علت افزایش خرید گیاهان دارویی ازنظر عطاری آنلاین

کد خبر: 1204980

با توجه به آمار های جهانی میزان مصرف و خرید گیاهان دارویی به طرز چشمگیری رو به افزایش است که یکی از دلایل آن خواص بی نظیر و مهیج این گیاهان می باشد.

علت افزایش خرید گیاهان دارویی ازنظر عطاری آنلاین

 

 

در عطاری آنلاین ، گیاهان دارویی نظیر دم نوش ها و انواع عرق و ادویه به صورت مجازی و اینترنتی به فروش می رسد. به طور کلی تمام محصولات موجود در عطاری سنتی در این فروشگاه اینترنتی وجود دارد. کارشناسان می گویند که 32 کشور دنیا در زمینه طب سنتی دانشگاه دارند.

به نقل از فروشگاه اینترنتی عطاری آنلاین مجتبی محقق در اصفهان ، آمارها نشان می دهد که مردم دنیا از سال 2000 در حدود سه برابر مصرف گیاهان دارویی را  افزایش داده اند. 70 درصد مردم در کانادا برای درمان بیماری های خود ازداروهای طب سنتی استفاده می کنند. همچنین در کشورهای آلمان و ایتالیا اغلب مردم گیاهان دارویی را به درمان های شیمیایی ترجیح می دهند. 49 درصد سوئیسی ها برای درمان بیماری های خود گیاهانی که در عطاری ها وجود دارند انتخاب می کنند و این آمار در سنگاپور حدود 82 درصد است.

 

 

محصولات عطاری آنلاین

محصولات عطاری شامل عرق ها، گیاهان دارویی و ادویه ها می باشد. همچنین محصولاتی که برای درمان ناراحتی های پوستی و شفافیت پوست مفید هستند در این عطاری وجود دارند. قهوه، بذر گیاهان، سبزی خشک و روغن هایی که از گیاهان به دست می آیند از جمله این محصولات هستند.

در فروشگاه های عطاری محصولات به شکل های مختلفی نگهداری می شوند. به صورت دانه، پودر شده، به شکل صمغ، گاهی هم روغن و یا الکل گیاهان را به دست می آورند. گاهی هم گیاه را به صورت تازه و یا خشک شده در این مراکز می فروشند.

مزیت استفاده از عطاری آنلاین

گاهی اوقات پیش می آید که شما به یک گیاه دارویی نیاز دارید و نمی توانید به عطاری مراجعه کنید. در این گونه مواقع شما از طریق فروشگاه اینترنتی عطاری می توانید محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. شما از هر شهر یا روستایی می توانید به صورت مجازی کمیاب ترین گیاهان را خریداری کنید.

همچنین شما می توانید از فروشگاه اینترنتی عطاری در هر ساعتی از شبانه روز به صورت عمده خرید کنید. چراکه خرید عمده گیاهان دارویی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

بخورات چیست ؟

بخورات، گیاهان و یا قسمت هایی از شاخه و تنه درختان هستند که آن ها را می سوزانند. وقتی این گیاهان را می سوزانند بوی خوشایندی در فضا می پیچد بعضی اوقات نیز بوی نامطبوعی دارند که بستگی به گیاه دارد. از این بخورات برای اهداف مختلف استفاده می شود. بعضی اوقات محیط آلودگی دارد و به وسیله این گیاهان محیط ضدعفونی می شود؛ در بعضی موارد هم برای این که رایحه دل انگیزی در فضا پخش شود و محیط معطر شود کاربرد دارد. گاهی مانند دانه چشم خروس جنبه درمانی دارند و در طب سنتی استفاده می شوند همچنین یکی از علت های خرید بخورات ، دعا نویسی  و علوم غریبه  می باشد.

 

 

چشم خروس | عطاری آنلاین مجتبی محقق

 

 

گاودانه

گاودانه یکی از گیاهانی است که سابقه مصرف آن به سال های بسیار دور می رسد این محصول اسامی مختلف دارد که از آن جمله می توان کرسنه و کوروشنه را نام برد. این دانه در گروه ماشک ها قرار می گیرد. کرسنه از نظر طب سنتی طبعی گرم و خشک دارد. ( جالب است بدانید از گاودانه برای سبزه انداخت شب عید استفاده می شود. )

این گیاه روش کاشت آسانی دارد و خاکی که قلیایی است یکی از محیط های بسیار مناسب برای رشد این محصول است در گذشته کاشت این محصول در غرب و شمال غرب ایران رواج داشت. لازم به ذکر است که گاودانه با خشکسالی سازگار است و در آب و هوای خشک می تواند رشد کند.

خواص گاودانه برای سلامتی

  1. برای تسکین درد های ناشی از شکستگی و کوفتگی اثرات مثبتی دارد.
  2. برای شفافیت پوست و ازبین بردن لک های صورت و بدن نیز مفید است.
  3. برطرف کردن خلط بیماران است.
  4. برای درمان ترک هایی که در پوست خشک به وجود می آیند بسیار مفید است.

خاصیت گاودانه برای کبوترها

این دانه مزه تلخی دارد و مانند سنگریزه کوچک است و از نظر اندازه از ماشک بزرگ تر است. با این که در گروه ماشک قرار دارد اما ظاهرآن صیقلی نیست و رنگش نیز تیره نیست. گاودانه باروری را در کبوترها زیاد می کند و پروتئین مورد نیاز این پرندگان را تامین می کند.

یکی ازموادی که در ترکیب این محصول وجود دارد ترانس اتانول است. ترانس اتانول برای تغدیه کبوترها ماده مفیدی است و در زمانی که کبوترها به آب و غذا نیاز دارند به کار می آید چون این دانه ها طعم خوشایندی ندارد و تلخ است کبوتر مجبور می شود که از چینه دان نشخوار کند.

 

 

گاودانه ( کرسنه | کوروشنه ) عطاری آنلاین مجتبی محققگاودانه ( کرسنه | کوروشنه ) عطاری آنلاین مجتبی محقق

 

بهمن پیچ

بهمن پیچ از جمله گیاهان طب سنتی است که برای شفای بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد. در ترکیبات آن مواد مورد نیاز برای سلامتی از جمله آنتی اکسیدان ها وجود دارند. نام دیگر آن، درخت پیچ هندی است. کلسیم، پروتئین و آهن دیگر مواد مفید آن است. خاستگاه آن عربستان سعودی، هند، مالایی و جاوا می باشد. جنگل های خشک مرکز و غرب هند مستعد برای رشد این گیاه هستند. 

3 نوع بهمن وجود دارد: بهمن پیچ، بهمن سرخ و بهمن سفید. بهمن سرخ نسبت به بهمن پیچ سفید طبیعت گرم تری دارد و درنتیجه خاصیت دارویی بیشتری دارد.

فواید درمانی بهمن پیچ

  • این محصول مزاجی گرم دارد و ریشه آن را برای برای افزایش قوای جنسی به کار می برند.
  • بهمن پیچ ضد نفخ، سنگ شکن کلیه و برطرف کننده یرقان است.
  • مصرف بهمن سرخ به همراه بادام، نخود و شکر ناشتا وزن را افزایش می دهد.
  • استفاده از این گیاه برای روشن شدن پوست خانم ها بسیار مفید است.

 

 

بهمن پیچ | عطاری آنلاین مجتبی محقق

 

شنگرف

شنگرف یا به عبارتی شنجرف ، یک نوع کانی است و در حالت طبیعی بلور مانند است که نه تنها در طبیعت وجود دارد بلکه به روش صنعتی نیز آن را تولید می کنند. وقتی که شنگرف در روی شعله قرار گیرد به صورت بخار در می آید. بر اساس یافته های طب سنتی گرم و خشک است.

این کانی در موادی مانند اسید سولفوریک و اسید نیتریک حل نمی شود. بلور شنگرف شش وجهی و رنگی قرمز دارد یک محصول سمی است که براثر فعالیت آتشفشان ها تشکیل می شود.

 

 

شنگرف ( شنجرف ) | عطاری آنلاین مجتبی محقق

 

 

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها