​با عجیب‌ترین روش ترک سیگار آشنا شوید!

کد خبر: 1254859

جالب است بدانید که بسیاری از افراد به کمک مغزهای آجیل و انواع خشکبار از شر عادت بد سیگار کشیدن خود خلاص شده‌اند! کارشناسان تغذیه معتقدند که مغزهای آجیل به خصوص بادام میل به کشیدن سیگار را کاهش می‌دهند. البته انجیر خشک و کشمش نیز همراه مغز آجیل می‌توانند کمک کننده باشند. این موضوع می‌تواند راه حل خوشمزه و جذابی برای ترک عادت بد سیگار کشیدن شود. اگر شما هم از اعتیاد به سیگار خسته شده‌اید یا شخص سیگاری در اطرافیان خود دارید که تمایل به ترک سیگار دارد اما موفق نمی‌شود این مطلب را تا انتها بخوانید.

​با عجیب‌ترین روش ترک سیگار آشنا شوید!

هشدار! سیگار این ویتامین‌ها را در بدن از بین برده و مانع جذب آن‌ها می‌شود!

در ادامه مواد مغذی و ویتامین‌هایی نام برده می‌شوند که نقش حیاتی و مهمی در حفظ سلامت بدن ایفا می‌کنند، اما متأسفانه توسط اعتیاد به سیگار کشیدن سوخت شده و جذب مجدد آن‌ها نیز به حداقل خواهد رسید. یکی از دلایل اهمیت ترک سیگار با آجیل و خشکبار درجه یک غنی بودن آن‌ها از عناصر مورد نیاز بدن و کمک به افزایش انرژی است.

در روش ترک سیگار با آجیل این مزیت وجود دارد که با استفاده از انواع مغز آجیل که سرشار از ویتامین‌های مقوی مورد نیاز بدن هستند، ضمن خلاصی از دام اعتیاد این امکان را فراهم می‌کنید که عوارض ناشی از سیگار کشیدن شامل کمبود املاح مورد نیاز بدن، تا حد زیادی جبران شوند.

اعتیاد به سیگار = کمبود کلسیم

کمبود کلسیم که عوارض جبران ناپذیری همانند پوکی استخوان را در پی دارد در افراد سیگاری بسیار شایع است در نتیجه برای ترک سیگار با آجیل توجه داشته باشید که مغزهای حاوی کلسیم را حتماً لحاظ کنید. این مغزها شامل بادام درختی، تخمه آفتابگردان و کنجد می‌شوند. همچنین انجیر خشک هم سرشار از کلسیم است در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم انجیر خشک اعلا را هم به ترکیب آجیل‌های مخلوط خود اضافه کنید.

کمبود ویتامین D از عواقب سیگار کشیدن

متأسفانه، کمبود ویتامین دی در کسانی که اعتیاد به سیگار دارند 50 درصد بیشتر از سایر افراد دیده می‌شود. سیگار کشیدن فرایند جذب ویتامین دی را با اختلال جدی مواجه می‌کند و بدن در به کارگیری این ویتامین مهم ناتوان خواهد بود. مصرف تنقلات بادام، گردو، خرما و قیسی که دارای ویتامین دی هستند بسیار مفید خواهد بود پس آن ها را هم در برنامه غذایی ترک اعتیاد خود لحاظ کنید.

2

اگر سیگار می‌کشید ویتامین E را جدی بگیرید

یکی از شایع‌ترین بیماری‌های افراد سیگاری، مشکلات قلبی عروقی است. دلیل عمده‌ی این مشکل کمبود ویتامین ای بوده که به موجب آن رگ‌های قلب به‌مرور مسدود می‌شوند، زیرا ویتامین ای اجازه‌ی رسوب چربی در سرخرگ‌ها را نمی‌دهد و فقدان این ویتامین مشکلات قلبی را در پی خواهد داشت.

از آجیل‌های حاوی ویتامین ای می‌توان به بادام درختی، بادام هندی، فندق، بادام زمینی، تخمه آفتابگردان، پسته و تخمه کدو اشاره کرد.

3

کمبود ویتامین C از عوارض اعتیاد به سیگار

با سیگار کشیدن به طرز هولناکی ویتامین سی از دست می‌دهید که در صورت جبران نشدن آن ایمنی بدنتان در برابر بیماری‌ها به شدت پایین می‌آید. اگر تصمیم به ترک سیگار با خوردن آجیل گرفته‌اید، پسته، تخمه کدو، آلو خشک و توت خشک که دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین سی هستند را حتماً در ترکیب آجیل مصرفی خود قرار دهید.

سیگار و کمبود ویتامین A

کسانی که در دام اعتیاد به سیگار قرار گرفته‌اند سطح ویتامین آ پایینی دارند که به‌مرور مشکلاتی مانند ضعف بینایی را در پی خواهد داشت. برای جبران این کمبود ویتامین نیز گردو، پسته، قیسی و آلوبخارا را مدنظر داشته باشید.

کمبود منیزیوم با اعتیاد به سیگار کشیدن

از دیگر مواد مغذی مورد نیاز بدن که با سیگار کشیدن تحلیل می‌رود منیزیوم بوده که با کمبود آن عوارضی همچون تپش قلب را تجربه خواهید کرد. در بین آجیل‌ها انواع تخمه شامل تخمه هندوانه تخمه کدو و..، بادام هندی و درختی، گردو، فندق و پسته می‌توانند به خوبی منیزیوم مورد نیاز بدن را تولید کنند.

نحوه ترک سیگار با مغز آجیل و خشکبار

4

تا اینجای کار دریافتید که در انتخاب مغزها هنگام خرید آجیل مرغوب کدام یک را در اولویت قرار دهید. اکنون می‌خواهیم بررسی کنیم که اصلاً ترک سیگار با خوردن آجیل چگونه است؟ قبل از هر چیز لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که برای به‌کارگیری این روش درمان اعتیاد جذاب و خوشمزه حتماً انواع مغز آجیل خام و بدون افزودنی را استفاده کنید تا به سلامتی خود لطمه‌ای وارد نکنید.

راهی برای تهیه آجیل ارزان در زمان ترک سیگار

همان‌طور که می‌دانید در روش ترک سیگار با آجیل، لازم است که مقدار زیادی از آجیل و خشکبار را در دسترس خود قرار دهید. درست است که با توجه به قیمت بالای آجیل، مصرف روزانه‌ی مقدار زیادی از این مغزهای مفید برای همه‌ی افراد ممکن نیست. در نتیجه می‌توانید آجیل ارزان تهیه کنید و از انواع مغز آجیل قیمت مناسب و اقتصادی برای تهیه آجیل مخلوط ترک سیگار خود بهره گیرید. اما چگونه؟!

مغز تخمه آفتابگردان، مغز تخمه کدو و مغز تخمه هندوانه آماده‌اند که به کمک شما بیایند! می‌توانید از آجیل سلامت هم بهره گیرید و ترکیبات دلخواه خود را به آن اضافه کنید. از کنجد هم به هیچ عنوان غافل نشوید. اگر برای خرید و تهیه آجیل مرغوب مشکل بودجه ندارید بدانید که پسته و بادام درختی برای غلبه به سیگار کشیدن بسیار مؤثر هستند. حداقل می‌توانید مقداری از آن‌ها را با مغزهای ارزان‌تر ترکیب کنید. این آجیل مخلوط اقتصادی با کمی انجیر خشک، کشمش و قیسی تکمیل می‌شود و برنامه غذای ایده‌آلی را برای ترک سیگار شما رقم می‌زند.

نکات مهم در رابطه با ترک سیگار توسط مغزهای آجیل

توجه داشته باشید که حتماً جیب‌های خود را از این ترکیبات پرکنید و همواره ترکیبات آجیل خود را دم دست قرار دهید. هرجا که به ذهنتان می‌رسد آن‌ها را بگذارید و در صورت کم شدن حتماً دوباره حجمشان را پر کنید. در داشبورد ماشین، در میز محل کار، در کشوهای اتاق، کنار تختخواب و... . در واقع این روش ترک سیگار بدین صورت است که هر زمان با وسوسه سیگار کشیدن مواجه شدید شروع به خوردن این ترکیبات آجیلی می‌کنید و به‌مرور این برایتان عادت شده و ناخودآگاه به‌جای سیگار سمت آجیل خواهید رفت.

در صورت تمایل به خوراکی‌های شیرین، انجیر خشک، کشمش، انواع آلو خشک، قیسی و... را به مغزهای آجیل اضافه کرده و از طعم جذابشان لذت ببرید.

جدا از کارآمد بودن این روش انواع آجیل در تأمین املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن تأثیر مستقیم دارند و به جبران عوارض ناشی از اعتیاد به سیگار کمک شایانی خواهند کرد.

سخن نهایی

امیدواریم با مطالعه این مقاله به ترک سیگار ترغیب شده باشید و در پی آن ایده‌ی جالب ترک سیگار با آجیل را امتحان کنید. از یاد نبرید این تنها راه ترک سیگار نیست! روش‌های مختلفی برای ترک سیگار وجود دارد که برای حفظ آسایش اطرافیان و از همه مهم‌تر حفظ سلامتی بدنتان می‌توانید از آن‌ها بهره گیرید و ترک سیگار با مصرف تنقلات مغذی مانند آجیل نیز یکی از راه‌های خوشمزه و وسوسه انگیز برای شروع ترک سیگار است!

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها