3 گام تا موفقیت در کسب و کار آنلاین

کد خبر: 1070154

تا حالا به آنلاین کردن کسب و کارتان فکر کرده اید ؟ یا به این فکر کرده اید که چرا خیلی از مغازه دار ها سعی در اینترنتی کردن فروشگاهشان دارند ؟ جوابتان مثبت باشد یا منفی، حتما همه به این فکر کرده اید که فروشگاه اینترنتی بزرگی مثل دیجیکالا چه درآمدی دارد . مطمئنا هر کسی دوست دارد سایتی مثل دیجیکالا داشته باشد تا رودخانه ای از پول به سمتش جاری شود.

خب ، حالا که همچنین سایتی نداریم ، چه باید کرد ؟ باید نشست و حسرت خورد ؟ طبیعتا خیر . هیچوقت برای شروع دیر نیست . شاید بگویید با وجود همچون فروشگاه های اینترنتی بزرگی که دیگر کاری نمی شود کرد . باید بگویم که هر چه سریعتر این تفکر سمی را از خود دور کنید. مثلا در سال 2007 چه کسی فکرش را می کرد که بازار موبایلی که نوکیا احاطه کامل بر آن داشت ، پس از گذشت کمتر از 10 سال کاملا به دست اپل و سامسونگ بیافتد ؟ قطعا هیچکس . البته منظور من این نیست که دیجیکالا قرار است مثل نوکیا باشد و بقیه بشوند اپل و سامسونگ . ولی می شود با قدم گذاشتن در مسیر درست ، حداقل در حوزه کاری خودمان موفق باشیم .

حالا از کجا می شود فهمید که مسیر درست چیست ؟ ساده است ؛ مسیری که یک بار توسط یک نفر طی شده و ختم به موفقیت شده باشد . حالا موفق ها چه راهی را رفته اند ؟ برویم و ببینیم ...

گام 1 : تفکر راجع به اهداف و تصمیم گیری

 هدف اصلی ، قطعا افزایش میزان فروش و کسب سود بیشتر است . ولی اول باید به هدف های کوچکتر برسیم تا راه برای پولدار شدن هم باز شود. خب حالا هدف های کوچکتر چه چیز هایی می توانند باشند ؟ مثلا اینکه از چه مسیری می خواهیم فروش را افزایش دهیم ؟ شبکه های اجتماعی یا سایت ؟ از بین شبکه های اجتماعی کدام یک مناسبتر است ؟ اگر قرار است سایتی داشته باشیم ، وردپرسی بهتر است یا کدزنی شده ؟

پاسخ همه این سوالات کاملا به تصمیمات ما و مبلغی که برای سرمایه گذاری در نظر گرفته ایم باز می‌گردد. مثلا می توانیم برای سایت فروشگاهی ، هم از نوع وردپرسی و هم از اختصاصی استفاده کنیم . ولی باید بدانیم که قیمت طراحی سایت با وردپرس در حدود یک چهارم نوع اختصاصی است ، در صورتیکه نیاز های یک سایت فروشگاهی را هم کاملا برطرف می کند.

عاقلانه تر است که در ابتدای کار ، جلوی مخارج اضافه را بگیریم . پس تصمیم می گیریم کار عاقلانه تر را انجام دهیم و سایت خود را با وردپرس طراحی کنیم . خب ، بنظرتان گام بعدی چیست ؟ آفرین ، فروش محصولات .

گام 2  : به کار گیری تکنیک های موثر برای فروش

بعد از اتمام طراحی سایت که توقع دارید فروش ها شروع شود ، حتی یک نفر هم به سایت سر نمیزند . چرا ؟ چون شما یک برند اینترنتی جدید هستید که تازه طراحی سایتتان تمام شده است . خب هیچکس شما را نمی شناسد . اصلا نمی دانند که همچین بِرندی وجود دارد . حالا چطور باید خودتان را به آن ها بشناسانید؟ احتمالا می گویید : خب معلوم است ، گوگل . درست است ، گوگل راه بسیار خوبی برای دیده شدن و فروش محصولات است ، ولی تا وقتی که سایت سئو نشده باشد از این چیز ها خبری نیست .

سئو چیست ؟ سئو - به انگلیسی :  SEO(Search Engine Optimization)  - به معنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد . هدف سئو ، کسب رتبه های برتر موتور های جستجو و افزایش تعداد بازدید کنندگان ارگانیک سایت است . با بهبود سئو سایت وردپرس می توانید فروشگاه اینترنتی خودتان را به رتبه های برتر گوگل برسانید و فروش خوبی هم از این راه داشته باشید.

خب گام 2 هم طی شد . بنظرتان آیا مرحله دیگری هم مانده که در مسیر توسعه کسب و کار باید طی شود ؟ بله مانده ؛ یک گام دیگر .

گام 3 : گسترش همه جانبه برند

در گام قبل با نوع خاصی از بازاریابی دیجیتال به نام سئو آشنا شدیم و فهمیدیم که می تواند فروش محصولات ما را تا حد زیادی افزایش دهد . ولی به غیر از سئو ، تکنیک های بازاریابی دیگری هم وجود دارد که می تواند فروش محصولات را بسیار بیشتر از قبل کند . از انواع مختلف آن می توان به گوگل ادوردز ، ایمیل مارکتینگ و بسیاری دیگر اشاره کرد .

دیگر برای گسترش برند چه می توان کرد ؟ بعد از انجام همه این کار ها ، حالا که به یک ثبات اقتصادی رسیده ایم ، طراحی اپلیکیشن گوشی می تواند گزینه خوبی برای پیشرفت حداکثری یک کسب و کار اینترنتی موفق باشد . برای شروع ساخت اپلیکیشن حواستان باشد که حتما گام های قبلی را به درستی طی کرده باشید وگرنه احتمالا با شکست و هدر رفتن سرمایه خود روبرو خواهید شد.

اگر خواستید کسب و کارتان را آنلاین کنید و در مورد هر یک از موارد بالا سوال داشتید ، می توانید با شماره 02188551470 تماس بگیرید و رایگان مشاوره بگیرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها