قیمت روکش دندان جلو در سال 1402

کد خبر: 1209345
قیمت روکش دندان جلو در سال 1402

 

 

 

میزان قیمت روکش دندان جلو در سال ۱۴۰۲

از آنجایی که امروزه روکش های دندانی بسیار می توانند بر زیباتر شدن چهره تاثیرگذار باشند افراد بیشماری قصد دارند از روکش دندانی برای پر کردن فضای خالی دندان از دست رفته خود استفاده نمایند به همین سبب یکی از پر تکرارترین سوالات رایج بین متقاضیان نیز این است که قیمت روکش دندان جلو در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

به همین سبب در ادامه قصد داریم به عوامل موثر بر قیمت روکش دندان جلو و عقب ۱۴۰۲ اشاره کنیم.

منظور از روکش دندان جلو چیست؟

روکش دندان جلو روکشی است که بر روی دندان ها در ردیف جلوی دندانی نصب می گردد که سفیدی دندان ها را چندین برابر می سازد و همچنین می تواند عیوب دندانی را به خوبی رفع کرده و برطرف سازد.

این روکش دندانی می تواند در انواع متعددی مثل روکش زیرکونیا، فلز سرامیک و...باشد که به آن ها می پردازیم..همچنین لمینت یا ایمپلنت و..که هر یک به سفیدتر کردن دندان ها و برطرف ساختن عیوب دندانی می پردازند.

قیمت روکش دندان جلو در سال 1402

روکش دندان چه عیوبی را برطرف می سازد؟

با نصب روکش دندانی می توان عیوب دندانی که در ذیل به آن ها اشاره می شود ترمیم و برطرف نمود لذا نیاز است که نصب روکش دندان با تایید دندانپزشک متخصص انجام گیرد در غیر این صورت ممکن است نصب روکش دندانی با مشکلاتی مواجه گردد.

  • پوسیدگی دندانی
  • ترک خوردگی دندان ها
  • تغییر رنگ و بد رنگی دندان ها
  • مناسب برای دندان های پر شده
  • مناسب برای ایمپلنت( تاج گذاری)
  • و..

لذا همانطور که پیشتر اشاره نمودیم نیاز است دکتر دندانپزشک ابتدا به معاینه دندان ها بپردازد و پس از تایید و تشخیص نیاز به روکش دندان افراد می توانند از هر یک از روکش های دندانی مناسب با دندان ها و انتخابشان بهره مند گردند.

در صورتی که میزان مشکل دندانی به حدی بود که با نصب روکش دندانی نتوان عیوب دندان ها را از بین برد دندانپزشک متخصص روش مناسب دیگری را برای رفع مشکل توصیه می دهد.

هزینه روکش دندان جلو نیز تا حدودی وابسته به میزان عیوب و مشکلات دندانی می باشد که بر قیمت نهایی نصب روکش دندانی موثر است بنابراین مهم است که افراد به قصد برطرف ساختن چه مشکلی و یا با چه هدفی به نصب روکش دندان می پردازند.

قیمت روکش دندان جلو در سال 1402

عوامل موثر بر تعرفه روکش دندان در سال ۱۴۰۲

باید توجه داشت که عوامل متعددی بر میزان قیمت روکش دندان جلو 1402 تاثیرگذار می باشند که به آن ها اشاره می کنیم.

  • میزان تخصص و مهارت دندانپزشک
  • نوع روکش دندانی
  • برند روکش دندانی
  • هدف از نصب روکش دندان
  • تعداد دندان های روکش شده
  • کیفیت مواد کاشت
  • و..

1.تخصص و مهارت دندانپزشک

زمانی که دندانپزشک جهت نصب روکش دندانی دارای مهارت بالایی باشد و تخصص و تجربه زیادی در آن زمینه داشته باشد میزان هزینه نصب روکش دندانی می تواند بیش از دندانپزشکی باشد که تخصص کامل و اصولی بر نصب روکش دندان را از سوی متخصص نشان می دهد.

از آنجایی که متخصص زمان زیادی را با دقت فراوان برای نصب روکش دندان وقت می گذارد مسلما هزینه بالاتری نسبت به دکتری که به دلیل تجربه کم میزان زمان کمی هم صرف نصب روکش می کند دریافت می نماید.

2.نوع روکش دندان

همانطور که پیشتر اشاره کردیم روکش دندان می تواند در انواع گوناگونی اعم از لمینت و..هم مشهود گردد.

فرضا لمینت سرامیکی یا ایمپلنت قیمت و هزینه بالاتری نسبت به سایر روش ها دارند زیرا ویژگی های لمینت یا و ایمپلنت با قابلیت های دیگر روش ها تا حدودی متفاوت می باشد.بنابراین نوع روکش دندانی می تواند تاثیر زیادی بر هزینه نهایی داشته باشد.

3.برند روکش دندان

بنا بر نوع روکش دندان نیز باید توجه داشت که برندهای متعددی برای نصب روکش های دندانی وجود دارد که هر یک از متخصصین نیز با توجه به تخصص و نظر تخصصی خود یکی از برندهای روکش دندان فرضا برندی از روکش لمینیت دندان را برای مراجع مناسب می داند و..بنابراین از همین برند برای دندان های مراجع استفاده می نماید که هر یک از برندها با توجه به قابلیت ها و ویژگی هایی که دارند قیمت متفاوتی دارند.

4.هدف نصب روکش دندان جلو

گاهی ممکن است فرد قصد داشته باشد تمامی ردیف دندانی جلو را با روکش دندانی سفید کند تا زیبایی دندان هایشان افزایش یابد در حالیکه فردی تنها یکی از دندان های خود را از دست رفته با روکش دندان و ایمپلنت پر کرده و زیبایی دندان های خود را بیشتر می کند.مسلما فردی که روکش دندان را بر روی تمامی دندان های خود نصب می نماید هزینه بالاتری نسبت به شخصی که تنها برای یک یا دو دندان خود از روکش دندانی استفاده می نماید.

5.تعداد دندان ها

پیشتر اشاره کردیم هر چه تعداد دندان ها برای نصب روکش دندانی بالاتر باشد میزان تعرفه نصب روکش دندانی بالاتر می رود و بالعکس هر چه تعداد دندان ها کمتر باشد قیمت روکش دندانی کمتر می گردد.

6.کیفیت مواد کاشت

جالب توجه است که هر چه کیفیت مواد کاشت روکش دندان بالاتر باشد میزان قیمت روکش دندان در سال ۱۴۰۲ افزایش می یابد..زیرا زمانی که کیفیت این مواد بالا باشد طول عمر، ماندگاری و دوام روکش دندانی در هر نوعی در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان افزایش می یابد.

لذا توصیه می گردد افراد به این مقوله اهمیت زیادی دهند زیرا اگر کیفیت مواد کاشت بالا نباشد نمی توان نتیجه خوبی را از نصب روکش دندان انتظار داشت.

آیا روکش دندان همان کامپوزیت است؟

پیشتر اشاره کردیم که می توان یکی از انواع و روش های روکش دندان را کامپوزیت دانست اما روکش دندان نیز، کامپوزیت نمی باشد زیرا این دو تفاوتی اصلی با هم دارند و آن در تراشیدن دندان ها می باشد.

همانطور که می دانیم در کامپوزیت دندان جهت نصب روکش دندانی مینای دندان تراشیده نمی شود مگر اینکه بر حسب نظر تخصصی دندانپزشک نیاز گردد میزان کمی از مینای دندان مراجع تراشیده شود تا فرضا روکش دندان کامپوزیت بر روی دندان به خوبی جای گیرد.

ولیکن روکش دندانی نیز جهت از بین بردن عیوب دندانی نیازمند تراشیدن مینای دندان در سطح زیادی می باشد بنابراین نصب روکش دندانی بر روی دندان ها بسیار مهم است که در چه نوعی باشد.

قیمت روکش دندان جلو در سال 1402

انواع روکش های دندانی

چطور می توانیم تشخیص دهیم کدام روکش دندانی چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه به این مسأله می پردازیم.

روکش دندان سرامیکی

این نوع روکش دندانی افراد را دچار حساسیت نمی کند و به سبب شباهت زیاد به تاج دندان زیبایی بالایی دارد.لذا بدین سبب می توان گفت هزینه نصب روکش دندان سرامیکی بالاتر از سایر روکش ها می باشد.

باید توجه داشت که نصب روکش دندانی به بیشتر از یک جلسه درمانی نیازمند است و حتی ممکن است دوام بالایی به همراه نداشته باشد.

روکش فلز سرامیک

این روکش دندانی دو لایه است و از ترکیب فلز و سرامیک به دست می آید.به سبب این ترکیب نیز روکش دندانی هم از دوام و مقاومت مطلوبی همراه باشد هم زیبایی بالایی.

بنابراین از آنجایی که این روکش از زیبایی، دوام و قیمت مناسبی برخوردار می باشد می توان جایگزین خوبی برای روکش دندان سرامیکی که دارای هزینه بالایی است، باشد.

ولیکن باید توجه داشت در این روکش، نیاز است که دندان ها به میزان زیادی تراشیده شوند و حتی سبب حساسیت در افراد گردد. رد فلز به رنگ خاکستری بین دندان و لثه قابل مشاهده بوده و نیز احتمال آسیب رسی به دندان های مجاور و دیگر افزایش می یابد.جالب توجه است به این روکش دندانی، PFM هم می گویند.

روکش دندان زیرکونیا

افرادی که نگرانی زیادی از بابت بروز حساسیت پس از نصب روکش دندانی دارند می توانند با خیال راحت به نصب روکش دندان زیرکونیا بپردازند زیرا سبب بروز هیچ حساسیتی در افراد نمی شود.

زیبایی بالایی دارد و از دوام بسیار خوبی هم برخوردار می باشد.

چه بسا می توان در یک جلسه درمانی آن را نصب نمود ولیکن باید توجه داشت که میزان هزینه روکش زیرکونیا بالا می باشد همچنین نیاز است که دندانپزشک ابتدا به معاینه دندان ها بپردازد تا صلاحیت افراد در نصب این روکش را تشخیص دهد زیرا این روکش برای تمامی افراد با هر نوع دندانی مناسب نمی باشد و مراحل نصب این روکش تا حدودی دشوار می باشد با اینکه می توان در یک جلسه درمانی آن را نصب نمود به سبب دشواری آن شاید نیاز به جلسه دیگری برای نصب باشد.

و..

بنابراین همانطور که مشهود است هر یک از این روکش های دندانی به سبب تفاوت هایی که با یکدیگر دارند میزان هزینه متفاوتی را در بر دارند با این حال توصیه می گردد افراد بهترین روکش دندانی را با توجه به نظر تخصصی دندانپزشک بر روی دندان هایشان نصب کنند زیرا اگر روکش دندانی از کیفیت خوبی برخوردار نباشد نمی توان نتیجه مطلوبی را انتظار داشت..

همچنین افراد می توانند اطلاعات تخصصی تری فرضا از روکش دندان زیرکونیا و یا روکش سرامیکی و..یا دیگر انواع روکش دندانی مثل لمینت و کامپوزیت کسب نمایند تا بهترین نوع روکش را نصب کنند..

در نتیجه هزینه روکش دندان سرامیکی، فلز سرامیکی و زیرکونیا بر حسب تفاوت هایشان با یکدیگر متغیر می باشد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها