اعتبار پاسپورت برای سفر به ترکیه

کد خبر: 1253432

اولین موضوعی که در سفرهای خارجی مطرح می‌شود؛ اعتبار پاسپورت یا گذرنامه است. با اینکه حداقل اعتبار گذرنامه برای خروج از کشور 6 ماه در نظر گرفته شده است؛ اما باید قوانین کشور مقصد را نیز در نظر گرفت. برای مثال برای ورود به خاک کشوری مثل آمریکا پاسپورت شخص باید حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد. بنابراین بهتر است حداقل اعتبار گذرنامه برای خروج از کشور 7 ماه در نظر گرفته شود تا با قوانین این کشورها نیز مطابقت داشته باشد. اگر با حداقل اعتبار پاسپورت برای سفر به ترکیه آشنا نیستید؛ در ادامه همراه ما باشید.

اعتبار پاسپورت برای سفر به ترکیه

 

 

برای سفر به ترکیه پاسپورت باید چقدر اعتبار داشته باشد؟

 

کشور ترکیه در جدیدترین قوانین خود جهت ورود مسافران قوانین جدیدی را وضع کرده است. طبق این قوانین، مسافران علاوه بر دست داشتن بلیط هواپیما استانبول، باید حداقل 6 ماه اعتبار پاسپورت داشته باشند. در گذشته مسافرینی که به ترکیه سفر می‌کردند، می‌توانستند حتی با پاسپورتی که 1 ماه اعتبار داشت؛ وارد کشور ترکیه شوند. اما در سال‌های اخیر ترکیه قوانین سخت‌تری را وضع کرده است.

 

حداقل اعتبار پاسپورت برای سفر به ترکیه 6 ماه است.

 

مدت اعتبار پاسپورت برای سفر زمینی به ترکیه

 

بر اساس قوانین ترکیه پاسپورت مسافرین هنگام سفر زمینی و یا هوایی و برای ورود به این کشور باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد تا بتوانند ویزای 3 ماهه ترکیه را نیز هنگام ورود دریافت کنند. در صورتی که پاسپورت مسافرین کمتر از 6 ماه اعتبار داشته باشد؛ ملزم به پرداخت جریمه هستند.

 

نکات مهم اعتبار پاسپورت برای سفر به ترکیه

 

 

جریمه انقضای پاسپورت در سفر به ترکیه

 

مسافرینی که پاسپورت آنها بین 2 تا 6 ماه اعتبار داشته باشد؛ در صورت ورود به ترکیه باید 325 لیره جریمه پرداخت کنند. پس از پرداخت این جریمه می‌توانند ویزای ورودی ترکیه را دریافت کنند. همچنین مسافرینی که ویزای آنها کمتر از دو ماه اعتبار داشته باشد؛ نمی‌توانند ویزای ترکیه را دریافت کنند.

مطابق با این بخشنامه و برای جلوگیری از هر گونه مشکلی برای مسافرین، تمام شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی موظف هستند تاریخ پاسپورت مسافرین را چک نمایند. به عنوان مثال اگر قصد دارید با خرید تور ترکیه سفر کنید؛ آژانس هواپیمایی مسئول چک کردن تمام مدارک شما قبل از صدور بلیط و رزرو تور است.

جریمه انقضای پاسپورت برای سفر به ترکیه

 

 

جمع بندی

 

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره مدت زمان اعتبار لازم برای سفر به ترکیه را برای شما توضیح دهیم. برای سفربه ترکیه پاسپورت شما حداقل باید 6 ماه اعتبار داشته باشد و اگر اعتبار گذرنامه شما کمتر از این باشد؛ مشمول جریمه خواهید شد. اگر شما هم قصد سفر به ترکیه دارید؛ می‌توانید با خرید بلیط هواپیما استانبول و یا خرید تور ترکیه از سایت گردشگری قاصدک 24 به این کشور سفر کنید.

 

سوالات متداول در مورد اعتبار پاسپورت برای سفر به ترکیه

 

  1. حداقل اعتبار پاسپورت مسافران برای سفر به ترکیه چقدر است؟ پاسپورت مسافران برای سفر به ترکیه باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  2. اگر اعتبار پاسپورت مسافران کمتر از 6 ماه باشد؛ چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر اعتبار پاسپورت مسافران بین 2 تا 6 ماه باشد؛ مشمول جریمه در فرودگاه خواهند شد.
  3. اگر اعتبار پاسپورت مسافران در ورود به ترکیه کمتر از 2 ماه باشد؛ چه اتفاقی می‌افتد؟ در این صورت ویزای ترکیه برای مسافر صادر نخواهد شد.
  4. هنگام خرید تور ترکیه وظیفه بررسی تاریخ پاسپورت بر عهده چه کسی است؟ تمامی آژانس‌های مسافرتی موظف هستند که پاسپورت مسافران را قبل از رزرواسیون تور و صدور بلیط بررسی کنند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها