تاریخ کارناوال 1402، بزرگترین جشن جهان مشخص شد!

کد خبر: 1228627
تاریخ کارناوال 1402، بزرگترین جشن جهان مشخص شد!

 

کارناوال یا به عبارتی کارناوال ریو بزرگترین جشن در جهان و مهمترین رویداد تقویم برزیل است. این کشور به علت جاذبه های بی نظیر و سواحل دیدنی، گردشگران زیادی را هر ساله جذب می کند. حتی در ایران نیز، مجموعه های گردشگری معتبری مانند نارون اکوتور وجود دارند که امکان ثبت نام در تور برزیل و بازدید گروهی از این کشور زیبا را فراهم می کنند که لازم است ابتدا راهنمای کامل سفر به برزیل را مطالعه کنید. علاوه بر جاذبه های بی نظیر، بزرگترین کارناوال جهان نیز در برزیل و شهر ریودوژانیرو برگزار می شود اما داستان پشت جشن چیست و چگونه می توانید کارناوال ریو در سال 1402 را تجربه کنید؟ در ادامه با معرفی کامل این جشن برزیلی با ما همراه باشید.

 

تاریخچه کارناوال ریودوژانیرو

اگرچه تصور می شود که ایده کارناوال برزیل به قرن هجدهم بازمی گردد اما اتفاقات ثبت شده نشان می دهد که کارناوال در اواخر قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم شروع به شکل گیری کرد. یعنی زمانی که محله‌های مختلف در شهر ریودوژانیرو شروع به تشکیل گروه‌هایی کردند که موسیقی سامبا در جریان کار قرار گرفت. این مسئله همانند دیگر تغییرات فرهنگی در برزیل، به حضور گسترده آفریقایی ها در این شهر و میراث برده داری در طول سلطنت استعماری ارتباط داده شد.

این گروه ها به زودی شروع به اجرای رژه های خیابانی کردند که لباس هایشان پر از رنگ و انرژی بود که باعث ایجاد رقابتی بین مدارس نوپای سامبا شد. مدارس سامبا سازمان‌های بزرگی هستند که دارای پرچم‌ها و رنگ‌های اختصاصی هستند و مانند تیم های فوتبال، دارای طرفداران خود هستند. وقتی سامبادروم در اواسط دهه 1980 تکمیل شد، صحنه ای برای رقابت آماده شد و کارناوال باشکوهی برگزار شد که اکنون، عرصه ای برای میزبانی بزرگترین نمایش روی زمین می باشد.

امروزه کارناوال تبدیل به یک تجارت عظیم برای کشور و مردم برزیل شده است. چرا که این جشن بزرگ، علاوه بر مردم برزیل، گردشگران زیادی از سراسر جهان را به سوی برزیل و شهر جذاب ریودوژانیرو می کشاند.

کارناوال سال 1402 چه زمانی برگزار می شود؟

کارناوال ریو سال 1402 قرار است از جمعه 20 بهمن تا چهارشنبه 24 بهمن برگزار شود که البته اوج کارناوال در روز شنبه 28 بهمن می باشد که با رژه قهرمانان همراه است.

بهترین صندلی ها برای تماشای کارناوال کدامند؟

اگر می خواهید برای کارناوال 1402 بلیط تهیه کنید و کارناوال را تماشا کنید، باید جایگاهی را انتخاب کنید که به راحتی بتوانید از تماشای رقص ها و رژه ها لذت ببرید. معمولا توصیه می شود که صندلی های Sector 9 را انتخاب کنید که بهترین تجربه از تماشای کارناوال را ارائه می دهند. علاوه بر ارائه شماره صندلی های اختصاص داده شده، به شما امکان می دهد با آزادی بیشتری در اطراف حرکت کنید، چشم انداز پانوراما از اتفاقات کارناوال داشته باشید و درامرها را در حالی که برای اجرا در مقابل داوران می ایستند، به خوبی ببینید

2

البته صندلی‌های دیگر نیز وجود دارند اما تضمینی نیست که کجا دقیقا بنشینید. چرا که این صندلی‌ها بر اساس اولویت هستند و بنابراین صندلی‌های خاصی به شما اختصاص داده نمی‌شود. مزیت این بخش ها می تواند این باشد که به جای بازدیدکنندگان دیگر با مردم محلی می نشینید و ممکن است تجربه فرهنگی لذت بخش تری داشته باشید.

گزینه لوکس تر و گران تر برای تماشای کارناوال، این است که از فریسا تماشا کنید. فریسا جعبه فضای باز در سطح زمین است و نمای نزدیک از رژه را به شما ارائه می دهد. در هر فریسا شش صندلی وجود دارد و شما می توانید کل جعبه را برای یک گروه اجاره کنید. این جایگاه ویژه و گرانتری است اما برای تماشای رژه ها و رقص ها از نزدیک، ارزش دارد.

در سامبادروم چه اتفاقاتی می افتد؟

در سامبادروم 90 هزار نفری، موقعیت بسیار خوبی برای تماشای دسته ای از مدارس سامبا خواهید داشت که در مقابل داوران رژه می روند. هر مدرسه با موسیقی سامبا و طبل‌های برزیلی، لباس‌های فوق‌العاده پر زرق و برق و حرکات سامبا، رقص خود را به نمایش می‌گذارند. هر رژه ای، بر اساس مضمون خاصی انجام می گیرد که حاصل ماه‌ها تلاش، رقص و تمرین در سطح حرفه‌ای است. هر شب این نمایش تا سپیده دم و تا صبح روز بعد ادامه دارد؛ بنابراین می‌توانید تمام شب را بیدار بمانید یا به هتل خود برگردید.

کارناوال فراتر از یک تماشای بصری و ضرب آهنگ ریتمیک است. در بزرگترین جشن جهان، فضای فوق العاده ای را تجربه خواهید کرد که ترکیبی از احساسات هماهنگ بین هیجان و دراما است که به ندرت توسط هر رویداد مهم دیگری ارائه می شود.

3

بازدید از ریو در طول کارناوال چگونه است؟

در طول کارناوال، کل شهر ریو غرق در جشن و شادی است و تمام طول روز در خیابان‌ها، رژه های رایگان در سراسر شهر برگزار می‌شود. این مهمانی‌های خیابانی، چه بزرگ و چه کوچک، مردم محلی و گردشگران را جذب می‌کنند و راهی برای تجربه فضای بی‌نظیر کارناوال ریو هستند، اگرچه باید مراقب وسایل خود در شلوغی ها باشید. در طول کارناوال، بعضی از مردم خود ریو معمولا به سمت خارج شهر برای تعطیلات می روند؛ بنابراین ریودوژانیرو می‌تواند نسبتاً ساکت باشد و سواحل آرام تر باشند. پس می توانید برای استراحت به جنگل های ساحلی سرسبز بروید.

جالب است بدانید که به علت قرار گرفتن برزیل در زیر خط استوا، فصل‌ها برعکس می‌شوند؛ به این معنی که بهمن ماه اوج تابستان این کشور است.

آیا می توانم در کارناوال ریو 1402 شرکت کنم؟

جواب کوتاه به این سوال بله است و نیازی نیست که یک رقاص حرفه ای سامبا یا نوازنده طبل باشید. بعضی از شرکت های گردشگری ریودوژانیرو این امکان را می دهند که با پوشیدن لباس های پر زرق و برق، بتوانید عضوی از شرکت کنندگان کارناوال ریو باشید.

آیا کارناوال در شهر دیگری جز ریو برگزار می شود؟

کارناوال شهر ریو قطعا بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کارناوال است اما جشن‌ها را می‌توان در بسیاری از شهرهای برزیل با برداشت منحصر به فرد آنها تجربه کرد. اگر ریو را در نظر نگیریم، شاید بهترین مکان برای تماشای کارناوال سالوادور د باهیا باشد، جایی که می‌توانید در جشن‌هایی شرکت کنید که به راحتی اجازه مشارکت می دهند. همچنین در شمال شهر اولیندا، در نزدیکی رسیفه، کارناوال شامل عروسک‌های غول‌پیکر و گروه‌های رنگارنگ می‌شود.

آیا امکان گردش در برزیل در کنار تماشای کارناوال وجود دارد؟

در حالی که بسیاری از گردشگرها ترجیح می‌دهند که در زمان سفر به برزیل موقع کارناوال، صرفا روی کارناوال ریو تمرکز کنند و یک هفته در جشن و موسیقی غوطه ور شوند، برخی نیز ترجیح می دهند که این جشن‌ها را در یک سفر طولانی‌تر در اطراف برزیل ادغام کنند و حتی به کشورهای همسایه برزیل نیز سفر کنند. بازدید از شهر عجیب و غریب آفریقایی-پرتغالی سالوادور د باهیا، آبشار زیبای ایگواسو و جنگل مرموز آمازون محبوب ترین گزینه هایی هستند که می توانید با کارناوال ترکیب کنید و از سفر خود بیشترین لذت را ببرید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها