انواع تردمیل برای خرید را بشناسید

کد خبر: 1189442
انواع تردمیل برای خرید را بشناسید

تردمیل را باید معروف‌ترین و مهم‌ترین وسیله برای انجام ورزش‌های هوازی دانست! دلیل این شهرت این است که این دستگاه سخت‌ترین فعالیت هوازی یعنی دویدن را شبیه‌سازی می‌کند. تردمیل‌ها انواع مختلفی دارند و به انواع خانگی و باشگاهی که شناخته‌شده‌تر است محدود نمی‌شوند.

رایج‌ترین انواع تردمیل برای خرید کدام‌اند؟

تردمیل در اصل به دو نوع موتوری و غیرموتوری تقسیم می‌شود. انواع موتوری نیز خود به دسته‌هایی مانند باشگاهی، خانگی، مخصوص حیوانات خانگی و غیره تقسیم می­شوند. در بین انواع غیرموتوری‌ها مدل‌های تردمیل آبی از مشهورترین‌ها هستند که از مؤثرترین روش‌های هیدروتراپی به شمار می­آیند. همچنین وجود انواع دیگری مانند تردمیل‌های کوهنوردی، بیمارستانی و ضد جاذبه نشان از کاربردهای متفاوت این دستگاه هوازی و همچنین تنوع بسیار زیاد آن دارد.

جدای از تفکیک انواع این دستگاه بر اساس نوع، سایر تقسیم‌بندی‌های این دستگاه نیز شامل مدل‌های چندکاره و تک کاره است. انواع چندمنظوره این دستگاه اغلب برای استفاده در خانه تهیه می‌شوند. در مدل‌های چندکاره افراد می‌توانند فعالیت‌های ورزشی دیگری را به جز دویدن یا پیاده‌روی به این دستگاه اضافه کنند.

کدام نوع تردمیل برای خانه مناسب است؟

2

پاسخ به این سؤال علاوه بر تعداد اعضای خانواده بستگی به این دارد که چقدر فضای خانه را می‌توانید به دستگاه اختصاص دهید. اگر تعداد اعضای خانواده زیاد بوده یا فضای آن بزرگ است، در این صورت بهتر است از یک نوع تردمیل باشگاهی در خانه استفاده کنید. بااین‌حال، نوع خانگی برای یک ‌خانه یا آپارتمان استاندارد با جمعیت متوسط 4 نفر کافی است. تحمل وزن تردمیل‌های خانگی بین 110 تا 150 کیلوگرم متغیر است.

تردمیل مناسب برای باشگاه

هر چه بیشتر در زندگی پرمشغله و آشفته شهری غرق شویم و زمان بیشتری بی‌تحرک باشیم، بدنمان نیاز بیشتری به ورزش به‌خصوص از نوع هوازی خواهد داشت. ورزش آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد پیچیده و گران نیست و بسیاری از اوقات دویدن ساده برای تناسب‌اندام و احساس تازگی کافی است! تردمیل و الپتیکال  ازجمله پرکاربردترین لوازم ورزشی به شمار می‌روند که امروزه در اکثر باشگاه‌های ورزشی موجودند و می‌توانند به‌عنوان بهترین جایگزین دویدن در فضای آزاد در نظر گرفته شوند.

اگر توانایی مالی خرید تردمیل خانگی را ندارید، بهترین راه حل استفاده از تردمیل در باشگاه است. انجام منظم ورزش هوازی در محیط باشگاه علاوه بر بهبود سلامت و سرگرمی، باعث صرفه‌جویی در زمان و سرمایه شما می‌شود. البته اگر به‌اندازه انجام شود، زیرا کار کردن بیش از حد با این دستگاه نیز ممکن است باعث تنش بالای عضلات و درد در مفاصل شود.

تردمیل‌های باشگاهی و خانگی تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند که اولین مورد همان‌طور که قبلاً ذکر شد در موتور آن‌هاست. انواع باشگاهی با استفاده از موتورهای جریان متناوب، توان بیشتری تولید می‌کنند و مدل‌های خانگی با استفاده از موتورهای جریان مستقیم توان کمتری دارند. قدرت موتور به طور مستقیم بیش از سایر شاخص‌ها بر تحمل وزن تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل، تحمل وزن انواع تردمیل خانگی به‌طورکلی بسیار کمتر از انواع باشگاهی است. تحمل وزن انواع باشگاهی از 140 یا 150 شروع می‌شود و تا 200 کیلوگرم و بیشتر می‌رسد.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی رایج‌ترین انواع تردمیل پرداخته و ویژگی‌های هرکدام را برشمردیم. قبل از خرید تردمیل بهتر است ویژگی‌های هرکدام از انواع آن را بررسی کنید تا بسته به نیاز خود خرید موفق‌تری داشته و از مزایای انجام ورزش هوازی در خانه یا باشگاه با این دستگاه محبوب و حرفه‌ای بهره‌مند شوید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها