راز پاجوش زدن زاموفیلیا در منزل+ترفند گلخانه دار

کد خبر: 1215124
راز پاجوش زدن زاموفیلیا در منزل+ترفند گلخانه دار

 

 

درست است که گیاه زاموفیلیا (با نام اصلی زامیفولیا) یک گیاه مقاوم و سرسخت است و به این راحتی‌ها از پا در نمی‌آید؛ اما نگهداری درست این گیاه می‌تواند به رشد هرچه بیشتر و زیباترشدنش کمک زیادی کند. بسیاری از افراد تنها چند روز بعد از خرید زاموفیلیا آن را از دست می‌دهند؛ بدون اینکه علت آن را بدانند. برای رشد سریع زاموفیلیا و داشتن گلدانی پرو پیمان بعد از خرید آن زیاد عجله نکنید؛ در عوض سعی کنید نکات مهم نگهداری از زاموفیلیا را به خوبی یاد بگیرید و به آن‌ها عمل کنید. پاجوش زدن زاموفیلیا نیاز به رعایت نکات ریز و ساده‌ای دارد که در این مقاله به این نکات اشاره می‌کنیم.

معرفی گیاه زاموفیلیا

 

گیاه زاموفیلیا یک گیاه مقاوم با برگ‌های بیضی‌شکل و پهن است که به علت مقاومت بالای آن به نام‌های گیاه جاودانگی، گیاه همیشگی و گیاه پولادی هم شناخته می‌شود. این گیاه که به نام نخل اروید هم معروف است بومی منطقه شرق آفریقاست. سیستم فتوسنتز CAM در این گیاه باعث شده است که مانند کاکتوس عمل کند و مقدار زیادی آب را در خود نگه دارد؛ در نور کم و با آبیاری کم زنده می‌ماند که به همین دلیل به آن لقب گیاه فوق قوی داده شده است. گیاه زاموفیلیا در بهار گل‌دهی دارد که به گل زاموفیلیا اسپادیکس گفته می‌شود. رنگ گل زاموفیلیا سفید و زرد قهوه‌ای است. این گیاه خواص سمی خفیفی برای انسان‌ها و حیوانات خانگی دارد؛ بنابراین در حین تعویض گلدان و تمیزکردن گیاه و ... بهتر است از دستکش استفاده کنید.

 

انواع مدل زاموفیلیا

 

زاموفیلیا از لحاظ ظاهری دارای مدل‌های مختلفی است؛ با خرید زاموفیلیا می‌توانید یکی از انواع زیر را داشته باشید:

 

مدل زاموفیلیا بلک

مدل زاموفیلیا سبز

مدل زاموفیلیا ابلق

 

از لحاظ نگهداری این سه مدل تفاوت چندانی با هم ندارند و فقط در شکل ظاهری با هم متفاوتند.

خرید زاموفیلیا

خرید زاموفیلیا برای افرادی که در نگهداری از گل و گیاه مبتدی هستند مناسب است و امروزه استفاده از زاموفیلیا در دیزاین داخلی منازل و دفاتر خصوصی کاربرد زیادی دارد. این گیاه باعث آرامش ذهن است و حضور آن در آپارتمان‌های مسکونی یا اداری منظره بسیار زیبایی را خلق می‌کند. علاوه بر این، زاموفیلیا باعث تصفیه هواست و برای این روزهای آلوده می‌تواند اکسیژن خوبی را در محیط زندگی و کار شما تولید کند و سموم هوا را تا حدودی از بین ببرد.

شرایط نگهداری زاموفیلیا

 

سعی کنید قبل از خرید زاموفیلیا نکات مربوط به نگهداری آن در خانه را بیاموزید تا شاهد رشد سریع زاموفیلیا و پاجوش زدن آن باشید. شرایط مناسب برای نگهداری گیاه زاموفیلیا شامل موارد زیر است:

 

نور متوسط

 

گیاه زاموفیلیا را می‌توانید در نور متوسط فیلترشده قرار دهید؛ اما مدت زمان تابش نور نباید کوتاه باشد (حدود 6 تا 8 ساعت در روز).

 

دمای اتاق

 

دمای مناسب برای نگهداری زاموفیلیا همان دمای اتاق (18 تا 22 درجه) است. اگر دمای اتاق بالاتر از 26 درجه سانتی‌گراد باشد، بهتر است از غبارپاشی روزانه و جزیره برای گیاه استفاده کنید. حواستان باشد غبارپاشی را در زمانی انجام دهید که نور روی گیاه نیفتاده باشد؛ زیرا این کار باعث آسیب به برگ‌های آن می‌شود.

آبیاری متوسط

 

میزان آبیاری زاموفیلیا نباید زیاد باشد؛ به این دلیل که این گیاه در ریشه خود ریزوم‌هایی دارد که آب را در خود نگه می‌دارد. آبیاری بیش از حد باعث پوسیدگی ریشه و ازبین‌رفتن آن می‌شود. وقتی که خاک گلدان در عمق تقریبی 3 تا 4 سانتی‌متر خشک شد، گیاه نیاز به آبیاری دارد. بهتر است از آب بدون املاح برای آبیاری زاموفیلیا استفاده کرد.

 

خاک مناسب و زه‌کشی صحیح

 

خاک ماسب زاموفیلیا همان خاکی است که برای کاکتوس استفاده می‌شود. نکته مهمی درباره نگهداری این گیاه وجود دارد که ممکن است در حین خرید زاموفیلیا به شما یادآوری نشود و آن نکته این است که حواستان به زه‌کشی گلدان باشد. اگر زه‌کشی گلدان مناسب نباشد، تجمع آب در خاک گلدان باعث پوسیدگی ریشه و خرابی گیاه می‌شود.

 

کوددهی

 

بهتر است در فصول بهار و تابستان هر دو هفته یک بار از کود مناسب برای این گیاه استفاده کنید.

 

تمیزکردن برگ‌ها

 

برای رشد سریع زاموفیلیا سعی کنید برگ‌های آن را تمیز نگه دارید؛ زیرا علاوه بر زیبایی ظاهر آن، این کار باعث می‌شود عملیات فتوسنتز به خوبی انجام شود. برگ‌های زاموفیلیا سطح بسیار صافی دارد که باعث می‌شود گرد و غبار زیادی روی آن بشینند و منافذ آن بسته شود؛ در نتیجه عمل فتوسنتز گیاه به کندی صورت می‌گیرد. برای تمیزکردن برگ‌های زاموفیلیا استفاده از یک دستمال نم‌دار کافی است و به هیچ عنوان نباید از مواد شیمیایی برای این کار استفاده کرد.

 

علت بیماری و زرد شدن زاموفیلیا

 

زه‌کشی مناسب گلدان علاوه بر رشد سریع زاموفیلیا، باعث جلوگیری از زردشدن برگ‌های آن می‌شود. آبیاری زیاد و تجمع آب در زیر گلدان باعث زردشدن برگ‌ها می‌شود. دلیل دیگر بیماری این گیاه استفاده از خاک سنگین و نامناسب است.

خرید زاموفیلیا ابلق

یکی از گزینه‌های شما در مورد انواع گیاه زاموفیلیا می‌تواند نوع ابلق آن باشد که جذابیت خاص خودش را دارد. برگ‌های این گیاه ترکیبی از سبز تیره، سبز روشن و زرد مایل به طلایی است و به همین دلیل به آن ابلق گفته می‌شود. با خرید زاموفیلیا ابلق که خاص‌ترین و کمیاب‌ترین گونه واردشده به کشور است می‌توانید از خواص و زیبایی خیره‌کننده‌ آن بهره‌مند شوید. برای خرید اینترنتی زاموفیلیا ابلق، زاموفیلیا سبز و بلک می‌توانید به سایت الوگل مراجعه کنید.

 

جمع‌بندی

اگر تصمیم به خرید زاموفیلیا ابلق یا انواع دیگر این گیاه زیبا و لوکس داشتید، با خرید از سایت الو گل می‌توانید از مزایای قیمت مناسب، بسته‌بندی شیک، امنیت مرسوله، ضمانت کالا و ارسال به موقع آن بهره‌مند شوید. سایت الوگل بزرگترین مرجع فروش انواع گل و گیاه خاص و لوکس به افراد سخت‌پسند است که محصولات مورد نظر شما را با بسته‌بندی شیک و ایمن به درب منزلتان ارسال می‌کند. این محصولات به مدت 72 ساعت پس از تحویل به مشتری دارای ضمانت است و در صورت هرگونه خرابی در این مدت تعویض می‌شوند. محصولات فروشگاه الوگل در سایت‌های قیمت‌گذاری مانند ترب و ایمالز هم موجود هستند و شما می‌توانید با مراجعه به این سایت‌ها قیمت‌های رقابتی ما را با فروشگاه‌های دیگر مقایسه کنید.

منبع: فروشگاه اینترنتی گل و گیاه الوگل

https://aloogol.ir/

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها