​درمان عفونت واژن فوری

کد خبر: 1288025

عفونت واژن نوعی بیماری شایع در زنان است که بر اثر علل مختلفی ایجاد می شود و روش های درمانی مختلفی نیز برای مقابله با آن وجود دارد. اگر به دنبال درمان عفونت واژن فوری هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه کسب نمایید.

​درمان عفونت واژن فوری

 

عفونت واژن چیست؟

عفونت واژن یک بیماری التهابی است که معمولاً بر اثر بهم خوردن تعادل طبیعی باکتری های واژن رخ می دهد. البته این مسئله می تواند یکی از علائم بیماری مقربتی نیز باشد که در این صورت با نشانه های دیگری همراه خواهد بود.

جالب است بدانید شیوع این عفونت به حدی بالا است که نزدیک به یک سوم خانم ها حداقل یک بار در طول عمر خود آن را تجربه می کنند. واژینیت یا عفونت واژن معمولاً با ترشحات غیر عادی، سوزش، خارش و درد همراه است و علاوه بر آن، در برخی موارد موجب بروز بوی بد نیز خواهد شد.

انواع عفونت واژن

به طور کلی پزشکان به شرایط مختلفی که موجب بروز عفونت یا التهاب واژن می شوند، واژینیت می گویند. در ادامه به معرفی و عکس انواع عفونت واژن خواهیم پرداخت:

  • واژینوز باکتریایی: رشد بیش از حد باکتری ها، همراه با بویی شبیه به بوی ماهی
  • عفونت مخمری یا کاندیدا: رشد بیش از حد قارچ کاندیدا
  • کلامیدیا: شایع ترین بیماری مقاربتی در زنان 18 تا 35 سال
  • سوزاک: عفونت شایع که از طریق رابطه جنسی منتقل می شود
  • تریکومونیازیس: عفونت انگلی که از طریق رابطه جنسی منتقل می شود

4

علائم عفونت واژن

همانطور که تا به اینجا خواندید، عفونت واژن انواع مختلفی دارد که هر یک نیز با نشانه های خاصی همراه هستند. اما به طور کلی می توان گفت علائم عفونت واژن در اغلب موارد شامل موارد زیر می شوند:

  • خارش واژن و اطراف آن
  • درد و تورم
  • درد هنگام مقاربت
  • قرمز شدن واژن
  • خونریزی خفیف یا لکه بینی
  • بوی نامطبوع و زننده
  • سوزش واژن یا مجرای ادرار
  • ترشحات زیاد و غیر معمول سفید یا خاکستری چسبناک و رقیق

درمان عفونت واژن در خانه

اگر به عفونت واژن مبتلا شده اید بهترین راه حل مراجعه به پزشک متخصص زنان است. پزشک شما بسته به اینکه عفونت از چه نوعی است و شما در چه دورانی (حاملگی، شیردهی و ...) قرار دارید، روش های مختلفی را برای درمان تجویز می کند. در ادامه درباره روش های درمان عفونت واژن در خانه صحبت می کنیم:

درمان عفونت واژن با مترونیدازول

رایج ترین روش درمان عفونت واژن با مترونیدازول انجام می شود که باید توسط پزشک تجویز گردد. این دارو نوعی آنتی بیوتیک بوده که به صورت قرص و ژل واژینال تولید می شود و فقط برای درمان عفونت های باکتریایی و انگلی کاربرد دارد.

قرص مترونیدازول 250 برای درمان عفونت هر 8 ساعت یک بار تجویز می شود؛ با این حال سن فرد و شرایط بیماری در تعیین دوز دقیق بسیار موثر است. به همین دلیل باید آن را تحت نظر پزشک مصرف کنید و اکیداً توصیه می کنیم از مصرف خودسرانه آن بپرهیزید.

5

درمان عفونت واژن با جوش شیرین

درمان عفونت واژن با جوش شیرین یکی از موثرترین راهکارها برای درمان خانگی این مشکل است. برای استفاده از این روش کافیست دو قاشق چای خوری جوش شیرین را در دو لیتر آب ریخته و به مدت 15 الی 20 دقیقه در آن بنشینید. همچنین می توانید موضع را چندین بار در روز با این محلول شستشو دهید.

درمان عفونت واژن با نبات

در برخی موارد دیده شده که افراد روش درمان عفونت واژن با نبات را توصیه می کنند. اما توجه داشته باشید که هیچ مدرک و شواهد علمی در این خصوص وجود ندارد و دانشمندان تا به امروز چنین خاصیتی را برای نبات کشف نکرده اند. به همین دلیل توصیه می کنیم این روش را برای درمان عفونت امتحان نکنید تا عواقب جبران ناپذیر مواجه نشوید.

درمان عفونت واژن با سیر

یکی از روش های درمان واژینیت به ویژه در مراحل اولیه، مصرف خوراکی و موضعی سیر است. برای این کار پوست یک حبه سیر تازه را بگیرید و شب هنگام خواب، آن را در واژن قرار دهید. هنگام صبح نیز آن را خارج کرده و دور بیندازید.

گاهی انجام این کار تنها برای یک شب کافی بوده و در برخی موارد لازم است چند شب آن را انجام دهید تا نتیجه بگیرید. البته لازم است بدانید قرار دادن سیر در واژن باعث می شود مزه آن را در دهانتان حس کنید و به همین دلیل بهتر است این کار در شب هنگام خواب صورت بگیرد.

درمان عفونت واژن با عسل و زردچوبه

عسل و زردچوبه هر دو دارای خواص آنتی باکتریال و ضد عفونی کنندگی هستند و روش موثری برای درمان التهابات و عفونت واژن می باشند. برای استفاده از این راهکار کافیست مقدار مساوی عسل و زردچوبه را با هم ترکیب کرده و آن را مستقیماً روی موضع بمالید.

سپس یک گاز استریل روی آن قرار دهید تا لباس زیرتان آلوده نشود و چند ساعت صبر کنید تا مواد فعال تاثیر خود را بگذارند. این روش موجب کاهش التهاب و تسریع فرآیند درمان عفونت واژن خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره انواع و نشانه های عفونت واژن با شما عزیزان صحبت کردیم و روش های درمانی مختلفی را نیز برایتان شرح دادیم. در پایان نیز توصیه می کنیم در صورت مواجهه با هر گونه التهاب و عفونت واژن در گام اول به پزشک مراجعه کنید؛ چرا که درمان این بیماری در مراحل اولیه بسیار ساده تر و سریع تر انجام خواهد شد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها