۱۵ کتاب به توصیه اعجوبه نوروساینس اندرو هوبرمن

کد خبر: 1281083

اندرو هوبرمن یک عصب‌شناس و پادکستر آمریکایی است که در سال ۱۹۷۵ متولد شده و هم‌اکنون در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشیار نوروبیولوژی فعالیت می‎کند. همچنین او شریک یک شرکت تغذیه و ورزش است که در آن مکمل‎های غذایی تولید و به فروش می‌رسد.

۱۵  کتاب به توصیه اعجوبه نوروساینس اندرو هوبرمن

 

او از طریق پادکست هوبرمن لب و پلتفرم‌های سوشال مدیای خود، در اکثر مواقع مطالب مورد علاقه‌اش را به مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارد تا دینش را نسبت به آگاه‌سازی جامعه ادا کند. این بار قرار است در مورد مجموعه‌ای از کتاب‌هایی که او توصیه کرده است را بررسی کنیم و یاد بگیریم چطور به روش او عملکرد مغز خود را بهینه کرده و از دام تروماها فرار کنیم. چه چیزی بهتر از اینکه یک نوروساینتیست مشهور به ما کتاب معرفی کند؟

 کتاب‌های هدفمند در حوزه خودشناسی، به ما کمک می‌کنند تا انتخاب‌های آگاهانه‌ی بیشتری داشته باشیم و ریسک عدم موفقیت را به حداقل مقدار خود برسانیم.  

 

کتاب‌های توصیه شده توسط اندرو هوبرمن

به عنوان یک نوروساینتیست، اندرو هوبرمن قابل اعتماد است و می‌توانید با خیال راحت کتاب‌هایی را که در ادامه معرفی خواهیم کرد را مطالعه کنید و زندگی خود را تغییر دهید.

1.انسان در جستجوی معنا

ویکتور فرانکل نویسنده‌ی بسیار قابلی است. در مواجهه با رنج غیرقابل تصور ما ، خاطرات عمیق فرانکل گواهی تسلیم ناپذیری انسان را ارائه می‌دهد و می‎گوید تا چه اندازه ما موجودات انعطاف‌پذیری هستیم. فقط باید در جستجوی معنای زندگی خود باشیم. در این کتاب که اندرو هوبرمن آن را پیشنهاد کرده است، همانطور که در اعماق تجربیات او در اردوگاه‌های کار اجباری نازی قدم برمی‌دارید، به قدرت فوق‌العاده روح انسان هم پی‌خواهید برد. شاید جالب باشد بدانید که علاوه‌بر اندرو، جردن پیترسون هم این کتاب را توصیه کرده است.

2.انسان خردمند: تاریخ مختصر بشر

نوح هراری در این کتاب در مورد تاریخ زندگی بشر از ابعاد زیست‌شناسی، فرهنگی و فناوری صحبت می‌کند و ایده‌های قابل تاملی را ارائه کرده است که فرضیات ما را در مورد اینکه چه کسی هستیم به چالش می‌کشد. وقتی می‌خواهید این کتاب را بخوانید، باید آماده شروع یک سفر خاص باشید و بدانید که قرار است دیدگاه شما نسبت به زندگی بشریت تغییر کند.

3.ملت دوپامین

ملت دوپامین نوشته دکتر آنا لمبکه کتابی کتابی است که به ماهیت اعتیادآوری فناوری مدرن و تاثیر آن بر مغز ما و روابط عاطفی ما می‌پردازد. اندرو هوبرمن این کتاب را به عنوان یک کتاب بسیار مهم معرفی کرده و باور دارد که جامعه امروز ما به محرک‌های خارجی برای تحریک ترشح دوپامین تاکید بیش از حد تاکید دارد.لمبکه پیامدهای زیان‌بار این رفتار را بررسی می‌کند و بینش‌های خود را برای بازپس‌گیری کنترل زندگی‌مان با تقویت روابط سالم‌تر با فناوری و پیدا کردن رضایت درون خود ارائه می‌دهد.

 

4.تفکر سریع و آهسته

دنیل کانمن در این شاهکار فکری، ذهن ما را روشن می‌کند و دوگانگی بین تفکر سریع، شهودی و تصمیم‌گیری آهسته و عمدی را آشکار خواهد کرد. تحقیقات او در مورد سوگیری‌های شناختی باعث می‌شود که کامل و درست بودن قضاوت‌ها و تصمیمات خود را زیر سوال ببریم.

5.شجاعت دوست داشتنی نبودن

ایچیرو کیشیمی و فومیتاکه کوگا، در این کتاب در مورد اینکه چطور آزادانه زندگی کنیم و به خوشبختی واقعی برسیم صحبت کرده‌اند. این گفتگوی فلسفی با رد خرد متعارف، شما را دعوت می‌کند تا محدودیت‌های اجتماعی را به چالش بکشید و آزادی فردی را تجربه کنید. آموزه‌های آلفرد آدلر را در این کتاب و با کمک یک روایت جذاب مطالعه کنید. این درس‌ها کمک می‌کنند مسیر خودتان را به سمت خوشبتختی واقعی به صورت شجاعانه و قدرتمند بسازید.

 

6.ژن (تاریخ خودمانی)

سیدار موکرجی تلاش‌های بسیار زیادی برای رمزگشایی و کشف اسرار DNA کرده است و داستان‌های جذابی را بر همین اساس در کتاب خود عنوان می‌کند که با علم، تاریخ و تفکر شخصی آمیخته هستند. شما باید قبل از خواندن این کتاب، برای کشف ماهیت شرایط انسانی آماده شوید و بدانید که به همان پیچیدگی ژن‌هایی خواهد بود که من و شما از آن‌ها تشکیل شده‌ایم.

7.چرا می‎‌خوابیم

متیو واکر، نقش اساسی خواب را در سلامت جسمی و روانی ما را مورد کاوش قرار می‌دهد. اندرو هوبرمن با معرفی این کتاب می‌خواهد که ما بدانیم باید استراحت شبانه را جدی بگیریم و برای افزایش بازدهی مغز به این استراحت عمیق نیاز داریم.

8.راز استعداد

دنیل کویل در مورد ماهیت غیرقابل انکار استعداد در این کتاب صحبت می‌کند و مکانیسم‌های عصبی قدرتمندی را که به صورت ژنتیکی داریم را آشکار می‌کند و می‌گوید چطور می‌توانیم با کمک استعداد خود مهارت‌هایمان را توسعه دهیم. در واقع این کتاب به ما کمک می‌کند دیدگاه شفافی نسبت بهکشف توانایی‌های نهفته خود را پرورش دهیم.

9.کار عمیق

کار عمیق نوشته کال نیوپورت، کتابی است که در عصر حاضر همه افراد باید آن را مطالعه کنند. چون دنیای امروز پر از عوامل حواس‌پرتی است و در مقابل آن دنیا نیاز افرادی دارد که مسئولانه و موثر و همچنین در کمترین زمان ممکن کار مفید خود را انجام می‌دهند. نیل در این کتاب اشاره کرده است که می‌توانیم برای پرورش تمرکز عمیق و به حداکثر رساندن بهره‌وری خود، از ابزارها و استراتژی‌های لازم برای غلبه بر این حواس‌پرتی‌ها استفاده کنیم.

11

10.مغزی که خود را تغییر می‌دهد

در این کتاب از نورمن دویج، می‌توانیم سفری الهام‌بخش را به سمت شگفتی‌های نوروپلاستیسیته طی کنیم. دویج داستان‌های پرخاشگرانه از افرادی را به اشتراک می‌گذارد که از توانایی مغز برای بازسازی خود استفاده کرده‌اند. در واقع در این کتاب ما با بخش خاکستری مغز خود آشنا می‌شویم و پتانسیل‌های خارق‌العاده خودمان را کشف می‌کنیم.

11.تاریخ عمیق خودمان

جوزف لدوکس در این کتاب ما را غرق در تاریخ آگاهی می‌کند. کتاب او ما را از مراحل اولیه زندگی تا ظهور مغزهای پیچیده می‌برد. او کاری می‌کند که با خاستگاه‌های مرموز آگاهی خود درگیر شویم و ارتباطات شگفت‌انگیزی را بین توانایی‌های شناختی خود و رویدادهای تکاملی باستانی کشف کنیم.

12.هوش عاطفی

کار پیشگامانه دانیل گولمن تاثیر عمیق هوش هیجانی را بر تعاملات اجتماعی، موفقیت شخصی و رفاه کلی نشان می‌دهد. ما در این کتاب در اعماق احساسات انسانی وارد می‌شویم و کلیدهای ایجاد روابط معنادار و دستیابی به رضایت پایدار را کشیم کنیم. در واقع این کتاب اثر IQ را بر زندگی و روابط ما نشان می‌دهد.

13.قدرت حال

قدرت حال، نوشته اکهارت توله است. توله با شیوایی خوانندگان خود را به سمت جوهر زندگی در لحظه حال راهنمای می‌کند و قدرت دگرگون کننده ذهن‌آگاهی و حضور را روشن خواهد کرد. اگر شما هم علاقه دارید که بتوانید رازهای جدید و دیدگاه‌های عمیقی نسبت به هنر زندگی واقعی را درک کنید، بهتر است با این شاهکار معنوی درگیر شوید.

14.نبض مخفی زمان

دکتر هوبرمن، نبض مخفی زمان را به عنوان کتابی که درک او از زمان را متحول کرد بسیار تحسین می‌کند. این کتاب که توسط یک محقق فوق‌العاده تالیف شده است، بینش عمیقی در مورد اینکه چرا زمانی که ما درگیر فعالیت‌های لذت بخش هستیم زمان زود می‌گذرد و چرا در لحظه‌های انتظار زمان کندتر به نظر می‌رسد به ما می‌دهد. ما با درک این مفاهیم یاد میگیریم که از زمان خود نهایت استفاده را ببریم و زندگی پرباری برای خودمان خلق کنیم.

15.Finding Ultra

خاطرات متحول‌کننده ریچ رول در این کتاب برای اندرو هوبرمن بسیار جذاب بود. این کتاب سفر شخصی رول را از زمانی که اضافه وزن داشت و در دوران اعتیادش تا تغییر زندگی او از طریق تغذیه سالم، ورزش و تغییر در طرز فکر را توضیح می‌دهد. داستان رول به عنوان یک داستان بسیار الهام‌بخش در سراسر دنیا شناخته می‌شود و افرادی که می‌خواهند تغییرات مثبتی در زندگی خود ایجاد کنند از آن استفاده می‌کنند.

16.ملت دوپامین

ملت دوپامین نوشته دکتر آنا لمبکه کتابی کتابی است که به ماهیت اعتیادآوری فناوری مدرن و تاثیر آن بر مغز ما و روابط عاطفی ما می‌پردازد. اندرو هوبرمن این کتاب را به عنوان یک کتاب بسیار مهم معرفی کرده و باور دارد که جامعه امروز ما به محرک‌های خارجی برای تحریک ترشح دوپامین تاکید بیش از حد تاکید دارد.لمبکه پیامدهای زیان‌بار این رفتار را بررسی می‌کند و بینش‌های خود را برای بازپس‌گیری کنترل زندگی‌مان با تقویت روابط سالم‌تر با فناوری و پیدا کردن رضایت درون خود ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

کتاب خوب خواندن، یکی از قدم‌های قدرتمندی است که می‌توانیم برای تغییر سیستم زندگی خود برداریم. به همین دلیل هم در این قسمت از مدرسه صفر تا صد، بهترین کتاب‌های جهان از نظر اندرو هوبرمن بررسی کردیم. دکتر هوبرمن این کتاب‌ها را با قاطعیت به مخاطبان و علاقه‌مندان به خودشناسی معرفی کرده است. بنابراین می‌توانید به راحتی و با اعتماد کامل آن‌ها را مطالعه کنید و مسیر موفقیت خود را آگاهانه طراحی و طی نمایید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها