بالا بردن سرعت مودم در دو دقیقه!

کد خبر: 1186379
بالا بردن سرعت مودم در دو دقیقه!

اولین مبحثی که قصد داریم در آموزش بالا بردن سرعت اینترنت مورد بررسی قرار دهیم مربوط به مودم های adsl و vdsl است، همانطور که می‌دانید یکی از روش‌های بالا بردن سرعت اینترنت تغییر DNS می‌باشد به همین دلیل ما در این محتوا تصمیم داریم که DNS مودم را تغییر دهیم، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید ما مودم دی لینک را انتخاب کرده‌ایم،

این نکته را در نظر داشته باشید که برای تغییر dns در مودم دی لینک تنها کافی است بر روی گزینه Advanced که در قسمت بالا مشخص است کلیک کرده تا صفحه DNS setup باز شود. این نکته را در نظر داشته باشید که مسیر رسیدن به صفحه DNS در مودم‌ها متفاوت است برای مثال در مودم تی پی لینک باید به Interface Setup بروید و سپس بر روی گزینه DHCP کلیک کنید تا بتوانید DNS را تغییر دهید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید این دی ان اس ها به صورت اتوماتیک قرار داده شده‌اند اما شما باید دی ان اس ها را به صورت دستی وارد کنید. شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه می توان DNS را به صورت دستی وارد کرد؟ برای انجام این کار باید گزینه use the following DNS server addresses را فعال کنید، شایان ذکر است بدانید که با فعال کردن این گزینه امکان وارد کردن DNS به صورت دستی برای شما فراهم می‌شود. توجه داشته باشید که بعد از انجام این کا شاهد افزایش سرعت اینترنت در مودم ADSL و VDSL خواهید بود.

یکی از سریع‌ترین روش‌های اتصال به اینترنت برای کاربران خونگی و تجاری، راه‌اندازی اینترنت فیبر نوریه. در مقایسه‌ی مناطقی که ADSL و VDSL رو در ایران پوشش میدن، اینترنت فیبر نوری نواحی کمتری رو تحت پوشش داره.

در کابل‌های فیبر نوری، نور، حامل داده‌ است؛ همین موضوع باعث میشه نویزهایی که در کابل‌های مسی اختلال ایجاد می‌کنن و اصطکاکی که باعث کم شدن سرعت در اینترنت فیبر مسی میشه، در فیبر نوری  وجود نداشته باشه. اینترنت فیبر نوری، به سرعت یک گیگابیت بر ثانیه هم میرسه که در مقایسه با VDSL2 سرعت خیلی زیادیه.

مزایای اینترنت فیبر نوری

از جمله مزایایی که راه‌اندازی اینترنت فیبر نوری داره و میشه به اون‌ها اشاره کرد، عبارت‌اند از:

  1. نویز و اختلال بر اون تاثیری نداره.
  2. سرعت متقارن (سرعت آپلود و دانلود یکسان).
  3. عدم وابستگی  تجهیزات  فیبر نوری  به فاصله تا مرکز ارائه‌ی خدمات مخابراتی.
  4. طول عمر بسیار طولانی و استهلاک کم کابل‌ها.
  5. میشه هزاران کابل رو بدون مشکل کنار هم نصب کرد.

معایب راه اندازی اینترنت فیبر نوری

  1. در حال حاضر خیلی از مناطق پوشش داده نشدن.
  2. نیازمند کابل‌کشی متفاوت از کابل مسی هست.
  3. هزینه‌ی بالاتر به‌دلیل نیاز به تجهیزات خاص برای کاربران.
  4. نیازمند مودم GPON.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها