مهمترین ویژگی ها و تاثیر آن در قیمت ورق استیل 304

کد خبر: 1194388
مهمترین ویژگی ها و تاثیر آن در قیمت ورق استیل 304

یکی از مهم‌ترین صنایع در جهان که می‌توان  آن را مادر اکثر صنعت‌ها دانست، صنعت فولاد است که خوشبختانه در کشور با پیشرفت‌های زیادی همراه بوده است. به دلیل وجود ذخایر معدنی غنی و نیروهای انسانی متعهد در اکثر استان‌ها، کارخانه‌های قدرتمندی مشغول به کار شده‌اند که محصولات متنوعی از جمله انواع ورق را تولید و برای تامین نیاز مصرف‌کنندگان در داخل کشور عرضه می‌کنند.

آیا شما با ویژگی‌ها و کاربردهای انواع ورق آشنا هستید؟ کسب اطلاعات در این زمینه می‌تواند به شما در هنگام خرید نگرش وسیعی بدهد و انتخاب مناسبی داشته باشید. به دلیل نوسان قیمت آهن‌آلات اکثر افراد با احتیاط کامل اقدام به خرید می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با ویژگی‌ها و قیمت ورق استیل 304 بیشتر آشنا کنیم.

ورق استیل 304

یکی از ورق‌های بسیار کاربردی که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد، ورق استیل سری 304 است. این ورق نمونه‌ای از آلیاژهای زنگ نزن است که با نام‌های مختلفی در جهان شناخته می‌شود. در تولید بسیاری از محصولات این محصول به کار می‌آید و به همین دلیل در انواع ابعاد، ضخامت و سطوح توسط برندهای مختلف عرض می‌شود.

شاید شما نام ورق استیل 304L را شنیده باشید که یکی از گریدهای همین ورق است و تفاوت آن در میزان کربنی است که به کار گرفته می‌شود، که کمتر است. دلیل اصلی اینکه در تولید بسیاری از محصولات این نوع ورق به کار گرفته می‌شود، قابلیت جوشکاری و نداشتن خواص مغناطیسی است که قیمت ورق استیل 304 را نیز جذاب کرده است. در ادامه در مورد انواع ویژگی‌های آن صحبت خواهیم کرد.

ویژگی‌های ورق استیل 304

به احتمال زیاد شما نیز مشتاق هستید تا با ویژگی‌های این ورق و تاثیر آن‌ها در قیمت استیل 304 بیشتر آشنا شوید. قبل از این ویژگی‌ها بهتر است استانداردهای ساخت این ورق را بشناسید. اکثر کارخانه‌هایی که این محصول را تولید می‌کنند از استانداردهای ASTM A240 و ASME SA 240 تبعیت می‌کنند که برای مصارف عمومی و تهیه مخازن تحت فشار کاملا ایده‌آل و تایید شده است. استاندارد AMS 5513/5511 برای تولید ورق‌های کاربردی در صنعت هوایی در نظر گرفته شده است که نمره 5513 برای ورق استیل 304 و نمره 5511 برای ورق استیل 304L می‌باشد.

برای اینکه در مورد قیمت استیل 304 اطلاعات کاملی داشته باشید، باید با ویژگی‌های آن آشنا شوید که در ادامه به چند مورد مهم اشاره می‌کنیم.

قابلیت جوشکاری

یکی از ویژگی‌های جذاب که در قیمت 304 متاثر است، قابلیت جوش‌پذیری آن است. جالب است بدانید که با تمام روش‌های جوشکاری مانند بدون فیلر و با فیلر می‌توان این عمل را با الکترود 308 یا الکترودهایی با درصد سلیسیوم بالا که معادل آن است، انجام داد. در ورق استیل 304 ضخیم پس از جوشکاری باید عملیات حرارتی آنیل را انجام داد تا مقاومت به خوردگی به بیشترین حد خود برسد. در گرید 304L نیازی به عملیات آنیل نیست.

مقاومت در برابر حرارت

یکی دیگر از خواص مهم این نوع ورق مقاومت به حرارت آن است که کارایی آن را در بسیاری از صنایع ممکن کرده است. مقاومت در برابر اکسیداسیون این اوراق در صورت استفاده مداوم به 925 درجه و در صورت استفاده متناوب 870 درجه سانتی گراد می‌باشد.

نوع خاصی از این ورق‌ها با نام 304H بیشترین مقاومت را در برابر حرارت و فشار دارد که در برخی صنایع خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدون شک این ویژگی در قیمت ورق استیل 304 بسیار تاثیر گذار است. با پیشرفت تکنولوژی باید منتظر محصولات بسیار جذاب‌تری در بازار باشیم.

استیل

فرآیند ساخت

یکی از مواردی که در تعیین قیمت ورق استیل نگیر مهم است، نوع فرآیند ساخت است. دو نوع روش وجود دارد که با نام شکل پذیری گرم و سرد شناخته شده‌اند. شکل پذیری سرد به دلیل وجود انعطاف بالا در ورق امکان پذیر شده که بسیاری از ورق‌ها این خاصیت را ندارند. با انجام روش سرد استحکام ورق استیل 304 افزایش می‌یابد اما احتمال این وجود دارد که کمی مغناطیسی گردد.

در روش شکل پذیری گرم بازه دمایی که توسط متخصصان توصیه شده است 750 تا 1150 سانتی گراد می‌باشد. برای اینکه مقاومت به خوردگی به حداقل خود برسد در این فرآیند اغلب در دمای 1038 درجه عملیات آنیل نیز انجام می‌شود. جالب است بدانید که باید بلافاصله پس از کار گرم این محصول در آب سرد شود. در قیمت ورق استیل 304 نگیر این پارامتر بیشتر از دیگر ویژگی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

مقاومت به خوردگی

در بسیاری از صنایع استفاده از محصولاتی که مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است. ورق 304 در محیط‌هایی که حاوی کلر هستند و امکان خوردگی شیاری و حفره‌ای وجود دارد، عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. دلیل این مقاومت وجود درصد بالایی از کربن است که در ترکیب شیمیایی آن وجود دارد.

نکته مهم این است که قیمت ورق استیل نگیر به دلیل مقاومت عالی در برابر اسید نیتریک، استیک اسید و دیگر اسیدهای آلی با قدرت عالی در بازار مورد توجه اکثر افراد می‌باشد. تولید این محصول در داخل کشور می‌تواند انقلاب عظیمی در پیشرفت بسیاری از صنایع ایجاد کند.

مرجع خرید ورق استیل 304

حتما می‌دانید که قیمت آهن آلات به دلیل وابستگی به نرخ ارز و دلار، قیمت جهانی فولاد و... دائم در نوسان است و نمی‌توان با گزارش‌های روز قبل به خرید این محصولات رفت. باید در دقیقه استعلام گرفت و محصولات مورد نیاز را سفارش داد. قیمت ورق استیل 304 نیز به همین ترتیب باید در لحظه استعلام شود و برای این کار نیاز به یک مرجع معتبر دارید.

یکی از برترین مراجع فروش آهن‌آلات در کشور که سابقه زیادی در این زمینه دارد، کاسپین استیل است. شما برای اطلاع از قیمت ورق استیل 304 و دیگر مقاطع فولادی می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید. مشاورین مجرب در کاسپین استیل می‌توانند به شما در خرید محصولات فولادی مختلف کمک کنند.

کاسپین استیل

جمع بندی

به هر کجا که نگاه کنید آثاری از فولاد خواهید دید که اهمیت صنعت فولاد را نشان می‌دهد. ورق‌های فولادی به دلیل کاربرد وسیع‌شان دائم زیر ذره‌بین قرار دارند و توسط افراد مختف قیمت آنها رصد می‌شود. یکی از محصولات خاص که در بسیاری از صنایع از آن استفاده می‌شود، ورق استیل 304 است که در این مطلب در مورد برخی ویژگی‌های مهم و تاثیر آنها در قیمت آن بحث کردیم.

با توجه به اینکه قیمت نهایی اکثر مقاطع فولادی از جمله قیمت ورق استیل 304 رقم بالایی به خود می‌بیند، باید در استعلام‌ها و لحظه خرید بسیار هوشیار بود. برای این کار لازم است به مراجع معتبر و مطمئن مراجعه کرد که مجموعه کاسپین استیل می‌تواند گزینه مناسبی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه فروش آهن آلات در این مجموعه می‌توانید با شماره‌های مندرج در سایت تماس بگیرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها