بهترین روش برای خرید آجر از سنگاج اصفهان

کد خبر: 1224558

آجر یکی از پرکاربردترین، اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین مصالح ساختمان است که انواع مختلفی دارد. انواع آجر عبارت‌اند از: آجر‌ نمای قرمز و برجسته، آجر نسوز، آجر لفتون، آجر قهوه‌ای، آجر شیل، آجر فشاری و ... . آجرها علاوه بر دیوار چینی، کف‌سازی، ساخت دیوارهای باربر و ساخت و ساز نمای ساختمان‌ها به دلیل مقاومت حرارتی بسیار بالا در ساخت کوره‌ها نیز کاربرد دارند. شهر اصفهان بعد از تهران به عنوان بهترین تولیدکننده آجر ایران شناخته می‌شود.

بهترین روش برای خرید آجر از سنگاج اصفهان

 

بهترین کیفیت آجر اصفهان

ویژگی‌هایی مانند مناسب بودن و مقرون‌به‌صرفه قیمت آجر اصفهان، کیفیت بالای خاک به کار رفته در تولید آجر اصفهان، تنوع زیاد، استحکام و زیبایی، رنگ‌بندی متنوع، قابلیت رقابت با محصولات خارجی، تولیدشده در کارخانه توسعه‌یافته با دستگاه‌های پیشرفته، تکنولوژی‌های مدرن و به‌روز و ...، کارخانه آجر اصفهان را به یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع آجر تبدیل کرده است. در این مقاله قصد داریم عوامل موثر بر قیمت آجر و بهترین روش برای خرید آجر از اصفهان را توضیح دهیم.

 

چه عواملی در تعیین قیمت آجر تاثیرگذار هستند؟‌

عوامل زیر در تعیین قیمت انواع آجر از جمله قیمت آجر لفتون و قیمت آجر قرمز تاثیرگذار هستند.

میزان کیفیت مواد اولیه

کیفیت مواد اولیه‌ای که برای ساخت انواع آجر مورد استفاده قرار می‌گیرد، روی قیمت آجر تاثیرگذار است. کارخانه‌های تولیدکننده برای تولید آجر مقاوم و مستحکم از مرغوب‌ترین خاک رس استخراج شده از معادن استفاده می‌کنند. برخی از کارخانه‌های سودجو برای کاهش هزینه‌های تولید آجر به خاک رس، خاک‌های ارزان و بی‌کیفیت نیز اضافه می‌کنند. این کار کیفیت آجرهای تولیدشده را به شدت پایین می‌آورد. هر چه کیفیت و خلوص خاک رس به کار رفته در تولید آجر بیشتر باشد، قیمت آجر نیز افزایش می‌یابد.

نوع دستگاه‌های به کار رفته در تولید آجر

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی قیمت آجر، نوع دستگاه‌هایی است که برای تولید آجر به کار رفته است. هر چه میزان کیفیت دستگاه‌هایی که برای پودر کردن خاک، مخلوط کردن خاک و پرس کردن مواد اولیه به کار می‌رود، بیشتر باشد، کیفیت آجر نیز افزایش می‌یابد. آجرهای باکیفیت با قیمت گران‌تری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. با استفاده زیاد از دستگاه‌های تولید آجر، احتمال خراب‌شدن آن‌ها وجود دارد. تعمیر دستگاه‌‌ها و تعویض قطعات معیوب آن‌ها به هزینه‌های زیادی احتیاج دارد. هزینه تعمیر دستگاه‌ها نیز قیمت آجر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هزینه‌های مربوط به مصرف سوخت

برای افزایش مقاومت و استحکام آجرها، آن را در داخل کوره‌هایی با درجه حرارت بالا قرار می‌دهند تا به خوبی پخته شوند. برای افزایش دمای کوره به سوخت زیادی نیاز است. هزینه‌های مربوط به مصرف سوخت نیز روی قیمت آجر تاثیرگذار است. به عنوان مثال هزینه سوخت به شدت روی قیمت آجر قرمز اثر دارد؛ چون دمای کوره برای این نوع آجر باید 1170 درجه باشد و آجرها حداقل باید 57 ساعت در داخل کوره با این حرارت پخته شوند. کارخانه‌هایی که استانداردهای لازم را در تولید آجر رعایت نمی‌کنند و برای کاهش هزینه‌های سوخت، درجه حرارت کوره را پایین می‌آورند و مدت زمان قرارگیری آجرها در داخل کوره را نیز کاهش می‌دهند، معمولا آجرهای بی‌کیفیت خود را با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسانند.

دستمزد و بیمه نیروی کار

در کارخانه‌های آجر، در هر مرحله از فرآیند تولید، از نیروی‌های انسانی استفاده می‌شود. میزان مبلغ دستمزد نیروی کار و هزینه‌هایی که برای بیمه آن‌ها پرداخت می‌شود، در تعیین قیمت نهایی آجر تاثیرگذار است.

کیفیت بسته‌بندی آجرها

قیمت آجرهایی که در داخل کوره سرد می‌شوند و در همان‌جا بسته‌بندی شده و به فروش می‌رسند، نسبت به قیمت آجرهایی که در خارج از کوره سرد شده و به صورت کاملا اصولی بعد از تفکیک باکیفیت بالا بسته‌بندی می‌شوند، ارزان‌تر است.‌ آجرها از لحاظ کیفیت به دو گروه آجرهای درجه یک و آجرهای درجه دو طبقه‌بندی می‌شوند. آجرهای درجه یک به دلیل کیفیت بسیار بالا و بسته‌بندی اصولی و شیک با قیمت‌ گران‌تری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند‌.

دیگر عوامل موثر بر قیمت آجر کدام‌اند؟‌

  • نوسانات قیمت دلار

  • وضعیت بازارهای وابسته به آجر

  • قیمت سوخت

  • وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور

  • اوضاع آجر در بازار بورس

  • اوضاع سهام کارخانه‌های تولیدکننده آجر

  • مبلیغ مالیات پرداخت شده به دولت توسط تولیدکنندگان

  • قیمت نفت در بازارهای جهانی

  • صادرات آجر به کشورهای دیگر

  • هزینه‌های مربوط به حمل و نقل

  • نوع آجر

  • میزان ضخامت، کیفیت و سایز آجر

  • میزان تقاضا برای خرید آجر در صنعت ساخت و ساز

خرید آنلاین، بهترین روش برای خرید آجر از اصفهان

در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت تمام کارخانه‌های تولیدکننده آجر، علاوه بر فروش حضوری محصولات خود، دارای فروشگاه اینترنتی نیز هستند. شرکت سنگاج نیز از این قاعده مستثنی نیست و با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اقدام به فروش آنلاین انواع آجر کرده است. مشتریان در هر شهر ایران که ساکن باشند، می‌توانند برای خرید آنلاین انواع آجر از اصفهان اقدام کنند؛ در واقع دیگر نیاز نیست که به صورت حضوری به این شهر بروند. فقط کافیست به آدرس فروشگاه اینترنتی سنگاج مراجعه کنند و بعد استعلام قیمت آجر لفتون، آجر قرمز و سایر آجرها، محصول مورد نظر را خریداری کنند. مزایای خرید آنلاین اجر از شرکت سنگاج عبارت‌اند از:

  • امکان خرید متنوع‌ترین و باکیفیت‌ترین انواع آجر در ابعاد و رنگ‌های متنوع

  • دسترسی به به‌روز‌ترین قیمت آجرها

  • معرفی آجرها به همراه اطلاعاتی مانند وزن، ابعاد، شکل ظاهری، مواد اولیه و پروژه‌های انجام شده با آن‌ها

  • پرداخت هزینه‌ خرید آجرها از طریق امن‌ترین درگاه پرداخت آنلاین

  • خرید بی‌واسطه انواع آجر با قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه

  • دسته‌بندی آجرها و امکان خرید آسان بر اساس کد محصولات

  • دریافت خدمات پیشتیبانی در تمام مراحل ثبت سفارش و خرید

  • ارسال سریع آجرها به آدرس مشتری در کوتاه‌ترین زمان ممکن

  • فعالیت فروشگاه اینترنتی آجر سنگاج با مجوز و نماد اعتماد الکترونیک

  • امکان ثبت سفارش و خرید آجر در تمام ساعات شبانه‌روز

جمع‌بندی

در این مقاله ابتدا راجع به عوامل تاثیرگذار روی قیمت آجر توضیح دادیم و سپس به معرفی مزایای بهترین روش برای خرید آجر از اصفهان، یعنی خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی پرداختیم. در فروشگاه‌ اینترنتی آجر سنگاج ، امکان دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان فروش نیز وجود دارد. کارشناسان فروش با توجه به نیاز مشتریان بهترین نوع آجر را به آن‌ها معرفی می‌کنند. امیدواریم با مطالعه این مقاله به اطلاعات مورد نیازخود درباره عوامل تاثیرگذار روی قیمت آجر و بهترین روش خرید آجر از اصفهان دست پیدا کرده باشید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها