چگونه در استرالیا کار پیدا کنیم؟

کد خبر: 1226494

پیداکردن کار در استرالیا یک فرایند مهم، تعیین کننده و البته نه چندان ساده است که می تواند سرنوشت مهاجرتی شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر علاقه مند به مهاجرت به استرالیا برای کار هستید، می توانید از طریق دریافت جاب آفر و حمایت مالی یک شرکت استرالیایی در صنعتی که به متخصص نیاز دارد، قبل از ورود به خاک استرالیا از داشتن شغلی مناسب اطمینان حاصل نمایید.

چگونه در استرالیا کار پیدا کنیم؟

 

پیدا کردن کار در استرالیا قبل از مهاجرت

در این بخش مناسب ترین و بهترین روش های مختلف پیداکردن کار در استرالیا قبل از مهاجرت به این کشور را معرفی و بررسی میکنیم سپس روش های پیدا کردن کار بعد از مهاجرت به استرالیا را نیز بازگو میکنیم.

1.استفاده از موسسات کاریابی بین المللی

یکی از روش های اثبات شده برای یافتن کار قبل از ورود به استرالیا، اقدام از طریق موسسات کاریابی است. به این منظور موسسات کاریابی عمومی و تخصصی زیادی برای موقعیت‌های شغلی موقت و دائم وجود دارد. این پلتفرم‌ها به شما این امکان را می‌دهند که پس از ثبت رزومه و اطلاعات خود از فرصت‌های موجود کنونی و فرصت‌های آینده مطلع شوید و در صورت واجد شرایط بودن مسیر قانونی آن را طی نمایید.

از این طریق به برخی از متقاضیان کار حتی قبل از ورود به استرالیا، قرارداد کاری پیشنهاد شده است و در نهایت متقاضیان موفق به اخذ جاب آفر شده اند. همچنین توجه داشته باشید که موسسات کاریابی می‌توانند به شما علاوه بر مسیر اخذ ویزای کاری، برای مصاحبه و تهیه رزومه حرفه ای شغلی نیز کمک کنند و نکاتی را در مورد اینکه چگونه در موقعیت شغلی تخصصی خود استخدام شوید را به شما بیاموزند.

به این منظور یکی از بهترین کارها این است که فرم ارزیابی شغلی موسسات معروف کاریابی را تکمیل نمایید تا شرایط شما دقیقا و به صورت قانونی بررسی شود تا در صورتی که واجد شرایط هستید بهترین مسیر اخذ ویزای کاری به شما پیشنهاد داده شود.

یکی از این موسسات کاریابی بین المللی، کاریابی بین المللی "شادا" است. مشاوران متخصص و با تجربه موسسه مهاجرتی شادا بهترین و به روزترین اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند. مهم است که شناخت شما از بازار کار و فرایند کاریابی در استرالیا به روز باشد.  

موسسه مشاوره شغلی و کاریابی بین المللی شادا

یکی از مهمترین پارامترهای اساسی در هر مجموعه خدمات محور به منظور اخذ جاب آفر استرالیا، وجود دپارتمان ارتباط با مشتریان متناسب با نیاز پرونده ی متقاضی محترم است. موسسه بین المللی شادا با استفاده از مجرب ترین کارشناسان، بستر مناسب و حرفه ای به منظور خدمت رسانی سریع و جامع برای موکلین محترم خود فراهم نموده است.

15

مجموعه مهاجرتی شادا با تجربه ی بیش از 12 سال فعالیت حرفه ای در صنعت مهاجرت و کاریابی بین المللی یکی از قطب های اصلی اخذ ویزاهای کاری و مهارتی کشور استرالیا محسوب می شود و با دارا بودن دو دفتر فعال و قانونی در تهران و سیدنی خدمات مشاوره ی مهاجرتی خود را به متقاضیان محترم ارائه می دهد. شما می توانید با مراجعه به وبسایت این مجموعه به آدرس www.shadavisa.com در مورد انواع روش های اخذ جاب آفر استرالیا اطلاعات تکمیلی به دست بیاورید.

2.یک اقدام آنلاین حرفه‌ای

اگر می خواهید به صورت مستقیم با کارفرمای خود در ارتباط باشید و هنوز به استرالیا مهاجرت نکرده اید، اینترنت به طور طبیعی بخشی از ابزار جستجوی شغل شما است. سایت‌های آنلاین مانند Seek یا Indeed به شما این امکان را می‌دهند که یک پروفایل حرفه‌ای شغلی برای خود ایجاد کنید، CV خود را آپلود کنید و آن را برای کارفرمایان بالقوه قابل مشاهده نگاه دارید.

برخی از سایت‌ها نیز نکات و ترفندهایی را برای درخواست شغل در استرالیا ارائه می‌دهند. مطالعه این متن‌ها و فیلم‌های کوتاه و بلند آموزشی خالی از لطف نیست.

می‌توانید جستجوی شغل خود را با فیلترهای مکان، حقوق، نوع صنعت یا تخصص کنترل کنید.

سایت های محبوب کاریابی در استرالیا عبارتند از

  • Jora
  • CareerOne
  • Adzuna
  • Ethical Jobs

اهمیت بالای لینکدین

لینکدین یک ابزار کارآمد و قدرتمند برای پیدا کردن شغل تخصصی در استرالیا است. یک شبکه اجتماعی برای حرفه‌ای‌ها و به شما این امکان را می‌دهد که تجربه و حرفه خود را به نمایش بگذارید. در صورت استفاده از این روش، مطمئن شوید که پروفایل شما همیشه به روز باشد!

اطمینان حاصل کنید که یک CV و Cover Letter به روز دارید. جستجو در اینترنت به شما این امکان را می‌دهد که نمونه‌ها و نکاتی را در مورد چگونگی تطبیق رزومه خود با سبک استرالیایی بیابید. با وجود این که این کار زمان می‌برد، شانس شما را برای دریافت یک مصاحبه رسمی بسیار افزایش می‌دهد. شما می توانید از جزئیات آگهی شغلی و اطلاعات و اهداف شرکت برای نوشتن نامه انگیزشی خود استفاده کنید و آن را برای هر مجموعه به صورت منحصر به فرد ارائه دهید، با این کار شما از سایر نامزدها و رقبای احتمالی متمایز خواهید شد.

یک نکته ی جالب که توجه به آن مهم است اینکه در استرالیا، قرار دادن عکس پروفایل در رزومه کاری معمول نیست. مگر اینکه در یک موقعیت شغلی به طور خاص از شما بخواهند که عکس خود را ارائه دهید، پس تصویر خود را در رزومه درج نکنید.

پیداکردن کار در استرالیا ساده نیست اما اصول و مقرراتی دارد که اگر درست رعایت شود، فرد جویای کار را به هدف خود می‌رساند.

3.عضویت در انجمن‌های مرتبط با شغل

خیلی مهم است که شما بتوانید در انجمن یا سندیکای مربوط به شغل مورد نظر خود عضویت داشته باشید. گاهی حتی کاملا ارزش دارد که به این دلیل حق عضویت سالیانه نیز پرداخت کنید. شما با این کار به کارفرمای خود پیغام مهمی می‌دهید: من عاشق شغلم هستم و تصمیم من برای پیشرفت در شغل کاملا جدی است.

کار داوطلبانه در استرالیا

در فرهنگ کار استرالیا، کار داوطلبانه بسیار مفید و ارزشمند است. برای کارفرمایان استرالیایی، سابقه منطقی کار داوطلبانه بسیار ارزشمند است و نشان از چند بعدی بودن و انعطاف پذیری و مسئولیت پذیری اجتماعی فرد دارد.

پیدا کردن کار در استرالیا بعد از مهاجرت

برای پیداکردن کار در استرالیا مراحل خاصی وجود دارد که باید قبل از درخواست کار در استرالیا به عنوان یک مهاجر انجام دهید.

  1. ویزا مهمتر از همه چیز است، شما باید در مورد نوع ویزای کاری مناسب خود تصمیم بگیرید. برای روشن شدن موضوع، تعداد زیادی ویزاهای مرتبط با کار وجود دارد که در قالب مقاله مربوط به ویزای کار استرالیا قابل مطالعه و در دسترس شما است. بدون داشتن ویزای کار، واقعاً نمی‌توانید در استرالیا مشغول به کار شوید.  
  2. اطمینان حاصل کنید که رزومه و کاور لتر خود را آماده و متناسب با تخصص و تجربه ی خود تنظیم کرده‌اید.
  3. قبل از شروع کار در استرالیا، باید شماره پرونده مالیاتی را دریافت کنید که مشابه شماره تامین اجتماعی شما است. اگر خوداشتغال هستید، به شماره کسب و کار استرالیا (ABN) نیاز دارید. هر دو مورد را می‌توان به صورت آنلاین درخواست کرد.
  4. حساب بانکی استرالیا - حساب بانکی استرالیا اهمیت دارد و قبل از شروع کار باید این شرط را برآورده کنید. حتی قبل از آمدن به استرالیا و تحت شرایطی می‌توان آن را به صورت آنلاین راه اندازی کرد.
  5. از سایت های کاریابی کمک بگیرید و پروفایل خود را تکمیل و به روز نمایید.
  6. حضوری اقدام کنید. این بیشتر برای مشاغلی به کار می آید که به مهارت های عمومی نیاز دارند.

 

آیا پیداکردن کار در استرالیا آسان است؟

بازار کار استرالیا رقابتی است و با وجود اینکه همه مشاغل و تخصص های مورد نیاز به صورت یکسان در دسترس مهاجرین قرار دارد، واجد شرایط ترین رزومه ی شغلی معمولا انتخاب می شود.

16

به طور کلی، چند نکته وجود دارد که روند کاریابی شما در استرالیا را آسان می‌کند:

  • سعی نکنید تغییر شغلی ایجاد کنید. پیدا کردن شغلی که قبلاً در آن تجربه زیادی دارید بسیار آسان تر خواهد بود. مهم است که به دنبال صنایعی بگردید که با آنچه در گذشته انجام می‌دادید هماهنگ باشند.
  • ویزای قانونی و معتبر دریافت نمایید. نوع ویزای شما می تواند برای کارفرما مهم باشد.
  • از آنجایی که ویزای شما با شغل شما مرتبط است، نمی‌توانید به راحتی آن شغل را ترک کنید. بنابراین، قبل از پذیرش مکان و ایالت و نوع رشته شغلی، مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام داده‌اید و یک انتخاب آگاهانه داشته باشید.
  • زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. چقدر؟ هیچ مرزی وجود ندارد. برای اکثر مشاغل این یک الزام مهم است.

حرف آخر

برای پیدا کردن کار در استرالیا قبل یا بعد از مهاجرت به این کشور بهتر است از یک مجموعه مشاوره مهاجرتی در این زمینه کمک بگیرید. همانطور که بالاتر اشاره شد مشاوران با تجربه و متخصص کاریابی بین المللی شادا از ابتدا تا انتهای این مسیر در کنار شما هستند. برای مشاوره رایگان فرم ارزیابی آنلاین مهاجرت این موسسه که در سایت این موسسه موجود است را تکمیل کنید تا مشاوران شادا با شما تماس بگیرند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها