خیابان‌های اصلی استانبول برای خرید و گشت‌وگذار

کد خبر: 1265386

استانبول، شهری که در میان قاره‌های اروپا و آسیا قرار گرفته است، نه‌تنها یکی از بزرگ‌ترین، بلکه یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ترکیه است. استانبول که به دلیل تاریخ و فرهنگ غنی خود شناخته شده است، مملو از مکان‌های دیدنی تاریخی و جاذبه‌های گردشگری است که آن را به مقصدی ایده‌آل برای گشت‌و‌گذار و خرید تبدیل کرده است. این شهر با جمعیت 15 میلیون نفری خود توانسته است بافت معماری قدیمی خود و جذابیتش به‌عنوان یک بهشت گردشگری را حفظ کند. در ادامه قصد داریم با خیابان‌های اصلی استانبول و بهترین محل ها برای خرید آشنا شویم.

خیابان‌های اصلی استانبول برای خرید و گشت‌وگذار

 

 

گشت‌وگذار در خیابان‌های اصلی استانبول

بعضی از خیابان‌های استانبول علاوه‌بر اینکه مسیری برای تردد مردم هستند، جاذبه‌هایی دیدنی و جذاب برای توریست‌ها نیز محسوب می‌شوند. برخی خیابان‌ها قدمتی زیاد دارند یا ممکن است با مغازه‌ها و فروشگاه‌های خاص خود، گردشگران را مجذوب خود کنند. به‌هرحال چه برای خرید یا چه برای تفریح بلیط هواپیما تهران استانبول را خریداری کرده باشید، قطعاً خیابان‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم برایتان جالب خواهند بود، پس با ما همراه باشید!

 

۱. خیابان فرانسوی یا همان خیابان الجزایر

خیابان فرانسوی واقع در پشت دبیرستان گالاتاسرای در خیابان استقلال، مقصدی برجسته و جذاب است که فضایی مفرح را در خود جای داده است. سرگرمی‌ها و تفریحات در این خیابان‌ به‌صورت شبانه‌روزی برگزار می‌شود. خیابان مرکز فعالیت‌های گوناگون است و جمعیت را تا ساعات اولیه صبح به‌سوی خود می‌کشاند. گالری‌های هنری در این منطقه، در کنار خیابان‌های باریک، پله‌های عریض و ساختمان‌های رنگارنگ پراکنده‌اند که همگی به جذابیت فریبنده آن می‌افزایند. علاوه بر این، وجود مجموعه‌ای از کافه‌ها و غذاخوری‌ها در این خیابان، تضمین می‌کند که بازدیدکنندگان هیچ‌گاه گرسنه از این خیابان رد نخواهند شد.

 

۲. خیابان استقلال

یکی دیگر از مهم‌ترین خیابان‌های اصلی استانبول، خیابان استقلال است. خیابان استقلال که در بخش اروپایی ترکیه قرار دارد، یکی از معروف‌ترین گذرگاه‌های استانبول است که روزانه میلیون‌ها نفر از مردم محلی و توریست ترک را به خود جذب می‌کند. در اینجا، ترکیبی از فروشگاه‌های لوکس بزرگ و مغازه‌های کوچک‌تر را خواهید دید که طیف متنوعی از محصولات را می‌فروشند.

سرتاسر این خیابان مملو از غرفه‌ها و غذاخوری‌هاست که دارای مجموعه‌ای از غذاهای خیابانی ترکی و رستوران‌های معروف است. غذاهای خیابانی ترکی خیابان استقلال با حفظ اصالت غذاهای ترکی و همچنین شور و هیجان آماده‌سازی غذا جلوی چشمان خریداران قطعاً از جذابیت‌های سفر به استانبول است. توصیه می‌کنیم با  خرید بلیط چارتر هواپیما در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید تا بتوانید در خیابان استقلال دلی از عزا در بیاورید! همچنین می‌توانید سوار قطار تراموای توریستی شوید و سفری هیجان‌انگیز را در شهر آغاز کنند. شایان‌ذکر است، تراموا یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل دنیا پس از سیستم متروی لندن است.

7

 

۳. خیابان عبدی ایپکچی

خیابان عبدی ایپکچی، واقع در نزدیکی نیشان تاشی، یک گذرگاه شیک و منحصربه‌فرد است که محل اقامت هنرمندان مشهور و جایگاه مجموعه‌ای از ساختمان‌های تاریخی، کافه‌ها و رستوران‌ها است. این خیابان، فضایی اروپایی دارد و مرکز ارائه برندهای معروف مختلف است که تجربه خریدی مجلل را ارائه می‌دهد.

این خیابان جذابیت استانبول را به‌عنوان یک مقصد مد و خرده‌فروشی برجسته می‌کند. مسافرانی که به دنبال پوشاک شیک هستند، در این خیابان بیشتر تردد می‌کنند. مجموعه‌ای از بوتیک‌های گران‌قیمت، از برندهای بین‌المللی مانند آرمانی، لویی ویتون و پرادا تا برندهای معروف ترکیه‌ای را که مورد تحسین بازدیدکنندگان ازجمله ایرانی‌ها هستند، در اینجا محصولات خود را ارائه می‌دهند.

 

۴. خیابان نیسپتیه

خیابان نیسپتیه در میان خیابان‌های اصلی استانبول خودنمایی می‌کند و مجموعه‌ای از جاذبه‌ها را ارائه می‌دهد. اگر از علاقه‌مندان به خرید در برج‌ها و پاساژهای تجاری هستید، این مقصدی است که باید از آن دیدن کنید. خیابان Nispetiye واقع در منطقه بشیکتاش و همسایگی Etiler، مرکز خرید AK را در خود جای داده است، مجتمعی 4 طبقه با 250 فروشگاه که پذیرای گردشگران از ترکیه و سایر کشورهاست.

 

۵. خیابان نور عثمانیه

خیابان نورعثمانیه به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین خیابان‌های اصلی استانبول، به خاطر خرده‌فروشان متخصص در فرش، جواهرات و عتیقه‌جات مشهور است. اگر به دنبال محصولات محلی ترکیه هستید، بازدید از این خیابان ضروری است. این خیابان که از یک پیاده‌رو شروع می‌شود و به بازار بزرگ ختم می‌شود. ساختمان ارمغان که در این خیابان واقع شده است، یک مقصد خرده‌فروشی 7 طبقه است که طیف متنوعی از کالاها، ازجمله اقلام خانگی، صنایع‌دستی سنتی، طلا و پارچه‌ها را ارائه می‌دهد. این خیابان همچنین مسجد تاریخی نور عثمانیه را در خود جای داده است که یک شگفتی مهم معماری قرن هجدهم است.

 

۶. خیابان نیشان تاشی

خیابان نیشان تاشی مترادف با تجمل و پیچیدگی است و چهره‌ها و هنرمندان برجسته ترکیه را به خود جذب می‌کند. این خیابان شیک دارای ساختمان‌های مجلل، فروشگاه‌های معروف، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف است که به‌عنوان دروازه‌ای به خیابان‌های معروف دیگری مانند عبدی ایپکچی عمل می‌کند. این خیابان یک مقصد برتر برای کشف برندهای برتر از ترکیه و سراسر جهان است.

 

۷. خیابان بهاریه

خیابان بهاریه که در منطقه کادیکوی واقع شده است، مرکزی پرجنب‌وجوش برای پیاده‌روی و خرید در منطقه آسیایی استانبول است. این شهر که به دلیل معماری سنتی خود شناخته شده است، فروشگاه‌ها و بوتیک‌های فراوانی را ارائه می‌کند که آن را به مقصدی ایده‌آل برای خرید سوغات تبدیل می‌کند. منطقه اطراف خیابان کادیکوی، به دلیل فضای شلوغ خود مشهور است و همیشه موردعلاقه گردشگران است.

 

۸. خیابان بغداد

خیابان بغداد یک گذرگاه مجلل و جذاب بین خیابان‌های اصلی استانبول است که به خاطر شب‌های شلوغ و فرصت‌های خرید استثنایی‌اش شهرت دارد. علیرغم اینکه در بخش آسیایی شهر واقع شده است، اما زندگی شبانه پرجنب‌وجوشی با کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید مجلل ارائه می‌دهد. ازلحاظ تاریخی، این منطقه به‌عنوان یک رابط بین قسطنطنیه و آناتولی عمل می‌کرد و امروزه نیز همچنان به‌عنوان یکی از خیابان‌های برتر شهر شناخته می‌شود. با نزدیکی به دریای مرمره و مجموعه وسیعی از امکانات رفاهی و گزینه‌های سرگرمی، این مکان برای بازدیدکنندگان ترکی و بین‌المللی ضروری است.

 

۹. خیابان بشیکتاش

خیابان بشیکتاش، واقع در استانبول، ترکیبی بی‌نظیر از مد دهه 1970 اروپا و معماری ترکیه را ارائه می‌دهد. این خیابان معروف علاوه بر دسترسی آسان به همه نقاط شهر، به دلیل نزدیکی به مراکز دانشگاهی و ساختمان‌های عمومی محبوب است. همچنین فروشگاه‌های متعددی در این خیابان، انواع محصولات با قیمت‌های مناسبی ارائه می‌دهند. در قلب خیابان بشیکتاش، می‌توانید دستگاه‌های الکترونیکی با قیمت مناسب پیدا کنید و در رستوران‌های آن غذاهای دریایی و غذاهای گیاهی بچشید.

علاوه بر این، این منطقه محل استقرار استادیوم تیم برتر ترکیه، بشیکتاش است که آن را برای هواداران فوتبال ضروری می‌کند. شایان‌ذکر است، این خیابان با کاخ‌های قرن نوزدهمی، ازجمله کاخ معروف دلما باغچه که به‌عنوان اقامتگاه رئیس‌جمهور ترکیه معروف است، مزین شده است. برای دسترسی به این خیابان معروف و پرجنب‌وجوش، کافی است به شهر استانبول بروید و از تماشای جاذبه‌های دیدنی این خیابان معروف لذت ببرید.

8

 

کلام آخر

استانبول مدت‌هاست که یکی از قطب‌های توریستی بوده و با خیابان‌ها و مراکز خرید پرجنب‌وجوشش بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند. شهرت ترکیه و استانبول به‌عنوان یک مقصد گردشگری، مسافران را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. در حین گشت‌وگذار در میان خیابان‌های اصلی استانبول، به تماشای جاذبه‌های شهر بروید و مایحتاج خود را خریداری کنید تا سفر لذت‌بخشی داشته باشید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها