آشنایی با نرم افزار های پزشکی و عملکرد ان ها

کد خبر: 1121501

با توجه به حضور و پیدایش بیماری های گوناگون در جوامع مختلف، همواره انسان ها به سراغ پیشرفت در زمینه پزشکی و سلامت رفته اند. تولید نرم افزار پزشکی یکی از اصلی ترین پیشرفت های انسان در حوزه سلامت و بهداشت می باشد. نرم افزار های پزشکی همواره در حال پیشرفت بوده و کمک شایانی به انسان در زمینه های پزشکی ، دارو ، طبابت و ... می کنند.

نرم افزار پزشکی

عملکرد نرم افزار آزمایشگاه

پیشرفت روز افزون تکنولوژی  همواره تاثیر چشمگیری بر روی زندگی انسان های داشته است. به طوری که امروزه نمی توان از کمک آن به مراکز بهداشتی اعم از بیمارستان ها ، داروخانه ها ، آزمایشگاه ها و... چشم پوشی کرد . به وجود آمدن نرم افزارهای نوبت دهی در آزمایشگاه یکی از تاثیرات پیشرفت تکنولوژی بر روی جامعه پزشکی و سلامت می باشد که سبب راحت تر شدن کار مراجعه کنندگان و پرسنل مراکز پزشکی ،  به وجود نیامدن ازدحام در آزمایشگاه ها و .... شده است. . این نرم افزار پزشکی سبب شده است تا مراجعه کنندگان با کمترین معطلی و اتلاف وقت به امور درمانی خود رسیدگی کنند. نرم افزار های پزشکی انواع مختلفی دارند، به عنوان مثال نرم افزار مطب سینا . سلاک طب و لوکس طب همگی جز مشهور ترین نرم افزار های پزشکی مربوط به مدیریت آزمایشگاه می باشند که هرکدام از ان ها ویژگی های مخصوص به خود می دارند. از سری امکانات نرم افزار آزمایشگاه میتوان به انبار داری، کمک به پرسنل هر بخش، مدیریت ورود و خروج کالاهای مصرفی ، درج قیمت کالا ها و ... اشاره کرد. تهیه گزارش یکی دیگر از بهترین قابلیت های این نرم افزار های پزشکی می باشد که سبب راحت تر شدن تهیه گزارش های کلی و جزئی پزشکی در بخش های مختلف آزمایشگاه شده است. حسابداری نیز جزوء یکی از قابلیت های مهم این نرم افزار محسوب میشود که کمک شایانی به پرسنل بخش اداری آزمایشگاه یا بیمارستان می کند. امکان نوبت دهی به بیماران به صورت آنلاین، تشکیل پرونده پزشکی بدون حضور بیمار و به صورت آنلاین از دیگر قابلیت های یک نرم افزار پزشکی مربوط به مدیریت امور آزمایشگاه، بیمارستان و ... می باشد.

نرم افزار پزشکی

 

چرا باید از نرم افزار های مطب استفاده کنیم؟

در چند سال اخیر که ویروس کرونا بیشتر کشور های جهان را به خود درگیر کرده است ، پیشرفت در طبابت، دستگاه های پزشکی و نرم افزار های پزشکی، کمک بسیار چشمگیری به دولت ها و کادر پزشکی هر کشور برای رفع و از بین بردن هرچه سریع تر ویروس کرونا کرده است. برای جواب سوال فوق میتوانیم به قبل و بعد از ورود نرم افزار های پزشکی به دنیا سلامت و بهداشت مراجعه کنیم . وجود خطاهای پزشکی، زمان بر بودن استفاده از متد های قدیمی، ازدحام و شلوغی مطب ها و ... همگی جز معایب روش سنتی مدیریت مطب می باشند. تمام معایب فوق می توانند جواب و دلیلی قانع کننده و بسیار ساده برای سوال بالا باشند. برای دریافت نرم افزار مطب سلاک طب لینک قبل را کلیک کنید.نرم افزار های پزشکی انقلابی مهم در جامعه پزشکی دنیا را رقم زده اند و به انسان در انجام کار های درمانی مختلف، بسیار کمک کرده اند. این نرم افزار ها می توانند با کمترین خطا و در کوتاه ترین زمان ممکن به وظایف خود و امور یک مرکز درمانی بزرگ رسیدگی کنند. گر چه هنوز مراکز درمانی، مطب ها و ... وجود دارند که از نرم افزار های پزشکی استفاده نمی کنند. اما به زودی این تکنولوژی فراگیر شده و جایگزین روش های قدیمی در تمام مراکز و بخش های مربوط به سلامت و بهداشت می شوند. نرم افزار های پزشکی همچون دیگر اجزای زندگی انسان ، همواره در حال پیشرفت و به روز شدن هستند و این پیشرفت ها ، سبب بهتر شدن و بهبود عملکرد آن ها می شوند. پیشرفت و بهبود عملکرد یک نرم افزار پزشکی میتواند تاثیر چشمگیری بر روی عملکرد بخش های مختلف یک بیمارستان، داروخانه، آزمایشگاه و ... داشته باشد و سرعت عمل تمامی ان ها را میزان قابل توجهی افزایش دهد.

نرم افزار پزشکی

امکانات نرم افزار داروخانه

امروزه داروخانه ها نیز به نرم افزار های پزشکی مجهز شده اند  و از این تکنولوژی مدرن استفاده می کنند . از سری نرم افزار های پزشکی مربوط به امور داروخانه ، میتوان به نرم افزار پزشکی ایمن افزار، تیام، ماندگار و ... اشاره کرد، که همگی آنها جزوه  پرکاربردترین نرم افزار های پزشکی موجود در این عرصه محسوب می شوند. این نرم افزار های مدیریت داروخانه خدمات فراوان و گسترده ای به مراجعه کنندگان و پرسنل داروخانه عرضه می کنند. برای مثال، کمک کردن به جمع آوری نسخه بیماران و مراجعه کنندگان ، نمایش دارو های موجود در انبار و دستورالعمل مصرف آن ها با کمترین خطا ،  ثبت اطلاعات دقیق بیمار در فاکتور ، وجود بانک اطلاعاتی پزشکان ، پشتیبانی از دستگاه های بارکد خوان برای ثبت دقیق اطلاعات قیمتی و تاریخی دارو ها و ... همگی جز خدمات ارائه شده توسط این نرم افزار ها محسوب میشوند.  نرم افزار پزشکی مربوط به مدیریت داروخانه کمک شایانی به مراجعه کنندگان و پرسنل داروخانه می کند به همین دلیل امروزه از این نرم افزار ها در اکثر داروخانه های بزرگ کشور استفاده می شود. در حال حاضر بیشتر نرم افزار های پزشکی معتبر، نسخه  رایگان نداشته و برای استفاده از آن ها باید از نسخه های پولی آن ها استفاده نمایید. برای دانلود نرم افزار داروخانه به لینک قبل مراجعه کنید.

نرم افزار پزشکی

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها