با این افراد به مسافرت نروید

کد خبر: 1201125

بیشتر افراد دوست دارند به صورت گروهی سفر کنند و با یک همسفر خوش اخلاق و دلسوز به سفر بروند. هنگام آغاز یک تور مسافرتی مهیج، انتخاب همسفر تقریباً مهم‌ترین تصمیمی است که باید بگیرید. اگر آن‌ها را به درستی انتخاب کنید، سفر بسیار لذت بخشی را تجربه خواهید کرد. اما در صورتی که با همسفران بدی سفر کنید، از اوقات فراغت و تعطیلات خود هیچ لذتی نخواهید برد. در این مقاله از سفرمارکت در مورد افرادی که بهتر است با آن‌ها سفر نکنید صحبت خواهیم کرد. اگر همراهان سفر آینده خود را میان موارد زیر هستند، سعی کنید از سفر با آن‌ها اجتناب کنید.

با این افراد به مسافرت نروید

 

افرادی که به اینترنت اعتیاد دارند

دسترسی به اینترنت در هنگام مسافرت مطلوب است، اما ممکن است شما همه جا به آن دسترسی نداشته باشید. اینترنت در سفر مانند یک راهنما یا بعضی مواقع تسهیل‌کننده خرید بلیط هواپیما عمل می‌کند. با این حال گاهی اوقات عدم دسترسی به آن را باید پیش‌بینی کنیم. برای یک فرد عادی، چند روز حتی یک هفته بدون اینترنت بودن، یک استراحت ذهنی است. اما برای افرادی که به شدت به اینترنت و فضای مجازی وابسته هستند، حتی یک دقیقه بدون آن جهنم است.

وابستگان اینترنتی کسانی هستند که انتخاب رستوران خود را بر اساس در دسترس بودن وای فای قضاوت می‌کند. آن‌ها کسانی هستند که قبل از اینکه بپرسند فلان مرکز خرید کجاست، کد وای فای را می‌خواهند. وابستگان اینترنتی افرادی هستند که تمام لحظات غروب آفتاب خود را در کنار ساحل صرف پیمایش در پلتفرم‌های فضای مجازی می‌کنند. وجود این افراد در طول سفر، اساسا شما را عصبانی می‌کند. پس از مسافرت با آن‌ها اجتناب کنید.

 

افراد کنترل گر

این‌ها افرادی هستند که فقط دوست دارند همه چیز تحت مدیریت، سازماندهی و کنترل خودشان باشد. زمانی که هر لحظه از ماجراجویی و سفر شما قبل از اینکه حتی پا به هواپیما بگذارید مدیریت می‌شود، می‌دانید که مشکلی وجود دارد. تهیه فهرستی از کارهایی که باید در هر شهر یا کشور انجام شود، معقولانه است. اما همیشه نمی‌توان همه چیز را کنترل کرد.

کنترل کردن هر وعده غذایی، گشت و گذار، سوخت‌گیری، هر استراحت در راه و رفتن به دستشویی یا هر پوشاکی که می‌پوشید واقعا غیر منطقی است. برای مثال آن‌ها معمولا اصرار دارند که فقط به همان مکانی که من می‌گویم باید برویم و جای دیگری نرویم! افراد کنترل‌گر با سلطه گری و عدم پذیرش نظرات دیگران سفر را هم به کام خود و هم به کام شما تلخ خواهند کرد.

 

افراد بدبین

افرادی که قبل از شروع سفر همواره آیه یأس می‌خوانند. برای مثال می‌گویند اگر ویلایی که می‌رویم کثیف یا گران باشد چه؟ یا اگر نتوانیم بلیط هواپیما چارتر تهیه کنیم چطور؟ یا این که وقتی هنوز سفر را شروع نکرده‌اید نگران تمام شدن بودجه هستند. شاید هم زمانی که هنوز هتل را رزرو نکرده‌اید از نظافت اتاق ناراضی باشند. بله، ممکن است حشراتی وجود داشته باشند، اما آن‌ها قرار نیست شما را بکشند. یا ممکن است فلان ویلا گران یا کثیف باشد، اما شما می‌توانید آن را رزرو نکنید. کسی قرار نیست شما را در سفر اجبار کند.

افراد بدبین با قضاوت‌های نابجایشان، از ابتدای سفر تا انتهای آن ایراد می‌گیرند. آن‌ها کسانی هستند که همیشه مجبور هستید با آن‌ها بحث کنید. اگر برنامه‌های سفر شما به هم بخورد، آن‌ها اولین کسانی هستند که خوشحال می‌شوند. همیشه حوادث غیر مترقبه در سفر وجود دارد. گاهی هواپیماها با تاخیر مواجه‌ می‌شوند. گاهی اوقات شما ممکن است راه را اشتباه بروید. گاهی اوقات امکان دارد گم شوید و نمی‌دانید کجا بروید. در صورتی که وجود این حوادث در سفر غیر معمول نیست. می‌توان با برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری درست از وقوع بعضی از آن‌ها جلوگیری کرد. است.

 

5

 

افراد خسیس

شاید همسفر بودن با یک فرد خسیس به بودجه شما کمک کند، اما واقعا با این افراد لحظات خوشی را سپری نخواهید کرد. افراد خسیس معمولا از ترس کم شدن پول‌هایشان سعی می‌کنند کمتر به جایی بروند یا چیزی بخورند. آن‌ها مراکز خرید را فقط برای قدم زدن دوست دارند. بدتر این که افرادی باشند که خودشان هیچ خرجی نکنند و بگذارند شما همه چیز را بپردازید.

سفر با افراد صرفه‌جو نیز چندان جالب نیست. آن‌ها افراد معقول و باهوش هستند و پیدا کردن مکان‌ یا بلیط قطار ارزان را نشانه زرنگ بودن قلمداد می‌کنند. همسفر بودن با این افراد ممکن است جذاب باشد اما بعد از اینکه از خوردن غذای کثیف و ارزان به شدت مریض شدید، ناگهان این افراد جذابیت خود را از دست می‌دهند. شما بودجه شما کم باشد، اما سعی کنید حداقل به رستوران‌های معتبر بروید. بلیط ارزان گرفتن خوب است اما با کمتر خرج کردن در مسافرت، سفر خود را تلخ و عذاب‌آور نکنید.

 

افرادی که از برنامه‌ریزی امتناع می‌کنند

شما در سفر خود به نوعی برنامه‌ریزی نیاز دارید. ممکن است دوست داشته باشید که در مسافرت آزاد باشید و در لحظه زندگی کنید. به هرحال باید به نوعی ایده داشته باشید که امروز کجا می‌روید و چه کاری می‌خواهید انجام دهید. یک نفر باید آن چیزها را رزرو کند. اگر با کسی که علاقه به برنامه‌ریزی ندارد، سفر کنید، ممکن است به همه اهدافتان در سفر نرسید. پس سعی کنید با افرادی همسفر شوید که یا با شما برنامه‌ریزی می‌کنند.

 

6

 

افراد تنبل

بیایید واقع‌بین باشیم، سفر کردن گاهی اوقات می‌تواند کار سختی باشد. باید به دنبال رزرو هتل یا اقامتگاه مناسب باشید، پیاده‌روی زیادی وجود دارد، سازمان‌دهی در کار است و از این موارد. این که در طول سفر باید تلاش‌های جدیدی صورت بگیرد، اجتناب‌ناپذیر است و ممکن است کمی اذیت شوید. اما شما این کار را به این دلیل انجام می‌دهید که آن را دوست دارید. شما شاید عاشق هیجان کشف یک شهر جدید با پای پیاده و حرف زدن با مردم محلی باشید. با این حال افراد تنبل چنین چیزهایی را چندان نمی‌توانند تحمل کنند. آن‌ها همواره ناله می‌کنند، غر می‌زنند و نمی‌خواهند شما را همراهی کنند. آن‌ها هر روز شلوارشان را به جای آویزان کردن روی صندلی هتل می‌گذارند و شما را خسته می‌کنند. بهتر است بگذارید تنبل‌ها در خانه بمانند و با آن‌ها سفر نکنید.

 

افراد کمال گرا

این افراد به جای لذت بردن از لحظات منحصر به فرد سفر، به دنبال چیزهای بیشتری هستند. آن‌ها دوست دارند نسبت به هر چیزی که می‌تواند در طول سفر باشد بسیار حساس باشند. آن‌ها تمایل دارند به چیزهای بیشتری فراتر از انتظارشان برسند. مثلا باید حتما در فلان رستوران لاکچری غذا بخورند یا سه چمدان بیشتر خرید کنند. همراهی با این افراد شما را از سفر دلزده می‌کند.

آنچه شما در سفر نیاز دارید، شخصی است همگام با اهدافتان از سفر شما را همراهی کند. با همسفرتان سفری ساده بدون خرج‌های گزاف و غیر منطقی داشته باشید.

 

کلام آخر

سفرهای گروهی با دوستانتان همان‌طور که می‌تواند لذت‌بخش باشد، ممکن است ناراحت‌کننده باشد. انتخاب همسفر در سفری که برای آن برنامه‌ریزی می‌کنید امری بسیار مهم است. افراد همواره دارای خصایص اخلاقی و سلایق گوناگونی هستند که ممکن است در سفر باعث اختلاف شود. همسفرمان از آغاز خرید بلیط قطار، هواپیما یا اتوبوس همراه شما هستند. پس با کسانی همسفر شوید که همسو با اهداف شما از سفر باشند و با شما تصمیم‌گیری کنند. در این مقاله از سفرمارکت برای شما افرادی را توضیح دادیم که نباید با آن‌ها به سفر بروید. امیدواریم که از این مقاله اطلاعات مهمی کسب کرده باشید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها