بررسی 5 دلیل مهم تشدید اضطراب در افراد

کد خبر: 1245211

بررسی 5 دلیل مهم تشدید اضطراب در افراد

بررسی 5 دلیل مهم تشدید اضطراب در افراد

 

پیش از بررسی این مطلب بهتر است بدانیم که همراهتم یک مجله آنلاین سبک زندگی و روانشناسی ساده که راه و رسم زندگی بهتر را به کاربرانش هدیه می کند نیست، بلکه علاوه بر بیان موضوعات مهم سبک زندگی و روانشناسی، به کاربران خود امکان استفاده از مشاوره روانشناسی در موضوعات مختلف نظیر روانشناسی ازدواج، خانواده و... را به صورت آنلاین فراهم کرده است. در صورت تمایل به استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین وارد لینک فوق شوید!

 

در ابتدا بهتر است بیشتر با مفهوم اضطراب آشنا شویم. علم روانشناسی اضطراب را اینگونه تعریف می کند که اضطراب یک نوع حالت و وضعیت روانی است که همراه خود تنش، نگرانی، وحشت و حتی عصبانیت را به همراه دارد. آن چیزی که مهم تر از تعریف اضطراب است آشنایی با دلایل ایجاد و تشدید شدن آن است.

دلایل ایجاد اضطراب

دلایل متعددی ممکن است باعث ایجاد اضطراب در فرد شود اما این دلایل ممکن است برای هر شخص منحصر به فرد باشد. دلایلی همچون عوامل ژنتیکی، شرایط محیطی که خود شامل خانواده، جامعه، محیط کاری و... که به عنوان محرک نامیده می شود می تواند در ایجاد اضطراب در افراد نقش داشته باشند.

عوامل تشدید کننده اضطراب در افراد

عوامل تشدید کننده اضطراب در افراد

  • مشکلات روزانه:

شرایط سخت کاری و برخوردهای نامناسب اجتماعی و سایر مشکلات عادی روزانه زمانی که از حد بگذرد از دلایل تشدید اضطراب در افراد به حساب می آید. با کم کردن این تنش ها میتوانید کمی در مدیریت اضطراب خود موفق باشید.

  • نگرانی و مشکلات مالی:

امروزه با توجه به شرایط بد اقتصادی و بالا رفتن هزینه ها در طول روز بارها تحت تاثیر فشارهای مالی قرار میگیریم که این فشار ها از مهم ترین دلایل تشدید اضطراب و نگرانی در افراد محسوب می شود.

  • تغذیه نامناسب

استفاده بیش از مواد تحریک کننده مانند سیگار، کافئین در طول روز و همچنین حذف و یا استفاده از وعده های غذایی نامناسب هم یکی از عوامل تشدید کننده اضطراب در افراد به حساب می آید.

 مصرف دارو و بیماری باعث افزایش اضطراب می گردد

  • مصرف دارو و بیماری

همانطور که میدانید بروز بیماری در افراد علاوه بر رنج و مشکلات جسمانی، روان فرد را هم درگیر اضطراب و استرس می کند. از طرفی استفاده از برخی دارو ها هم می تواند باعث تشدید اضطراب در افراد می گردد.

  • تفکرات بد و منفی گرایی

از مهم ترین دلایل تشدید و یا شکل گیری اضطراب، تفکرات بد و منفی گرایانه است. در تعریف روانشناسی ، ذهن مرکز کنترل و فرمان دهی بدن است. اگر سعی کنیم در زندگی روزمره تفکرات بد و منفی را از خود دور کنیم میتوانیم تا حدودی بر اضطراب و استرس خود غلبه کنیم.

 

همانطور که در این مطلب بیان شد شناخت دلایلی که اضطراب در افراد را بیشتر می کند قاعده کلی نداشته و برای افراد مختلف ممکن است متغییر باشد . البته ممکن است دلایل مشترکی در بین افراد وجود داشته که با دانستن این دلایل و رعایت کردن بیشتر بتوانیم اضطراب و استرس روزمره خود را کاهش دهیم.

برای ارتباط با مشاوران روانشناسی در هر حوزه از طریق لینک های فوق یا شماره تماس های زیر در ارتباط باشید.

آدرس وب سایت : https://hamrahetam.com/

شماره تماس : 02191002007

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها