افزونه وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

کد خبر: 1213356
افزونه وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

افزونه وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

 

آیا می‌دانستید 32% از کل وب‌سایت‌های دنیا، با قالب وردپرس طراحی شده‌اند؟ هم اکنون بیش از 55 هزار افزونه در مخزن وردپرس وجود دارد. این بدین معنی است که اگر در وردپرس با هر مشکلی مواجه شدید، قطعا یک راه حلی برای آن وجود دارد. شما هر چه که بخواهید به سایت خود اضافه کنید، قطعا افزونه‌ای وجود دارد که راهگشای شما باشد؛ این یکی از خاصیت‌ها و ویژگی‌های وردپرس است. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به سوال رایج افراد «افزونه وردپرس چیست» پاسخ داده و هم‌چنین کاربردهای آن را شرح دهیم. قطعا با مطالعه این مقاله، می‌توانید سایتی با قابلیت‌های شگفت‌انگیز برای خود بسازید.

با افزونه وردپرس (پلاگین) آشنا شوید

افزونه وردپرس در واقع فایلی قابل نصب است که با استفاده از آن می‌توان امکانات مختلفی را به سایت مورد‌نظر خود اضافه کرد. افزونه یا پلاگین‌ (Plugins) نیز هم‌چون برنامه‌های کاربردی تلفن هوشمند، روی پنل وردپرس نصب می‌شود تا انجام بسیاری از کارها را برای ما آسان‌تر کند. در حقیقت با استفاده از پلاگین‌ها در وردپرس می‌توان کارهای حرفه‌ای را بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی یا یک خط کدنویسی انجام داد.

به‌عنوان مثال می‌توان پنل پیامکی که برای کسب‌وکار خود راه‌اندازی کرده‌اید را از طریق یک افزونه به پنل وردپرس سایت خود نیز متصل کنید. از این طریق می‌توان دیتاهای سایت و میزان ورودی‌ها را نیز به‌طورکامل بررسی کرد. یک افزونه وردپرس، در سایت شما تغییراتی ایجاد کرده یا بخشی را به سایت وردپرسی شما اضافه یا کم می‌کند. خوشبختانه هزاران افزونه رایگان در مخزن وردپرس وجود دارد؛ بدین ترتیب شما می‌توانید به هرچیزی که نیاز داشته باشید دست پیدا کنید.

افزونه پیامک

کاربرد افزونه وردپرس چیست؟

کلیه وب‌سایت‌هایی که با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه‌اندازی می‌شوند، نیازمند افزونه‌هایی هستند تا از طریق آن‌ها مواردی از جمله امنیت، سئو، سرعت و امکانات سایت به استاندارد لازم برسد. برای مثال، شما می‌خواهید هر زمان که تصویری را روی سایت خود بارگذاری کردید، به‌صورت خودکار آن تصویر بهینه‌سازی شده و حجم تصویر کاهش پیدا کند. وردپرس به‌صورت پیش‌فرض این قابلیت را ندارد یا اگر هم با استفاده از دستوراتی این کار را انجام دهد، به اندازه قابل‌توجهی حجم تصاویر را کاهش نمی‌دهد.

در این زمان شما نیازمند یک افزونه وردپرس مرتبط با بهینه‌سازی تصاویر هستید. دراین‌‌صورت می‌توانید از بین ده‌ها افزونه‌ای که در این زمینه کاربرد دارند، یکی از آن‌ها را با‌توجه‌به نیاز خود انتخاب کرده و روی سایتتان نصب و فعال کنید. به‌عنوان مثال وقتی بخواهید فرآیند ثبت‌نام کاربران را در سایت ساده‌تر و آسان‌تر کنید می‌توانید از افزونه دیجیتس وردپرس استفاده کنید. با‌توجه‌به این موارد می‌توان نتیجه گرفت که افزونه‌ها کاربردها و استفاده‌های گسترده‌ای دارند که استفاده‌ از آن‌ها وابسته به نیاز شما خواهد بود.

دلیل استفاده از پلاگین‌ها؛ قابلیتی با کاربردهای گسترده در سایت‌های وردپرسی

داشتن برخی از افزونه‌ها برای هر سایت وردپرسی که قصد دارد موفقیتی چشمگیر در کسب‌وکار خود کسب کند، ضروری خواهد بود. در حقیقت برای داشتن یک سایت با بازدید بالا نیاز به یک سری امکانات خاص خواهید داشت که از طریق افزونه‌های متنوع می‌توان به آن‌ها دست پیدا کرد. به‌عنوان مثال با نصب یک افزونه به نام

دانلود افزونه بوکلی، می‌توانید امکان رزرو نوبت اینترنتی را برای مشتریان یا حتی بیماران خود فراهم کنید. دراین‌صورت با نصب این افزونه، رزرو نوبت برای مشتریان شما به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. بدین‌ترتیب با گذشت زمان و ایجاد یک مزیت رقابتی به تعداد مشتریان شما نیز افزوده خواهد شد.

بدون صرف هزینه و در کمترین زمان ممکن می‌توانید امکانات پیشرفته‌ای از قبیل افزونه‌های فروشگاهی، ساخت اسلایدرهای گرافیکی خاص و زیبا، انواع فرم‌های تماس، ایجاد امنیت، سئو و بهینه‌سازی سایت، صفحه‌سازهای مختلف و هزاران افزونه کاربردی دیگر را به سایت وردپرسی خود اضافه کرده و قابلیت‌های سایت خود را افزایش دهید.

بهترین افزونه های وردپرس پولی و غیر پولی

معرفی پرکاربردترین و بهترین افزونه‌های وردپرس در سایت‌های گوناگون

هر کدام از پلاگین‌های وردپرس کاربردهای به‌خصوصی داشته و امکانات ویژه‌ای را به سایت شما اضافه می‌کنند. از پرکاربردترین افزونه‌های وردپرسی می‌توان به افزونه‌های زیر اشاره کرد:

  • افزونه Yoast SEO: بهترین و کاربردی‌ترین افزونه‌ای که برای سئو در وردپرس وجود دارد، افزونه‌ یوآست سئو است.

  • افزونه‌ LiteSpeed Cache: یکی از بهترین افزونه‌های افزایش سرعت سایت LiteSpeed Cache است که می‌توانید با استفاده از آن یک سرعت بی‌نظیر را تجربه کرده و کاربران بیشتری را به سایت خود جذب کنید.

  • پلاگین Visual Composer: ویژوال کامپوزر به کاربران خود این امکان را می‌دهد که صفحات جذاب با رنگ‌بندی و طرح‌های بسیار متنوعی بسازند.

  • پلاگین Revolution Slider: با استفاده از افزونه روولوشن اسلایدر، این امکان را خواهید داشت که اسلایدرهای منحصربه‌فردی را برای سایت خود ایجاد کنید.

  • افزونه Woocommerce: ووکامرس افزونه‌ای بسیار قدرتمند و معروف برای ساخت فروشگاه در وردپرس است.

برخی از پلاگین‌های وردپرس رایگان و برخی پولی هستند؛ معمولا افزونه‌های پولی، قابلیت‌های حرفه‌ای‌تری برای سایت شما به همراه خواهند داشت. اگر می‌خواهید در مورد بهترین افزونه‌ های پیامکی وردپرس اطلاعات بیشتری داشته باشید پیشنهاد می کنیم که سایت فراز اس ام اس را حتما ملاحظه نمایید.

فراز اس ام اس؛ منبعی معتبر برای خرید و نصب انواع افزونه های وردپرس

ما در این مقاله به سوال «افزونه وردپرس چیست» پاسخ داده و کاربرد انواع افزونه های وردپرس را نیز برای‌ شما عزیزان شرح دادیم. شما باید با‌توجه‌به ماهیت سایت خود و نیازتان، افزونه مناسب را انتخاب کنید. هر سایت ممکن است چندین پلاگین داشته باشد. پلاگین‌ها امکانات جدید و متنوعی را به سایت شما اضافه می‌کنند؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در برخی مواقع ممکن است یک افزونه با قالبی که در سایت خود استفاده می‌کنید سازگاری نداشته باشد. به همین دلیل شما باید نسبت به کاربرد هر یک از افزونه‌ها شناخت کافی داشته باشید و با اطلاع کامل برای سایت خود پلاگین انتخاب کنید.

در سایت farazsms.com می‌توانید انواع افزونه‌های وردپرس را مشاهده کرده و بهترین و مناسب‌ترین نوع آن را برای سایت خود نصب کنید. فراز اس ام اس منبعی معتبر برای خرید و نصب انواع پلاگین‌های وردپرسی است که پلاگین‌های پولی را نیز با قیمتی مناسب‌تر در اختیارتان خواهد گذاشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها