چه کتابهایی بخوانیم؟ چه کتابی هدیه دهیم؟ (مشاوره رایگان)

کد خبر: 1121500

شاید خیلی از ما این سوال را داشته باشیم که ”چه کتابی را بخوانیم؟

سر راست ترین پاسخ به این سوال پیروی از این قاعده است:

        1. کتاب هایی که گذشته را نشان می‌‎دهند.
        2. کتاب‌هایی که امروز را روایت می‎‌کنند
        3. کتاب هایی که از فردا خبر می‎‌دهند.

وقتی به جهان کتاب‎ها نگاه می کنیم باید  آنهایی را پیدا کنیم که پرورش دهنده وجود ما هستند، شخصیت ما را می‌‎سازند و یک منبع الهام بخش  به شمار بیایند. اما قرار نیست با همین پاسخ کلی به این سوال جواب بدهیم. انتخاب کتاب مناسب نقطه مهمی در زندگی ماست. در این مقاله سعی داریم این موارد را از عمق تا سطح بررسی کنیم و راهنمایی کاملی داشته باشیم برای انتخاب یک کتاب خوب برای خود و این که  چه کتابی هدیه بدهیم.

کسی که می‎داند چگونه و چه چیزی بخواند، این قدرت را دارد که خود را بزرگ نشان دهد، راه های بقای خویش را گسترش دهد و زندگی اش را کامل، پربار و دلچسب کند.

چرا باید کتاب بخوانیم؟

وقتی کتابی را می‌خوانی انگار چمدان را بسته‌ای تا سفری شگفت‌انگیز را در سرزمین تازه‌ای آغاز کنی. کتاب‎ها ابزاری برای بهتر زندگی کردن هستند، برای داشتن زندگی بهتر ببینید باید چه کتابی بخوانید

شما با خواندن 10 کتاب غیردرسی از 99درصد آدم‌های این کشور باسوادتر هستید. غیر از این که کتاب، دانش ما را بیشتر می‌کند، ارتباط حسی‌مان را با دیگران افزایش می‌دهد و ما را اجتماعی‌تر می‌کند.

کتاب، تجارب ما را غنی‌تر و دامنه واژگان را وسیع‌تر می‌کند و در نتیجه اثرگذاری اجتماعی را افزایش می دهد و شما انسان ارزشمندی در جامعه خواهید شد.

باز هم به دنبال دلایل کتاب خواندن هستید؟

کتاب، حافظه ما را تقویت می‌کند. کتاب باعث می‌شود هزینه کمتری برای یادگیری بدهیم و سریعتر یاد بگیریم.مهم‌تر از همه اینکه با کتاب خواندن می‌توانید به آسانی جواب سوال‌هایتان را از زبان نویسندگان مختلف با دیدگاه‌های متفاوت پیدا کنید.

خواندن، راه را برای شما باز می‌کند. خواندن شما را با آنچه در ذهنتان به آن نیاز دارید، رو‌به‌رو می‌کند و امکان دسترسی به آرمان‌ها و آرزوهارا فراهم می‌سازد.

این درست نیست که فکر کنیم ما فقط یک بار فرصت زندگی کردن داریم؛ اگر بتوانیم بخوانیم، نه یک بار، بلکه بارها و نه به یک شکل بلکه به گونه‌های مختلف می توانیم زندگی کنیم.

 

چرا کتاب می خوانیم

وقتی می‌توانیم فیلم خوب ببینیم؛ چرا کتاب بخوانیم؟

خوب است که فقط مصرف کننده نباشید؛ اکثر فیلم‌های مطرح جهان را کارگردانانی کتابخوان و متفکر ساخته‌اند. اگر بخواهید به عمق خواسته آن کارگردان بروید، باید کتاب بخوانید. اگر زیاد کتاب بخوانید، شما را کتاب‌خوانده به حساب می‌آورند؛ اما اگر زیاد تلویزیون نگاه کنید، شما را تلویزیون‌دیده خطاب نمی‌کنند. اگر به فیلم و سینما علاقه‌مندید می‌توانید کتاب‌هایی با همین موضوعات انتخاب کنید و بخوانید مثل نمایشنامه و داستان.

چگونه کتاب بخوانیم؟

کتاب خواندن مهمترین چیزی است که در مدرسه و دانشگاه به ما آموزش نداده اند. مجموعه های آموزشی زیادی در تلاش هستند تا مهارت های مطالعه را به مردم آموزش بدهند. متاسفانه خیلی از آنها تمرکز خود را روی تندخوانی گذاشته‌اند. برخی دیگر نیز روی تقویت حافظه کار می‌کنند. پیشنهاد مرتا به شما این است که چگونه کتاب خواندن و مهارتهای مطالعه را با هرم مطالعه یاد بگیرید که بتوانید همه کتاب ها را با سرعت مناسب و درک مطلب مطلوب خود بخوانید.

چه کتابی بخوانیم

اگر فرد کتابخوانی باشید، حتما زیاد از شما پرسیده می شود که  "چه کتابی پیشنهاد میکنید" یا "چه کتابی خوبه" یا "چه کتابی مطالعه کنیم"  و شما ممکن است دو حالت پاسخ دهید:

حالت اول. می گویید بستگی دارد برای چه سنی؟ چه هدفی؟ چه دغدغه ای؟

حالت دوم. یکی از کتابهایی که خوانده اید و ار آن لذت برده اید را معرفی می کنید.

اما حتما قبول دارید که حالت دوم یک چیز سلیقه ای است و نمی توان گفت کتابی که برای شما لذتبخش بوده برای دیگری هم لذتبخش باشد. چون هرکس اعتقادات و ژانر مطالعاتی مخصوص به خود را دارد.

با پر کردن فرم  چه کتابی بخوانیم بصورت رایگان مشاوره بگیرید که چه کتابی بخوانید یا برای دیگری چه کتابی هدیه بگیرید. پس از پر کردن این فرم ظرف یک روز تا یک هفته پاسخ برای شما پیامک می شود.

فرم مشاوره کتاب خوب

برخی دیگر اصلا کتابخوان نیستند و نمی دانند که باید با چه کتابی شروع کنند. ژانر مورد علاقه هم ندارند. برای اینها باید ببینید علایق شخصی شان چیست؟ اگر به سفر علاقه مندند برایشان سفرنامه بخرید. اگر به ورزش علاقه مندند زندگی نامه یکی از ورزشکاران مورد علاقه او را بخرید . اگر به تکنولوژی میل دارند، سرگذشت افرادی مثل بیل گیتس یا استیو جابز را بخرید. نمایشنامه و فیلم نامه هم برای علاقه مندان به تاتر و سینما خوب است. کتاب اثر مرکب  یا انهایی که در مورد عادت و عادتسازی اند برای افرادی که دنبال موفقیت هستند مناسب است. برای داستان و رمان هم سن و سال خیلی مهم است. 

خواندن هر کتاب یعنی محدوده‎ایی از اطلاعات را وارد ذهن و روح زندگیمان کنیم. بنابراین مهم است که چه کتاب هایی را انتخاب می‎‌‌‌‌کنیم. به نظر می ‎رسد که هیچ گاه نتوان لیستی از کتاب‎های کاملا مناسب و دقیق برای پروش افراد درست کرد. چرای این مسئله هم کاملا واضح است، چون کتاب ها عینک ما برای دیدن جهان هستند. هر کسی عینک مخصوص خودش را نیاز دارد. طبیعی است که یک نسخه برای همه افراد چه کار بیهوده و اشتباهی است. در این میان اما می‎شود گاهی به معرفی دیگران هم بها داد اما به اندازه درستش. نمی‎توان انتظار داشت که پاسخ جامع و کامل “چه کتابی بخوانم؟” را از معرفی کتاب دوستانمان بگیریم.  هر فردی جهان زیسته خودش را دارد. معرفی کتاب هر کس برای جهان خودش خارق العاده بوده و اگر بدون در نظر گرفتن این مسئله تن به معرفی دوستانمان بدهیم تله کتاب های کسل کننده برای ما پهن می‎شود. خلاصه این که هیچ لیست دقیقی وجود ندارد که بخواهیم کتاب های خوب و مناسبی برای مدت زمان محدود زندگیمان انتخاب کنیم اما راه‎هایی هست که بتوان با آن راحت تر به کتاب های خوب رسید.  مثل اینکه از مرتا mertaa.ir مشاوره بگیرید تا بگوید که با چه کتابی شروع کنید

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها