استحکام سازی و کناف کاری سقف با سیوان لند !

کد خبر: 1198822
استحکام سازی و کناف کاری سقف با سیوان لند !

 

شناخت مصالحی که در طول ساخت یک سازه به کار می‌روند از اهمیت بالایی برخوردار است و ضروری است افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، با ویژگی‌ها و کاربردهای انواع مصالح ساختمانی آشنا باشند. در اینجا سیوان لند قصد دارد که سه مورد از مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی را به شما معرفی کند. در ابتدا به معرفی بلوک‌های سیمانی خواهیم پرداخت که اکثر شما با آن‌ها آشنایی دارید و حداقل آن را در دیوارچینی مشاهده کردید.

بلوک سیمانی چیست و چه کاربردی دارد؟

بلوک‌های سیمانی مصالحی هستند که از ترکیب پوکه صنعتی و معدنی به وجود می‌آیند که پس از ریخته گری، در قالب‌های مختلف ریخته می‌شوند و در دسترس مصرف کنندگان قرار می‌گیرند. البته باید توجه کنید که مقدار مواد ترکیبی برای ساخت این بلوک‌ها بسیار مهم است  و کم و زیاد شدن آن می‌تواند در تولید بلوک، اشکال ایجاد کند. همچنین نوع مواد به کار رفته در آن می‌تواند در کیفیت و قیمت بلوک سیمانی تاثیر مستقیمی داشته باشد. بلوک‌های سیمانی را در شرایط و موقعیت‌های گوناگون می‌توانید استفاده کنید. از جمله کاربردهای آن می‌توان به دیوارچینی ساختمان، جداسازی تیغه‌های داخلی ساختمان و همچنین دیوارهای محیطی اشاره کرد.

نکاتی که در زمان اجرای بلوک سیمانی باید به آن توجه کنید

  • به منظور چسبندگی هرچه بیشتر بلوک‌ها به هم، باید در حین کار مدام آن را خیس کنید و رطوبت آن حفظ شود.
  • در زمان چینش باید دقت کنید که باید هم عرض یکدیگر و هم عرض دیوار باشد.
  • بلوک چینی باید از ابتدا و انتهای کار شروع شده تا به وسط برسد.
  • در برخی موارد برای مقاومت بیشتر بلوک‌های سیمانی، از روش مسلح کردن استفاده می‌کنند. به این صورت که درون سوراخ‌های بلوک، تعدادی میلگرد فلزی قرار می‌دهند.

نحوه عمل آوری بلوک‌های سیمانی

این مصالح به سه روش عمل آوری می‌شوند:

عمل آوری با آب

در این روش آب پاشی  به طور منظم و با احتیاط انجام می‌شود. با این کار بلوک در برابر صدمات وارده و باد و باران، مقاوم می‌شود. این کار یک هفته زمان می‌برد.

عمل آوری با گرما

در این روش بلوک را در مقابل بادبزن‌های برقی قرار می‌دهند. در این زمان باید مراقب باشید که رطوبت بلوک از بین نرود.

عمل آوری با بخار آب

این روش سریع ترین روش عمل آوری می‌باشد که در آن بلوک را در محل خاص و در معرض بخار آب قرار می‌دهند. در یک اتاق با کاهش و افزایش دما، از کاهش رطوبت بلوک جلوگیری می‌کنند. این نوع عمل آوری یک روز زمان لازم دارد.

 

از میلگردها چه می‌دانید؟

 

قیمت میلگرد امروز

میلگرد یا به اصطلاح آرماتور، یک مقطع فولادی طویل و تو پر استوانه‌ای است که معمولا از فولاد با کربن متوسط ساخته می‌شود. وظیفه‌ی اصلی این نوع مصالح در مسلح کردن بتن می‌باشد. میلگردها از نظر شکل و جنس، دارای تنوع زیادی می‌باشند که همین امر سبب کاربرد فراوان آن و در نتیجه فروش بالای این مصالح شده. می‌توان گفت که قیمت روز میلگرد یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت تمام شده‌ی ساختمان می‌باشد.

دسته بندی میلگردها براساس جنس

میلگرد فولادی معمولی

در این نوع میلگردها از انواع فولاد استفاده می‌شود. میلگرد ساخته شده از فولاد معمولی یا همان St37 ، غالبا در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع میلگردها به دو صورت ساده و آجدار هستند.

میلگرد ضد زنگ

همانطور که از نام این میلگردها مشخص است، از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند که کاربرد مشابهی با میلگردهای فولادی معمولی دارند. اما تفاوت آن‌ها در نوع مناطقی است که از آن‌ها استفاده می‌شود. از این نوع میلگردها رد مناطقی که احتمال زنگ زدگی در آب و هوای آن وجود دارد استفاده می‌شود.

میلگرد گالوانیزه

همان میلگرد معمولی است که یک لایه فلز روی، روی آن قرار گرفته تا خاصیت ضد زنگ داشته باشد.

میلگرد اپوکسی

این میلگردها نیز همان میلگرد معمولی با روکش اپوکسی هستند که کاربرد و خواصی شبیه میلگرد فولادی دارند. اما با توجه به ضخامت آن، خاصیت ضد زنگی 70 تا 1700 برابر بیشتر است.

میلگرد ترانس

این میلرگردها از آلیاژهای خاص فولاد ساخته می‌شوند که مقاومت بالاتری نسبت به آلیاژهای St37 دارند. روش تولید این میلگردها نیز متفاوت است و به صورت نورد گرم ساخته می‌شوند و  روی آن کشش انجام می‌شود. به همین دلیل به آن میلگرد کششی نیز می‌گویند. این میلگردها به صورت ساده تولید شده و بیشتر کاربرد تزیینی و صنعتی دارند.

میلگرد فایبر گلاس

میلگرد فایبر گلاس از یک ترکیب کامپوزیتی با درصد بالای فیبر کربن تولید می‌شود. چون در این میلگردها از فلز استفاده نشده، مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند و سایر ترکیبات مضر مانند سولفات‌ها و کلریدها روی آن اثر ندارند. اما بزرگترین مشکل این میلگردها این است که، مقاومت کافی در برابر زلزله ندارند.

زیباسازی سقف با کناف

قیمت کناف

امروزه دکوراسیون داخلی منازل یکی از مهم ترین فاکورهایی است که افراد مد نظر دارند. سقف خانه‌ها نیز در دکوراسیون نقش دارند. امروزه سقف‌های کناف یکی از محبوب‌ترین سقف‌ها در دکوراتیو می‌باشد. کناف کاری درواقع به عنوان جایگزینی برای رابیتس کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد که اگر به درستی اجرا شود، به دلیل سبب صرفه جویی زیادی در زمان و هزینه‌ها خواهد شد. این می‌تواند به دلیل مناسب بودن قیمت کناف سقف نسبت به سایر روش‌ها هم باشد. استفاده از این روش دارای مزیت زیادی است که عبارتند از:

  • انعطاف پذیری بالای کناف سبب می‌شود تا در برابر زلزله مقاوم باشد.
  • اتصالاتی که در این روش به کار می‌رود، سبب بالا رفتن هرچه بیشتر ایمنی آن می‌شود.
  • به دلیل ساختار ساده‌ای که دارد، اجرای آن آسان خواهد بود.
  • در صورت نصب اصولی آن، عایق حرارتی مناسبی به شمار می‌رود.
  • رنگ پذیری بسیار بالایی دارد.
  • مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آتش سوزی دارد.
  •  مصالح مورد استفاده در کناف کاری تا 75 درصد قابل بازیافت می‌باشد.

کناف سقف چه کاربردهایی دارد؟

در بیشتر  موارد، از المان‌های گوناگونی برای زیبایی در دکوراسیون استفاده می‌شود. اما کناف سقف علاوه بر اینکه جنبه‌ی زیبایی دارد، می‌تواند کاربردهای موثر دیگری نیز داشته باشد که عبارتند از:

  • کناف سقف بهترین گزینه برای پوشاندن تاسیساتی است که از سقف عبور داده شده‌اند.
  • بهترین انتخاب برای مقاومت در برابر آتش سوزی و جلوگیری از انتقال آتش به طبقات بالاتر.
  • عایقی مناسب برای تجهیزات برق و کابل‌های آن.
  • نوع ضد آب آن برای استخرها و سروی‌های بهداشتی بسیار مناسب هستند.

به طور کلی شما با استفاده از این روش می‌توانید سقف سازه‌ی خود را هم از لحاظ زیبایی و هم از نظر استحکام و عایق بودن تضمین کنید. البته لازم نیست نگران چگونه خریدن این محصولات باشد. شما در کمتررین زمان و صرف کمترین وقت می‌توانید کناف سقف را به صورت اینترنتی از سیوان لند خریداری کنید. علاوه بر این دیگر مصالح و تجهیزات ساختمانی اعم از بلوک سیمانی و میلگرد که درمورد آن توضیحاتی داده شد، در این سایت موجود است و شما به راحتی می‌توانید اقدام به خرید آن کنید. پس از انجام فرایند خرید، محصول در محل مورد نظر شما تحویل داده می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها