قطارهای لوکس مسیر تهران مشهد کدام‌ها هستند؟

کد خبر: 1287292
قطارهای لوکس مسیر تهران مشهد کدام‌ها هستند؟

 

در سفرهای ریلی، انتخاب نوع قطار می‌تواند تأثیر به‌سزایی در کیفیت سفرتان داشته باشد. این‌که چه نوع قطاری را انتخاب کنید و مواردی مثل خدمات و امکانات، امنیت سفر و آسایش شما را مشخص خواهد کرد. طبیعتا هر‌قدر قطار لوکس‌تری را انتخاب کنید، از امکانات بیشتری بهره‌مند می‌شوید و باید هزینه بیشتری هم برای بلیط بپردازید. گاهی یک قطار به‌قدری لوکس است که حس‌و‌حال سفر در هتلی سیار را به شما القا می‌کند. با‌توجه‌به اهمیت این موضوع، تصمیم گرفتیم به یکی از مهم‌ترین مسیرهای ریلی کشور پرداخته و لوکس‌ترین قطارهای مسیر تهران-مشهد را به شما معرفی کنیم. درصورتی‌که قصد خرید بلیط قطار تهران مشهد را دارید، همراه ما باشید.

 

بهترین سفرها را با این قطارها تجربه کنید

مسیر ریلی تهران-مشهد یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی در کشور است که همه‌روزه عده زیادی از افراد از‌طریق آن جابه‌جا می‌شوند. پس از ایستگاه راه‌آهن پایتخت، ایستگاه راه‌آهن مشهد را می‌توان بزرگ‌ترین ایستگاه کشور دانست که پذیرای چندین هزار مسافر است. این ایستگاه از سال ۱۳۴۵ تاکنون فعالیت می‌کند و همواره در‌حال پیشرفت است. ازآنجاکه مشهد به‌عنوان یک شهر توریستی و زیارتی محبوب در میان ایرانیان شناخته می‌شود و مسافران زیادی هم دارد، اغلب لوکس‌ترین قطارهای سیستم ریلی کشور، در این مسیر تردد می‌کنند. به‌طوری‌که می‌توانید تجربه‌ای شیرین و خاطره‌انگیز از سفر با قطار به شهر مقدس مشهد داشته باشید. در ادامه، چند مورد از لوکس‌ترین قطارهای این مسیر را با هم مرور خواهیم کرد.

قطار فدک

نخستین قطار لوکسی که به معرفی آن می‌پردازیم، قطار فدک است. این قطار یکی از لوکس‌ترین قطارهایی است که می‌توانید با آن سفر کنید و تجربه‌ای متفاوت از یک سفر ریلی داشته باشید. قطار فدک در سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را زیر نظر شرکت «ریل پرداز نوآفرین» آغاز کرد و از آن زمان تاکنون، همواره به‌عنوان یکی از بهترین قطارهای مسیر تهران-مشهد از سوی مسافران انتخاب می‌شود. بلیط قطار فدک در ۵ کلاس مختلف ارائه می‌شود که بسته به بودجه و امکانات موردنیاز، می‌توانید بهترین موارد را انتخاب کنید. بلیط کلاس ویژه گران‌قیمت‌ترین و مجلل‌ترین بلیط قطار فدک است. خدمات پذیرایی، وعده‌های غذایی و همچنین سرگرمی‌ها در این قطارها چندین درجه بهتر از سایر قطارهای معمولی هستند.

قطار زندگی

قطار زندگی یکی دیگر از قطارهای لوکس و مجلل است که احتمالا نام آن را به‌فراوانی شنیده‌اید. قطار زندگی نخستین قطاری بود که توسط شرکت رجا به‌عنوان یک قطار لوکس وارد سیستم ریلی شد. اگر‌چه ظاهر واگن‌ها ساده به‌نظر می‌رسد، اما امکانات متنوع و جذابی در قطارهای زندگی گنجانده شده‌اند. قطار زندگی یک روز در میان مسیر تهران تا مشهد را طی می‌کند و می‌توانید هنگام خرید بلیط قطار تهران مشهد، این قطار را نیز مدنظر داشته باشید. سه کلاس اقتصادی مختلف هنگام تهیه بلیط به شما نمایش داده می‌شوند که عصرانه، شام و شام ویژه نام دارند. نوع کوپه و تخت این کلاس‌ها یکسان هستند؛ اما خدمات پذیرایی متفاوتی دریافت می‌کنید. سفر با قطار زندگی می‌تواند جذاب و منحصربه‌فرد باشد.

4

قطار نورالرضا

شرکت ریلی نورالرضا فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرد. قطارهای این شرکت، کیفیت بسیار بالایی دارند و قطعات و تجهیزات آن‌ها متعلق به برترین شرکت‌های اروپایی در آلمان و ایتالیا هستند. امکانات متنوعی در قطارهای نورالرضا ارائه می‌شوند که در‌مجموع، سفری آرام و راحت را به شما هدیه خواهند کرد. این قطار هم همچون دو مورد قبل، نوعی قطار پنج‌ستاره با بهترین امکانات است. یکی از ویژگی‌های قطار نورالرضا این است که کوپه اختصاصی بانوان نیز ارائه می‌کند تا خانم‌ها بتوانند سفر راحت‌تری داشته باشند. هنگام خرید بلیط قطار نورالرضا می‌توانید گزینه واگن ویژه بانوان را انتخاب کنید.

قطار پردیس

از قطارهای پنج‌ستاره که بگذریم، قطارهای چهار‌ستاره مسیر تهران-مشهد هم جزو قطارهای لوکس حساب می‌شوند که قیمت کمتری دارند. یکی از بهترین قطارهای این مسیر از دید مسافران، قطار پردیس است. این قطار سریع‌ترین قطار در سیستم ریلی ایران است که شما را در مدت‌زمان ۸ ساعت به مشهد می‌رساند. به‌این‌ترتیب، در زمان صرفه‌جویی می‌کنید و متحمل هزینه‌های آن‌چنانی هم نمی‌شوید. قطار پردیس امکانات قابل‌قبولی را نیز ارائه می‌کند تا در طی سفر احساس راحتی داشته باشید.

قطار غزال

قطار غزال یکی از قطارهای پرطرفدار است که توسط بسیاری از مسافران در مسیرهای مختلف انتخاب می‌شود. این قطار از نوع چهار‌ستاره بوده و بهترین امکانات را به مسافران ارائه می‌کند. همچنین می‌توانید در پیش فروش بلیط قطار تهران مشهد، بلیط قطار غزال را با قیمتی اقتصادی تهیه کنید. این قطار پس از قطارهای پردیس، به‌عنوان پیشرفته‌ترین قطار شناخته می‌شود که از تکنولوژی‌های جدید در ساخت آن استفاده شده است. در سفر با این قطار، از تخت‌های راحت و پذیرایی مناسب بهره‌مند خواهید شد. همچنین امکان سفارش غذا از رستوران قطار را نیز خواهید داشت.

قطار غدیر

آخرین قطار لوکسی که به شما معرفی می‌کنیم، قطار غدیر است که چهار‌ستاره دارد. این قطار متعلق به شرکت ریل ترابر سبا است و از سال ۱۳۸۸ در سیستم ریلی ما فعالیت می‌کند. کوپه‌های قطار غدیر از نوع ۴تخته هستند و در هر واگن ۱۰ کوپه وجود دارد. جالب است بدانید که قطار غدیر یکی از ایمن‌ترین قطارهای ناوگان ریلی ایران به‌حساب می‌آید؛ چرا‌که سیستم ترمز ویژه‌ای دارد که ضد قفل و ضدلغزش است. حتی واگن‌های این قطار هم از نوع ضد‌حریق و خود‌خاموش‌کننده است. بلیط قطار غدیر را می‌توانید در پیش فروش قطار فلای تودی خریداری کنید.

5

بلیط قطار تهران مشهد را از فلای تودی بخرید

برای آن‌که بلیط قطار تهران مشهد را با کمترین هزینه خریداری کنید، وارد سایت فلای تودی شده و از قسمت قطار، پیش فروش بلیط قطار را انتخاب کنید به‌این‌ترتیب، می‌توانید پیش از تکمیل ظرفیت قطارها، بلیط موردنظرتان را خریداری کنید. حتی اگر قصد برنامه‌ریزی برای یک سفر خارجی را دارید، فلای تودی به کمک شما خواهد آمد. رزرو هتل خارجی و خرید آنلاین بلیط هواپیمای خارجی، از‌جمله خدمات فلای تودی هستند. فرصت پیش فروش قطار را از دست ندهید و همین‌حالا برای رزرو اقدام کنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها