مقایسه مراکز خرید وان و استانبول؟

کد خبر: 1215478
مقایسه مراکز خرید وان و استانبول؟

 

 

کشور ترکیه یکی از کشورهای مهم گردشگری جهان شده و در چندین سال اخیر میزبان مسافران زیادی از نقاط مختلف جهان است، مسافرانی که به چند منظور عازم این کشور می‌شوند؛ زیرا ترکیه به دلیل تاریخی بودن شامل مکان‌های دیدنی و تاریخی زیادی است، همچنین به دلیل مجاورت با سه دریا می‌توانید از ساحل و تفریحات آبی این کشور بهره‌مند شوید. درنهایت، جذاب‌ترین بخش سفر به ترکیه نیز بخش خرید است که این قسمت موردتوجه گردشگران مخصوصاً خانم‌ها قرار می‌گیرد. در هنگام سفر به ترکیه برای خرید باید به زمان سفرتان توجه داشته باشید، همچنین قبل از سفر بهتر است چند کلمه ترکی استانبولی در مورد خرید را یاد بگیرید. به یاد داشته باشید که بهتر است همراه خود پول لیر ببرید یا اینکه برای تبدیل ارز حتماً به صرافی‌های معتبر سر بزنید.

 

خرید از استانبول

استانبول از شهرهای مشهور و بزرگ در ترکیه است که به شهر آسیایی-اروپایی نیز شناخته می‌شود، همین امر سبب می‌شود تا طرفداران زیادی با بلیط تهران استانبول برای سفر و خرید سفر کنند. در این شهر بزرگ چندین مرکز خرید دایر شده و انواع برندهای بین‌المللی به فروش می‌رسند. از اجناس معمولی گرفته تا اجناس لوکس و گران‌قیمت در پاساژهای استانبول یافت می‌شوند. با خرید از استانبول می‌توانید مطمئن شوید که دسترسی به مراکز خرید بسیار آسان است و از طریق وسایل نقلیه عمومی مانند مترو به راحتی قابل‌دسترس هستند. همچنین انواع برند در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند و از اصل بودن کالا می‌توانید اطمینان داشته باشید. تنوع وسایل در این شهر بسیار بالاست و به دلیل ارتباط با سایر کشورهای دنیا انواع برندها و محصولات در شهر استانبول پیدا می‌شوند. در مورد خرید لباس نیز نیازی به توضیح اضافی نیست، زیرا لباس ترک در کل دنیا شهرت داشته و جزو اولین‌ها محسوب می‌شوند، یعنی در رابطه با خرید لباس از مجلسی گرفته تا لباس‌های اسپورت و راحتی می‌توانید روی مراکز خرید استانبول حساب ویژه‌ای کنید. در مورد هزینه در رابطه با خرید نیز باید چنین بیان کرد که این شهر جزو گران‌ترین شهرهای ترکیه به شمار می‌رود و به همین دلیل سبب گشته تا قیمت‌ها بالا بروند.

 

17

 

بهترین مراکز خرید استانبول

تنوع مرکز خرید، پاساژ و بازار بقدری در این شهر زیاد است که حتماً باید از قبل در این‌باره تحقیق کنید. برای خرید ارزان در استانبول می‌توان به مرکز خرید مال آف استانبول رفت که بسیار وسیع بوده و انواع برند در این فروشگاه به فروش می‌رسد. علاوه بر مراکز خرید ارزان برای سفر کم هزینه تر می توانید بلیط چارتر استانبول را بخرید. تعداد مراکز خرید نزدیک به میدان تکسیم نیز بسیار زیاد است و انواع وسایل با قیمت‌های متفاوت را می‌توانید در این محل پیدا کنید. در مرکز خرید فروم استانبول نیز علاوه بر پوشاک برای خودتان می‌توانید برای کودکان نیز خرید کنید. در مرکز خرید جواهر استانبول نیز برندهای معمولی تا گران‌قیمت یافت می‌شوند. یکی دیگر از بازارهای مشهور در استانبول بازار بشیکتاش است که به صورت بازار محلی در روزهای شنبه برگزار می‌شود و انواع کالاها با قیمت مناسب ارائه می‌شود.

 

خرید از وان

وان به عنوان شهر مرزی و نزدیک به کشورمان است که روزانه ایرانیان از طریق مرز زمینی وارد وان می‌شوند و خریدهای خود را انجام می‌دهند. حتی خیلی از هم‌وطنان به‌طورکلی خرید می‌کنند و دیگر نیازی به خرید از شهر خودشان را ندارند. در این شهر اکثر فروشندگان به زبان فارسی آشنا هستند و با مسافران فارس زبان ارتباط خوبی برقرار می‌کنند. شهر وان دارای بازارهای سنتی و تاریخی در عین حال پاساژهای لوکس و مدرن است و قیمت‌های این شهر نسبت به استانبول بسیار پایین است و برندهای معتبر نیز در فروشگاه‌های شهر وان پیدا می‌شوند. چه با تور وان سفر کنید چه به صورت شخصی، می توانید خرید های به صرفه تری از این شهر داشته باشید. شاید تنوع و تعداد مرکز خرید در شهر وان کمتر از استانبول باشد، اما باز هم در همین تعداد می‌توانید لوازم موردنیازتان را تهیه کنید. کیفیت اجناس و لباس‌ها قابل‌اطمینان بوده و مراکز خرید به یکدیگر و به هتل‌ها نزدیک هستند. البته لازم به ذکر است برندهای معروف به صورت شعبه‌ای فعالیت دارند که در این صورت تفاوتی در قیمت‌ها متوجه نخواهید شد، اما اگر محصول موردنیازتان از تولیدات داخلی ترکیه باشد، حتماً تفاوت قیمت در این دو شهر قابل‌توجه خواهد بود.

برای خرید به صورت عمده نیز وان گزینه خوبی است و با مراجعه به نمایندگی برندهای لباس می‌توانید خریداری کنید. برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی نیز اجباری نیست، زیرا بسیاری از جاها پیاده قابل‌دسترس هستند. همچنین از نکات مهم در شهر وان می‌توان به تخفیفات آخر هر فصل یا مناسبت‌های گوناگون در کشور ترکیه مانند عید فطر، روز مادر، جشنواره بهاری و هفته اول کریسمس اشاره کرد که در این زمان‌ها می‌توانید همان جنس موردنیازتان را با قیمت بسیار پایین خرید کنید.

 

18

 

بهترین مراکز خرید شهر وان

در شهر وان چندین مرکز خرید مشهور وجود دارند که بهتر است بازدید از این مراکز را از دست ندهید و معمولاً با استقبال ایرانی‌های زیادی مواجه هستند. مرکز خرید AVM از معروف‌ترین مراکز خرید است که به عنوان مرکز مدرن و شیک در وان شناخته می‌شود. این مرکز خرید بیشتر از ۹۰ برند مشهور در این مرکز خرید نمایندگی دارند. همچنین خیابان جمهوریت و کاظم کارابکیر از سایر مراکز خرید در شهر وان هستند که مرکز خرید لباس و پوشاک هستند، در این خیابان‌ها می‌توانید حسابی تخفیف بگیرید.

 

مقایسه هزینه سفر وان و استانبول

با توجه به موارد ذکرشده باید چنین توجه داشت که هزینه سفر وان و استانبول با همدیگر تفاوت دارند. یکی از موارد این است که برای سفر به استانبول باید بلیط هواپیما تهیه کنید و همین امر سبب می‌شود تا هزینه در برابر سفر به وان زیاد باشد. اجناس فروشگاه‌های استانبول نسبت به وان قیمت بالاتری دارند. همچنین برای سفر به استانبول باید حداقل چند روز سپری کنید که هزینه هتل و غذا بالاست ولی برای سفر به وان یک یا نهایتاً دو روز کافی است. در سفر به وان به دلیل سفر زمینی و تعداد روز کمتر و اقامت در هتل‌آپارتمان می‌توانید سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. پس می‌توان نتیجه گرفت با کمترین بودجه نیز می‌توانید به این شهر سفر کرده و خرید کنید.

 

سخن آخر

در حالت کلی، خرید کردن از کارهای خاص و لذت‌بخش در هر سفری به شمار می‌رود. در این متن نیز سعی داشتیم تا شهرهای وان و استانبول را از لحاظ خرید با هم مقایسه کنیم. حال شما از هرکدام دوست داشتید می‌توانید خرید کنید، فقط به یاد داشته باشید که با خرج کردن اضافه دچار ضرر نشوید. همچنین در زمان‌های خاص و تعطیلات می‌توانید خریدهای خوبی را انجام دهید. البته نکته قابل‌توجه دیگر این است که در صورت سفر به استانبول می‌توانید سفری به‌یادماندنی نیز تجربه کنید و به گردش بپردازید ولی درعین‌حال باید بابت هزینه اقامت و خوردوخوراک مبلغ زیادتری پرداخت کنید اما در وان فقط مقصود خرید است و تفریحات این شهر بسیار کم است، همچنین هتل‌ها و رستوران‌ها نیز در این شهر ارزان هستند. شهر وان به دلیل نزدیکی به کشورمان برای سفر یک یا دو روز مناسب است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها