از بین بردن لک سوختگی با لیزر | رفع جای سوختگی بدون عمل جراحی

کد خبر: 1242586

انواع مختلفی از دستگاه‌های لیزر وجود دارد که هر کدام با اهداف متفاوتی مورداستفاده قرار می‌گیرند. برخی از دستگاه‌های لیزر می‌توانند لک‌های سوختگی روی صورت و بدن را از بین ببرند. با این حال، بعضی از انواع سوختگی با لیزر قابل درمان نیستند. در این مقاله چند دستگاه مناسب برای از بین بردن لک سوختگی با لیزر معرفی می‌کنیم و به سوالات رایج در این باره پاسخ می‌دهیم. اگر شما هم به دنبال روش‌های غیرتهاجمی و بدون جراحی برای از بین بردن لک سوختگی خود هستید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب کاربردی همراه ما باشید.

از بین بردن لک سوختگی با لیزر | رفع جای سوختگی بدون عمل جراحی

 

انواع دستگاه‌های لیزر برای از بین بردن لک سوختگی

در این بخش با دستگاه‌های لیزری آشنا می‌شوید که در از بین بردن لک سوختگی موثر عمل می‌کنند. البته برای اثربخشی هر کدام از این دستگاه‌ها باید به کسانی مراجعه کنید که دوره‌های آموزش اپراتور لیزر را گذرانده‌اند. دستگاه‌های لیزر موثر برای درمان جای سوختگی و نحوه کارکرد آن‌ها عبارتند از:

1. از بین بردن لک سوختگی با لیزر رنگی پالسی

دستگاه‌های لیزر رنگی پالسی، ساختارهای قرمز رنگ را موردهدف قرار می‌دهند. از این دستگاه‌ها برای هدف قرار دادن و حذف عروق خونی ناخواسته استفاده می‌شود. هر بار که امواج لیزر روی پوست شلیک می‌شود، ناحیه کوچکی از پوست (حدود ¼ تا ½ اینچ) را درمان می‌کند. این دستگاه قرمزی را بهبود می‌بخشد و التهاب را کاهش می‌دهد که همین منجر به کاهش درد و ناراحتی فرد می‌شود.

پس از جلسات لیزر رنگی پالسی، پوست تحت درمان کمی کبود می‌شود. میزان تغییر رنگ پوست به تنظیمات لیزر بستگی دارد و از قرمز تا بنفش متغیر است. همچنین ممکن است یک تا دو روز بعد از لیزر مانند آنچه که در آموزش تزریق ژل لب گفته می‌شود، در ناحیه تحت درمان احساس آفتاب‌سوختگی داشته باشید. در این مواقع توصیه می‌شود از یخ یا وازلین برای بهبود سوزش استفاده کنید.

13

2. از بین بردن لک سوختگی با لیزر فرکشنال

لیزرهای فرکشنال با هدف قرار دادن آب در پوست شما به عادی‌سازی بافت آسیب‌دیده کمک می‌کنند. در واقع بافت‌های عمیق پوست در نتیجه امواج لیزر گرم شده و همچنین طی هر جلسه سوراخ‌های کوچکی در پوست ایجاد می‌شود. این لیزرها قرمزی یا برآمدگی‌های حاصل از سوختگی پوست را از بین می‌برند.

حدود یک ساعت قبل از عمل یک بی‌حس کننده موضعی روی پوست شما اعمال شده و قبل از شروع لیزر، پاک می‌شود. بسته به برند لیزر اپراتور آن را روی پوست شما می‌کشد یا ضربات آرامی می‌زند. بلافاصله پس از لیزر قرمزی و تورم را در ناحیه تحت درمان تجربه خواهید کرد. سوراخ‌های ریز روی پوست در طول درمان باعث خونریزی می‌شوند که اپراتور برای جلوگیری از آن از یخ یا بانداژ استفاده می‌کند.

در عرض یک هفته پس از لیزر، لکه‌های تیره ریزی نیز در ناحیه تحت درمان ظاهر می‌شوند و تا یک هفته بعد از بین می‌روند. مهم است که اجازه دهید پوست شما التیام یابد؛ بنابراین پوسته‌ها را جدا نکنید و از پوست لیزر شده با استفاده از ضدآفتاب در برابر نور خورشید محافظت کنید. اگر لیزر روی پوست صورت انجام شود، ممکن است پزشک دارو نیز تجویز کند.

3. از بین بردن لک سوختگی با لیزر کیوسوییچ

لیزر کیوسوییچ انرژی زیادی را در مدت زمان کوتاهی روی پوست متمرکز می‌کنند و از این طریق، ذرات رنگدانه را می‌شکنند. اگر آستانه تحمل درد پایینی داشته باشید، اپراتور یک بی‌حس‌کننده موضعی را روی پوست شما اعمال می‌کند. هنگامی که لیزر شروع شود، احساسی مانند برخورد کش با پوست را خواهید داشت.

در طول دوره درمان با این لیزر، لکه‌های سفید در جایی که نور لیزر به پوست شما برخورد می‌کند، ظاهر می‌شود. اما جای نگرانی نیست و مدت زیادی طول نمی‌کشد تا محو شوند. معمولا طی یک دوره چند هفته یا چند ماهه، سلول‌های خونی بدن شما رنگدانه‌های سوختگی را پاک می‌کنند.

14

چه زمانی باید برای لیزر از بین بردن سوختگی مراجعه کنیم؟

به طور کلی، اسکارهای کمتر از سه ماه برای درمان لیزری بسیار شکننده و حساس هستند. هنگامی که زخم به طور کامل بهبود یافت و بیش از سه ماه گذشت، می‌توانید به دنبال درمان‌های لیزری برای رفع زخم‌های سوختگی خود باشید. حتی اسکارهای سوختگی بسیار قدیمی و بالغ به خوبی به درمان‌های لیزری پاسخ می‌دهند. برای پاسخ به این سوال، حتما با پزشک خود مشورت کنید و توصیه‌های او را جویا شوید.

مراقبت‌های پس از لیزر از بین بردن لک سوختگی

براساس آنچه که در دوره‌های آموزش هایفو و دیگر مداخلات زیبایی مشابه توضیح داده می‌شود، لیزرها کم تهاجمی هستند و عوارض جانبی چندانی ندارند. پس از لیزر درمانی، اکثر بیماران در همان روز با پانسمان ساده‌ای بر روی ناحیه تحت درمان به خانه باز می‌گردند. برای یک تا دو هفته پس از درمان مقداری پوسته پوسته شدن، کبودی، تورم و/یا دلمه وجود خواهد داشت. فرآیند مراقبت پس از لیزر درمانی نسبتا ساده است و تقریبا یک هفته طول می‌کشد. در این یک هفته رعایت موارد زیر را به یاد داشته باشید:

  • استفاده از کمپرس خنک
  • مصرف مسکن‌های تجویز شده
  • پاکسازی ملایم پوست
  • اجتناب از خراشیدن و کندن پوسته‌ها
  • استفاده از داروهای موضعی
  • پوشاندن مناطق تحت درمان

15

برای از بین بردن لک سوختگی به چند جلسه لیزر نیاز است؟

تعداد معینی از جلسات لیزر درمانی برای جای زخم سوختگی وجود ندارد. با توجه به میزان بودجه شما و ناراحتی ناشی از لیزر درمانی، اکثر مراکز سوختگی 3 تا 10 بار جای زخم را موردهدف پرتوهای لیزر قرار می‌دهند. با این اوصاف، هیچ گزارشی مبنی بر اینکه مراجعی با سوختگی درمان‌های لیزری زیادی برای زخم‌های خود گرفته است، وجود ندارد.

آموزش کار با دستگاه‌های لیزر برای از بین بردن لک سوختگی در آکادمی مای اسکین

در این مقاله هر آنچه را که باید درباره از بین بردن لک سوختگی با لیزر بدانید، در اختیار شما قرار دادیم. با توجه به محبوبیت روزافزون این دستگاه‌ها، اگر نحوه کار با لیزرها را بلد باشید، آینده شغلی خود را تضمین کرده‌اید. توصیه ما برای یادگیری نحوه کار با دستگاه‌های لیزر، شرکت در دوره‌های جامع و کاربردی آکادمی تخصصی مای اسکین است. این آکادمی با بهره‌مندی از تجارب گرانقدر اساتید مجرب، دوره‌های جامعی را برگزار کرده و در پایان مدرک معتبری به زیباجویان اعطا می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت این آکادمی به نشانی skinhairacademy.ir مراجعه کنید.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها