ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان در مجلس:

صنعت خودرو باید از انحصار خارج شود

کد خبر: 1110163

فاضلی می‌گوید: اگر 50 یا 60 سال سابقه خودروسازی داریم و در 40 سال بعد از انقلاب تمام هم‌وغم مسئولان در تولید و توجه به خودروسازی بوده است و هنوز موفق نشدیم که گام اول را برداریم نشان می‌دهد که باید چاره‌اندیشی دیگری در این حوزه داشته باشیم و آن برداشتن انحصار و رقابتی کردن بازار است.

صنعت خودرو باید از انحصار خارج شود

ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «صبح‌نو آنلاین» ضمن اشاره به موافقت مجلس با واردات خودرو اظهار کرد: در مورد آزادسازی واردات خودرو ما باید تجربیات گذشته را در نظر بگیریم. ما در سنوات گذشته همیشه محدودیت‌هایی برای واردات خودرو اعمال می‌کردیم اما آیا این محدودیت‌ها در واردات تغییری در ساختار خودروسازی ما به وجود آورد؟

وی افزود : باید ببینیم هدف از خودرو چیست؟ به نظر من اولین هدف باید حفظ سلامت جامعه باشد. سرنشین حفاظت و سلامتی او در نظر گرفته شود و این خودرو دور از دسترس جامعه نباشد.

فاضلی تأکید کرد که قیمت خودرو نباید دور از دسترس باشد. امروز که قیمت خودروها را مشاهده و نرخشان را در بازار جهانی مقایسه می‌کنیم و کیفیت خودروها را در نظر می‌گیریم متوجه می‌شویم که ما کمتر حرفی در این حوزه در بازارهای جهانی داریم.

این نماینده مجلس یادآور شد که اگر 50 یا 60 سال سابقه خودروسازی داریم و در 40 سال بعد از انقلاب تمام هم‌وغم مسئولان در تولید و توجه به خودروسازی بوده است و هنوز موفق نشدیم که گام اول را برداریم نشان می‌دهد که باید چاره‌اندیشی دیگری در این حوزه داشته باشیم.

حداقلی‌ترین دستاورد صنعت خودرو باید رقابت با تازه‌واردان این صنعت در دنیا باشد

او ادامه داد: انحصار گذاشتن یک حوزه به بهانه توسعه عالی است. البته زمانی عالی خواهد بود که ما تغییراتی را در طول این 40 سال شاهد بوده باشیم و حداقل امروز خودروسازی کشورمان می‌توانست با کشورهایی که به‌تازگی وارد این صنعت شده‌اند رقابت کند.

 

فاضلی خاطرنشان کرد: درنهایت وظیفه مجلس این است که رقابت را ایجاد کند که ازاین‌جهت دسترسی جامعه به خودرو آسان‌تر شود و خودرو در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد. تا خودروسازی از این شرایط خارج نشود نمی‌تواند به اهداف عالی خود برسد که یکی تسهیل در ارزان شدن و دومی حفظ سلامت سرنشین خودرو است.

نماینده مردم سراوان در مجلس در انتها می‌گوید: به نظر من شورای نگهبان نیز ایراد خاصی به این مصوبه نخواهد گرفت زیرا دیدگاه آن‌ها به صنعت خودرو خروج انحصار است. در حال حاضر نظر تمام مسئولان باید رقابتی کردن بازار خودرو باشد تا تغییرات لازم اتفاق بیفتد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها