شرایط خرید اقساطی خانه در دبی چیست؟

کد خبر: 1288776

خرید اقساطی خانه در دبی با پرداخت ۱۰ تا ۵۰ درصد قیمت خانه به‌صورت پیش‌پرداخت و مابقی به‌صورت اقساط تحت شرایط خاصی ممکن شده است.

شرایط خرید اقساطی خانه در دبی چیست؟

 

امارات یکی از پیشرفته‌ترین و امن‌ترین کشورهای جهان است. به همین خاطر بسیاری اشخاص به دنبال خرید اقساطی ملک در دبی هستند. شرایط راحت و آسان خرید اقساطی خانه در دبی، باعث شده تا مالکیت مسکن در این شهر برای هر فرد خارجی که توانایی پرداخت تمام هزینه را به‌صورت نقدی ندارد، ممکن شود.

در این مقاله از امارات نیوز به بررسی شرایط خرید اقساطی خانه در دبی می‌پردازیم. برای خرید اقساطی خانه در دبی با کارشناسان خبره مجموعه امارات نیوز در ارتباط باشید.

 

شرایط پرداخت اقساطی ملک در دبی

شرایط خرید خانه اقساطی در دبی برای همه یکسان و مشابه نیست. تنها افرادی با شرایط زیر می‌توانند به طور اقساطی در دبی صاحب‌خانه شود. از جمله:

افراد با اقامت امارات

افرادی که دارای اقامت امارات هستند می‌تواند به مشاورین املاک رجوع کنند و با افتتاح حساب در بانک و اخذ دسته‌چک، درصدی از مبلغ قیمت خانه را نقدی پرداخت کنند و پرداخت مابقی آن باتوجه ‌به شرایط شرکت ساخت‌وساز یا مالک ساختمان قسطی گردد.

مبلغ نقدی قابل‌پرداخت در هنگام انعقاد قرارداد حدوداً ۱۰ الی ۱۵ درصد مبلغ کل ملک است و اقساط نیز ممکن است به‌صورت ۳ماهه، ۶ماهه یا یک‌ساله مشخص شوند.

افراد بدون اقامت امارات

خرید خانه اقساطی برای اشخاصی که اقامت کشور امارات را ندارد نیز غیرممکن نیست. این اشخاص برای خرید ملک اقساطی باید مبلغ بیشتری نسبت به کسانی که تابعیت کشور امارات را دارند، بپردازند. معمولاً افراد بدون اقامت امارات باید هنگام خرید ملک اقساطی در دبی، نصف ارزش آن را در هنگام انعقاد قرارداد بپردازند.

بنابراین، اگر ملکی ۷۵۰ هزار درهم قیمت‌گذاری شود این اشخاص باید ۳۷۵ هزار درهم را در ابتدای قرارداد بپردازند. مابقی مبلغ قرارداد نیز به‌صورت اقساط و باتوجه‌به شرایط صاحب‌ملک یا شرکت ساخت‌وساز در زمان‌های معین پرداخت می‌شود.

بررسی روش‌های متداول خرید ملک در دبی

خرید اقساطی ملک در دبی به چندین روش انجام می‌شود. هر کدام از این روش‌ها باتوجه‌به نوع ملک، شرکت ساخت‌وساز، میزان پرداخت اولیه، توانایی بازپرداخت اقساط و ... دارای شرایط خاصی است. رایج‌ترین روش‌های خرید ملک قسطی در دبی شامل موارد زیر است:

پرداخت به‌صورت ۱۰-۹۰

در این روش خریدار قبل از انتقال مالکیت باید ۱۰ درصد ارزش ملک را نقدی پرداخت کند و ۹۰ درصد باقی را طبق قرارداد در مدت‌زمان تعیین شده به‌صورت قسطی پرداخت خواهد کرد.

این روش برای سرمایه‌گذاری گزینه‌ای ایده ال است. زیرا شرایط پرداخت مناسبی دارند. خصوصاً کسانی که می‌خواهند در سطح بالایی مانند خرید هتل یا املاک تجاری گران‌قیمت سرمایه‌گذاری کنند این روش کارآمد است.

پرداخت پس از تحویل ملک

این روش برای افرادی که می‌خواهند خانه‌های ویلایی یا آپارتمان‌های مسکونی خریداری کنند مناسب است. در واقع با توافق طرفین پرداخت مبلغ ملک به‌صورت قسطی در بازه زمانی ۳ تا ۱۰ساله صورت می‌گیرد.

در این روش نیز پیش‌قسط اولیه باید هنگام انعقاد قرارداد به فروشنده پرداخت شود.

اجاره به شرط تملیک

در این روش خریدار ملک را با توافق طرفین اجاره خواهند کرد. طی مدت اجاره ارزش کل ملک را به‌صورت اقساط به فروشنده پرداخت خواهد شد و پس از پرداخت آخرین قسط مستأجر صاحب‌خانه می‌شود.

در این روش نیز پیش‌پرداخت با توافق طرفین باید پرداخت شود. سپس خریدار می‌تواند مابقی مبلغ را با استفاده از رهن یا وام پرداخت کند.

پرداخت در زمان ساخت‌وساز یا موعد تحویل ملک

در این روش خریدار با توافق با فروشنده درصدهای مختلفی از ارزش کل ملک را در زمان ساخت ساز پرداخت خواهد کرد. مانند قراردادهای رایج پیش‌فروش ملک.

پرداخت قسطی در این روش با درصدهای مختلف از جمله ۵۰ - ۵۰، ۳۰ - ۷۰، ۴۰ - ۶۰ که طبق توافق طرفین است، مشخص می‌شود.

11

دلایل اصلی خرید قسطی خانه در دبی

از جمله جذابیت‌های خرید خانه اقساطی در دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش فشار مالی و اقتصادی
  • پرداخت طی اقساط مختلف و در بازه زمانی مناسب
  • افزایش قدرت خرید ملک لوکس در مناطق خوب شهر
  • افزایش ارزش ملک در طی زمان
  • روش‌های آسان و متنوع خرید ملک
  • ریسک پایین خرید ملک در دبی
  • سیاست‌های تجاری مناسب دبی

حداقل سرمایه لازم برای خرید قسطی ملک در امارات و دبی

به‌رغم تصور عامه مردم مبنی بر هزینه هنگفت و سنگین خرید خانه اقساطی در دبی، خانه‌دار شدن در دبی با شرایط اقساطی چندان هم سخت نیست. با پرداخت حداقل ۴۰۰ هزار درهم می‌توانید به طور اقساطی در دبی صاحب‌خانه شوید.

بنابراین، هر ملکی که در دبی و با هر مبلغی خریداری کنید، ابتدا درصدی از ارزش آن را به‌صورت نقدی و مابقی را به‌صورت قسطی پرداخت خواهید کرد. تعیین مبالغ پیش‌پرداخت و اقساط با توافق طرفین معامله انجام می‌شود؛ بنابراین با بودجه کم می‌توانید در دبی خانه بخرید.

عوامل تأثیرگذار در خرید قسطی ملک در امارات

خرید ملک در دبی به‌صورت اقساطی تحت‌تأثیر عوامل مختلفی قرار گرفته است. از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر خرید ملک در امارات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موقعیت مکانی ملک
  • متراژ و زیربنای ملک
  • شرکت سازنده ملک
  • امکانات ملک

12

شرایط دریافت وام برای خرید اقساطی خانه در امارات و دبی

برای خرید ملک در دبی با استفاده از وام باید شرایط خاصی را احراز کنید. از مهم‌ترین شرایط این مسئله، داشتن سابقه معتبر است. یعنی باید از سرمایه کافی برخوردار باشید و کشور امارات نیز شما را به‌عنوان یک فرد متمکن شناسایی کند.

اگر طی بازه زمانی ۲ الی ۳ساله در دبی مشغول تجارت باشید یا کسب‌وکاری را اداره کنید می‌توانید درخواست وام کنید. علاوه بر این افرادی که طول اقامت آنها بیش از ۶ ماه باشد نیز می‌توانند با اخذ وام خانه بخرند.

جمع‌بندی

به علت پیشرفت‌های کشور امارات متحده عربی در ساخت‌وساز و صنعت املاک، خرید ملک در دبی موردتوجه افراد زیادی بوده است. امکاناتی از جمله کیفیت بالای مسکن ساخته شده، قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه املاک، پیش‌فروش آپارتمان در دبی، خرید اقساطی خانه در دبی باعث جذب اشخاص زیادی شده است.

در زمینه خرید اقساطی خانه در دبی با کارشناسان خبره مجموعه امارات نیوز در ارتباط باشید.

سؤالات متداول:

مدت ‌زمان بازپرداخت وام خرید اقساطی خانه در دبی چقدر است؟

حداکثر زمان بازپرداخت اقساط وام در دبی برای خرید خانه ۲۵ سال است.

مبلغ پیش‌پرداخت خرید اقساطی خانه در دبی چه مقدار است؟

به‌طورکلی باتوجه‌به شرایط هر شخص، ممکن است پیش‌پرداخت ۱۰ درصد تا ۵۰ درصد مبلغ خانه باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها