طراحی یک نمای ویلای منحصر به فرد: هر آنچه که باید بدانید

کد خبر: 1226975

به طور کلی، هر ویلایی یک نمای خارجی دارد. نما به سادگی اصطلاحی است که برای نشان دادن ظاهر بیرونی یک ویلا یا خانه و معمولا طراحی ویلا به طور خاص انجام می‌شود. اگرچه همه ویلاها از نظر فنی دارای نما هستند اما همه طراحی یا سبک نمای واضحی ندارند.

طراحی یک نمای ویلای منحصر به فرد: هر آنچه که باید بدانید

 

طراحی نما از چند جهت کاربردی و سبک حائز اهمیت است. نمای بیرونی ویلای شما تقریبا همیشه اولین چیزی است که مورد توجه مهمانان یا حتی رهگذران قرار می‌گیرد، بنابراین شما می‌خواهید مطمئن شوید که نمای بیرونی تصویری دقیق از ویلا، سبک زندگی و سلیقه طراحی شما ارائه می‌دهد.

فراتر از ارزش زیبایی شناختی، نمای ویلاها در واقع شما را از تغییرات آب و هوایی محافظت می‌کند و خانه را در برابر آسیب‌های مختلف برای سال‌های طولانی ایمن می‌کند. این امر انتخاب نمای مناسب را به انتخاب بسیار مهمی تبدیل می‌کند، زیرا متریال، اندازه، سبک و طراحی باید تحت تأثیر شرایط خاص آب و هوای شما باشد یعنی نوع آب و هوایی که نمای شما باید در برابر آن مقاوم شود.

سعی کنید اگر می‌توانید با یک طراح متخصص مشورت کنید تا متوجه شوید که چه سبک‌هایی با بودجه و مکان شما قابل دستیابی هستند. از معاصر گرفته تا ساحلی و سنتی، مطمئنا طراحی نما وجود دارد که کاملا مناسب ویلا شما باشد. در این مطلب چند مورد از بهترین ایده‌های نمای بیرونی ویلا به همراه نکلات تکمیلی بیان شده است که امیدواریم در مسیر طراحی نمای ویلای خود از آن‌ها الهام بگیرید.

 

پیشنهاد اول: استفاده از آجر در نمای بیرونی

آجر یکی از سنتی‌ترین مصالح نما است. مقرون به صرفه، بادوام و مقاومت است. ظاهر طبیعی و رنگ آجر تضاد زیبایی را با مواد مدرن مانند فولاد ایجاد می‌کند و یک نمای بیرونی آجری ساده به تنهایی جذابیت و احساس آرامش به همراه دارد. همچنین نمای آجری دارای تعدادی مزایا است و می‌تواند در برابر آب و هوا محافظت کند، عایق در برابر اتلاف گرما باشد و حتی عایق صوتی ساختمان را افزایش دهد. با وجود اینکه نمای آجری از رایج‌ترین سبک‌های طراحی خارجی است اما می‌توان آجر را با بقیه موارد ترکیب کرد و یک نمای زیباتر ساخت.

 

پیشنهاد دوم: از روکش برای تزیین نما استفاده کنید

23

درست است که آجر به عنوان یک پوشش به حساب می‌آید اما امروزه روکش‌های دیگری وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان نمای ساختمان را زیباتر کرد. محبوب‌ترین انواع روکش‌ها شامل چوب، آلومینیوم، پلاستیک و انواع فایبر سمنت برد می‌شود. روکش‌ها برای محافظت از خانه شما در برابر آب و هوا طراحی شده است. در واقع، روکش کردن نمای بیرونی از آسیب‌های آب و هوا و آب و در برابر کپک محافظت می‌کند و به حفظ خانه شما برای چندین سال کمک می‌کند.

 

پیشنهاد سوم: از طرح های مدرن الهام بگیرید

نماهای مدرن از هر نظر شیک و محبوب هستند و به طور منظم خطوط و تفارن را به نمایش می‌گذارند. اکثرا ویلاها در سراسر جهان از طرح‌های مدرن شکل گرفته‌اند و یک نمای بیرونی شیک و پویا را ایجاد کرده‌اند.

 

8 نکته طلایی برای طراحی نمای ساختمان عالی

24

در ادامه 8 نکته طلایی برای طراحی نمای ویلا یا ساختمان شما مطرح کرده‌ایم:

  1. سادگی و تقارن: تقارن و سادگی اصولی است که معماران و طراحان همچنان از آن‌ها استفاده می‌کنند زیرا باعث ایجاد ساختمان‌هایی می‌شود که چشم نوازی می‌کنند. اگرعدم تقارن بیشتر سبک شماست، از خطوط ساده و تمیز استفاده کنید تا طراحی را پیچیده نکنید.
  2. یکنواختی: برخورد سبک‌ها مخاطره‌آمیز است و می‌تواند باعث حواس پرتی شود. تم‌های مکمل و یک ظاهر طراحی یکنواخت شرط بهتری است که همچنان به شما امکان می‌دهد خلاقیت خود را پیاده‌سازی کنید.
  3. از محیط اطراف استفاده کنید: به محیط و معماری اطراف توجه داشته باشید. چه سبکی در پس زمینه بهتر به نظر می‌رسد؟ به عنوان مثال، اگر اطرافتان جنگل قرار دارد، استفاده از سمنت برد سایدینگ یا همان طرح چوب می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد.
  4. محیط زیست: در نظر بگیرید که با چه نوع محیطی کار می‌کنید. ساختمانی که توسط درختان احاطه شده باشد، حسی کاملا متفاوت با همان ساختمان بدون سرسبزی خواهد داشت. استفاده از گیاهان و درختان را در طراحی خود در نظر بگیرید.
  5. مواد: وقتی انواع مختلفی از مواد برای تکمیل یک خانه یا ساختمان وجود دارد، انتخاب بهترین متریال آسان است. آیا باید به سراغ سنگ، آجر یا سیمان بروید؟ این ماده باید به اندازه کافی برای آب و هوا دوام داشته باشد و در عین حال به سبک مورد نظر شما دست یابد. آیا با معماری اطراف ترکیب خواهید شد یا به دنبال تضاد خواهید بود؟
  6. رنگ و سبک: چیزی به سادگی یک رنگ می‌تواند تاثیر زیادی بر ظاهر خانه داشته باشد. مهم است که معماری را در نظر بگیریم. برخی از خانه‌ها ممکن است با رنگ‌های پررنگ عالی به نظر برسند و برخی دیگر چندان مناسب و زیبا به نظر نمی‌آیند.
  7. باغ و محوطه سازی: باغ را به عنوان شریک خانه در نظر بگیرید. یک باغ سبز پر از درختان ممکن است با رنگ‌های نما همخوانی داشته باشد. پس به درستی از این ویژگی استفاده کنید.
  8. سقف: آب و هوا و ایمنی تأثیر زیادی بر انتخاب سقف دارد اما هنوز هم فضایی برای بازی با طراحی وجود دارد. با موادی مانند فلز، آلومینیوم و سیمان سبک‌های مختلف طراحی کنید. حتی می‌توانید یک بام سبز را در نظر بگیرید یا از سقف کاذب سمنت برد استفاده کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها