مهم ترین نکات در طراحی نمای مدرن ساختمان

کد خبر: 1118521

قبل از پرداختن به نکات مهم نما مدرن در طراحی نمای ساختمان بهتر است با موضوعات مهمی از نما یا صورت در معماری آشنا شوید. وقتی به انواع صورت ساختمان نگاه می کنید، این امکان وجود دارد که واکنش های بسیار مختلفی نسبت به طراحی چهره ساختمان داشته باشید. برخی از آن‌ ها را مانند نمای ساختمان ویلایی، بلند و باشکوه با در های طاق‌ دار عظیم و مناره‌ های بلند ببینید و برخی دیگر از جمله نمای ساختمان دو طبقه را با ایوان بزرگ یا پنجره های عریض مشاهده کنید. نحوه به نظر رسیدن این صورت های ساختمانی تصادفی نیست بلکه یک شخصیت متخصص در حوزه صورت ویلا و یا آپارتمان با توجه زیاد به اصول و نکات مهم صورت ساختمان آن ها را طراحی کرده است. طراحی نما

به طور کلی طراحی نما با موقعیت جلو دیوار بیرونی و یا صورت یک ساختمان، معرفی می شود که در معمولی ترین حالت، شامل عناصر طراحی مانند قرار دادن عمدی پنجره یا درب است. عناصر درب و پنجره بسته به سبک معماری دارای نظم خاصی هستند در حالی که واژه صورت می تواند در قالب معنایی هر دیوار خارجی ساختمان با یک عنصر طراحی نیز قرار بگیرد که اغلب به دیوار جلویی با ورودی اشاره دارد. غالباً جلو ساختمان نسبت به بقیه سازه می تواند دارای معماری پیچیده یا خاص باشد. صورت ساختمان می تواند تزئینی و یا به صورت ساده مانند نمای مدرن نیز باشد.

 نحوه طراحی و ایجاد نما در کلاس جهانی

هنگامی که  معمار مانند دفتر معماری استودیو قاف، یک صورت ساختمانی از جمله نمای مدرن را طراحی می کند، عناصر زیادی را مورد توجه قرار می دهد.

مهم ترین عناصر در طراحی چهره ساختمان عبارتند از:

در نظر گرفتن چگونگی ورودی ساختمان

چه نوع مصالح ساختمانی مانند سنگ، قاب چوبی، شیشه و یا آجر استفاده خواهد شد؟

طراحی قسمت های مختلف حتی طراحی روف گاردن و مشاعات

یک معمار و طراح حرفه ای نما ساختمان همچنین باید فنستراسیون یا محل قرارگیری و نسبت پنجره ها را نیز در نظر بگیرد.

در طول تاریخ و تمام جهان سبک‌های معماری تغییر کرده و امروزه نیز تغییر می‌کنند. معماران دوره های مختلف سبک های بسیار متفاوتی از صورت را برای ساختمان ها ترجیح داده اند. تیم قوی معماری استودیوقاف در نمای ساختمان مدرن از طراحی و ایجاد نما کلاس جهانی استفاده می کند که این موضوع به عنوان یکی از نکات مهم در طراحی صورت مدرن ساختمان نیز به شمار می رود.طراحی نما

انتخاب نمای ساختمان مناسب

 انجام درست ساخت صورت ساختمان مانند سبک مدرن بسیار مهم است زیرا می تواند به طور قابل توجهی بر روشنایی، گرمایش و تهویه سازه تأثیر بگذارد. در حالی که فاکتورهای زیادی وجود دارد که در چهره ساختمان باید در نظر گرفته شود، یکی از دلهره آورترین و مهم ترین فاکتورها، انتخاب مصالح مناسب است . همچنین، تصمیم نهایی شما در مورد متریال صورت مناسب ساختمان باید پس از در نظر گرفتن طیف وسیعی از عوامل انجام شود که این عوامل مهم عبارتند از:

  • مقاومت آب
  • بهره وری انرژی
  • زیبایی شناسی و بافت
  • تطبیق پذیری
  • سازگار با محیط زیست
  • دوام
  • هزینه

  نمای ساختمان به شکل مدرن چیست؟

نما مدرن یک سبک طراحی از صورت ساختمان است که به گروه بزرگی از ساختمان‌های مشابه اطلاق می‌شود و در بسیاری از کشورها با تمرین معماران زیادی بین دهه‌های 1920 و 1950 پدیدار شد. چهره ساختمان مدرن ابتدا در اروپا مطرح شد و سپس به سبک آمریکایی نیز راه یافت. معماری مدرنیست سبکی از صورت ساختمان می باشد که بر عملکرد و یک فرم ساده بیشتر از تزئینات تأکید می کند. نمای ساختمان مدرن معمولاً شامل خطوط تیز و تمیز و استفاده از مصالح به ویژه چوب، شیشه، فولاد و بتن مسلح است. سبک مدرن با تأکید بر خطوط تمیز و پلان‌های طبقات باز، رویکردی به شکل تابعی در طراحی معماری دارد. صورت ساختمان با طراحی مدرنیست با تأکید بر حجم، ترکیبات نامتقارن و تزئینات حداقل مشخص می شود. چهره ساختمان مدرن تمایل دارد مواد، رنگ ها و اشکال خاصی را در طراحی خود جای دهد تا ظاهری مدرنیست را در جلوی ساختمان ظاهر کند. اشکال هندسی ساده، سیمان رنگ شده، خطوط تمیز و حداقل سر و صدا در دکوراسیون، سبک مدرن را تعریف می‌کنند.

نکات مهم در طراحی نمای ساختمان مدرن

با آگاهی از نکات کلیدی صورت ساختمان  می توانید به صورت استاندارد و صددرصدی از سبک مدرنیست برای ساختمان نیز بهره ببرید.

از آنجایی که سبک های بسیاری از معماری مدرن در نمای ساختمان می باشد بنابراین چندین نکته تعیین کننده نیز وجود دارد امّا این مشخصه ها از رایج‌ترین و گسترده‌ترین نکات کلیدی نما مدرنیست هستند که در اشکال مختلف دیده می‌شوند.

برخی از نکات اصلی ساختمان‌های مدرنیست عبارتند از:

خطوط تمیز و کمینه

 این خطوط در نما ساختمان به شکل مدرنیست فاقد تزئینات اضافی هستند و عموماً بافتی صاف و یکدست دارند.

برآمدگی های وسیع سقف

خیلی از نماهای مدرنیست بر ساختارهای افقی و کم ارتفاع با برآمدگی های سقفی بزرگ تأکید دارند.

دیوارهای شیشه ای و پنجره های بزرگ

با استفاده بسیار زیاد از شیشه در سبک مدرنیست می توان مقدار قابل توجهی از نور طبیعی را به داخل ساختمان منتقل کرد.

 مصالح ساختمانی مدرن و سنتی

بعضی از مصالح رایج در ساختمان های  مدرنیست یا مدرن عبارتند از: فولاد، بلوک بتنی، آهن و شیشه

 مصالح ساختمانی مرسوم تری مانند چوب، آجر و سنگ به روش های ساده تری برای نشان دادن زیبایی طبیعی این سبک نیز استفاده می شوند.

 قرارگیری اجزا در زاویه ۹۰ درجه نسبت به یکدیگر و تأکید بر خطوط افقی و عمودی

استفاده از بتن مسلح و فولاد در نمای ساختمان به شکل مدرنیست

 بیان بصری سازه به جای پنهان کردن عناصر ساختاری

رابطه با محیط بیرون و طرح های نامتقارن در معماری مدرنیست جز نکات اصلی قرار می گیرند که این سبک را با سادگی نمایان می کنند.طراحی نما مدرن

چه چیزی یک ساختمان را مدرن جلوه می دهد؟

طراحی نمای ساختمان مدرن بر خطوط تمیز و اشکال هندسی تاکید دارد. دیگر ویژگی هایی مانند طاق ها، ستون های مزین، کرکره های پنجره، یا هر گونه تزئینات عجیب و غریب وجود ندارد. به جای این ویژگی ها در صورت ساختمان، اشکال ساده و عدم تقارن عمدی وجود دارد. دیگر از زرق و برق گذشته در نما مدرن خبری نیست.

نمای ساختمان دو طبقه و یک طبقه

صورت ساختمان مدرن در آپارتمان دو طبقه دارای اشکال بیشتری نسبت به یک ساختمان یک طبقه است و خود را به پیکربندی های چشم نواز، بالکن های وسیع و پنجره های بزرگ که اجازه می دهد نور به داخل نفوذ کند، می سازد. اگر به دنبال ایجاد یک نمای مدرن در ساختمان یک طبقه هستید، حتماً عوامل کلیدی مانند سبک معماری خانه، روکش آن مانند آجر، تخته هوا، یا متریال کامپوزیت و رنگ ها را در نظر داشته باشید. با در نظر گرفتن این موارد، می‌توانید ایده‌های خلاقانه‌ ای  را طراحی کنید.

در نظر گرفتن کلیه نکات مهم در طراحی نمای ساختمان مدرن امری است که توسط کمپانی استدیو قاف به صورت تخصصی و کارآمد انجام می شود. مهندسین حرفه ای کمپانی با بهره گیری از کلاس های تقویتی طراحی نمای ساختمان  در خارج از کشور می توانند مناسب ترین سبک مدرنیست را در اختیار دوستداران این سبک قرار دهند به گونه ای که از عوامل متعدد تخریب کننده نمای ساختمان از هر طریقی جلوگیری شود. برای طراحی نمای ساختمان می توانید با دفتر معماری استودیو قاف تماس بگیرید. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها