روش دریافت خسارت با بیمه مسافرتی

کد خبر: 1289041
روش دریافت خسارت با بیمه مسافرتی

 

سفر‌کردن می‌تواند یکی از بهترین روش‌های رفع خستگی ماه‌ها کار و تلاش باشد. در سفر به اقصی‌نقاط دنیا می‌توانید ضمن لذت‌بردن از طبیعت بکر و جاذبه‌های دیدنی، با فرهنگ ملت‌ها و اقوام مختلف نیز آشنا شوید. البته همه این‌ها مشروط به آن است که سفرتان را به‌خوبی و خوشی به‌پایان برسانید. هر اتفاق غیرمنتظره منفی می‌تواند سفرتان را تحت‌الشعاع قرار دهد و ازآنجاکه حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند، خوب است خودتان را برای مواجهه با هر مشکلی آماده کنید. بیمه مسافرتی، بهترین راه‌حل برای این موضوع است. در ادامه، به جزییات این نوع بیمه خواهیم پرداخت.

 

آشنایی با بیمه نامه مسافرتی برای سفرهای خارجی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید قبل از هر سفر خارجی انجام دهید این است که خودتان را برای آن سفر بیمه کنید. این موضوعی است که علی‌رغم مزایای متعدد، از دید بسیاری از مسافران پنهان می‌ماند. همان‌طورکه می‌دانید در سفرهای خارجی به‌سبب آن‌که باید مسافتی طولانی را طی کنید و سپس پا به کشوری با فرهنگی متفاوت بگذارید، احتمال وقوع حوادث به‌مراتب بیشتر است. مثلا ممکن است چمدان‌تان را هنگامی‌که به فرودگاه تحویل می‌دهید گم کنید و یا با خوردن یک وعده غذای ناسازگار، به پزشک نیاز پیدا کنید. در همه موارد این‌چنینی، متحمل هزینه مازاد در سفرتان خواهید شد؛ درحالی‌که با داشتن بیمه مسافرت، می‌توانید بخش قابل‌توجهی از خسارت وارده را دریافت کنید.

عملکرد همه بیمه ‌ها ازجمله بیمه نامه مسافرتی یکسان است. برای خرید بیمه باید مدارک موردنیاز را به‌همراه مبلغ اعلام‌شده ارائه کرده و بیمه‌ نامه‌ را دریافت کنید. در مقابل پولی که برای بیمه شدن می‌پردازید، شرکت بیمه کننده موظف می‌شود درصورت بروز مشکلاتی که در فهرست خدمات تحت پوشش وجود دارند، از شما حمایت کرده و جبران خسارت کند. به همین راحتی می‌توانید ضرر و زیان‌های احتمالی حین سفر را جبران کرده و تا حد امکان از هزینه‌های اضافی بکاهید.

چگونه می‌توانیم بیمه مسافرتی را بخریم؟

برای خرید بیمه مسافرتی راه سختی پیش‌رو ندارید و فقط باید یک مرجع معتبر برای خرید پیدا کنید. باتوجه‌به آن‌چه درباره انواع خدمات مسافرتی و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات می‌دانیم، فلای تودی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در این پلتفرم، بدون آن‌که نیاز به اقدامات سخت و زمان‌بر باشد، تنها با چند کلیک می‌توانید بیمه ‌نامه را دریافت کنید. کارشناسان مجموعه می‌توانند شما را درباره انواع بیمه مسافرتی راهنمایی کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

چگونه می‌توان خسارت وارده را از بیمه دریافت کرد؟

همان‌طورکه گفتیم، بیمه‌ها ایجاد شده‌اند تا در مواقع ضروری خسارات مالی وارده به شما را جبران کنند. این یک نوع آینده‌نگری مطلوب و ایده‌آل است تا ضرر و زیان را تا حد امکان کاهش دهد. برخی از مشکلات در طی سفرهای خارجی به فراوانی اتفاق می‌افتند و غالب شکایات مسافران را شامل می‌شوند؛ ازاین‌رو، ما رایج‌ترین‌ها را بررسی کرده و نحوه دریافت خسارت از بیمه مسافرتی را هم قید می‌کنیم.

2

گم‌شدن چمدان

یکی از مشکلاتی که بسیار اتفاق می‌افتد، گم‌شدن چمدان و بارها است. در سفرهای خارجی، باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشید و کارت پرواز یا رسید تحویل بار را هم نزد خود نگه دارید. درصورت گم‌شدن چمدان‌ها، این موارد می‌توانند به‌عنوان مدرک استفاده شوند. اگر چمدان شما گم شود، باید یک فرم PIR از فرودگاه دریافت کرده و آن را تکمیل کنید. چنان‌چه ۲۱ روز از زمان گم‌شدن چمدان بگذرد و پیدا نشود، فرودگاه یا ایرلاین خسارت چمدان را به شما پرداخت خواهد کرد؛ البته این مبلغ به اندازه‌ای نیست که خسارت را به‌طور کامل جبران کند. معمولا یک مبلغ جزیی برای خرید موارد ضروری داخل چمدان به شما داده می‌شود.

اگر بیمه مسافرت داشته باشید، می‌توانید مبلغ بیشتری را از بیمه دریافت کنید. برای این کار، باید چک پرداخت خسارت فرودگاه به‌همراه نامه‌ای که گم‌شدن چمدان را تأیید می‌کند، به شرکت بیمه تحویل دهید. توجه داشته باشید که بیمه مابه‌التفاوت هزینه پرداختی از جانب فرودگاه و میزان خسارت اصلی را به شما پرداخت می‌کند.

تأخیر پرواز

اگر پرواز شما تأخیر زیادی داشته باشد که ملزم به رزرو هتل و یا صرف وعده‌های غذایی شوید، می‌توانید خسارت آن را از بیمه دریافت کنید. معمولا شرکت‌های بیمه برای تأخیر بیشتر از ۶ ساعت خسارت می‌پردازند. باید بدانید که چنان‌چه ایرلاین برای شما هتل رزرو کند، بیمه هزینه‌ای برای آن پرداخت نخواهد کرد. مدارک موردنیاز برای دریافت خسارت تأخیر پرواز به شرح زیر هستند:

  • بلیط رفت به‌همراه پاسپورت ممهور به مهر
  • نامه ایرلاین درخصوص علت تأخیر
  • فاکتورهای پرداختی
  • تصویر بیمه مسافرتی

خدمات درمانی

از دیگر مواردی که ممکن است در طی سفر هزینه اضافی روی دست‌تان بگذارد، خدمات درمانی است. البته این مربوط به مشکلاتی می‌شود که در طی سفر برای‌تان ایجاد شده و مشکلات زمینه‌ای که پیش‌تر با آن‌ها درگیر بودید را شامل نمی‌شود. اگر مشکل حادی منجر به بستری یا جراحی شود، معمولا شرکت بیمه کننده هزینه‌ای به بیمارستان می‌پردازد تا از مسافر هزینه‌ای دریافت نشود؛ اما اگر خدمات درمانی به‌صورت سرپایی انجام شوند، باید هزینه را بپردازید و پس از بازگشت به کشور، با ارائه مدارک زیر آن را از بیمه دریافت کنید:

  • گزارش بیمارستان یا پلیس
  • پرونده پزشکی
  • اصل شناسنامه
  • اصل بیمه نامه مسافرتی
  • تمام فاکتورهای پرداخت‌شده
  • اصل پاسپورت و بلیط و کپی آن‌ها

3

نحوه خرید بیمه مسافرتی از سایت فلای تودی

اگر قصد خرید بیمه مسافرتی را دارید، یکی از بهترین مراجع برای شما می‌تواند وب‌سایت فلای تودی باشد. این پلتفرم تمامی خدمات گردشگری را به‌صورت آنلاین ارائه می‌کند و می‌توانید در کمترین زمان ممکن به انواع خدمات دسترسی داشته باشید. به‌عنوان مثال، تنها چند کلیک کافی است تا به بیش از 900 خط هوایی دسترسی داشته باشید یا فهرستی از 1.5 میلیون هتل در سراسر دنیا را مقابل چشمان‌تان ببینید؛ علاوه‌بر‌آن، امکان خرید بلیط قطار یا اخذ ویزای توریستی را نیز ازطریق فلای تودی خواهید داشت. برای خرید بیمه کافیست از صفحه اصلی سایت، گزینه بیمه را انتخاب کنید. با واردکردن اطلاعات خواسته‌شده، می‌توانید بهترین طرح‌های بیمه را متناسب با سفر خود خریداری کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها