هرآنچه باید درباره سفر به کرمان بدانید

کد خبر: 1194389

در این مقاله اطلاعات کاملی از شهر تاریخی کرمان در اختیار شما قرار می‌دهیم تا قبل از سفر به کرمان آشنایی کاملی از این شهر داشته باشید.

هرآنچه باید درباره سفر به کرمان بدانید

شهر کویری و تاریخی کرمان با داشتن جاذبه‌های گردشگری بسیار، در طول سال گردشگران و مسافران زیادی را ترغیب به سفر به کرمان و رزرو هتل کرمان می‌کند. کرمان پنجمین شهر تاریخی ایران به‌شمار می‌رود و ۶۶۰ بنای تاریخی در این شهر به ثبت ملی رسیده است.

جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، دیدنی، فرهنگی، صنایع دستی، سوغات زیره و کلمبه، کویر و آسمان شب آن، ازجمله مواردی است که افراد زیادی را جذب این شهر و اقامتی چندروزه در هتل‌های آن می‌کند. در این مقاله اطلاعات کاملی از شهر تاریخی کرمان در اختیار شما قرار می‌دهیم تا قبل از سفر به کرمان آشنایی کاملی از این شهر داشته باشید. 

شرایط آب‌و‌هوایی کرمان

کرمان سومین شهر و مرکز استانی است که در منطقه‌های بلند و مرتفع قرار گرفته و همین سبب شده تا آسمان کرمان همیشه صاف و آبی باشد. آسمان در هوای کرمان، خیلی کم آلوده و غبارآلود می‌شود و تقریباً در همه فصول سال هوای پاک و سالمی دارد.

کرمان ازجمله شهرهای کویری است که با قرار گرفتن در کنار کوه صاحب‌الزمان و ارتفاع زیاد آن، سبب شده تا آب و هوای معتدل‌تر و بهتری، نسبت به دیگر شهرهای کویری داشته باشد. در فصل گرما، کرمان روزهای گرم و خشکی دارد اما در شب، به‌ نسبت هوا خنک‌تر است. در زمستان نیز شب‌های بسیار سردی داشته و در طول روز کمی از سردی هوا کاسته می‌شود. 

راه‌های سفر به کرمان

یکی دیگر از موارد مهم سفر به کرمان چگونگی رسیدن به این شهر است، برای سفر به این شهر مانند شهرهای دیگر کشور، سه انتخاب وجود دارد. هواپیما که زمان کمی در مسیر هستیم، قطار، مسیر ریلی که از امن‌ترین وسایل نقلیه است و خوردروی شخصی و سفر در جاده‌ها، که اکثر افراد از این طریق سفر می‌کنند.

سفر با هواپیما

سفر با هواپیما یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین مواردی است که می‌توان برای سفر انتخاب کرد. فرودگاه بین‌المللی کرمان در طول روز و به‌صورت منظم به دیگر شهرهای ایران پرواز دارد که باعث شده سفر به کرمان به راحتی انجام شود.

سفر با قطار

سفر با قطار به‌خاطر قیمت مناسب و داشتن کوپه و فضای اختصاصی، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای سفرهای بین شهری است. برای سفر به این شهر، از مرکز استان‌های تهران، هرمزگان، خراسان، یزد، سیستان و بلوچستان، می‌توان سفر با قطار را انتخاب کرد.

سفرهای جاده‌ای

در سفر‌های جاده‌ای، اتوبوس و ماشین شخصی از گزینه‌های مورد انتخابی دیگر برای سفر به کرمان است و اتوبوس ارزان‌ترین گزینه می‌باشد. اما اگر دارای خودروی شخصی می‌باشید، سفر با خودرو بسیار راحت‌تر و بهتر خواهد بود. 

جاذبه‌های گردشگری کرمان

طبق گفته‌های قبل کرمان از قدیمی‌ترین شهرهای ایران به‌شمار می‌رود و بسیاری از مکان‌های دیدنی کرمان، تاریخی و یادگاری از سال‌های بسیار دور است. این مکان‌ها نمادی از اصالت و فرهنگ غنی کرمان می‌باشد. لازم به ذکر است که تمام مکان‌های دیدنی کرمان، تنها تاریخی نبوده و جاذبه‌های گردشگری فراوانی نیز دارند. در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

مجموعه گنجعلی خان

مجموعه گنجعلی‌خان یک اثر تاریخی از دوران شاه عباس صفوی، به‌یادگار مانده که به فرمان گنجعلی‌خان، (حاکم کرمان در آن زمان) در مساحتی بالغ بر ۱۱ هزار مترمربع بنا شده است. مجموعه گنجعلی‌خان در اولین نگاه، شباهت به میدان نقش جهان اصفهان در اندازه‌ی کوچک‌تر دارد.

این مجموعه متشکل از بازار و حمام بوده که در قسمت جنوبی مجموعه قرار دارند، مسجد در شمال‌شرق، ضرابخانه در قسمت شمالی، مدرسه و کاروانسرا در ضلع شرقی و در روبروی کاروانسرا آب انبار قرار گرفته است. این مجموعه از مهم‌ترین اماکن دیدنی کرمان می‌باشد و باید در لیست بازدید از مکان‌های دیدنی در سفر به کرمان قرار داد.

مجموعه گنجعلی خان کرمان

گنبد جبلیه

از دیگر مکان‌های تاریخی کرمان گنبد جبلیه بوده که در شرق کرمان قرار گرفته است. این گنبد نام‌های دیگری ازجمله گنبد گبری، گنبد زیگ و گنبد گنج دارد. گنبد جبلیه تنها بنای سنگی کرمان است که گردشگران را جذب خود می‌کند. البته تاریخچه‌ی گنبد نامعلوم بوده و برخی بر این نظر هستند که این گنبد آتشکده یا مقبره‌ای مربوط به دوره زرتشتیان است اما این آتشکده شباهتی به سبک دیگر آتشکده‌ها ندارد.

برخی بر این نظر هستند که این گنبد مربوط به دوران سلجوقیان است البته این نظر خیلی معتبر نیست. یکی از نکات جالب این است که در ساخت ملات این گنبد شیر شتر را جایگزین آب کرده‌اند و به‌همین خاطر این بنا این‌چنین مستحکم می‌باشد البته منبع معتبری برای صحت این ادعا ثابت نشده است.

یخبندان‌ مؤیدی

زمانی که برق و یخچال وجود نداشته، مردم برای حفظ یخ در تابستان از یخدان استفاده می‌کردند. یکی از نمونه‌های یخدان در کرمان، یخدان مؤیدی است که سازه‌ای از خشت و گل می‌باشد. یخدان مؤیدی بزرگ‌ترین یخدان خشتی جهان است که در سفر به کرمان می‌توان از آن بازدید کرد. قدمت تاریخی این یخدان به دوران صفوی برمی‌گردد.

بازار بزرگ کرمان

بازار بزرگ کرمان از دیگر مکان‌های دیدنی کرمان بوده که در فهرست آثار ملی  به ثبت رسیده است. بازار بزرگ کرمان پس از بازار سرپوشیده تبریز، قدیمی‌ترین بازار ایران می‌باشد. بازاربزرگ کرمان ۵/۱کیلومتر طول دارد که شروع آن از میدان ارگ و تا میدان مشتاقیه ادامه دارد. این بازار ورودی‌های متعددی داشته و دسترسی به آن بسیار راحت است.

این بازار تاریخی و دیدنی علاوه براینکه یکی از جاذبه‌های گردشگری کرمان است برای خرید سوغاتی نیز در سفر به کرمان گزینه بسیار خوبی می‌باشد. مجموعه‌های متصل به بازار کرمان ۶۰درصد از کل بناهای تاریخی و گردشگری کرمان را تشکیل می‌دهد. بازار سرپوشیده با طاق‌های منظمی که دارد زیبایی خاصی به بازار بخشیده است. ساخت این بازار به گونه‌ای است که کمترین میزان نورخورشید را می‌گیرد، تا هوای داخل بازار خنک بماند.

آتشکده کرمان

در بسیاری از شهرهای کشور آتشکده از زمان زرتشت به یادگار مانده است. یکی از این آتشکده‌ها از جاذبه‌های دیدنی کرمان به‌شمار می‌رود. آتشکده‌ای که در باغی سرسبز و باصفا واقع شده و امروزه به‌عنوان موزه مردم شناسی جامعه زرتشتیان، در جهان فعالیت می‌کند.

قدمت این آتشکده به دوران پهلوی برمی‌گردد، که از آجر ساخته شده و برسردر ورودی آتشکده سه کلمه (همت، هوخت، هورشت) نوشته شده که به‌معنی اندیشه ،گفتار و کردار نیک است. در قسمت موزه مردم شناسی، اشیای مانند کتاب‌های تاریخی، لباس‌های زنانه، آتشدان و یک جلد کتاب دست‌نویس گاتاها، از آثار ارزشمندی است که در این موزه نگهداری می‌شود.

مسجد ملک

بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مسجد کرمان، مسجد ملک یا مسجد امام نام دارد و از برجسته‌ترین دیدنی‌های در سفر به کرمان است. قدمت ساخت این مسجد به دوهزار سال پیش برمی‌گردد. مسجد ملک و تعداد دیگری از جاذبه‌های گردشگری کرمان در بافت تاریخی شهر واقع شده است. مسجد پس از گذشت سال‌های بسیار، هنوز برای اقامه نماز استفاده می‌شود.

باغ شازده ماهان

باغ شازده ماهان یکی از زیباترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی در کرمان است. باغی سرسبز و باصفا که در میان طبیعت کویری کرمان قرار دارد. این باغ زیبا نه تنها در ایران، بلکه در دنیا معروف بوده و در آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. از اصلی‌ترین مکان‌های بازدید در سفر به کرمان می‌باشد.

باغ شازده ماهان با مساحت ۳هکتار و قدمت تاریخی آن مربوط به دوره قاجار است که از جذاب‌ترین باغ‌های ایرانی به‌شمار می‌‌رود. درختان تنومند و بلند، این باغ را زیبا و سرسبز کرده است. حوضچه‌ها و فواره‌ها و ساختمانی که در میانه‌ی باغ بنا شده تصویری کلی از نمای باغ است. این باغ در قلب کویر و در فاصله دو کیلومتری از شهر ماهان واقع شده و از کرمان تا باغ شازده ماهان، مسیر نیم ساعته را باید طی کرد.

باغ فتح آباد

یکی دیگر از اماکن دیدنی کرمان باغ فتح آباد با مساحتی حدود ۱۳هزار هکتار است. قدمت این باغ به دوره قاجار برمی‌گردد و نام دیگر آن، باغ بیگلربیگی است. باغ فتح آباد از چند بخش تشکیل شده ازجمله ساختمان اصلی، اتاق نقاشی، عمارت چهار فصل، موزه حکام، ساختمان‌های جنوبی عمارت اصلی و زمین‌هایی که مربوط‌ به کاشت گیاهان دارویی می‌باشد.

عمارت سفید زیبایی که نقش آن در حوض آب روبه‌روی عمارت افتاده، شکوه بیشتری به عمارت بخشیده است. در شب این تصویر زیبا در آب با نورپردازی حرفه‌ای که انجام شده جذابیت این قسمت از باغ را دوچندان کرده است. باغ فتح آباد در ۲۵ کیلومتری کرمان قرار گرفته و می‌توان با خودروی شخصی یا تاکسی از این مکان تاریخی بازدید کرد.

ارگ بم

یکی از اصلی‌ترین مکان‌های دیدنی در سفر به کرمان بنای خشتی ارگ بم می‌باشد. ارگ بم از آثاری است که در میراث جهانی یونسکو به‌ثبت رسیده است. این بنای خشتی بزرگ متاسفانه در زلزله بم در سال ۱۳۸۲آسیب بسیار زیادی دید. اما با این حال، شکوه و عظمت خود را حفظ کرده و از اصلی‌ترین آثار تاریخی کرمان به‌شمار می‌رود. البته در طول این چند سال اخیر ارگ بم مورد مرمت قرار گرفته تا همچنان به‌عنوان یک اثر تاریخی، جذابیت خود را داشته باشد.

ارگ بم

ارگ‌ راین

ارگ‌ راین پس از ارگ بم بزرگ‌ترین بنای خشتی جهان به‌شمار می‌رود که به‌جا مانده از دوره ساسانیان است در ۱۰۰کیلومتری شهر کرمان قرار گرفته و مانند ارگ بم یکی از محبوب‌ترین بناهای تاریخی می‌باشد. این ارگ چهارگوش با دیوارهای مستحکم به طول ۱۰متر سرتاسر آن کشیده شده است. در هر چهارگوش ارگ قلعه‌های دیدبانی وجود دارد.

ارگ راین در دوران قدیم، محل زندگی حاکم راین و نزدیکان مربوط به حاکم و کشاورزان بوده که هر کدام محله‌هایی ویژه به خود را برای زندگی داشته‌اند. ارگ راین بر روی تپه‌ای به ارتفاع ۲۵۰۰متر ساخته شده تا از داخل ارگ بتوانند تا ۷کیلومتری اطراف ارگ، تسلط دیدبانی داشته باشند. دورتادور ارگ‌ با خندق‌ها و حصارهای دفاعی احاطه شده تا به‌راحتی از ارگ محافظت کنند.

روستای صخره‌ای میمند

روستای میمند در فاصله ۲۱۵ کیلومتری کرمان واقع شده و از کرمان تا روستای میمند، حدودا دو ساعت زمان لازم است. روستایی جالب و دیدنی که در حوالی شهر بابک واقع شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. زندگی در این روستا به همان شیوه گذشته تا به امروز در جریان بوده و برای اقامت در زمستان به این منطقه کوچ می‌کنند.

آداب و رسوم گذشته در بین ساکنین روستا همچنان دیده می‌شود. در گویش مردم روستای میمند می‌توان کلمات پهلوی ساسانی  را شنید. قدمت تاریخی روستا، حدودا به دو تا سه هزار سال می‌رسد. در سبک معماری این خانه‌ها هیچ مصالحی استفاده نشده و از کوه‌ها و صخره‌هایی که با دست کنده شده ساخته شده است.

خانه‌ها دارای بخش‌های مختلفی مانند نشیمن، راهرو، پاگرد و اتاق می‌باشند. این خانه‌ها در تابستان خنک و در زمستان هوای گرمی دارند. بازدید از روستای میمند را می‌توان در برنامه سفر به کرمان قرار داد.

کویر لوت

کویر لوت ۱۰درصد از کل وسعت ایران را فرا گرفته و به‌عنوان بکرترین نقطه ایران و گرم‌ترین نقطه جهان هم شناخته شده که قسمت‌هایی از آن بسیار گرم و سوزان است که باکتری هم قادر به زنده ماندن نیست. این کویر در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان، قرار دارد. برای کویرنوردی باید به سمت شهداد حرکت کرد و آنجا خود را به کلوت‌های کویر لوت رساند.

اگر علاقه به کویرنوردی دارید بازدید از این کویر را در لیست برنامه‌های سفر به کرمان قرار دهید. کویرنوردی بسیار پرخطر است و باید با گروه‌های مخصوص کویر سفر کرد. زیباترین بخش‌های کویرنوردی، شب‌های پرستاره و درخشان کویر بوده که بسیار خیره‌کننده است.

دره راگه

دره دراگه یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی کرمان به‌شمار می‌رود که در نزدیکی رفسنجان است. دره بسیار عمیقی که در بعضی قسمت‌ها به عمق ۸۰ متر می‌رسد و رودخانه‌ای به‌طول ۲۰ کیلومتر که از بین آن می‌گذرد. این دره پس از قشم و ارس، سومین ژئوپارک ایران به‌حساب می‌آید.

قدمت این دره به بیش از ۲۰هزار سال قبل می‌رسد و از پرهیجان‌ترین دیدنی‌های کرمان به‌شمار می‌رود. برای عبور از این دره در بعضی از قسمت‌ها مجبور هستید از میان آب رودخانه عبور کنید. پس لازم است تجهیزات لازم به‌همراه داشته باشید. رصد ستارگان در این دره بسیار دیدنی و جالب است.

بهترین زمان سفر به کرمان

بهترین زمان برای سفر‌ به این شهر اوایل اردیبهشت تا اوخر خرداد است که آب‌وهوای بسیار مطبوع  و خوبی دارد. البته در اواخر شهریور و مهر نیز دارای آب‌و‌هوای مساعدی  است. روزهای گرم تابستان، گزینه مناسبی برای سفر به این شهر نیست اما ارزان‌ترین و خلوت‌ترین فصل سفر می‌باشد.

غذاهای سنتی کرمان

در پس بازدید از جاهای دیدنی کرمان‌، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر شکم‌گردی در کرمان است. غذاهای مخصوص و سنتی کرمان از غذاهای پرطرفدار کرمان به‌شمار می‌رود برخی از این غذاها عبارتند از:

آش آماج

یکی از مورد علاقه‌ترین غذاهای سنتی کرمان است، که به آش شولی هم شناخته می‌شود. این غذای سنتی از آردگندم، سبزی، سرکه و قره‌قوروت تهیه می‌شود.

آش گندم شیر

این آش مخلوطی از نخود،گوشت با استخوان، رشته آش، کشک سائیده شده، گندم شیر، سیر، پیاز و نعنا داغ است که یکی از  مقوی‌ترین و معروف‌ترین غذاهای سنتی و قدیمی کرمان می‌باشد.

زیره پلو

از پرطرفدارترین غذاهای سنتی و لذیذ کرمان است. زیره از مهم‌ترین سوغات کرمان به‌شمار می‌رود. در کرمان برنج را با زیره سیاه دم می‌کنند و همراه با مرغ یا گوشت آماده سرو می‌شود.

آبگوشت زیره

این آبگوشت با آبگوشت‌های دیگر متفاوت بوده زیرا در این ابگوشت از زیره، پیاز، سیر و گوشت استفاده می‌کنند که بسیار عطر و طعم لذیذی دارد.

آبگوشت بزقرمه

از معروف‌ترین غذاهای سنتی در کرمان است که با گوشت بز یا بزغاله طبخ می‌کنند و از نخود، پیاز، سیر، کشک، زعفران، نعنا داغ و گوشت بز تهیه می‌شود.

غذاهای سنتی کرمان بسیار متنوع است از دیگر غذاهای سنتی کرمان می‌توان آبگوشت متنجنه، آبگوشت بادمجان و کشک، آش رشته کرمانی، محجور کدو، کباب زرگری، خورشت به آلو و... را نام برد.

سوغاتی‌های کرمان

سفر به کرمان و خرید سوغات و محصولات صنایع دستی از شیرین‌ترین بخش‌های سفر است.

قطاب

از شیرینی‌های معروف کرمان بوده که برای سوغات بسیار عالی است. قطاب در شهرهای دیگر کشور هم تهیه می‌شود اما قطاب کرمان متفاوت از هرجای دیگر است. داخل این شیرینی از پسته و خاک قند پر می‌شود. نظر بسیاری از تاریخ شناسان بر این باوراند که پخت این نوع شیرینی مربوط ‌به دوره هخامنشیان است.

  زیره کرمان

زیره از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سوغات کرمان است و ضرب‌المثل معروف زیره به کرمان بردن هم از این موضوع نشأت می‌گیرد. کرمان به دلیل آب و هوای خشک، مهد تولید زیره ایران شناخته می‌شود.

کلمپه

کلمپه از دیگر شیرینی‌های اصیل و سنتی کرمان است که خرما و گردو را در بین خمیری که با هل، دارچین و گلاب معطر شده، قرار می‌دهند که طعم بی‌نظیری به این شیرینی می‌دهد.

قوتو

یکی دیگر از سوغاتی‌های کرمان که بسیار مقوی بوده و از مهم‌ترین خوراکی‌های کرمان است که در سبد خرید بسیاری از مسافران قرار می‌گیرد. قوتو را ترجیحا با شیر یا کاچی مصرف می‌کنند.

پسته رفسنجان

پسته از خاص‌ترین و معروف‌ترین سوغات کرمان می‌باشد. ۷۰ درصد پسته کشور از شهر رفسنجان در استان کرمان تهیه می‌شود. آب‌ و هوای خشک کرمان، سبب مرغوبیت پسته این منطقه شده است.

قالی کرمان

از بی‌نظیرترین و باکیفیت‌ترین سوغات کرمان که با دستان هنرمندان قالی‌باف‌کرمان بافته شده و طرح و رنگ و کیفیت این سوغات اصیل، به‌شهرت جهانی رسیده است.

بازارها و مراکزخرید

یکی از جاهای دیدنی کرمان، مراکز خرید و بازارگردی کرمان است. بازارهای قدیمی و مدرن کرمان را می‌توان یکی از جاهای دیدنی و تفریحی در سفر به کرمان دانست.

بازار گنجعلی خان

قدیمی‌ترین بازار کرمان و دومین بازار قدیمی پس از بازار سرپوشیده تبریز، در ایران است. بازدید از این بازار قدیمی، خالی از لطف نیست و علاوه بر گردش و بازدید از بازار تاریخی، گزینه‌ی مناسبی برای خرید سوغات می‌باشد.

مجتمع تجاری شفا

بازاری مخصوص صنایع و تولیدات ایرانی و خارجی چرم‌ مانند کیف، کفش، لباس و... است. این بازار در جوار بازار بزرگ‌کرمان قرار دارد و اگر قصد خرید محصولات چرم را داشته باشید گزینه بسیار خوبی است.

پاساژ اطلس

از بزرگ‌ترین مراکز خرید در کرمان است که انواع مختلفی از پوشاک زنانه، مردانه، لباس‌های ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی و... را می‌توان در این بازار تهیه کرد.

مجتمع تجاری صالح المهدی

از بهترین مراکز خرید بوده که علاوه بر خرید کردن می‌توان از تفریحاتی که در این مجتمع فراهم‌شده بهره برد. خدمات رفاهی این مجتمع مدرن و شیک از قبیل تالار، رستوران، فست فود، کافی‌شاپ، سفره‌ خانه‌ سنتی، سالن بیلیارد، سالن بولینگ و... می‌باشد تا روزی پر از لذت را تجربه کرد.

اقامت در کرمان

به خاطر وجود جاذبه‌های گردشگری بسیاری که در کرمان وجود دارد مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری، سفر به کرمان را مقصد خود قرار می‌دهند. به‌همین دلیل هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی در اختیار مسافران شهر کرمان قرار گرفته است. هتل‌های ۵ستاره، ۴ستاره، ۳ستاره، ۲ستاره و اقامتگاه‌های بومی، که بسته به نیاز و بودجه مسافران مورد انتخاب قرار می‌گیرد.

هتل پنج ستاره پارس

هتل ۵ستاره پارس از بهترین و شیک‌ترین هتل‌های کرمان به‌شمار می‌رود که در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و با مجهزترین امکانات، اقامتی بسیار دلنشین و رویایی را برای مهمانان هتل رقم می‌زند. امکانات کلی هتل شامل رستوران، کافی‌شاپ، استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی، موسیقی زنده در لابی و بسیاری از امکانات و خدمات رفاهی دیگر که در جهت تفریح و آسایش مهمانان و گردشگران قرار گرفته است.

هتل پارس کرمان

هتل چهارستاره جهانگردی

هتل ۴ستاره جهانگردی زیرمجموعه هتل‌های جهانگردی است که در دوطبقه و ۶۱ واحداقامتی با بهترین خدمات و امکانات، افتخار میزبانی از مهمانان را دارد. هتل در سال ۱۳۹۷برای ارتقاء سطح کیفی خدمات و امکانات به روزرسانی و بازسازی شد. از امکانات کلی هتل می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، سالن بیلیارد، سالن بدنسازی، نگهداری کودک و.... اشاره کرد.

هتل سه ستاره هزار

هتل ۳ستاره هزار در پنج طبقه و ۱۴۲ واحداقامتی در سال ۱۳۷۲ تاسیس شد و در سال ۱۳۹۳ مورد بازسازی قرار گرفت. هتل هزار با در اختیار قرار دادن امکانات و خدمات بسیار خوب به مهمانان هتل، اقامتی خوش و خاطره‌انگیز را به مهمانان هدیه می‌دهد. هتل با موقعیت مکانی مناسب به اماکن گردشگری و تفریحی دسترسی خوبی دارد. امکانات کلی هتل شامل رستوران، کافی‌شاپ، اتاق ماساژ، اینترنت و... است.

هتل دوستاره ناز

هتل ناز در دسته هتل‌های اقتصادی و باسابقه کرمان قرار دارد. این هتل با سه طبقه و ۲۸ واحداقامتی پذیرای مهمانان می‌باشد. امکانات و خدمات هتل ناز استاندارد و قابل قبول است و انتظاری بیش از حد یک هتل دوستاره نباید داشت.

اقامتگاه سنتی شهباز

اقامتگاه سنتی شهباز از هتل‌های ارزان کرمان به‌شمار می‌رود که امکانات کامل هتل را ندارد. این اقامتگاه به سبک سنتی و بومی فعالیت می‌کند و برای تجربه اقامتی متفاوت در سفر به کرمان مناسب است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها