بهترین زمان سفر به زنجان چه موقع است؟

کد خبر: 1250348
بهترین زمان سفر به زنجان چه موقع است؟

 

 

بهترین زمان سفر به زنجان چه موقع است؟

اگر به ‌دنبال سفر به مناطق بکر و کمتر دیده شده در ایران می‌گردید، حتما به زنجان سفر کنید. این شهر تاریخی، پر از جاذبه های دیدنی و آثار باستانی و تاریخی است که تماشای آن ها در هر یک از فصل های سال لذت خاص خود را دارد. برای اینکه از اقامت خود در این شهر زیبا لذت ببرید، رزرو هتل در زنجان را فراموش نکنید. برخی از گردشگران این شهر ترجیح می‌دهند که در فصل تابستان به این شهر سفر کنند؛ در حالی که برخی دیگر به دنبال خرید و استعلام قیمت بلیط هواپیما زنجان در فصل زمستان هستند. با ما همراه باشید تا بدانید که زنجان در کدام یک از فصل های سال دیدنی تر است.

 

سفر به زنجان

فصل بهار یکی از بهترین زمان ها برای مسافرت به زنجان است. تماشای طبیعت سرسبز و عطر خوش شکوفه های بهاری لذتی است که فقط می توانید در بهارهای زنجان به دنبال آن باشید. اگر نمی توانید در این فصل به زنجان سفر کنید، اصلا نگران نباشید؛ چرا که شرشر آبشارهای بلندبالا و سبزی درختان و دشت های این شهر همچنان در تابستان خنک و مطبوع هستند. برای رزرو هتل در زنجان، حتما نزدیکی هتل را به جاذبه های طبیعی و مراکز تفریحی مدنظر قرار دهید.

قدم زدن در خش خش برگ های پاییزی و لذت راه رفتن و تماشای شهر در زیر باران نیز لطفی دارد که برای یک بار هم که شده باید آن را تجربه کنید. اگر سفیدی برف و سرمای هوا و لذت نوشیدن یک فنجان چای داغ برای شما ناب است، حتما در زمستان زنجان را تماشا کنید. قیمت بلیط هواپیما زنجان در این فصل ارزان تر است و با هزینه کمتری می توانید به این شهر سفر کنید.

در واقع هر کدام از فصل‌ ها به نوعی بهترین زمان سفر به زنجان برای سلیقه‌های مختلف به حساب می‌آیند؛ ولی برای عموم مردم، بهترین زمان سفر به زنجان ماه‌ های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد هستند. آب و هوای مطبوع این ماه های سال، مسافران زیادی را از مناطق گرمسیری به این شهر می کشاند.

اقامت در زنجان

برنامه‌ ریزی برای سفر به زنجان در فصل های گرم سال از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که به علت آب و هوای خوب و البته تعطیلی مدارس، افراد بیشتری به این شهر سفر می کنند. به همین جهت توصیه می شود که قبل از سفر، راجع به محل اقامت خود در زنجان تصمیم بگیرید. حتی باید چگونگی سفر به این شهر را هم از قبل مشخص کنید تا بتوانید به نحو احسن از سفر خود لذت ببرید. از آنجایی که قیمت بلیط هواپیما زنجان در این مقطع از سال از مواقع دیگر گران تر است، توصیه می شود که به منظور کاهش هزینه های سفر خود به دنبال بلیط های لحظه آخری باشید.

مهم ترین نکته ای که بعد از خرید بلیط باید به آن توجه داشته باشید، رزرو محل اقامت است. برای رزرو هتل در زنجان بهتر است که از قبل تصمیم بگیرید که آیا اقامت در هتل های مدرن برای شما جذاب تر است یا اقامتگاه های بوم گردی؟ به این ترتیب با راحتی بیشتری می توانید به دنبال بهترین اقامتگاه در بین هتل های زنجان باشید.

شهر زنجان هتل‌ ها، مسافرخانه‌ ها و سوئیت‌ های مناسبی برای پذیرایی و استقبال از مسافران و گردشگران عزیز دارد که هرکدام از آن ها خدمات متفاوتی را ارائه می دهند. با در نظر گرفتن این خدمات و موقعیت مکانی اقامتگاه ها، می توانید بهترین اتاق را برای خود رزرو کنید و از سفر خود به زنجان لذت ببرید.

دیدنی ترین مراکز تفریحی زنجان

زنجان یکی از بهترین مقاصد گردشگری است که تا جاذبه های آن را از نزدیک نبینید، نمی توانید به این باور برسید. غارهای کتله خور یکی از زیباترین و عجیب ترین مراکز دیدنی زنجان هستند که در جنوب این شهر واقع شده اند. گنبد سلطانیه و مقبره قیدار نبی نیز در نزدیکی این جاذبه تفریحی واقع شده اند که کار تماشای زنجان را برای شما راحت تر می کند. از دیگر مراکز تفریحی این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قلعه بهستان

این قلعه‌ تماشایی با ارتفاع بسیار زیاد، یکی از جالب‌ترین‌ مکان‌های دیدنی زنجان است که در ۱۴ کیلومتری شمال شهرستان ماه ‌نشان و در نزدیکی رودخانه‌ «قزل ‌اوزن» قرار دارد.

رختشویخانه تاریخی زنجان

رختشویخانه یکی از تاریخی ترین و منحصربه فردترین مراکز تفریحی زنجان است که قدمت آن به دوره قاجار باز می گردد. این مکان، محلی برای رخت شستن زنان زنجان بوده است. در کنار این مکان، بازار صنایع دستی قرار دارد که برای خرید سوغاتی بهترین است.

گنبد سلطانیه

گنبد سلطانیه نام یکی از بناهای تاریخی استان زنجان است که به دستور مستقیم پادشاه مغول، یعنی سلطان محمد خدابنده ساخته شده است. جالب است که بدانید این بنا، اولین گنبد دوجداره در تمام جهان محسوب می ‌شود.

دریاچه پری خندقلو

دریاچه پری یکی دیگر از جاذبه های طبیعی زنجان است که در دشتی در نزدیکی ماهنشان با مساحت ۵۴۰ مترمربع قرار دارد. بازدید از این دریاچه را حتما در لیست برنامه های خود قرار دهید.

آبشار شارشار

آبشار شارشار یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی زنجان است که در ۵ کیلومتری دریاچه سد تهم واقع شده است. این آبشار از ارتفاعات صخره ‌ای فرو می‌ریزد و منظره ‌ای تماشایی را خلق می ‌کند.

 

 

بهترین سایت اینترنتی برای رزرو هتل در زنجان و خرید بلیط هواپیما

اگر قصد خرید بلیط هواپیما و اقامت در یکی از بهترین هتل های زنجان را دارید، به سایت اینترنتی فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی با امکان مقایسه قیمت بلیط های هواپیمایی به مقصد زنجان و نمایش ارزان ترین بلیط، در کنار شماست تا هزینه های سفر خود را تا حد زیادی کاهش دهید. از طرفی با معرفی بهترین هتل ها و اقامتگاه های زنجان و امکان بررسی نظرات مسافران قبلی به شما کمک می کند که از اقامت خود در زنجان لذت ببرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها