طلای آب شده یا سکه؟ برای سرمایه گذاری کدام بهتر است؟

کد خبر: 1226059

طلای آب شده برای سرمایه گذاری بهتراست یا طلای دست دوم؟ سکه چطور؟ طلای آب شده از کچا بخریم؟ به چه چیز هایی باید توجه کرد؟

طلای آب شده یا سکه؟ برای سرمایه گذاری کدام بهتر است؟

 

امروزه با توجه به این‌که هر روز نوسانات شدیدی در قیمت‌ها داریم، اکثر مردم نسبت‌به دارایی‌هایشان که به‌صورت نقدی است، دچار استرس و نگرانی شده‌اند. بسیاری از افراد رو به خرید طلا آورده‌اند، زیرا فکر می‌کنند طلا ارزش پول آن‌ها را حفظ خواهد کرد. درواقع این طرز فکر درست است و با توجه به تحلیل انس طلای جهانی نیز رو به افزایش است. بنابراین افرادی که پول نقد دارند و می‌خواهند ارزش آن را حفظ کنند، می‌توانند طلای آب شده بخرند. طلایی که آب شده گزینهٔ مناسب‌تری نسبت‌به طلای اجرت‌دار است، زیرا دیگر هزینه‌ای بابت اجرت آن پرداخت نمی‌کنید و دقیقاً هزینهٔ طلا را پرداخت می‌کنید. قبل از اقدام به این کار، سعی کنید اول نسبت‌به آن اطلاعات کافی کسب کنید تا دچار ضرروزیان نشوید.

 

طلایی که آب شده چیست و از کجا بخریم؟

Melt Gold یا همان طلای آب شده، از ذوب کردن طلاهای متفرقه به‌دست می‌آید که امروزه نیز بازار آن بسیار داغ است. Scrap Gold یا طلای متفرقه به طلایی گفته می‌شود که دست دوم است یا طلاهای شکسته‌ای است که احتمالاً خودمان نیز روزی به طلافروشی‌ها فروخته‌ایم. این‌که طلای آب شده از کجا بخریم بسیار نکتهٔ مهمی است. طلافروشان برای این‌که همین طلاهای متفرقه را به چرخهٔ تولید برگردانند، آن‌ها را به کارگاه‌هایی می‌فرستند تا ذوبشان کنند. درون این کارگاه‌ها طلای دست دوم و طلاهایی که شکسته شده درون کوره‌هایی قرار می‌گیرد که مخصوص ریخته‌گری طلا و جواهر است. داخل این کوره‌ها طلا آب می‌شود و به آن طلای ذوب‌شده گفته می‌شود.

بهترین جایی که می‌توانید به سؤال طلای آب شده از کجا بخریم جواب دهید، بازار زرگرهاست. در هر شهری بازار زرگرها وجود دارد و افراد می‌توانند درون آن مغازه‌هایی را پیدا کنند که به‌طور تخصصی درزمینهٔ طلاهای آب شده یا طلای دست دوم کار می‌کنند. انواع طلای آبشده در این مغازه‌ها وجود دارد و می‌توان برای خرید به آن‌ها مراجعه کرد.

طلای دست دوم

طلای آب شده یا طلای دست دوم؟

با توجه به این‌که طلا کالای ارزان‌قیمتی نیست، افراد برای خرید آن معمولاً دچار استرس می‌شوند و نگران هستند. اما اگر اطلاعات مناسبی درمورد این‌که طلای آب شده از کجا بخریم داشته باشید و یا انواع طلای آبشده را بشناسید، دیگر جای نگرانی نیست.

باید بگوییم که خرید طلایی که آب شده مزایای و معایبی دارد اما در هر صورت پیشنهاد می‌شود که طلای آب شده را با دقت بسیار بالا بخرید و آن را نسبت‌به طلای دست دوم اولویت بدهید، زیرا فروختن طلای دست دوم مانند دستبند طلا زنانه دست دوم، سخت‌تر است اما فروش طلاهای آب شده آسان‌تر است، زیرا طلایی که آب شده می‌تواند جزو مواد خام و اولیهٔ کارگاه‌هایی باشد که سازندهٔ طلا هستند.

باید بدانید خرید طلاهایی آب شده ریسک بالایی نیز دارد و هنگامی‌که گفته می‌شود طلای آب شده یا دست دوم؟ افراد را دچار تردید می‌کند، زیرا هنگام ذوب ممکن است عیار آن پایین برود و یا از طلای خالص تشکیل نشده باشد. خریداران باید این موضوع را در نظر بگیرند که همیشه امکان تقلب وجود دارد و این یکی از ریسک‌های بازار است. احتمال ریسک تقلبی بودن در طلایی که آب شده‌‌است، بالاتر از حد معمولی است.

این‌که طلای آب شده از کجا بخریم اهمیت دارد، زیرا ممکن است احتمال تقلبی بودن آن را کاهش دهد. همچنین باید بگوییم روزهایی که بازار طلا دارای نوسانات قیمتی است، به‌دلیل وجود آشفتگی سودی که طلاهایی آب شده دارند، از روزهای دیگر بیشتر است.

این یعنی طلافروشان و دلالان برای خودشان سود بیشتری را در معامله در نظر می‌گیرند، زیرا تقاضا برای خرید بالا می‌رود، قیمت نیز در بازار طلا نسبت‌به قیمت اصلی در بازار جهانی بیشتر می‌شود. در این حالت است که گفته می‌شود قیمت طلا به حباب مثبت مبتلا شده‌است.

یک دلیل دیگر برای خرید طلاهای آبشده و انتخاب طلای آب شده یا دست دوم، این است که برای خرید آن نیازی به پرداخت مالیات برارزش‌افزوده وجود ندارد، یعنی شما نیاز ندارید تا برای خرید طلای آب شده مالیاتی پرداخت کنید. درنهایت تنها سود مغازه‌دار باقی می‌ماند که کاملاً بستگی به این دارد که طلای آب شده را از کجا بخریم؟ اگر تلاش کنید مغازه‌هایی معتبر پیدا کنید، به قیمت طلایی که آب شده درصدی اضافه می‌شود که سود مغازه بوده و متغیر است.

طلای آب شده یا سکه

طلای آب شده یا سکه؟

پس از بررسی این‌که چی بخریم و از کجا بخریم، سؤال کلیدی دیگری مطرح می‌شود: طلای آب شده یا سکه؟ همان‌طور که گفتیم، امکان تقلب در طلای آب شده وجود دارد، اما در گزینهٔ سکه این احتمال کمتر است، زیرا سکه‌ها در وزن‌های متفاوت و بسته‌بندی معتبری به مشتریان ارائه می‌شوند و احتمال تقلبی بودن آن را کمتر می‌کند.

اما آیا این انتخاب بهتر است؟ بین طلای آب شده یا سکه باید کدام را انتخاب کرد؟ در پاسخ به این سؤال کلمه‌ٔ حباب را ابتدا به‌کار می‌بریم. وزن هر نیم‌سکه‌ای که در بازار وجود دارد، 4 گرم و 66 سوت است اما قیمتی که برای تهیهٔ هرکدام از نیم‌سکه‌ها در نظر گرفته می‌شود، از دو برابر میزان طلایی که در آن به‌کاررفته بیشتر است. این یعنی حباب و نیم‌سکه طلا دارای حباب است. البته درمورد ربع‌سکه طلا و سکه تمام نیز قضیه همین‌طور است.

درواقع 50 درصد از پولی که به‌صورت نقد بابت سکه‌های گرمی و ربع‌سکه می‌دهیم پول حباب است، اما سکه امامی حباب کوچک‌تری دارد. به‌هرحال پاسخ سؤال طلای آب شده یا سکه؟ به‌طور قطع مشخص می‌شود و نیاز به توضیح اضافه‌تری نیست.

سخن پایانی

اگر سرمایه‌ای دارید که به‌صورت پول نقد است، با توجه به نوسانات ارزی در بازار و افت پول ملی کشور می‌توانید طلایی که آب شده را انتخاب کنید. در این صورت سرمایهٔ شما حفظ می‌شود و در آینده شاید به سود نیز برسید. اما هنگام خرید دقت بسیار بالایی داشته باشید و حتماً از اعتبار محل خریداری طلا اطمینان پیدا کنید تا متحمل ضرر و زیان نشوید. باید بدانید از کجا آن را تهیه کنید، زیرا طلای آب شده احتمال تقلب بسیار بالایی دارد. برخی کارگاه‌ها هنگام ذوب طلا عیار آن را پایین‌تر آورده و ناخالصی‌هایی نیز اضافه می‌کنند. در این صورت فرد با قیمت بازار آن را خریداری می‌کند، اما درواقع پول زیادی بابت کالای تقلبی می‌پردازد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها