آزمون Tef و دوره آمادگی آزمون tef با موسسه زبان سفیر

کد خبر: 1224320

آزمون Tef چیست؟ چگونه برای آزمون tef آماده شویم؟اگر قصد شرکت در آزمون tef را دارید، با ما در این مقاله همراه باشید.

آزمون Tef و دوره آمادگی آزمون tef با موسسه زبان سفیر

 

 

یکی از مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین آزمون‌های زبان برای مهاجرت و تجارت آزمون Tef فرانسه است که در ایران به همت اتاق بازرگانی برگزار می‌شود. البته Tef انواعی دارد از جمله tef کانادا یا tef کبک. در این مطلب به بررسی عمومی و کلی آزمون Tef می‌پردازیم. اما پیش از آن، باید بگوییم که دوره‌های آمادگی آزمون Tef در موسسه سفیر در قالب کلاس‌ زبان فرانسه برگزار می‌شود و شما می‌توانید از این مسیر خودتان را برای شرکت در این آزمون آماده کنید.

آزمون Tef چیست؟

 آزمون Tef یا Test d’evaluation du francaus  یکی از اصلی‌ترین معیارهای سنجش سطح زبان فرانسه‌ی افراد است. این آزمون می‌تواند یک پایان‌بندی خوب برای آموزش فرانسه‌ی شهروندانی باشد که فرانسه‌ را به عنوان یک زبان خارجی می‌آموزند.TEF آزمونی است با مرجع بین‌المللی که سطح زبان فرانسه شما را ارزیابی می کند. tef شامل پنج مهارت مختلف است که در آزمون آزمایشی tef بررسی می‌شود. دوره‌ی آمادگی آزمون tef موسسه سفیر یک خدمت ارزنده در مسیر دست‌یابی به نمره مورد نظر شما در آزمون Tef فرانسه است. در این مطلب ما دانستنی‌های مقدماتی درباره نحوه موفقیت در آزمون Tef فرانسه را با شما به اشتراک می‌گذاریم.  به یاد داشته باشید که آمادگی برای هر امتحان زبان امری کلیدی است. پس با سخت کوشی، می‌توانید مهارت‌های خود را ارتقا دهید و در آزمون TEF به موفقیت برسید! 

1. با قالب و محتوای آزمون آشنا شوید

آزمون TEF از چهار بخش  خواندن، شنیدن، صحبت کردن، فهم لغات و ساختار جمله و نوشتن تشکیل شده است. با شرکت در کلاس‌های آزمایشی و آمادگی امتحان Tef با هر بخش از این آزمون و اینکه شامل چه پرسش‌هایی است و چه نوع سؤالاتی را باید انتظار داشته باشید کاملا آشنا و آزموده می‌شوید. در حقیقت، تست‌های تمرینی می‌تواند به شما کمک کند تا با فرمت آزمون TEF آشنا شوید و زمینه‌هایی را که نیاز به بهبود دارید شناسایی کنید.

همچنین منابع زیادی به صورت آنلاین و چاپی موجود است که می‌تواند به شما در آماده شدن برای آزمون TEF کمک کند. پس کتاب‌های راهنمای یادگیری را بخوانید، یا تست‌های تمرینی و سایر مطالب را تمرین کنید که می‌توانند به شما در بهبود مهارت‌هایتان کمک کنند.

2. تعیین سطح بدید و در نهایت در آزمون‌های ماک Tef شرکت کنید

برای تعیین سطح فعلی مهارت خود در زبان فرانسه، در آزمون آزمایشی Tef یا دست کم یک جلسه تعیین سطح در یک موسسه حرفه‌ای و تخصصی شرکت کنید. این به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعفی را که باید بر آنها تمرکز کنید تا آمادگی برای آزمون Tef را حداکثر کنید، بشناسید. همچنین در این رابطه به صورت منظم، با یک معلم خصوصی یا پارتنر زبانی تبادل نظر کار کنید که می‌تواند در مورد مهارت‌های گفتاری و نوشتاری شما بازخورد ارائه دهد.

در این زمینه می‌توانید روی موسسه سفیر حسابی حساب کنید. آزمون‌های ماک و تعیین سطح دپارتمان فرانسه‌ی سفیر یکی از موفق‌ترین‌ها در سطح کل کشور است. آزمون آزمایشی TEF سفیر متشکل از 4 بخش مهارت شنیداری (Compréhension orale)، مهارت خواندن (Compréhension écrite)، مهارت گفتاری (Expression orale) و مهارت نوشتاری (Expression écrite) می‌شود که شما را خیلی عالی برای این آزمون آماده می‌کند.

 همچنین دوره‌های آنلاین این موسسه برای زبان فرانسه از روی کتاب‌های Tendence می‌تواند یک راه میانبر برای کسانی باشد که خیلی وقت شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارند.

3.اهداف را واقع‌بینانه تعیین کنید

 بر اساس نتایج ارزیابی خود، اهداف قابل دستیابی را برای خود تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر نیاز به بهبود مهارت‌های شنیداری خود دارید، هدف خود را برای گوش دادن به پادکست‌های فرانسوی یا تماشای فیلم‌های فرانسوی برای مدت معینی در روز مشخص کنید. یکباره نمی‌شود هم به فرانسوی نوشت، هم حرف زد و هم متوجه گفتگو‌ها شد.

پس به عبارت دیگر باید روی نقاط ضعف خود تمرکز کنید و آن‌ها را شناسایی کنید و سپس برای بهبودشان تلاش کنید. به عنوان مثال، اگر با درک شنیداری مشکل دارید، گوش دادن به صدای فرانسوی و پاسخ دادن به سوالات را تمرین کنید. برای اینکار می‌توانید پارتنر فرانسوی داشته باشید یا از هوش مصنوعی کمک بگیرید. بعد تا جایی که ممکن است به زبان فرانسوی گوش دهید تا مهارت‌های Ecouter خود را بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید تماشای برنامه‌های خبری فرانسه یا گوش دادن به ایستگاه‌های رادیویی فرانسه را هم امتحان کنید.

4.دایره لغات خود را گسترش دهید

کلمات و عبارات جدید را برای بهبود مهارت‌های خواندن و نوشتن خود بیاموزید. هیچ چیز به اندازه این کار شما را برای موفقیت در تمام بخش‌های آزمون Tef آماده نمی‌کند. پس دایره لغات خود را با خواندن کتاب‌های فرانسوی، تماشای فیلم ها یا برنامه‌های تلویزیونی فرانسوی و گوش دادن به موسیقی یا پادکست فرانسوی بسازید و دایره فهم خود را از زبان فرانسه گسترش دهید. به عبارت بهتر برای اینکار، در زبان و فرهنگ فرانسوی غوطه‌ور شوید و سریال‌‌های فرانسوی تماشا کنید، یا به ترانه‌های فرانسوی گوش دهید و کتاب‌های پلیسی فرانسوی بخوانید و سعی کنید تا حد امکان به فرانسوی صحبت کنید تا مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید.

5.گرامر را قوی سازید

گرامر و فهم ساختاری از زبان فرانسوی خود را بهبود ببخشید چون قواعد دستور زبان فرانسه را تا مرور نکنید، استفاده صحیح از آن‌ها را در جملات یاد نمی‌گیرید. در ضمن یک بخش اساسی از آزمون Tef، قسمت مربوط به Lexique et Structure است که موفقیت در آن بستگی به سطح درک خوب شما از گرامر دارد. در این راستا ما توصیه می‌کنیم از جزوات سفیر استفاده کنید و یا با شرکت در کلاس‌های زبان فرانسه سفیر خود را برای این آزمون قوی سازید.

گرامر فرانسوی کمی فرار و غیرملموس است آن هم در قیاس با انگلیسی چون یک زبان هندواروپایی مثل فارسی است. پس شما باید تا جای ممکن خلاق باشید و راه‌های شخصی خودتان را برای فهم ساختارهای پیچیده دستور زبان و ساختار جمله در فرانسه ابداع کنید.

6. مصمم بمانید

تمرین مداوم کلید بهبود مهارت‌های زبانی شماست. هر روز زمانی را به تمرین خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن به زبان فرانسوی اختصاص دهید. برای این کار باید با انگیزه باشید چون یادگیری یک زبان جدید به زمان و تلاش نیاز دارد، بنابراین مهم است که در طول فرآیند با انگیزه بمانید تا تلاش متوفق نشود. در این رابطه برای خود اهداف میان‌مدت تعیین کنید و پیشرفت خود را در این مسیر جشن بگیرید! بهتر است در این زمینه به شما توصیه‌ای بکنیم. اگر احساس می‌کنید برای آماده شدن برای آزمون TEF به راهنمایی ساختاریافته‌تری نیاز دارید، در نظر بگیرید که یک دوره آموزشی یا کار با معلمی را که در آماده سازی دانش‌آموزان برای این آزمون تخصص دارد، در نظر بگیرید.

کلام آخر

ما در این مطلب به شما گفتیم چطور آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون Tef پیدا کنید. برای آشنایی با فرمت امتحان و شناسایی زمینه‌هایی که نیاز به پیشرفت دارید، آزمون‌‌های ماک سفیر را ثبت‌نام و شرکت کنید. همچنین به شما گفتیم برای دریافت آموزش‌های شخصی و بازخورد در مورد پیشرفت خود، کار با یک معلم یا شرکت در کلاس ها را در نظر بگیرید. سفیر آموزشگاه تخصصی زبان‌های انگلیسی و فرانسوی در این زمینه می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها