قبل از سفر خارجی استعلام ممنوع الخروجی چقدر لازم است؟

کد خبر: 1180728
قبل از سفر خارجی استعلام ممنوع الخروجی چقدر لازم است؟

برخی از افراد هنگام خروج از کشور متوجه می‌شوند که ممنوع‌الخروج از کشور هستند. این اتفاق ناخوشایند از بدترین تجربه‌های این افراد در طول زندگی است که از پرواز و برنامه‌های خود جا می‌مانند. برای اینکه با این تجربه‌های تلخ مواجه نشوید، لازم است قبل از خارج شدن از کشور یا بهتر بگوییم قبل از رزرو بلیت هواپیما استعلام ممنوع‌الخروجی خود را بگیرید. در گذشته این استعلام و پرداخت عوارض کار پردردسری بود اما این روزها به سادگی انجام می‌شود. در این مطلب شما با جدیدترین روش‌ها برای این کار آشنا می‌شوید.

دغدغه‌های سفر به خارج از کشور

هر فردی در سفر به کشورهای خارجی تجربه‌های جدیدی کسب می‌کند و با زیبایی‌های خاصی آشنا می‌شود. در عوض برای رسیدن به این زیبایی‌ها و تجربه‌ها باید برخی از سختی‌های سفر را به جان خرید. در این مسیر هر فرد با توجه به سوابق خود ممکن است با موانع زیادی مواجه شوند و یا برخی از افراد به دلیل بی‌توجهی به تمدید مدارک و ... دچار مشکل می‌شوند. حتما می‌دانید که پرداخت عوارض خروج از کشور نیز الزامی است و باید به این مورد نیز توجه داشت. در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره می‌کنیم که شما حواستان جمع باشد تا با آن‌ها مواجه نشوید.

بررسی اعتبار گذرنامه

همان‌طور که می‌دانید در کنار مدارک شناسایی مانند کارت ملی، گذرنامه از اساسی‌ترین مدارک برای خروج از کشور است.  تجربه نشان داده است که برخی از افراد سهل‌انگار اعتبار گذرنامه را چک نمی‌کنند. در صورتی که پاسپورت شما اعتبار ندارد، باید برای تمدید آن اقدام کنید و به نزدیک‌ترین پلیس +10 مراجعه کنید. این اولین مسئله‌ای است که باید برای سفر به خارج بررسی کنید و کارهای مربوط به آن را انجام دهید. صبر کنید هنوز اقداماتی مانند پرداخت عوارض خروج از کشور و ... مانده است.

2

استعلام ممنوع الخروجی

یکی از قوانینی که شما تا خودتان پیگیر نشوید از آن بی‌اطلاع خواهید بود، ممنوعیت خروجتان از کشور است. دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد و شما باید حواستان باشد تا با این مشکل مواجه نشوید. 4 دلیل کلی برای ممنوع شدن یک فرد برای خروج از کشور وجود دارد که می‌توان به مشکلات مربوط به سازمان دارایی، علل مالیاتی، کیفری و قضایی اشاره کرد.

اگر شما تحت سرپرستی یک فرد هستید، اجازه او برای خارج شدن شما از کشور الزامی است. به عنوان مثال زنان متاهل باید از همسران خود اجازه خروج داشته باشند و این کار در دفترخانه‌های رسمی باید انجام شود. اگر این اجازه صادر نشود، زنان متاهل نمی‌توانند به کشورهای خارجی سفر کنند.

در برخی موارد مانند سوء شهرت، دزدی و کلاه‌برداری قوه قضاییه می‌تواند مانع خروج شما از کشور شود. افرادی که با خروج از کشور به منافع ملی ضرر خواهند زد نیز ممنوع‌الخروج می‌شوند. یکی دیگر از دلایلی که برخی از افراد نمی‌توانند از کشور بیرون بروند، داشتن بدهی دارایی می‌باشد.

 

عوارض خروج از کشور

هر فردی که می‌خواهد از کشور خارج شود، باید عوارضی https://top.ir/toll  را به دولت پرداخت کند. شاید شما فکر می‌کنید که عوارض را تنها باید به شهرداری پرداخت کنید. جالب است بدانید که تا قبل از سال 1398 همین عوارض خروج از کشور به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شد، اما پس از آن این مبلغ به حساب دولت واریز شد. دولت مقداری از این مبلغ را برای سازمان گردشگری و بخش دیگر را برای بهسازی روستاهای مرزی اختصاص می‌دهد.

سوالی که در ذهن اکثر افراد وجود دارد این است که مبلغ این عوارض چقدر است؟ در سال 1400 افرادی که برای اولین بار به سفر خارجی می‌رفتند 400 هزار تومان عوارضی پرداخت و در دومین سفر 600 هزار تومان به حساب دولت واریز می‌کردند. در سومین سفر نیز این مبلغ به 800 هزار تومان می‌رسید. با این حال زائرین حج تمتع و عمره در اولین سفر مبلغ 132 هزار تومان عوارض می‌دادند.

با اینکه امسال پیش‌بینی درآمد بسیار زیادتر از سال قبل است، اما هنوز برای سفر اولی‌ها 400 هزار تومان عوارضی اخذ می‌شود.

مرجعی کامل برای تجربه سفر خارج از کشور

بدون شک کارهای مختلفی که در این سفر برایتان وجود دارد، کمی دل‌شوره ایجاد کرده، اما نباید نگران این موارد باشید. این روزها اکثر کارها را می‌توان با استفاده از تلفن همراه و نرم‌افزارهای آن انجام داد. سوپر اپلیکیشن تاپ یک مرجع کامل برای تجربه سفر خارج از کشور است؛ چراکه خدماتی نظیر استعلام تاریخ اعتبار گذرنامه، خرید بلیت هواپیما خارجی، رزرو هتل خارج از کشور، تورهای خارجی و استعلام ممنوع الخروجی در آن ارائه می‌شود.

به‌زودی پرداخت عوارض خروج از کشور نیز در این اپلیکیشن قدرتمند فراهم می‌شود تا شما تنها با ورود به همین برنامه تمام کارهای سفر خود را در آن انجام دهید.

3

تاپ سوپر اپلیکیشن قدرتمند

شاید شما در تلفن همراه خود برنامه‌های متعددی را نصب کرده‌اید تا به کمک هرکدام یکی از کارهای خود را انجام دهید. این کار حجم زیادی از حافظه گوشی شما را می‌گیرد و یک بی‌نظمی در صفحه ایجاد می‌کند. شما با نصب سوپر اپلیکیشن تاپ از تمام برنامه‌های دیگر بی‌نیاز خواهید شد.

در تاپ 73 سرویس کاربردی وجود دارد و همه فعالیت‌ها زیر نظر پلیس فتا انجام می‌شود. تاپ قدرت خود را از بانک پارسیان گرفته و کسانی که در این بانک حساب دارند، می‌توانند از همراه بانک آن در این برنامه استفاده کنند. برای کارت به کارت، ثبت چک صیادی، پرداخت خلافی، عوارض آزادراهی و ... شما می‌توانید از تاپ کمک بگیرید.

جمع بندی

دغدغه‌های زیادی در سفر خارجی وجود دارد که از جمله آن‌ها بررسی اعتبار گذرنامه، استعلام ممنوع الخروجی و پرداخت عوارض خروج از کشور است. در این مطلب شما با کم و کیف این دغدغه‌ها و راهکاری برای حل آن‌ها آشنا شدید. برای تمدید اعتبار گذرنامه لازم است به پلیس +10 مراجعه کنید اما استعلام آن از طریق اپلیکیشن نیز ممکن است.

شما با سوپر اپلیکیشن تاپ می‌توانید تمام خدمات مربوط به سفر خارجی اعم از استعلام تاریخ اعتبار گذرنامه، خرید بلیت هواپیما خارجی، رزرو هتل خارج از کشور، تورهای خارجی و استعلام ممنوع الخروجی خود را انجام دهید. با نصب تاپ می‌توانید از 73 سرویس کاربردی بهره‌مند شوید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها