چه چیزی باعث افزایش قیمت ارز دیجیتال می‌شود؟

کد خبر: 1257137

وقتی از افزایش قیمت ارز دیجیتال حرف می‌زنیم، انگشت اشاره‌مان را به سمت عواملی می‌گیریم که به شکل مستقیم روی ارزش آن ارز دیجیتال تاثیر می‌گذارند؛ تحلیل فاندامنتال از مهم‌ترین این عوامل برای تغییر قیمت رمز ارزهاست. در این گفتگو، تمام عوامل فاندامنتالی که به هر شکلی در افزایش قیمت ارز دیجیتال نقشی دارند را باز کرده و به صورت گسترده در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

چه چیزی باعث افزایش قیمت ارز دیجیتال می‌شود؟

 

نگاهی کوتاه به تعریف ارز دیجیتال

پیش از اینکه در مورد عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت ارزهای دیجیتال صحبت کنیم، باید به این سوال پاسخ دهیم که ارز دیجیتال چیست.

ارز دیجیتال یا ارزهای الکترونیکی، نوعی ارز به حساب می‌آیند که صفر تا صد آن‌ها بر اساس تکنولوژی رمزنگاری ایجاد شده است. مهم‌ترین دلیل اهمیت این ارزها در بازارهای امروزی این است که به هیچ سازمان دولتی در هیچ کشوری وابسته نیستند و نمادی از پول‌های آزاد جهانی به شمار می‌روند.

چه عوامل فاندامنتالی روی افزایش قیمت ارز دیجیتال تاثیر می‌گذارند؟

بیایید کار را از گردن کلفت‌ترین عوامل شروع کنیم! آماده‌اید؟

·بالا و پایین رفتن قیمت بیت کوین

درست است که بیت کوین یک ارز دیجیتال است اما آنقدر قدرتمند، محبوب و بزرگ است که کوچک‌ترین حرکت آن نیز بر قیمت دیگر ارزها تاثیرگذار است.

در این زمینه می‌توان بیت کوین را به یک بادبادک تشبیه کرد؛ هر جا که بادبادک برود، چه بالا و چه پایین، نخ آن بادبادک هم همراه آن بالا و پایین می‌رود. ارزهای دیجیتال در بازار رمزارزها نیز درست مانند همان نخ بادبادک هستند. با این حساب، اگر بتوانید از رمز و راز حرکت این بادبادک سر دربیاورید، از سرنوشت نخ آن هم خبردار می‌شوید!

·میزان عرضه و تقاضای رمز ارز

دومین قدرت در تعیین قیمت ارزهای دیجیتال، عرضه و تقاضاست. این دو عامل می‌توانند با صعود یا نزول خود باعث افزایش یا کاهش قیمت ارز دیجیتال شوند؛ مثلا اگر سطح تقاضای یک ارز دیجیتال بالا برود، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

·سطح امنیت آن ارز دیجیتال

هر اندازه که سطح امنیت یک ارز دیجیتال بالاتر باشد، اعتماد سرمایه گذاران و تریدرها را بیشتر جلب می‌کند. به دنبال این ماجرا، قیمت آن نیز دچار افزایش می‌شود.

·تاثیر دولت‌ها و قوانینشان

دولت‌ها می‌توانند با تعیین قوانین محدود کننده روی یک ارز دیجیتال باعث تغییر در قیمت آن شوند. نکته جالب اینکه گاهی این موضوع روی ارزش آن ارز دیجیتال، معکوس عمل می‌کند؛ مثلا یکی از دولت‌ها با ممنوع کردن معامله یک نوع خاص از رمزارز در کشورش باعث می‌شود که در یک لحظه، قیمت آن چندین برابر شود!

2

·پیدا شدن سر و کله نهنگ‌ها در اقیانوس آن رمزارز

نهنگ‌های بازار ارز دیجیتال، افراد یا سازمان‌هایی با پول‌های بسیار زیاد هستند و حجم خرید و فروش آن‌ها بسیار زیاد است.

در مورد بیت کوین، چون بسیار معتبر و ارزشمند است و تریدرهای بسیار زیادی از سرتاسر جهان هر روز مشغول معامله آن هستند، وجود نهنگ‌ها و خرید و فروششان چندان اثرش را روی بازار نشان نمی‌دهد.

اما همین نهنگ‌ها اگر به سمت یک ارز دیجیتال تازه‌وارد روی خوش نشان دهند، سرنوشت آن ارز دیجیتال در عرض یک شب دستخوش تغییر شده و قیمتش افزایش پیدا می‌کند.

·تاثیر حمایت افراد مشهور و معروف

افراد معروف و نام آشنای دنیای تجارت و حتی خارج از دنیای تجارت می‌توانند با صحبت کردن در مورد یک ارز دیجیتال یا حتی زدن یک توییت، باعث شوند تا قیمت آن رمزارز یک شبه افزایش قابل توجهی پیدا کند.

·آینده‌دار و هدفمند بودن آن ارز دیجیتال

در دنیای ارزهای دیجیتال چه بسیار ارزهای بی‌هویت و بی‌هدف که آمدند و رفتند و الان کسی حتی نام آن‌ها را به یاد نمی‌آورد. ارزهای مانا در این دنیا، ارزهایی هستند که در کنار کاربردی که دارند، برای آینده‌شان نیز هدف روشنی تصور شده است.

معمولا این نوع از ارزهای دیجیتال با نزدیک شدن به هدفشان و حتی نمایش اینکه در مسیر رسیدن به هدفشان در حال حرکت هستند، می‌توانند رنگ افزایش ارزش و قیمت را به چشم ببینند.

·روند استخراج و توسعه آن ارز دیجیتال

بعضی از ارزهای دیجیتال از تیپ استخراجی هستند و برخی دیگر سازوکار متفاوتی را برای افزایش خود دنبال می‌کنند. در هر صورت، هر چه این روند، قوی‌تر و اعتمادبخش‌تر باشد، می‌تواند باعث افزایش قیمت آن ارز دیجیتال شود.

·بالا بودن سرعت انجام تراکنش‌ها در آن رمزارز

هر چقدر که یک ارز دیجیتال بتواند تراکنش‌های خود را با سرعت بالاتری انجام دهد، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. به دنبال این ماجرا، قیمت آن هم افزایش پیدا خواهد کرد.

3

·انتشار اخبار درست و غلط در مورد آن ارز دیجیتال

برخی از سرمایه‌ گذاران قدرتمند، صاحب رسانه هستند. حالا این رسانه می‌تواند یک حساب توییتر یا پیج اینستاگرام باشد یا آنکه یک شبکه تلویزیونی را پوشش دهد. در هر صورت، هر خبری که از سوی این رسانه‌ها در مورد یک رمزارز منتشر شود می‌تواند در کوتاه مدت و بلند مدت باعث افزایش یا کاهش قیمت آن ارز دیجیتال شود.

·بالا بودن حجم معاملات آن رمزارز

ارزهای دیجیتال معتبری که توانسته‌اند نظر کاربران را به سمت خود جلب کنند و حجم معاملات بالایی را به خود اختصاص دهند، قیمت بالایی هم خواهند داشت و حتی رشد قیمتی را تجربه خواهند کرد.

با این حساب، یکی از اولین کارهایی که تریدرهای تازه‌کار باید برای ماهی گرفتن از این بستر پر از سود انجام دهند آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال است.

·موفقیت در جذب کاربران بیشتر

اگر یک ارز دیجیتال بتواند اعتماد عموم را به دست بیاورد و از سوی کاربران زیادی مورد استقبال قرار بگیرد، به مرور زمان، ارزش و قیمت خود را افزایش خواهد داد.

 آن زمان است که سرمایه ‌گذاران به دنبال پیدا کردن کیف پول ارز دیجیتال مخصوص آن می‌گردند تا به هر شکلی که می‌توانند سهم خود از آن رمزارز را بردارند.

تحلیل فاندامنتال را جدی بگیرید

فهمیدن افزایش یا کاهش قیمت آینده یک ارز دیجیتال، تنها یکی از مزیت‌های تسلط بر تحلیل فاندامنتال است. بنابراین از عجیب و غریب بودن عبارت آن نترسید و از هر روشی که می‌توانید برای یادگیری آن اقدام کنید!

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها