معرفی 5 راهکار برای اثر بخشی بیشتر تبلیغات محیطی در فروش

کد خبر: 1112987

یکی از سؤالاتی که ذهن تیم‌های طراحی کمپین تبلیغاتی را بعد از اجرای کمپین درگیر می‌کند، بررسی و سنجش میزان اثربخشی تبلیغات محیطی است. سنجیدن اثربخشی تبلیغات محیطی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که بعد از انجام هر تبلیغی باید انجام شود. زیرا هر برندی با انجام تبلیغات محیطی، قصد رسیدن به یک سری اهداف را دارد، که در ابتدا باید آن‌ها را مشخص کرد؛ یکی از مهم‌ترین این اهداف افزایش میزان فروش و سودآوری است.

ارزیابی اثربخشی تبلیغات به مؤسسات، شرکت‌ها و کسب و کارها کمک می‌کند تا به نتیجه مطلوبی در تبلیغات برسند، و تا حد امکان به اهداف مالی شان نزدیک‌تر شوند. بنابراین اگر اثر بخشی تبلیغات پیش و بعد از انتشار تبلیغات محیطی انجام نشود، عملاً هیچ‌گونه راهبرد بلند مدتی را نمی‌توان دنبال کرد. تبلیغات محیطی از جمله عوامل موفقیت یک کالا و یا خدمات است، که آن برندها و خدمات به مردم معرفی می‌شوند و به بازار راه پیدا می‌کنند. ما در این مقاله سعی داریم، 5 راهکار برای اثر بخشی بیشتر تبلیغات محیطی در فروش را برایتان توضیح دهیم؛ پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

تبلیغات و اهمیت ارزیابی اثر بخشی آن

سنجش اثربخشی تبلیغات محیطی یکی از سخت‌ترین بخش‌های فرآیند تحقیقات بازاریابی است. برخی از عوامل بازاریابی در کنار تبلیغات محیطی می‌تواند بر روی فروش تأثیرگذار باشد؛ عواملی مانند در دسترس بودن محصول و یا خدمات و تأثیرگذاری رقابت در حوزه کسب‌وکار در تبلیغات اثر گذار هستند.

زمانی که بخش عظیمی از فروش یک مجموعه از طریق تبلیغات محیطی انجام می‌شود، می‌توان به‌طور منطقی در مورد اثربخشی تبلیغات اطمینان خاطر پیدا کرد. تبلیغات محیطی، علاوه بر اطلاع‌رسانی به مخاطبان درباره محصول و برند، باید آنها را ترغیب کند تا به سمت خرید کشیده شوند. آژانس‌های تبلیغاتی بسیاری در جهت ارزیابی اثر بخشی تبلیغات وجود دارند؛ این آژانس‌ها در زمینه‌های مختلف بسیاری مانند سنجش توانایی تبلیغ برای ایجاد آگاهی در مخاطبان، نگهداری اطلاعات و همچنین حذف کردن آن تبلیغ خدماتی را به شما ارائه می‌دهند.

 

اهمیت افزایش بازدهی تبلیغات محیطی در فروش

بسیاری از کسب و کارها برای افزایش بازدهی فروش و جذب مشتری، به تبلیغات محیطی متکی هستند. اما تبلیغات و علل الخصوص حضور مداوم صاحبین مشاغل در این عرصه به‌ویژه در اقتصاد کم رونق این روزها ممکن است مقداری طاقت فرسا و هزینه بر باشد. هزینه‌های تبلیغات محیطی برای برخی از مشاغل واقعاً سنگین است، اما افزایش بازدهی چند برابری در تبلیغات شاید بتواند در جبران آن مؤثر واقع شود.

تبلیغات محیطی تنها وسیله‌ای است که محصولات یا خدمات کسب و کار شما را در معرض دید مشتریان و مخاطبان قرار می‌دهد و شما را از دیگر رقبای خودتان متمایز می‌کند. شاید در اجرای یک بیلبورد تبلیغاتی هزینه‌های زیادی از جمله؛ اجاره بیلبورد، هزینه طراحی یک تبلیغ جذاب و تاثیرگذار، در نظر گرفتن قیمت چاپ بنر، و... را متحمل شوید، اما همین تبلیغ می‌تواند بازدهی فروش شما را ده‌ها برابر بیشتر کند و در بهترین حالت برند شما را به محبوبت برساند.

اما ممکن است بگویید که تاکنون بارها برای تبلیغات هزینه کرده‌اید، ولی تاثیرگذار نبوده است! درست است. گاهی تبلیغات آن طور که باید اثربخش نیستند، در این مواقع باید چه کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم.

 

معرفی 5 راهکار طلایی برای اثر بخشی بیشتر تبلیغات محیطی

این راهکارها برای اثر بخشی بیشتر تبلیغات محیطی به شما کمک می‌کند، تا با رعایت کردن آن‌ها تبلیغات محیطی شما از نظر مخاطبین جذاب‌تر جلوه کند و از همه مهم‌تر، ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطبین شما داشته باشد. اما برویم سراغ معرفی این 5 راهکار:

در تبلیغات از پیام‌های متنی کوتاه استفاده کنید

همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که محتوای تبلیغات محیطی شما برای تعداد زیادی از افرادی که در حال حرکت هستند، عرضه می‌شود. اصلاً فرقی نمی‌کند که این محتوا بر روی یک بیلبورد تبلیغاتی باشد یا دیوار معابر عمومی یا حتی استرابوردهای وسط خیابان؛ زمان خیلی مهم است. هیچ وقت فراموش نکنید که افراد در حال حرکت زمان زیادی برای خواندن متن تبلیغات شما را ندارند. بنابر این بهتر است متن پیام شما در حد چند کلمه کوتاه و خلاصه باشد، تا مردم در هنگام عبور و مرور محتوای پیام متنی شما را دریافت کنند؛ کوتاه ولی تاثیرگذار.

 

محتوای تبلیغاتی طراحی کنید که در 2 الی 3 ثانیه دیده و درک شود

تبلیغات محیطی شما باید به شکلی باشد که علاوه بر اینکه توجه مردم را به خود جلب می‌نماید، منجر به حواس‌پرتی آن‌ها نشود. این نکته را به‌طور حتم باید در مورد بیلبورد تبلیغاتی رعایت کنید، زیرا اکثر مخاطبین بیلبوردها را رانندگان، دوچرخه‌سواران و عابرین پیاده تشکیل می‌دهند پس قرار نیست که بیلبوردهای تبلیغاتی به اندازه‌ای حواس رانندگان را پرت کند که باعث تصادف آنها شود.

 

از محتوای تبلیغاتی پیچیده و مبهم دوری کنید

همانطور که می‌دانید تبلیغات بی روح و کسل کننده جذابیتی برای مخاطبین ندارد. ولی تبلیغ هوشمندانه مخاطب را به سمت خود جذب می‌کند. یعنی محتوای تبلیغاتی شما باید علاوه بر هوشمندانه بودن و در عین سادگی بیش از حد پیچیده نباشد که مخاطب گیج شود. محتوای پیچیده و مبهم باعث می‌شود شما مخاطبان خود را از دست بدهید.

 

پراکندگی جغرافیایی تبلیغ را فراموش نکنید

بزرگ بودن ابعاد مکانی که شما برای تبلیغات محیطی انتخاب می‌کنید، بدون شک به معنی اثربخشی تبلیغات محیطی بیشتر نمی‌باشد. زیرا بیلبوردهای بزرگ‌تر، بیشتر اوقات هزینه‌های بیش‌تری را هم به دنبال خواهند داشت. پس بهتر است تبلیغات محیطی خود را با ابعاد کوچک‌تر ولی با پراکندگی جغرافیایی بیش‌تر انجام دهید. به همین دلیل این روش می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک که اغلب با مشکل کمبود محدودیت بودجه‌ای مواجه هستند، روشی مطلوب‌تر باشد.

 

خلاقانه و فعال عمل کنید

همان طور که می‌دانید هدف تبلیغات محیطی ایجاد تبلیغی ماندگار و جذاب برای مخاطب است؛ پس تبلیغات شما باید نظر تمامی افراد را به خود جذب نماید. محتوای تبلیغاتی شما شما باید از خلاقیت‌های محتوایی، بصری و یا هنری برخوردار باشد که پیام را به مخاطب انتقال دهد.

 

 

چاپ سبحان؛ بهترین مرکز چاپ تبلیغات محیطی در تهران

مجتمع چاپ سبحان به‌عنوان یک مجموعه قدرتمند و پیشرفته در ارائه خدمات انواع خدمات چاپ و تبلیغات محیطی، فعالیت خود را با هدف ایجاد تحول در عرصه سفارش‌های چاپی در سطح گسترده آغاز کرده است. این مجموعه برای سهولت مشتریان، بستر آنلاینی را فراهم نموده است تا بتوانند در هر لحظه و هرجا به‌صورت آنلاین محصولات چاپی مورد نظرشان را در سایت https://sobhanprint.com/ مشاهده کرده و به آسانی سفارش خود را ثبت نمایند. چاپ سبحان به‌واسطه حُسن انجام کار، تعهد به مشتریان، ارائه خدمات با کیفیت، مسئولیت‌پذیری بالا و قیمت گذاری منصفانه، توانسته در حوزه صنعت چاپ تبلیغات محیطی، میان مشتریان و همکاران جایگاه مناسبی ایجاد نماید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها