گلدان چوبی: ترند امروز دکوراسیون های سنتی و مینمال مدرن

کد خبر: 1113437

امروزه استفاده از انواع گلدان چوبی به یکی از ترندهای دکوراسیون تبدیل شده است. به گونه ای که شما می توانید بر اساس نیاز یا سبک دکوراسیون خود از گلدان چوبی مناسب استفاده کنید.

در گذشته از گلدان ها تنها برای نگهداری گل های طبیعی در خاک استفاده می شد. اما با گذشت زمان، گلدان به یکی از المان های اصلی در چیدمان تبدیل شد. این پدیده باعث شد که تنوع گلدان ها برای نگهداری از گل های قلمه ای، شاخه ای، طبیعی و یا حتی به صورت تک در دکوراسیون نیز افزایش پیدا کند. اگر شما نیز از گلدان های دکوراتیو به ویژه گلدان چوبی لذت می برید با ما همراه باشید تا به دنیای گل و گلدان سفر کنیم.

گلدان های چوبی کلاسیک دکوکاف

چرا گلدان های چوبی محبوب شدند؟

بر اساس تحقیقات انجام شده رنگ چوب یکی از رنگ هایی ست که مغز را به خود جلب کرده و باعث آرامش آن می شود. رنگ چوب به نوعی یادآور طبیعت و درختان می باشد و به همین دلیل می تواند این حس خوب را در فرد تداعی کند. پس می توان گفت وسایل چوبی به صورت ناخودآگاه افراد را به خود جلب کرده و باعث ایجاد حس آرامش در آن ها می گردد.

از طرف دیگر رنگ چوب در زمره رنگ های خنثی به شمار می رود. و به راحتی می توان آن را با انواع دکوراسیون ها هماهنگ کرد. یکی از بهترین ترکیباتی که می توان با وسایل چوبی ساخت، ترکیب آن با گل و گیاه های طبیعی و رنگ سبز می باشد. این ترکیب رنگی به خوبی حس طبیعت را در شما زنده می کند و جلوه بی نظیری به دکوراسیون شما می دهد.

علاوه بر این وسایل چوبی از تنوع بسیار بالایی از مینیمال تا سنتی برخوردار هستند. به همین دلیل می توان از آن در انواع دکوراسیون بهره برد. پس اگر به دنبال ایجاد روح و انرژی در دکوراسیون خود هستید انواع گلدان چوبی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

لیست قیمت گلدان چوبی دکوکاف

انواع گلدان چوبی

بهترین تقسیم بندی برای انواع گلدان چوبی بر اساس کاربرد آن ها می باشد. در ادامه بیشتر به این نوع دسته بندی خواهیم پرداخت.

گلدان چوبی برای گل های طبیعی

برخلاف تصور عموم افراد، شما می توانید از گلدان چوبی برای کاشتن گل های طبیعی استفاده کنید. این گلدان ها از سایزهای بسیار کوچک برای کاکتوس و .. تا گلدان های بزرگ تر در بازار وجود دارد. شما می توانید بسته به سبک گلدان چوبی از آن در حیاط یا در داخل آپارتمان استفاده کنید. گلدان چوب و فلز یکی از پرطرفدارترین مدل ها برای این کار می باشند.

گلدان های چوبی در مقایسه با سایر گلدان ها زیست سازگارتر هستند و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند. اما به دلیل تماس با آب خطر پوسیدگی آن ها نیز وجود دارد. گلدان های چوبی برای محافظت از ریشه در برابر گرما مناسب عمل می کند.

گلدان چوبی در اصفهان

گلدان چوبی تزئینی و دکوراتیو

بسیاری از گلدان های چوبی که در بازار وجود دارند جنبه تزئینی و دکوراتیو دارند. شما می توانید از این نوع گلدان ها به صورت تک در دکوراسیون استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید از تعدادی گل طبیعی خشک که با قالب اصلی گلدان هماهنگی دارد در داخل گلدان استفاده کنید.

گلدان های چوبی تزئینی بیشتر با سبک های مختلف صنایع دستی مانند خراطی ساخته می شوند. هنر خراطی شامل برداشتن لایه های مختلف از چوب برای ایجاد حجم دلخواه گفته می شود. در این هنر برای تولید گلدان چوبی، از روش خراطی مرغکی استفاده می شود.

در روش خراطی مرغکی قطعه کار میان مرغک و نیش ( لنگه و پله) قرار می گیرد. نیروی چرخشی با نیش به قطعه منتقل شده و مرغک با فشردن قطعه نیش، از جدا شدن قطعه کار جلوگیری می کند. سپس هنرمند خراط با استفاده از ابزارهای جانبی مانند مغار، فرآیند لایه برداری از روی چوب را انجام می دهد تا به فرم و شکل دلخواه دست پیدا کند.

در این بین ممکن است هنرمند از ترکیب رزین نیز در ساخت خود استفاده کرده و باعث خلق گلدان چوب و رزین بی نظیر و چشمگیری شود. اگر به دنبال گلدان چوبی شیک هستید یا دوست دارید از یک گلدان چوبی مدرن در دکوراسیون خود بهره ببرید گلدان چوبی خراطی از بهترین گزینه ها برای شما می باشند.

گلدان چوبی برای گل های قلمه و شاخه ای

یکی از جذابیت های بی نظیر گلدان های چوبی ترکیب آن با برگ های سبز گیاهان و گل های طبیعی می باشد. اگر امکان استفاده از گلدان چوبی برای گل های طبیعی در خاک ندارید می توانید از گلدان چوب و شیشه برای نگهداری قلمه های گل استفاده کنید. گل هایی مانند پتوس، برگ انجیری و .. را می توان در آب نگهداری و رشد داد.

این سبک از گلدان ها گزینه های بسیار مناسبی برای چیدمان دکوراسیون اپن، میز جلومبلی، میز تلوزیون، میز کار، شلف و قفسه های دیواری مختلف می باشد.

خرید گلدان دکوکاف

قیمت گلدان چوبی چگونه تعیین می شود؟

همان طور که گفته شد انواع مختلفی از گلدان چوبی در بازار می باشد. تنوع بالای گلدان چوبی باعث تنوع قیمتی آن نیز می باشد. به همین دلیل باید در هنگام خرید به پارامترهای مختلفی توجه داشته باشید تا از مناسب بودن خرید خود اطمینان حاصل کنید.

برای ساخت گلدان چوبی از چوب های مختلفی استفاده می شود. اکثر گلدان های چوبی که برای حیاط و گل های طبیعی در خاک استفاده می شوند از کیفیت پایین تری برخوردار هستند. زیرا در معرض آسیب و پوسیدگی بیشتری قرار دارند.

در مقابل انواع گلدان چوبی تزئینی و یا گلدان چوب و شیشه برای گل های قلمه ای، از چوب های با کیفیت استفاده می کنند. اکثر چوب هایی که برای ساخت این گلدان ها استفاده می شود گردو، عناب و ... می باشد. بر اساس نوع چوب مورد استفاده میزان مقاومت گلدان، رنگ، انعطاف پذیری و ... آن متفاوت است. چوب های مختلف هم چنین فراوانی متفاوتی دارند. چوب هایی مانند آبنوس بسیار کمیاب می باشد و قیمت بالایی دارد.

در کنار نوع چوب، پارامترهای جانبی مانند اندازه، میزان کار انجام شده بر روی گلدان، عدم وجود ترک بر روی بدنه نیز اهمیت پیدا می کند.

روش نگهداری از گلدان چوبی

برای نگهداری از گلدان چوبی و زیبا نگه داشتن آن بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • از باقی ماندن رطوبت در گلدان خودداری کنید. این کار باعث می شود که گلدان به مرور باعث پوسیدگی و ترک شود. این نکته در مورد گلدان هایی که صرفا جنبه زینتی و دکوراتیو دارند اهمیت بیشتری پیدا می کند.
  • برای تمیز کردن گلدان چوبی از یک دستمال پاکیزه استفاده کنید.
  • در صورت نیاز می توانید از شوینده های بسیار ملایم برای پاک کردن سطح گلدان استفاده کنید.
  • از قرار دادن گلدان های چوبی ( و به طور کلی ظروف چوبی) در ماشین ظرف شویی خودداری کنید.
  • از قرار دادن گلدان در معرض نور، رطوبت یا آلودگی های محیطی مانند بخار روغن جلوگیری کنید.
  • در صورتی که حس کردید گلدان شما پس از مدتی حالت زبر و خشنی در سطح پیدا کرده است می توانید بر روی آن پوشش دهی مجدد انجام دهید. برای این کار ابتدا با استفاده از یک سمباده ظاهر خشک و خشن گلدان را برطرف کنید و با یک دستمال تمیز، باقی مانده پودر چوب را از روی گلدان تمیز کنید. سپس مقدار بسیار کمی روغن گیاهی طبیعی مانند روغن زیتون و .. بر روی بدنه گلدان بریزید و آن را در سطح پخش کنید. اجازه دهید که روغن به طور کامل در بافت گلدان جذب شود. از یک دستمال کاغذی تمیز می توانید برای پاک کردن روغن اضافی تمیز کنید.

انواع گلدان های چوبی دکوکاف

خرید گلدان چوبی

برای خرید گلدان چوبی دکوری توصیه می شود به موارد زیر توجه کنید تا تجربه بسیار خوبی از انتخاب خود داشته باشید:

  • اگر چه قیمت اصلی ترین فاکتور در هنگام خرید می باشد اما توجه کنید که قیمت گذاری اصولی و منطقی باشد.
  • به نوع چوب استفاده شده برای ساخت دقت کنید. نوع چوب می تواند ماندگاری محصول را افزایش دهد.
  • گلدان از پوشش دهی گیاهی و طبیعی مناسبی برخوردار باشد. این پوشش از گلدان در برابر رطوبت و آلودگی های محیطی محافظت کرده و باعث افزایش زیبایی آن می باشد.
  • بدنه باید فاقد ترک و شکستگی باشد.
  • بسته به سبک دکوراسیون می توانید از گلدان های ساده خراطی برای دکوراسیون مینیمال و مدرن تا گلدان های پر کارتر برای دکوراسیون های سنتی و کلاسیک استفاده کنید. پس سبک دکوراسیون در انتخاب نوع گلدان بسیار مهم است.
  • در صورتی که در دکوراسیون خود عناصر چوبی زیادی دارید بهتر است به هماهنگی رنگی آن ها دقت کنید.
  • به ابعاد محصول و مکانی که برای نگهداری آن مد نظر دارید توجه کنید و آن را به خوبی ارزیابی کنید.
  • در صورتی که تمایل به خرید گلدان چوبی به صورت اینترنتی دارید از معتبر بودن وب سایت، نحوه ارسال، عکس های محصول، پشتیبانی و .. توجه کنید. وب سایت دکوکاف یکی از بهترین وب سایت ها در این زمینه با تنوع بسیار بالا می باشد که می توانید از آن خرید کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها