چند مزیت قطار که باعث می‌شود با هواپیما سفر نکنیم

کد خبر: 1251359

هواپیما و قطار معمول‌ترین راه‌های سفر کردن هستند؛ طبیعی است که نقاط ضعف و قوت این وسایل نقلیه باعث شود مسافران یکی را به دیگری ترجیح دهند. در مجموع برای افرادی که از مسیر سفر لذت می‌برند، طولانی بودن مسیر برای آن‌ها اذیت‌کننده نیست و همچنین به هزینه‌ی سفر اهمیت زیادی می‌دهند، قطار انتخاب مناسب‌تری به نظر می‌رسد. در ادامه در مورد مزایای قطار نسبت به هواپیما بیشتر توضیح خواهیم داد.

چند مزیت قطار که باعث می‌شود با هواپیما سفر نکنیم

 

امنیت بالا در سفر

از مهم‌ترین نکاتی که باعث می‌شود افراد سفر با قطار را به سفر با هواپیما و یا هر وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری ترجیح دهند، امنیت بالای این وسیله‌ی نقلیه است. در سفر با قطار خطراتی مانند تصادفات جاده‌ای که رانندگان و مسافران خودروها و اتوبوس را تهدید می‌کند وجود ندارد. همچنین هنگام سفر با قطار نیازی نیست نگران خطراتی نظیر سقوط هواپیما باشید! درمجموع می‌توان گفت قطار امن‌ترین وسیله‌ی نقلسه‌ایست که می‌توانید برای سفرهای خود انتخاب کنید. در خطوط ریلی خبری از ترافیک نیست و تغییرات آب‌وهوایی نیز باعث تصادف و شلوغی و یا ایجاد خطراتی به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی نخواهد شد.

 

امکان حمل بار بیشتر

تقریباً می‌توان گفت که محدودیتی برای حمل بار در سفر با قطار وجود ندارد! البته برخی افراد محدودیت حمل بار را معادل 150 کیلوگرم برای هر نفر عنوان می‌کنند؛ اما این مقدار آن‌قدر زیاد است که به طور معمول نگرانی خاصی برای اغلب مسافران ایجاد نمی‌کند و مسافران هنگام سفر با قطار با خیال راحت بار خود را جابه‌جا می‌کنند. بسیاری از افراد به علت این آزادی در حمل بار، قطار را به هواپیما ترجیح می‌دهند. لازم به ذکر است که با رزرو بلیط هواپیما و با توجه به ایرلاین و کلاس پروازی بلیط، شما می‌توانید بار با وزن بین 20 تا 30 کیلوگرم همراه خود داشته باشید.

 

سفر بدون تاخیر و معطلی

از مهم‌ترین نکات سفر با قطار این است که در این سفرها شما با کمترین میزان تأخیر و معطلی روبرو هستید. در سفر با هواپیما شما باید حداقل یک ساعت (در سفرهای خارجی تا 3 ساعت) پیش از پرواز در فرودگاه حاضر باشید و در طی این مدت در صف‌های مختلفی برای بررسی‌های مختلف و دریافت کارت پرواز و یا تحویل بار، معطل خواهید شد؛ این در حالی‌ست که در سفر با قطار هیچ‌کدام از این معطلی‌ها وجود ندارند و کافیست نیم ساعت پیش از راه افتادن قطار در ایستگاه حضور داشته باشید و به راحتی سوار قطار شوید.

همچنین همانطور که گفتیم، قطارها کمترین میزان تأخیر را دارند. هرچند امکان تأخیر یا کنسلی در سفرهای هوایی بسیار زیاد است؛ اما در سفر با قطار شما نگران تاخیر و یا کنسلی نخواهید بود؛ زیرا در 95 درصد مواقع قطارها در زمان مقرر شده و بدون هیچ‌گونه تاخیری حرکت می‌کنند. این نظم در حرکت قطارها، برنامه‌ریزی را برای مسافران بسیار راحت‌تر می‌کند؛ به همین دلیل برای داشتن یک سفر منظم و بدون تأخیر، خرید بلیط قطار سفرمارکت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

17

 

سفری مقرون به صرفه با قطار

سفر با قطار می‌تواند مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش برای شما باشد. هزینه‌ی بلیط قطار بسیار کمتر از هزینه‌ی رزرو بلیط هواپیما بوده و در عین حال خدمات ارائه شده در سفر با قطار بسیار مناسب است. همچنین شما در رزرو بلیط قطار آزادی عمل نسبتاً بالایی دارید و می‌توانید از بین انواع بلیط قطار با خدمات مختلف و قیمت‌های مختلف انتخاب کنید. برای مثال قطارهای اتوبوسی عموماً هزینه‌ی کمتری دارند و در مدت زمان کمتری نیز شما را به مقصد می‌رسانند؛ با این وجود در این قطارها شما فضای زیادی در اختیار نخواهید داشت. قطارهای شش تخته نیز هزینه‌ی کمتری نسبت به قطارهای چهار تخته دارند. شما می‌توانید با توجه به الویت‌ها و بودجه‌ی خود برای سفر، بلیط قطار مناسب برای سفرتان را انتخاب کنید.

 

راحتی بیشتر و لذت از مسیر

در سفر با قطار از بیشترین میزان راحتی و آرامش برخوردار خواهید بود و فضای بسیار زیادی در اختیار خواهید داشت. در صورتی‌که بلیط قطارهای کوپه‌ای را رزرو کنید، یک کوپه با تمام تجهیزاتش در اختیارتان خواهد بود و شما می‌توانید به انواع فعالیت‌های مختلف در کوپه‌ی خود بپردازید و یا در صورت خستگی روی تخت خودتان استراحت کنید. همچنین در قطار این امکان را دارید که در صورت تمایل در راهرو‌ها قدم بزنید. این میزان از راحتی و آزادی عمل در هیچ وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری وجود ندارد.

از دیگر نکات مثبت قطار این است که در این سفر شما می‌توانید نهایت لذت را از مناظر موجود در طول مسیر ببرید. دیدن مناظر مختلف از پنجره‌ی قطار لذتی دارد که تجربه‌ی سفر را برای شما چندین‌ برابر شیرین‌تر می‌کند. اگر لذت از مسیر در سفر برای شما مهم است، ما به شما سفر با قطار را توصیه می‌کنیم، زیرا در سفر با قطار شما می‌توانید در نهایت راحتی به تفریح و سرگرمی و استراحت در طول مسیر بپردازید و از مناظر موجود نیز نهایت لذت را ببرید.

 

18

 

کلام آخر

سفر با قطار مزایای قابل‌توجهی دارد که در این نوشته به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. به جز این موارد، از نکات مثبت سفر با قطار می‌توان به این مساله اشاره کرد که قطار آسیب کمتری به محیط زیست می‌رساند. این مساله باعث شده تا بسیاری از دوستداران محیط زیست به سفر با قطار روی بیاورند. نکات دیگری نیز مانند گستردگی شبکه‌‌ی راه‌آهن، آسان بودن تهیه‌ی بلیط قطار، در دسترس بودن انواع سرگرمی‌ها در قطار، وجود رستوران و بوفه در قطار و همچنین حضور یک پزشک در هر قطار از مواردی هستند که افراد را به سمت خرید بلیط قطار سوق می‌دهند. البته باید گفت در کنار تمام این نکات مثبت، سفر با قطار نیز دارای معایبی مانند طولانی‌‌تر بودن مدت زمان سفر است. به همین دلیل ممکن است افرادی که سرعت بالا در رسیدن به مقصد برایشان مهم است، با وجود تمام مزایای قطار، سفر هوایی به مقصد موردنظرشان را انتخاب کنند. بسیار مهم است که مسافران با آگاهی از تمام این نکات مثبت و منفی و با توجه به شرایط شخصی، الویت‌ها و بودجه‌ی موردنظر برای سفر، مناسب‌ترین روش را برای سفرشان انتخاب کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها