تست MBTI باعث کلاهبرداری از مهاجرین شد !!!

کد خبر: 1222214
تست MBTI باعث کلاهبرداری از مهاجرین شد !!!

 

 

 

کلاهبرداری از طریق تست MBTI چگونه بود؟

به گفته افرادی که به دام این کلاهبرداری افتاده بودند، ابتدا به آنان پیشنهاد داده شد که تست MBTI را تکمیل کنند تا بهترین شغل برایشان پیدا شود. بعد از اینکه آنان تست را تکمیل کردند، به آنان گفته شد که با پرداخت هزینه‌ای می توانند نتایج تست آن ها را به شرکت های خارجی ارسال کنند.

آن ها ادعا کرده بود که با گزارش دقیق و تحلیل جالب تست MBTI و ارسال آن به شرکت های معتبر خارجی برایشان موقعیت شغلی و امکان اقامت و مهاجرت پیدا می کنند.

این کلاهبرداران پول زیادی از این افراد گرفته اند و به آن ها گفته اند که می توانیم با استفاده از تست روانشناسی MBTI و نتایج آن شما را به شرکت های معروفی، معرفی کنیم. شرکت هایی که به دنبال شخصیت های خاص می گردند تا بتوانند کسب و کار خود را رونق دهند. اما در نهایت این ها وعده ای توخالی و کلاه برداری بوده است.

بسیاری از کاربران اینترنت، به دنبال راه‌حل‌های سریع و آسان برای رسیدن به اهداف شخصی و اجتماعی خود هستند. آن ها می خواهند از طریق مهاجرت و پیدا کردن شغل بهتر شرایط خود را بهبود بخشند. مشکل اصلی این افراد این است که عجله دارند و این عجله باعث می شود تا شتابزده و هیجانی عمل کنند.

اما باید به یاد داشت که هیچ راهی برای رسیدن به موفقیت و شادی، سریع و آسان نیست و باید روش های درست را انتخاب کرد.

 

در دنیای امروز، تعداد زیادی از افراد به دنبال کسب درآمد و جایگاه اجتماعی بهتر هستند. اما یکی از چیزهایی که اغلب برای رسیدن به این اهداف نیاز است، شناخت خود و توانایی‌های شخصی است. به همین دلیل، تست‌های شخصیتی اینترنتی، مانند تست MBTI، در بین کاربران اینترنتی بسیار پرطرفدار هستند.

اما متأسفانه، با افزایش محبوبیت تست‌های شخصیتی، فرصت برای کلاهبرداری و سوء استفاده نیز افزایش یافته است. در یک مورد کلاهبرداری جدید، گروهی از افراد با استفاده از تست MBTI، مهاجرین و جویندگان کار مورد نظر خود را فریب داده و به میزان قابل توجهی پول آن ها را گرفته اند.

چگونه به دام کلاهبرداران نیفتیم؟

برای اینکه به دام اینگونه کلاهبرداران نیفتید باید چند نکته را در نظر بگیرید:

  • اولا مهاجرت و پیدا کردن شغل از طریق یک آزمون شخصیتی (آن هم تست MBTI)، بیشتر به یک کمدی شبیه است تا یک واقعیت!!! هیج شرکتی در هیچ کجای دنیا صرفا از طریق تست های روانشناسی نیروهای خود را جذب نمی کند.
  • دوما تست MBTI آزمون محدودی برای خودشناسی و درک توانایی های یک فرد است. بنابراین نمی توانید از آن انتظار معجزه داشته باشید. به همین دلیل هیچ متخصص و روانشناسی به شما توصیه نمی کند صرفا از طریق این آزمون به انتخاب شغل مناسب خود برسید.
  • سوما ارزیابی شخصیت تنها روش برای انتخاب شغل نیست. بلکه هوش و استعداد، علاقه، مهارت و سایر جنبه های روانی اجتماعی و جسمانی در این موضوع دخیل هستند.
  • چهارما شما برای انتخاب یک شغل درست فقط نمی توانید به تست و آزمون های روانشناسی اکتفا کنید. این آزمون ها باید در کنار مشاوره های تخصصی روانشناسان مجرب انجام شود.

نکته آخر و از همه مهم تر اینکه تست های روانشناسی و مشاور های هدایت شغلی-تحصیلی و همچنین کمک های متخصصان فقط راه و مسیر را برای شما روشن می کند. این به معنی این نیست که آن ها می توانند شما را به موفقیت برسانند. بلکه برای رسیدن به موفقیت علاوه بر داشتن مسیر نیاز به تلاش و پشتکار شبانه روزی است.

توصیه هایی برای خودشناسی

اگر به دنبال خودشناسی و پیدا کردن مسیر بهتری برای خود، هستید می توانید از روش های زیر برای این کار استفاده کنید:

  • می توانید به یک روانشناس مجرب مراجعه کنید و از او بخواهید تا شما را از جنبه های مختلف ارزیابی کنید.
  • اگر به روانشناس متخصص دسترسی ندارید می توانید از سایت های مشاوره آنلاین مثل «مشورپ»، «دکتر ساینا» یا «اسنپ دکتر» استفاده کنید.
  • اگر می خواهید به صورت آنلاین خود را ارزیابی کنید، از مراجع تخصصی و معتبر تست های روانشناسی آنلاین مثل «ای سنج» استفاده کنید.
  • روش دیگر برای بررسی خود و پیدا کردن نقاط قوت و ضعف شخصیتی مطالعه کردن است. شما می توانید از کتاب هایی مثل؛ «هنر و علم خودشناسی/ اثر پیتر هالینز»، «زندگی خود را دوباره بیافرینید/اثر جفری یانگ و کلوسکو» یا «نیمه تاریک وجود/اثر دبی فورد» استفاده کنید.

باز هم یادآوری می کنیم که برای پیدا کردن مسیر و رسیدن به موفقیت نباید عجله کنید. آزمون ها و تست هایی مثل تست MBTI تنها روش برای شناخت خود نیستند!! برای پیدا کردن مسیر از روش های مختلفی که در بالا گفتیم استفاده کنید. صبور باشید و مطمئن باشید که آینده ای درخشان در انتظار شماست ...

جهت انجام تست MBTI بصورت رایگان با تفسیر جامع و معتبر اینجا کلیک نمایید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها