اجازه ندهید قطعی برق برای شما خسارت بیافرید.

کد خبر: 1208475

 

هرگونه خرابی ناشی از قطع برق می تواند از نظر مالی برای یک کسب و کار یا سازمان فلج کننده باشد. متوسط ​​قطع برق در تهران50 دقیقه طول می کشد. این ممکن است خیلی طولانی به نظر نرسد، اما با برآورد هزینه یک ساعت از کار افتادن برای یک کسب و کار کوچک ، می تواند بسیار آسیب زا باشد.

قابل درک است که سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ‌تر می‌توانند تلفات بیشتری از قطع برق ببینند، اما انتظار می‌رود که آنها نیز سریع‌تر بهبود یابند. گوگل در سال 2013 قدرت خود را از دست داد و 100000 پوند در دقیقه ضرر کرد . برای جلوگیری از از دست دادن خروجی برای کسب و کار خود، سرمایه گذاری در یک راه حل پشتیبان که شامل یک سیستم UPS است ایده خوبی است. اما سیستم یو پی اس چیست؟

یک منبع تغذیه اضطراری (UPS) یک منبع تغذیه مداوم را ارائه می دهد و تضمین می کند که در صورت از کار افتادن منبع اصلی برق، یا اگر ولتاژ به سطح ناکافی یا بالا آمدن ولتاژ کاهش یابد و باعث قطع شود، برق قطع نمی شود.

در صورت قطع برق، یک یو پی اس بسته به اندازه باتری صبا و بار الکتریکی که باید تحمل کند، می تواند برای چند دقیقه و تا 2 ساعت برق را تامین کند. این به تجهیزات اجازه می دهد تا به درستی و ایمن خاموش شوند و/یا زمانی را برای راه اندازی ژنراتور آماده به کار قبل از برداشتن بار الکتریکی کامل فراهم می کند.

از کسب و کارهای کوچک گرفته تا عملیات در مقیاس بزرگ،  منبع تغذیه بدون وقفه  می تواند یک هدف مهم را انجام دهد. قطع برق می تواند مشکلات عمده ای برای تجهیزات و بهره وری شما ایجاد کند، اما یو پی اس مانند یک بیمه نامه در برابر این موضوع است، شما را آنلاین و متصل نگه می دارد و به شما زمان می دهد تا قبل از خاموش شدن چراغ ها به این مشکل پاسخ دهید.

برای جلوگیری از تأثیر مخربی که می تواند بر کسب و کار شما داشته باشد، محافظت در برابر مشکلات قطعی با منبع تغذیه اضطراری منطقی تجاری است، به ویژه هنگامی که در کنار یک ژنراتور پشتیبان استفاده می شود. یک یو پی اس تنها بخشی از یک راه حل قابل اعتماد قدرت پشتیبان است. مثل باتری موتور که در زمان خاموش بودن موتورسیکلت انرژی مورد نیاز چراغ ها را موقتاً تامین می کند.

 یک یو پی اس یک منبع تغذیه مداوم برای مدت زمان کوتاهی فراهم می کند و می تواند در حین راه اندازی ژنراتور، شکاف را پر کند. هنگامی که ژنراتور آماده است و می تواند بار الکتریکی کامل را تحمل کند، ژنراتور قادر خواهد بود تا 72 ساعت یا بیشتر برق را تامین کند.

برای برخی از مشاغل داشتن 15 دقیقه تا 2 ساعت برق پشتیبان UPS کافی است، اما برای مشاغلی که نیاز دارند مدت زمان بیشتری از سیستم پشتیبان استفاده کنند، یک ژنراتور گزینه مناسبی است. چون باتری یو پی اس که شما بر روی سیستم ups خود کار می گذارید طول عمر محدودی دارد نمی تواند بیشتر از مدت معینی شما را همراهی کند.

UPS ها همچنین در پزشکی حیاتی هستند،  جایی که امکانات آزمایشگاهی نمی توانند قطع برق را تامین کنند و اثرات آن بر روی دستگاه های کلیدی مورد استفاده در مراقبت از بیمار، از جمله سیستم های پشتیبانی از زندگی، می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

 

در دنیای مدرن، دیتاسنترها به برق ثابت نیاز دارند، زیرا قطع برق می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد سیستم شود و می‌تواند به معنای خطرات امنیتی باشد. سیستم های مخابراتی و کامپیوتری  بسیار مهم هستند و به شدت به منبع تغذیه مداوم وابسته هستند، بنابراین UPS نقش کلیدی در عملکرد آنها ایفا می کند و سرورها را روشن نگه می دارد و رایانه ها را روشن نگه می دارد. پس باتری خود را مرتب تست و برسی کنید تا مطمعن شوید در شرایط ایده آل قرار دارد.

هر سازمانی که برای روشن نگه داشتن چراغ‌ها، سیستم‌های فناوری اطلاعات و تجهیزات الکتریکی به جریان دائمی برق باکیفیت نیاز دارد، برای جلوگیری از عواقب شدیدی که می‌تواند ناشی از خاموشی باشد، به یک UPS متکی است. لیست برنامه هایی که یو پی اس می تواند در آنها استفاده شود ادامه دارد و تقریباً در هر صنعتی که فکرش را بکنید می توان نمونه هایی را یافت.

سه نوع سیستم یو پی اس

آماده به کار

ساده ترین و مقرون به صرفه ترین سیستم یو پی اس  Standby یا آفلاین است. منبع تغذیه UPS آماده به کار عموماً برای تجهیزات الکترونیکی اولیه مانند لوازم الکترونیکی مصرفی و سیستم های امنیتی استفاده می شود که برای استفاده در یک دفتر کوچک یا خانه ایده آل است و منبع تغذیه تا 3 کیلو ولت آمپر را فراهم می کند. سیستم‌های UPS در حالت آماده‌باش از برق ذخیره‌شده باتری  در هنگام قطع یا زمانی که سطح ولتاژ پایین می‌آید یا افزایش می‌یابد، استفاده می‌کنند.

نکته : در دستگاه های لیفتراک هم از نوعی باتری یو پی اس مخصوص استفاده می شود که به باتری لیفتراک برقی شناخته می شوند و سلامت این باتری بسیار حائز اهمیت است.

UPS تعاملی خطی

یو پی اس های تعاملی خطی هم در حالت آفلاین و هم در حالت آفلاین از شما محافظت می کنند. این نوع منبع تغذیه بدون وقفه می تواند بدون تغییر به ذخیره های مبتنی بر باتری، برق را اصلاح کند. یک UPS تعاملی خطی حاوی یک ترانسفورماتور خودکار است که ولتاژ بیش از حد یا کمتر از آن را تنظیم می کند. می توان از آن برای لوازم الکترونیکی مصرفی، تجهیزات شبکه و سرورهای سطح ابتدایی استفاده کرد.

این نوع یو پی اس تعاملی است زیرا به طور خودکار شیرهای برق مختلف را روی ترانسفورماتور خودکار انتخاب می کند و می تواند با اصلاح هر گونه نوسانات برق و مدیریت سطوح جریان در قطع یا افزایش برق، ذخایر محدود باتری پشتیبان را به حداکثر برساند.

منبع تغذیه بدون وقفه آنلاین

یو پی اس های آنلاین به دلیل تجهیزات درگیر معمولاً گران تر هستند، اما راه حلی عالی برای تجهیزات الکتریکی حیاتی ارائه می دهند و به عنوان یک "دیوار آتش الکتریکی" عمل می کنند. این نه تنها می تواند از شما در برابر قطع برق محافظت کند، بلکه سطح برق تحویل داده شده به تجهیزات شما را نیز تنظیم می کند.

منبع تغذیه بدون وقفه آنلاین با استفاده از فناوری سیستم UPS با تبدیل دوبل، برق ثابت را به برق AC به DC تبدیل می کند و سپس به AC با زمان انتقال صفر برمی گردد. این برای محافظت از تجهیزات ضروری فناوری اطلاعات و سرور، مراکز داده، سیستم های مخابراتی و تجهیزات الکتریکی درجه یک ایده آل است. اگر قطع برق اتفاق بیفتد، باتری‌هایی که همیشه به اینورتر متصل هستند، منبع تغذیه را ثابت نگه می‌دارند و هیچ وقفه‌ای ایجاد نمی‌کنند. برای کنترل وضعیت سلامت باتری یو پی اس باید در نظر داشته باشید همیشه باتری مناسب را از نمایندگی رسمی خریداری کنید، ما در امداد باتری آماده ی یاری رسانی به شما هستیم.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها