5 چوب مقاوم در برابر موریانه

کد خبر: 1178403
5 چوب مقاوم در برابر موریانه

پیدا کردن موریانه ها در خانه مسئله مهمی است؛ زیرا به مرور زمان صدماتی را به خانه وارد می کنند که در بسیاری از موارد هزینه های آن قابل جبران نیست. بنابراین برای جلوگیری از این امر هنگام خرید وسایل چوبی و ساخت خانه خود، گونه های چوبی مقاوم در برابر موریانه را انتخاب کنید.

انواع چوب ضد موریانه

انواع خاصی از چوب وجود دارد که اگر موریانه با آنها مواجه شود از خوردن آن اجتناب می کند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم هنگام ساختن خانه یا خرید مبلمان خود چوب های مقاوم در برابر موریانه را انتخاب می کنند. اما وقتی نوبت به یافتن محصولات چوبی مقاوم در برابر موریانه می رسد، گزینه های مختلفی وجود دارد؛ زیرا برخی از این مواد در طبیعت یافت می شوند و برخی دیگر با فرآیندهای صنعتی ساخته می شوند. در ادامه به معرفی انواع چوب ضد موریانه می پردازیم.

1.چوب نرم

مرکزی‌ترین بافت داخلی درخت را که به عنوان چوب نرم شناخته می‌شود، قلب چوب می‌نامند. این نوع چوب نسبت به مابقی الوارها سخت تر، متراکم تر و در برابر پوسیدگی مقاومت بالایی دارد که این امر باعث شده موریانه نتواند به راحتی به این ماده ضخیم آسیبی وارد کند. بنابراین، بسیاری از افرادی که تصمیم به ساخت یک خانه جدید می‌گیرند، برای جلوگیری از این امر، الوارهای درجه یک چوب نرم را انتخاب می کنند.

2.چوب تحت فشار

چوب راش

 وقتی چوب به طور طبیعی پوسیده می شود، محلی برای موریانه ها ایجاد می کند؛ اما چوبی که مقاومت آن هنگام ساخت در برابر پوسیدگی در نظر گرفته شود، احتمال کمتری دارد که توسط موریانه ها خورده شود. به همین دلیل است که چوب های تحت فشار در بین افراد و تولید کنندگان محبوب شده است؛ زیرا به این نوع چوب ها نگهدارنده های شیمیایی تزریق می شود تا در برابر پوسیدگی و نفوذ حشرات کمک کند.

این چوب اغلب در قسمت‌هایی از خانه که با زمین در تماس هستند مانند عرشه‌ها، دیوارهای زیرزمین، ستون‌های حصار و بسیاری از سازه‌های بیرونی یافت می‌شود. اگرچه این ماده نوعی چوب مقاوم در برابر موریانه است، اما آنها می توانند به الوارهای تحت فشار هم آسیب بزنند. این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که در طول ساخت و ساز چوب مرطوب شود و شروع به پوسیدگی کند.

3.چوب ساج

طبق تحقیقات انجام شده، چوب ساج برای موریانه ها جذاب نبوده و تمایلی به خوردن آنها ندارند. علاوه بر این، این گونه الوار به دلیل استحکام و مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی مورد توجه افراد قرار گرفته و به همین دلیل قیمت بالایی دارد.

4.چوب راش

چوب تولید شده از درخت راش، به دلیل مقاومت بالا، برای تولید وسایلی مانند مبل،MDF، دسته ابزار، تخته سه لایی و .. مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، از این چوب برای ساخت ابزار آلات موسیقی مانند پیانو و طبل نیز استفاده می شود. چوب راش پس از برش، در مقابل رطوبت و عوامل محیطی مقاوم نبوده و به همین دلیل است که برای استفاده در فضاهای باز انتخاب مناسبی نیست و می تواند محیطی برای رشد موریانه ها باشد؛ اما می توان برای زیباسازی سبک های دکوراسیون داخلی از آن استفاده کرد.

5.چوب سدر

پلای وود

سدر به عنوان یک چوب طبیعی بادوام و مقاوم در برابر موریانه در نظر گرفته شده است؛ زیرا این نوع الوار برای موریانه ها سمی است. این ویژگی در چوب سدر باعث شده که برای ساخت تخته های چند لایی از این نوع چوب استفاده کنند؛ زیرا از این نوع تخته در بسیاری از موارد همچون ساخت کابینت، تخت، مبلمان و به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می شود. علاوه بر سمی بودن چوب سدر، برای مقاومت بیشتر تخته سه لایی از گلولین که حاوی مواد شیمیایی فرموله شده ای است برای تقویت تخته سه لا در برابر موریانه و حشرات استفاده می کنند.

اما نکته قابل توجه در این است که باید این محصول چوبی را از مراکز معتبر همچون مدحت وود تهیه کنید تا این محصول به درستی در برابر موریانه محافظت شده باشد. این مجموعه در چندین سال اخیر اقدام به واردات عمده انواع پلای وود یا همان تخته چندلایی و چوب‌های صنایع مختلف در ضخامت و ابعاد گوناگون از کشورهای روسیه، ترکیه، مالزی و چین نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت تخته چند لایه و خرید آن به مجموعه این سایت به نشانی https://medhatwood.com/ مراجعه نمایید.

کدام چوب در برابر موریانه دوام بیشتری دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، چوب های مختلفی در بازار تولید می شود که در برابر موریانه مقاومت بالایی دارند، اما در نهایت در صورت نگهداری نادرست و کیفیت نامطلوب به مرور زمان وسایل شما دچار موریانه می شوند. به خاطر داشته باشید که این لیست جامعی از مواد چوبی با ویژگی های مقاوم در برابر موریانه نیست. نوع چوبی که باید تهیه کنید به بودجه شما، مکان استفاده، در دسترس بودن مواد مناسب و انواع خاصی از موریانه های موجود در منطقه شما بستگی دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها