زیبایی چهره بعد از ترک سیگار کی بر میگردد؟

کد خبر: 1233899
زیبایی چهره بعد از ترک سیگار کی بر میگردد؟

 

مصرف سیگار باعث می شود تا به مرور زمان علاوه بر درون بدن، بر چهره افراد تاثیرات بدی بگذارد. به همین منظور زمانی که شما تصمیم به ترک سیگار میگیرید تاثیرات آن را نیز در چهره خود مشاهده می کنید متوجه تغییرات می شوید چرا که سلول افراد به مرور زمان شروع به بازسازی می کنند و باعث می شود تا چهره شما بعد از ترک سیگار تغییر نماید و دوباره زیبایی چهره خود را به دست آورید. در ادامه این مقاله از مرکز ترک سیگار در سعادت آباد تهران همراه ما باشید.

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره های  02122794683  و 02122567561  با مشاورین ما در تماس باشید.

 

ترک سیگار و تغییرات چهره بعد از ترک سیگار!

همانطور که می دانید مصرف سیگار باعث می شود تا تغییرات بدی را از جمله افتادگی پوست،رنگ پریدگی چهره، کبودی دور چشم، ایجاد لکه های تیره بر پوست، چروک اطراف لب، پیری پوست ،زردی و پوسیدگی دندان ، نازک و کم پشت شدن مو به وجود بیاورد با مرور زمان هم بد و بدتر می شود که مسلما با ترک سیگار، بسیاری از این موارد رفع می شود .و شما می توانید دوباره زیبایی خود را بدست می آورید.

همه ما در اطراف خود افراد سیگاری را داریم و این موارد را در آن ها به وضوح دیدیم اگر افرادی را که موفق به ترک سیگار شده باشند را مشاهده کرده باشید متوجه تغییرات چهره بعد از ترک سیگار آنها می شوید.

به طوری که او را بسیار بشاش تر و خوش چهره تر از قبل شده است. افراد سیگاری هم  خودشان بعد از ترک موفق سیگار وقتی با دوستانشان بعد از مدتی برخورد می کنند، با تعجب آنها مواجه می شوند که چطور این همه تغییر در چهره شان اتفاق افتاده است؟

 

اما چرا سیگار باعث این تغییرات در چهره می شود؟

 یکی از دلایل تخریب پوست توسط سیگار و  تغییرات چهره بعد از ترک سیگار  این است که کشیدن آن سطح اکسیژن خون را پایین می آورد و با کم شدن سطح اکسیژن فعالیت های سلول ها دچار اختلال می شود. با افزایش روند سیگار سلول های پوست دچار اختلال می شوند زیرا دود و نیکوتین سیگار، رگ های خونی را باریک می کند و خون رسانی به سلول ها را کند می کند، همچنین گرمای سیگار مقدار زیادی آب بدن را خشک می کند و پوست رطوبت خود را از دست می دهد و دیگر نمی تواند وظیفه ی کلاژن سازی و محافظت از زیبایی را به خوبی انجام دهد.

همچنین عمل سیگار کشیدن باعث می شود که پوست اطراف لب منقبض شود و تکرار این عمل باعث ایجاد چروک اطراف لب می شود.همچنین اگر دقت کرده باشید افراد سیگاری برای اینکه دود سیگار چشمشان را نسوزاند معمولا هنگام سیگار کشیدن چشم خود را به طور ناخودآگاه ریز می کنند و این جمع کردن ها باعث ایجاد چروک اطراف چشم می شود. خلاصه اینکه همه ی اینها در کنار هم باعث می شود که روند تخریب پوست با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.

همچنین سیگار سیستم ایمنی را به شدت کاهش می دهد و توانایی پوست در مقابله با آلودگی ها و بیماری های پوستی کاهش پیدا می کند و همین مسئله باعث ایجاد بیماری های پوستی و لکه های پیری و بسیار دیگر از مواردی که روی پوست اثرات بدی را بر جای می گذارد، می شود.

دندان و سلامت دهان هم تحت تاثیر دود سیگار قرار می گیرند به طوریکه دود آن موجب زردی و ایجاد پلاک روی دندان می شود و همانطور که می دانید با از بین رفتن مینای دندان به مرور موجب عوامل مختلفی از جمله پوسیدگی و تخریب دندان می شود که برای درست کردن آن نیاز به زمان و هزینه های بالایی متحمل می شود.همچنین از طرفی با کاهش خون رسانی به لثه و کاهش سطح ایمنی بدن باعث بوجود آمدن میکروب و بیماری هایی برای دهان می شود .

از اثرات دیگر مخرب سیگار می توان بر موها اشاره نمود که بر اثر بی آبی باعث می شود تا ساقه موها خشک شده و از سمتی هم چربی بیش از حد کف سر و شوره ایجاد نماید دلیل آن هم کمبود شدید آب مفید در سلول ها می باشد همانطور که می دانید بدن نیاز بسیار بالایی به آب مفید در داخل بدن دارد که کمبود این آب منجر به بروز بسیاری از مشکلات از جمله خون رسانی به پوست سر را دچار اختلال می کند و همه ی اینها کنار هم باعث ریزش مو ها می شود. شما با ترک سیگار می توانید سلامت موهای خود را برگردانید.

 

اما چرا سیگار باعث این تغییرات در چهره می شود؟

 

بازگشت زیبایی پس از ترک سیگار

 

همه ی ما می دانیم که داشتن خون سالم در بدن بسیار مهم است و خون در همه ی قسمت ها ی بدن وجود دارد زیرا وظیفه ی اکسیژن رسانی به بدن به عهده ی خون است و بدن بدون اکسیژن قادر به زندگی و ادامه ی حیات نیست. حال فرض کنید روزانه مقدار زیادی دود و نیکوتین و گازهای سمی را عمدا وارد این مایع حیاتی کنید، مسلما بدن دچار مشکل می شود و هرچه مقدار و حجم سیگاری که مصرف کنید بیشتر باشد این اختلالات هم بیشتر می شود.

در واقع سیگار کشیدن یک نوع خود کشی تدریجی است، شاید شما افرادی را ببینید که ظاهر خوبی دارند و به نظر برسه که سیگار آسیبی به ظاهر و چهره شان وارد نکرده باشد اما قطعا آنها هزینه ی هنگفتی برای حفظ ظاهر خود پرداخت کرده اند و یا شاید آنها در ابتدای مسیر سیگار کشیدن باشند و یا مقدار سیگاری که مصرف می کنند بسیار کم باشد پس نمی توانید برای توجیه سیگار کشیدن چنین افرادی را الگوی خود قرار دهید.زیرا سیستم فیزیکی افراد با هم متفاوت است و آسیب های سیگار برای همه به یک میزان و یک شکل اتفاق نمی افتد.شاید یک نفر با توجه به خوراک مصرفی و نوع پوست، چروک کمتری را تجربه کند و آسیب سیگار بیشتر بافت های داخلی او را مورد حمله قرار دهد و یا برعکس.

اما خبر خوب این است که سلول های بدن هر لحظه در حال دوباره متولد شدن هستند به طوریکه شما بعد از گذشت 7 سال از سیگاری تغییرات چهره بعد از ترک سیگار دیگر سلول قدیمی در بدنتان ندارید و سیستم فیزیکی شما بازیابی می شود پس اگر امروز سیگارتان را ترک کنید، 7 سال بعد ار امروزتان جوانتر هستید و میتوانید تغییرات را به وضوح مشاهده نمایید پس تعلل را کنار بگذارید و وقت را هدر ندهید و برای بازیابی زیبایی و سلامتیتان سیگار را ترک کنید.

 

سخن پایانی 

به شما پیشنهاد می کنیم که برای کنار گذاشتن سیگار سیگار کشیدن تغییرات چهره بعد از ترک سیگار  با امید و برنامه ریزی پیش بروید .به طوریکه اگر تصمیم گرفتید که از فردا سیگار نکشید، آن روز را به هیچ عنوان به تعویق نیندازید و در تصمیمتان پایدار باشید. سعی کنید تعدادی کار مثبت مثل نوشتن هدف از ترک سیگار، شکر گذاری برای ترک سیگار، خواندن کتاب و مطالب علمی درباره ی ترک سیگار،توجه و مطالعه زندگی نامه افراد موفق در این زمینه،اثرات مثبت این کار و  خلاصه هر کاری که برای شما ایجاد انگیزه می کند را در روتین زندگیتان قرار دهید و مغزتان را آماده ی انجام این امر کنید . 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها