راهنمای خرید شال و روسری با نکات ساده و کاربردی

کد خبر: 1120763

راهنمای خرید شال و روسری

خرید شال و روسری برای مجالس و دورهمی های شبانه بسیار مهم است. اگر گران ترین و شیک ترین مانتوها و پالتوها را تن کنید و کفش های زیبا بپوشید، این برای آراستگی شما خانم های شیک پوش کافی نیست. حتما باید انتخاب خوبی برای پوشاندن موهای سر خود داشته باشید تا زیبایی سایر لباس هایتان بیشتر نمایان شود.

 

شاید خیلی ها فکر کنند که روسری و شال تنها پوششی برای پوشاندن موهایشان است، اما این نکته حقیقت ندارد و باید بدانید که روسری و شال در تمام دنیا و حتی کشورهای دیگر ابزار مد و زیبایی محسوب می شود. در اروپا که هیچ حساسیتی نسبت به حجاب وجود ندارد، سرپوش به عنوان ابزار زیبایی برای زنان شناخته می شود. با ما همراه باشید تا نکات خیلی مهمی در زمینه انتخاب شال و روسری مناسب را با شما در میان بگذاریم.

 

روسری و شال باید با فرم صورت هماهنگ باشد

آشنایی با فرم صورت موضوعی است که به زیبایی ظاهر شما کمک زیادی می کند. اگر آگاهی کاملی نسبت به فرم هندسی صورت خود داشته باشید، می توانید علاوه بر یافتن مدل های مناسب برای فرم موهای خود، در زمینه روسری و شال نیز به راحتی انتخاب مناسبی داشته باشید. همچنین ما به شما توصیه می کنیم که برای خرید روسری و شال سراغ یک فروشگاه معتبر بروید.

 

طول صورت را با انتخاب درست روسری کوتاه کنید

در صورت مستطیل و بلند، طول صورت بیشتر از عرض است، پیشانی و فک هم اندازه و دارای لبه های تیز هستند. در این صورت باید روسری و شال را به نحوی بپوشید تا طول صورت کوتاهتر و لبه های تیز صورت گرد باشد. شال انتخاب مناسبی برای صورت های مستطیلی نسبت به روسری است. می توانید گوشه های صورت خود را با شال مناسب گرد کنید. انتخاب روسری و شال هایی را که طرح های چهارگوش دارند نادرست است. صورت خود را با انواع هدبند و اکسسوری ها زیر روسری کوتاه کنید. روسری و شال خود را گرد کنید. برای این کار حتماً کناره های روسری و شال خود را تا کنید تا گونه هایتان مشخص شود. مدل هایی را انتخاب نکنید که در پشت سر بسته می شوند. به طور کلی پارچه های نرم و لخت برای شما مناسب می باشد.

انتخاب شال و روسری متناسب با فرم صورت

مدل های مناسب برای صورت های بیضی شکل

اگر شما صورت بیضی دارید، اکثر مدل ها برای شما مناسب هستند. می توانید روسری و شال خود را به دلخواه و به شکل های متنوع با صورت بیضی ببندید. اما اگر فکر می کنید صورتتان کشیده است، بهتر است زیر روسری یا شال هدبند ببندید و کناره های روسری و شال خود را جمع کنید تا گونه ها بیشتر نمایان شوند.

 

صورت های مثلثی باید چانه خود را بپوشانند

اگر صورت مثلثی دارید به دلیل اینکه پهنای چانه خیلی کم است و چانه تیز است و در عوض پیشانی پهن است، باید عرض پیشانی را کم کنید تا به چانه تناسب خوبی داشته باشد. روسری و شال به گونه ای سر کنید تا گوشه های پیشانی شما دیده نشود. با بستن شال و روسری می توانید چانه را با روسری و شال تیز کنید تا قسمت پایین چانه پوشانده شود.

 

انتخاب روسری و شال برای صورت های مربعی

اگر صورتی با فرم مربعی دارید، چون در این صورت ها، چانه و فک مربعی شکل است، باید این لبه ها را با روسری و شالی که می پوشید. روسری بهترین گزینه برای صورت های مربع است. می توانید گوشه های مربع صورت خود را با روسری گرد کنید. روسری و شال هایی که طرح های مستطیلی دارند و همچنین مدل هایی که در پشت بسته می شوند را انتخاب نکنید. روسری هایی با مواد نرم و لخت برای افرادی که صورت های مربعی دارند مفید است.

فرم صورت و انتخاب شال مناسب

صورت های گردها باید پیشانی خود را بلند تر کنند

در صورت های گرد، پیشانی پهن و کوتاه است. شما باید پیشانی را پهنتر با روسری و شال و در عوض یک پیشانی بلندتر نشان دهید. می توانید از هدبند یا دستمال سر استفاده نمایید، اما نباید بیش از 1/4 از پیشانی را بگیرید. به هیچ وجه ارتفاع پیشانی را کم نکنید. برای اینکه پیشانی خود را بلندتر نشان دهید، از هدبندهای رنگ روشن دارند استفاده کنید و روسری و شال خود را به شکل مستطیل تیره کنید. به هیچ عنوان کناره های روسری یا شال را تا نکنید. از پارچه های قوی و طرح دار برای فرم دادن به صورت خود استفاده کنید.

 

صورت های ذوزنقه ای

صورت های ذوزنقه ای هم وجود دارد که در آنها پیشانی پهن تر از چانه و پیشانی بسیار باز و بزرگ است. شما باید برعکس مدل ذوزنقه ای قبلی را انجام دهید. از هدبند یا کلاه تیره استفاده کنید یا روسری و شال خود را به نحوی سر کنید که لبه های پیشانی گرفته شود.

 

بهتر است عرض پیشانی را کم کنید

برخی از افراد صورت ذوزنقه ای دارند. در این حالت پهنای پیشانی کمتر از عرض چانه است و باید روسری و شال را طوری ببندید که لبه های فک پوشانده شود.

بهتر است که هدبند را به کار نگیرید زیرا باعث کوچکتر شدن پیشانی شما می شود. اما اگر اصرار دارید که زیر روسری هدبند یا کلاه بگذارید، رنگ های روشن را انتخاب کنید و روسری و شال خود را تیره بپوشید و کناره های آن را به شقیقه هایتان بزنید تا پیشانی پهن شود.

برای افزایش اطلاعات خود در رابطه با انواع پوشاک و لباس می توانید به بخش راهنمای خرید لباس و پوشاک وب سایت سحرانه مراجعه نمایید.

 

انتخاب طرح ها و مدل های مناسب برای تیپ های مختلف

اکنون که با فرم صورت خود آشنا شده اید و مدل مناسب بستن روسری را متوجه شده اید، وقت آن است که اطلاعات خوبی در مورد طرح و رنگ روسری یا شال خود به دست آورید. ترکیب هم خوانی با فرم صورت و انتخاب رنگ و طرح مناسب برای روسری و شال به شما کمک می کند تا روی سرتان زیبا شوید.

انتخاب رنگ و طرح شال و روسری

طلایی و مشکی مورد پسند همه

طلایی و مشکی ترکیباتی هستند که محبوب هستند و ناخودآگاه شما را به فردی خاص تبدیل می کنند. این روسری در کنار مانتو خردلی یا مشکی شگفت انگیز است. اگر مانتو مشکی را بهتر می پسندید، بهتر است کیف و کفش شتری نیز متناسب با ان انتخاب کنید. در این صورت می توانید مطمئن باشید که از ظاهر خود راضی خواهید بود.

 

طرح بته جقه اصالت می آورد

بته جقه یکی از الگوهای اصیل و تزیینی ایرانی است که ترکیب رنگ مشکی و سفید می باشد. روسری و شال مزین به این طرح یکی از انتخاب هایی است که دل مادران را به دست می آورد. بهتر است این روسری را در کنار کت مشکی امتحان کنید و خوش پوش باشید. در هر صورت در دنیای مد و زیبایی این رنگ اصالت خاصی دارد.

 

رنگ شال و روسری آبی فیروزه ای

از بین آن دسته از رنگ هایی که به دلیل منحصر به فرد بودن محبوب هستند، این رنگ ظاهر آرامش بخشی خاصی به آن می بخشد. عاشقان آبی فیروزه ای مرموز و پایدار هستند. در کنار این روسری بهتر است از مانتویی با رنگ روشن استفاده نمایید تا زیبا شوید.

 

پوست پیازی گرم و دلنشین

یکی از آن روسری های روشن و رنگارنگی که به زیبایی روی پوست اکثر افراد می نشیند. طرح براق این روسری ساتن برای مهمانی های رسمی مفید است و کمی سنگین تر است. بهتر است در کنار رنگ پوست پیازی این شال از کت مشکی استفاده کنید تا جلوه روسری خود را افزایش دهید.

 

تلفیقی از سنگین و شاد

طرح این شال برای مادرانی که رنگ های تیره را در ظاهر خود نمی پسندند مناسب است. اگر این روسری را حریر با زمینه کرم و خال های قرمز در کنار مانتو کرم به کار ببرید، با دیگران متمایز خواهید بود.

 

روسری ها و شال های پشمی راه حل مناسب فصل سرما

روسری بهترین راه حل برای روزهای سرد در فصل زمستان است. با انتخاب شال و روسری پشمی علاوه بر اینکه صورت و چهره خود را زیبا کنید می توانید پوششی مناسب در مقابل سرما و گرمای زمستان نیز داشته باشید. استفاده از روسری و شال پشمی آنقدر مثبت است که حتی در کشورهای اروپایی که پوشاندن سر و مو اجباری نیست، زنان در فصل زمستان سر خود را با روسری و شال می پوشانند و اتفاقا داشتن این حجاب بسیار است. نیز راضی هستند.

طرح مناسب مقنعه برای خانم های عربی

روسری های بزرگ ترکمنی در فصل زمستان یک پوشش محبوب هستند. این روسری ها علاوه بر بزرگ بودن و قواره ای بودن، معمولا از پارچه های پشمی درست می شوند و بسیار گرم هستند. نکته جالب دیگر در مورد این روسری ها این است که روسری های ترکمنی رنگ و طرح های بسیار شاد و زیبایی دارند و معمولا توجه خانم های شیک پوش را به خود جلب می کنند. پس اگر به دنبال پوششی زیبا و گرم برای زمستان هستید، حتما سری به مغازه های صنایع دستی بزنید و در اولین فرصت یک شال گردن رنگارنگ و زیبای ترکمنی تهیه کنید.

 

 

انتخاب شال حاشیه دار برای مهمانی رسمی

اگر قصد شرکت در یک مهمانی رسمی را دارید، پارچه ساتن با طرح براق دور لبه شال یکی از آن مدل هایی است که به شما می آید. بهتر است در کنار رنگ روشن این شال از مانتوی تیره استفاده کنید تا ظاهرتان یکدست به نظر برسد.

 

آبی نفتی اسپورت

این روسری با مانتو کرم و شلوار جین زرشکی عالی می شود. در کنار این روسری ساتن با رنگ زمینه آبی روغنی بهتر است از کیف و کفش هایی با رنگ دور روسری استفاده کنید.

در انتها ما به شما توصیه می کنیم که برای تهیه شال و روسری یا دیگر پوشاک زنانه از محصولات متنوع وب سایت اینترنتی پوشاک آرمان دیدن نمایید. فروشگاه اینترنتی پوشاک آرمان یکی از معتبرترین فروشگاه های آنلاین در زمینه مد و لباس می باشد که خدمات متنوعی را برای تسهیل خرید اینترنتی آسان فراهم نموده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها