی با طول‌های متعدد در مناطق پرتردد، بدون ایجاد خطر عبور داده شوند. در محیط‌های صنعتی، یک داکت اجازه می‌دهد تا کابل‌های زیادی که برای انواع مختلف شبکه‌ها ضروری هستند، اجرا شوند. یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین کاربردهای ترانک که مشوق اصلی برای خرید ترانکینگ است، مرتب و مخفی نگه داشتن کابل‌هاست. ترانکینگ با دارابودن یک حفره پلاستیکی سفت و سخت، یک راه مطمئن را برای محافظت از کابل‌های برق ساختمان فراهم می‌کند. همچنین ترانکینگ ظاهر زیبایی به سیم‌کشی ساختمان می‌دهد و آن‌ها را مرتب کرده و در یک مکان نگه می‌دارد.

یکی دیگر از کاربردهای ترانکینگ، حفظ سلامت و ایمنی افراد است. ترانک به دلایل بهداشتی و ایمنی برای جلوگیری از عبور تصادفی کابل در خانه یا محل کار نصب می‌شود و خطرات احتمالی زمین خوردن و برق گرفتگی را از بین می‌برد. همچنین جنس پلاستیکی بدنه ترانکینگ‌ها از قرار گرفتن سیم‌ها در معرض خطرات آب مانند سیل که باعث ایجاد خطر آتش سوزی و شوک الکتریکی می‌شوند، جلوگیری می‌کند. از نظر فنی، ترانکینگ بررسی هرگونه مشکل تعمیر و یا تعویض کابل‌های آسیب دیده یا معیوب را برای تکنسین‌ها آسان‌تر می‌کند.

انواع داکت

  • داکت‌های ترموپلاستیک

داکت‌های ترموپلاستیک به دلیل ویژگی‌های کاربردی، ارزان و انعطاف‌پذیر در مکان‌های سطحی ترجیح داده می‌شوند.

مزایای داکت‌های ترموپلاستیک عبارتند از:

  1. دوام زیاد
  2. جلوگیری از اتصال کوتاه
  3. حمل و نقل آسان
  4. مونتاژ، برش و سوراخ کردن آسان
  5. ظاهر زیبا
  6. قابل تولید در رنگ‌های مختلف

داکت‌های ترموپلاستیک بدون هالوژن برای استفاده در طیف وسیعی از محیط‌ها و شرایط ایده‌آل هستند و به همین دلیل اکثر افراد ترجیح می‌دهند اقدام به خرید داکت ترموپلاستیکی کنند. در مراکز خرید، سینماها، سالن‌ها، مدارس، مراکز پرتجمع، مناطق با الزامات ایمنی خاص (مانند مناطق زیرزمینی، ایستگاه‌های مترو، صندوق‌های بانک) و انواع مختلف کارخانه‌های صنعتی (مانند پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها) از داکت‌های ترموپلاستیکی استفاده می‌شود.

  • داکت های فلزی

داکت فلزی، کابل‌ها را قادر می‌سازد تا از سقف یا دیوار عبور کنند تا به راحتی و در یک خط حمل شوند. داکت‌های فلزی در عرض و طول‌های مختلف به صورت پروفیل U شکل از ورق‌های سوراخ‌دار تولید می‌شوند. داکت‌های فلزی که از فولاد کربنی ساخته شده‌اند، پس از ساخت گالوانیزه گرم می‌شوند تا در برابر محیط‌های سخت مقاوم باشند. آن‌ها همچنین برای انواع کاربردهای صنعتی ایده‌آل هستند. به عنوان مثال، جایی که غلظت بالایی از رطوبت یا شوری وجود دارد، جایی که از اسیدها استفاده می‌شود یا زمانی که به کابل‌های بسیار ضخیم یا زیاد نیاز است (مانند پتروشیمی‌ها، صنایع آهن و فولاد، نیروگاه‌ها و تاسیسات زیرزمینی یا دریایی) از این نوع داکت‌ها استفاده می‌شود.

ویژگی‌ها و مزایای خرید ترانکینگ

  • حفاظت از کابل

هنگامی که کابل‌ها با ترانکینگ‌ها محصور می‌شوند، خطر آسیب به کابل‌ها کاهش می‌یابد. ترانک آسیب را کاهش می‌دهد؛ زیرا بدون استفاده از ترانکینگ، کابل‌ها می‌توانند در مکان‌های تنگ کشیده، درهم یا جمع شوند و باعث ایجاد فشار  روی هم شوند.

  • مدیریت آسان‌تر کابل‌ها

هنگام استفاده از ترانکینگ، تعمیر و نگهداری از کابل‌ها بسیار آسان‌تر می‌شود و ترانک، کابل‌ها را در شرایط خوبی نگه می‌دارد. ترانکینگ کابل معمولاً به شکل مربع یا مستطیل با بخش‌های لولا مانند است که امکان دسترسی آسان به کابل را در صورت نیاز فراهم می‌کند.

  • خطر و آسیب کمتر

ترانکینگ‌ها انواع خطرات ناشی از سازماندهی نامناسب سیم‌ها از جمله خطرات برق گرفگی و آتش سوزی را کاهش می‌دهند. همچنین ترانک، کابل‌ها را ایمن نگه می‌دارد و میزان آسیب را کاهش می‌دهد.

خرید داکت و ترانکینگ از جنرال کنترل

مادر فروشگاه اینترنتی لوازم داکت و ترانکینگ جنرال کنترل طیف وسیعی از داکت‌ها و ترانکینگ‌ها و بسیاری از محصولات سوپیتا از‌جمله داکت سوپیتا و ترانکینگ سوپیتا را در اندازه و شکل‌های مختلف ارائه می‌دهد. همچنین شرکت جنرال کنترل مقرون به صرفه‌ترین نرخ‌ها را در میان سایر رقبا دارد که برای مشاهده قیمت و خرید داکت سوپیتا و ترانکینگ سوپیتا می‌توانید به وب سایت جنرال کنترل مراجعه نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها