گلایه ستاد تنظیم بازار: هنوز یک سوم ارز مصوب را دریافت نکرده ایم

کد خبر: 1025066

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: برای واردات روغن خام و ۴ نهاده دامی باید در ۶ ماهه نخست سال ۴.۴ میلیارد دلار دریافت می‌کردیم، اما تاکنون سه و نیم میلیارد دلار اختصاص یافته و از این مبلغ ۳ میلیارد دلار تأمین شده است.

گلایه ستاد تنظیم بازار: هنوز یک سوم ارز مصوب را دریافت نکرده ایم

خبرگزاری فارس: به نقل از صدا و سیما، محمدرضا کلامی دبیر ستاد تنظیم بازار در گفتگو با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه اول سیما گفت: قرار شد بانک مرکزی ۸ میلیارد دلار منابع برای واردات کالا‌های اساسی اختصاص دهد و ۱ میلیارد دلار نیز از محل تأمین ریال و مابه التفاوت تأمین شود که مجموع ارز اختصاص یافته به واردات کالا‌های اساسی ۹ میلیارد دلار در سال ۹۹ است.

وی افزود: سهم واردات روغن خام و ۴ قلم نهاده‌های دامی، شش و چهار دهم میلیارد دلار و سهم دارو دو و نیم میلیارد دلار و سهم کتاب دانش آموزی و نهاده‌های کشاورزی ۱۰۰ میلیون دلار است.

کلامی گفت: برای واردات روغن خام و ۴ نهاده دامی باید در ۶ ماهه نخست سال ۴.۴ میلیارد دلار دریافت می‌کردیم، اما تاکنون سه و نیم میلیارد دلار اختصاص یافته و از این مبلغ ۳ میلیارد دلار تأمین شده است.

وی افزود: بقیه برای واردات گندم و چند قلم کالای اساسی که در فروردین و اردیبهشت وارد شد اختصاص یافته است و برای روغن خام و نهاده‌های دامی حدود ۸۰ درصد کد تخصیص دریافت شده و از این مبلغ حدود ۶۰ درصد کد تأمین گرفته است.

وی افزود: روند پر نوسان تأمین ارز ممکن است برنامه‌ها را دچار مشکل کند و ۸۰ درصد مبلغ تخصیص یافته یک ماه زمان می‌خواهد که تبدیل به ریال شود.

کلامی گفت: اکنون روغن نباتی که واردات مواد اولیه آن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گرفته است با قیمت مصوب در جامعه توزیع می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها