تفاوت هتل های ۴ و ۵ ستاره مشهد چیست + جدول مقایسه

کد خبر: 1277567

مهمترین نکته هنگام رزرو یک اقامتگاه مناسب توجه به ستاره‌های هتل است. به عبارتی ستاره‌،‌ نشان‌دهنده کیفیت خدمات ارائه شده در هتل است. برای درجه‌بندی هتل‌ها می‌توانیم استاندارهای مختلفی را در نظر بگیریم. زمانی که یک هتل عنوان ۵ ستاره را از آن خود می‌کند از ایده‌آل‌ترین شرایط و امکانات برخوردار است.

تفاوت هتل های ۴ و ۵ ستاره مشهد چیست + جدول مقایسه

 

هر چقدر این شرایط و امکانات کیفیت کمتری داشته باشند، از ستاره‌ هتل کم می‌شود. در واقع هتل 4 ستاره، براساس استانداردهای روز جهان، کیفیت اتاق‌ها و سوئیت‌ها و نیز خدماتش کمتر از هتل 5 ستاره است.

 

تفاوت هتل های ۴ و ۵ ستاره مشهد در چه مواردی است؟

عوامل متعددی می‌تواند در درجه بندی هتل‌ها تاثیر داشته باشد. همین عوامل دلیلیست، تا یک هتل 5 ستاره یا 4 ستاره‌دار شود. از جمله:

  • امکانات هتل‌های 4 و 5 ستاره
  • خدمات ارائه شده در هتل‌های 4 و 5 ستاره
  • اتاق‌های هتل‌های 4 و 5 ستاره
  • موقعیت مکانی و محل قرارگیری هتل‌های 4 و 5 ستاره
  • دکوراسیون هتل‌های 4 و 5 ستاره
  • تفاوت در سال ساخت
  • تفاوت قیمت
  • تفاوت در خدمات ارائه شده

تفاوت در خدمات ارائه شده

چند راه مختلف برای درک تفاوت‌های میان هتل 4 ستاره و هتل 5 ستاره در نظر می‌گیریم. اولین و مهمترین تفاوتی که وجود دارد در ارائه خدمات است. در هتل‌های 4 ستاره برای دریافت خدمات باید آن را درخواست دهید.

در حالیکه در هتل‌های 5 ستاره، پیش از اعلام درخواست شما، خدمات به‌طور پیش فرض به شما ارائه داده می‌شود. باتوجه به پیش‌بینی و بازخوردهای قبلی، خدماتی که احتمالا به آنها نیاز دارید، در هتل فراهم است.

تفاوت در امکانات

از تفاوت‌های عمده دیگر بین هتل‌های 4 ستاره و 5 ستاره ، امکانات رفاهی است. مواردی نظیر سوئیت‌های لوکس، باشگاه تناسب اندام، اسپا، خدمات اجاره خودرو، رستوران‌های متنوع (برای میهمانان خود هتل و افراد بیرونی)، خدمات 24 ساعته، و ... از جمله این امکانات هستند. این امکانات در هتل‌های 5 ستاره به مشتریان حس بسیار خوبی می‌دهد.

در مقابل، هتل‌های 4 ستاره این خدمات را ارائه نمی‌دهند، یا آنکه به صورت اختیاری، در مقابل خدمات ارائه شده هزینه اضافه دریافت کنند. بطورکلی هتل‌های 4 ستاره همچون هتل‌های 5 ستاره، خدمات تجملاتی و کاملی را برای ارائه به میهمانان دارند. اما این خدمات به اندازه خدمات هتل‌های 5 ستاره نمی‌شود.

تفاوت اتاق ها

یکی از شاخص‌های مهم برای ارزیابی هتل‌ها تعداد اتاق‌ها و کیفیتی که برخوردارند است. هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره هتل‌هایی لوکس هستند و تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند.

اتاق هتل‌های ۴ ستاره در کنار تمام امکاناتی که در همه هتل‌ها قرار دارند، سایر امکانات نظیر تخت خواب‌های لوکس در سایز کویین و کینگ با تشک‌های کیفیت بالا، گیاه‌های طبیعی و… نیز دارند. در هتل‌های ۵ ستاره به علاوه این امکانات، وسایل پذیرایی، وسایل جانبی، تزئیناتی و… نیز ارائه می‌شود.

تفاوت موقعیت مکانی و محل قرارگیری (نزدیکی به اماکن مهم)

از جمله ویژگی‌های مهم در هتل‌های پنج ستاره، قرارگیری این هتل‌ها در یکی از بهترین و زیباترین نقاط کشور است که به میهمانان تجربه‌ای متفاوت را هدیه می‌دهد. بنابراین بسیاری از هتل‌هایی که در مناطق زیبا با دسترسی آسان به مراکز مختلف بنا شده‌اند، در جدول رتبه بندی معمولا در دسته هتل‌های 4 یا 5 ستاره قرار می‌گیرند.

تفاوت دکوراسیون

هتل‌های ۴ ستاره در چیدمان و دکوراسیون، شیک و زیبا هستند. اما در هتل ۵ ستاره ما شاهد استثنایی‌ترین و شیک‌ترین دکوراسیون هستیم. لابی هتل ۵ ستاره مبلمان راحت و سلطنتی، آثار هنری اصیل و گل‌های تازه دارد که به زیبایی فضا کمک می‌کند. برخورداری از معماری داخلی و دکوراسیون اصیل، از تفاوت‌های هتل ۴ ستاره و ۵ ستاره به شمار می‌آید.

تفاوت در سال ساخت

معمولا هتل‌های 4 ستاره و 5 ستاره از هتل‌های اصیلی هستند که طی سالیان سال با ارائه خدمات و کیفیت خوب مشتریانشان را جذب کرده‌اند. این موضوع در رابطه با هتل 5 ستاره بیشتر صدق می‌کند. این هتل‌ها طی سالیان اخیر بازسازی شده‌اند تا بتوانند شرایط خدمت‌رسانی و سرویس‌دهی مطلوب‌تری به مشتریان ارائه دهند.

تفاوت قیمت

فاکتور قیمت در نوع اقامتگاه‌های لوکس حرف اول را می‌زند. معمولا هردو هتل ۴ و ۵ ستاره دارای طیف قیمت گران هستند. یک هتل ۵ ستاره با داشتن تمام خدمات و امکانات رفاهی، راحتی و سرگرمی در طیف قیمت بالایی قرار می‌گیرد.

این درحالیست که یک هتل ۴ ستاره، برای ارائه خدمات و امکانات خاص هزینه‌ای مضاف از شما دریافت می‌کند. به همین خاطر در زمان رزرو محل اقامت حتما به نوع خدمات و امکانات توجه کنید.

جدول مقایسه هتل های ۴ و ۵ ستاره مشهد

در ادامه قصد داریم به مقایسه هتل‌های 4 ستاره و 5 ستاره از جنبه‌های مختف در جدول بپردازیم. از جمله این تفاوت‌ها عبارتند از:

بهترین هتل های 4 ستاره مشهد

5

هتل شکوه شارستان

هتل شکوه شارستان مشهد در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ افتتاح شده است. این هتل با ۱۲۶ واحد متشکل از اتاق‌های دو تخته و سه تخته و یک خوابه است. امکانات هتل شامل سه سالن رستوران: رستوران یاقوت یا مرکزی هتل رستوران فیروزه یا سنتی و رستوران رویایی یا روف گاردن، سه طبقه پارکینگ با گنجایش ۴۰ ماشین و سالن ورزشی ، سالن بیلیارد و استخر ، سونا و جکوزی و کافی شاپ می‌شود.

هتل چهارستاره فردوس مشهد

این هتل با 98 باب واحد اقامتی مجهز به کلیه امکانات رفاهی است. هتل فردوس از امکانات رفاهی کامل از جمله کافی شاپ 24 ساعته، لابی بزرگ با محیطی گرم و دلنشین همراه با آکواریومی زیبا، رستوران با سرو انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، کافی نت، گیم نت، خشکشویی، اتاق بازی کودکان، اینترنت وایرلس، پارکینگ و خدمات گشت برخوردار است. پرسنل مجرب و ماهر آماده میزبانی از میهمانان گرامی هستند و برای رقم زدن یک تجربه اقامتی بی‌نظیر تلاش می‌کنند.

هتل جوارالملک

یکی از هتل‌های نزدیک به حرم مطهر امام رضا، هتل جوارالملک مشهد است که سال 1400 افتتاح شد. هتل جوارالملک مشهد تمامی امکانات رفاهی براساس استانداردهای روز هتلداری را فراهم کرده است.

این هتل در نزدیکی بازار مدرس، بازار طلافروش ها، بازار جنت و … واقع می باشد. رستوران هتل جوارالملک مشهد با ارائه انواع غذاهای ایرانی و فرنگی توانسته رضایت مردم را جلب کند.

هتل الماس 1 مشهد

هتل چهارستاره الماس دارای معماری منحصربه‌فرد بوده که در کنار شیوه نوین هتلداری، آن را تبدیل به یک هتل فوق‌العاده کرده است. هتل در سال 1392 افتتاح شد. این هتل در 9 طبقه، متشکل از آپارتمان‌های یک خوابه، اتاق‌های رویال، لوکس‌ترین سوئیت‌ها، وی آی پی، با کلیه امکانات رفاهی روز است. هتل الماس در موقعیت مکانی بسیار عالی واقع شده و نزدیک به فرودگاه، بازارهای شهر، راه آهن و جاذبه‌های توریستی نظیر آرامگاه نادری، گنبد خشتی است.

از جمله خدمات متنوع و امکانات رفاهی هتل شامل سالن ماساژ ویژه بانوان و آقایان، لابی بینظیر، تاکسی سرویس، سالن کنفرانس، رستوران چشم انداز مشرف به حرم مطهر امام رضا، استقبال فرودگاهی و فروشگاه‌های متنوع می‌شود.

هتل اترک مشهد

در نزدیکی بارگاه مقدس امام رضا این هتل چهارستاره واقع شده است. هتل اترک مشهد، ارائه‌دهنده خدمات کامل و مطلوب برای میهمانان و زائران مشهد است. هتل در سال 1357 افتتاح شد و بعدتر در سال 1402 مورد بازسازی کامل قرارگرفت. از مهم‌ترین اهداف این هتل ارائه بالاترین سطح خدمات براساس استانداردهای ملی و جهانی است.

خدمات هتل عبارتند از مجموعه آبی، سالن بدنسازی با تجهیزات کامل در فضایی جذاب، اینترنت وایرلس رایگان، رستوران با گنجایش 350 نفر در محیطی دلنشین، با سرو انواع غذاهای خوشمزه ایرانی و فرنگی، کافی شاپ 24 ساعته و فروشگاه.

بهترین هتل های 5 ستاره مشهد

هتل هما 1 مشهد

6

هتل هما 1 مشهد از باسابقه‌ترین و بزرگترین هتل‌های پنج ستاره‌ای است که در مرکز شهر قرار دارد. هتل در خیابان احمدآباد در سال 1352 افتتاح شد. این هتل دارای 135 باب واحد متنوع است که به آخرین امکانات مدرن، تجهیز شده، از زائرین و مسافرین شهر مشهد میزبانی می‌کند. از جمله ویژگی‌های اصلی این هتل نزدیک بودن به مترو و مراکز خرید است.

امکانات این هتل عبارتند از کافی شاپ چابک، چایخانه لابی، رستوران گل سرخ، چایخانه سنتی، رستوران تابستانی، زمین تنیس، صندوق امانات، هفت تالار مجلل و زیبا، باغی دلنشین و باصفا، خدمات پزشکی 24 ساعته، سالن کنفرانس، تاکسی سرویس 24 ساعته، پارک بازی کودکان، مرکز خرید.

هتل گلدن پالاس (قصر طلایی سابق) مشهد

 این هتل با داشتن معماری خاص، اشراف به حرم مطهر، لوکس بودن، سرویس و خدمات با استانداردهای جهانی، فضای آرام و نیز دسترسی مطلوب به جاذبه‌های دیدنی نظیر موزه آستان قدس رضوی، مراکز خرید و مسجد گوهر شاد، آرامگاه نادر، گنبد خشتی، آرامگاه شیخ بهایی، بازار رضا، در میان مسافران بسیار پرطرفدار است.

هتل قصر طلایی در 20 طبقه متشکل از 610 باب واحد اقامتی است که چیدمانی متنوع با چشم انداز منحصربه‌فرد از حرم امام رضا دارد. خدمات و امکانات هتل کامل بوده و شامل سالن بدنسازی و محل تفریح و بازی کودکان، استخر، سالن بیلیارد، تعدادی رستوران با سرو غذاهای لذیذ ایرانی و فرنگی است.

هتل بزرگ جهان مشهد

این هتل با زیر بنای حدود 34 هزار مترمربع در 14 طبقه متشکل از 162 اتاق، سوییت و کانکت است. هتل را در مجاورت حرم مطهر و در فاصله 200 قدمی صحن غدیر پیدا می‌کنید.

شما فقط با 3 دقیقه پیاده روی، به حرم مطهر می‌رسید. استخر، سوئیت، رستوران، اینترنت، سرویس فرنگی، سرویس ایرانی، پارکینگ، نمازخانه، سالن ورزشی، کافی شاپ، اینترنت در لابی، تلفن در اتاق، سونا و جکوزی از جمله امکانات هتل است.

هتل قصرالضیافه قدس مشهد

در چهار طبقه و 225 اتاق، این هتل به میهمانان خدمت‌رسانی می‌کند. نزدیک بودن هتل به حرم مطهر در کنار پرسنل مجرب، معماری شیک و طراحی مدرن، به میهمانان تجربه اقامتی بی‌نظیری می‌دهد.

هتل در تیرماه 1401 با هدف مهمان نوازی از زائران افتتاح شد. پارکینگ این هتل گنجایش 424 خودرو را دارد. به همین خاطر مهمانان هتل خیالشان از جای پارک راحت است. هتل قصراضیافه با دو رستوران و سه کافی شاپ، یک سالن ورزشی و یک سالن کنفرانس از میهمانان پذیرایی می‌کند.

هتل میثاق مشهد

هتل پنج ستاره میثاق دارای محوطه‌ای سرسبز است که زیبایی و آرامش را به مهمانان تقدیم می‌کند. در سال ۱۳۷۸ این هتل افتتاح شد و در سال ۱۴۰۱ مورد بازسازی قرار گرفت. از جمله مزایایی که این مجموعه از آن برخوردار است، عبارتند از نزدیکی به نمایشگاه بین المللی، موقعیت جغرافیایی مناسب و فاصله اندک هتل با مناطق خوش آب و هوای طرقبه و شاندیز.

برخورداری از امکانات و خدمات کافی و همچنین عدم نیاز به مراجعه به بیرون از مجموعه از مزایای هتل است. هتل میثاق با دارا بودن ۱۲۸ واحد در سه ساختمان گنجایش پذیرایی از ۳۱۴ میهمان را دارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها