برندینگ چیست؟ چه اهمیتی در کسب و کار دارد؟

کد خبر: 1173967
برندینگ چیست؟ چه اهمیتی در کسب و کار دارد؟

اکثر افراد، تصور می‌کنند که برندینگ و بازاریابی یکسان هستند. هرچند هر دوی این مسائل ریشه مشترک دارند، ولی در بسیاری از موارد متفاوت‌اند. برندینگ در موفقیت یک کسب‌و‌کار بسیار پر‌اهمیت است. شاید فکر کنید که برند فقط شامل رنگ و لوگوی بیزینس شما می‌شود. در‌واقع برندینگ به کسب‌و‌کار شما شخصیت می‌بخشد. برندینگ همیشه بخش مهمی از کسب‌و‌کار بوده است، ولی اکنون اهمیت و نقش آن در موفقیت کسب‌و‌کار‌های مختلف، بیشتر نمود می‌کند. پس اگر قصد دارید پاسخ سوال «برندینگ چیست» را بیابید و انواع روش‌های آن را بشناسید، این مقاله برای شما نوشته شده است. 

استراتژی برندینگ چیست؟ شناساندن کسب‌و‌کار به جامعه هدف

رقابت در حوزه‌های مختلف کسب‌و‌کار، این الزام را ایجاد کرده است تا برای جلب نظر مشتریان و دیده‌شدن در بازار پر‌رقابت، از روش‌های مختلفی استفاده شود. ساخت شخصیت قوی کسب‌و‌کار برای پیروزی در این نبرد پر‌رقابت، به صرف هزینه و سرمایه‌گذاری نیاز دارد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شروع این فرایند، ایجاد سایت با فروشگاه ساز اینترنتی است. اگر یک فروشگاه آنلاین هستید، از امکانات جدید برای برندینگ، غافل نشوید. اولین و بزرگ‌ترین نیاز برندینگ، معرفی کسب‌و‌کار و شناساندن ویژگی‌های بیزینس به جامعه بیشتری از مشتریان است. هیچ کسب‌و‌کاری بدون برند‌سازی و استراتژی مناسب، نمی‌تواند در ذهن مخاطب برای مدت زمان طولانی، باقی بماند. 

 

2

اهمیت برندینگ چیست؟ پایه و فونداسیون جلب اعتماد مخاطب

آیا می‌دانید هدف اصلی برندینگ چیست؟ هدف اصلی برندینگ در هدف بیزینس‌ها نهفته است. کسب‌و‌کار‌های مختلف، قصد دارند تا با جلب اعتماد مخاطب فروش خود را افزایش دهند. ولی این‌کار، اصلاً ساده نخواهد بود. اگر جزو کسب‌و‌کار‌هایی هستید که فاکتور‌های مهم یک استراتژی برندینگ را ندارید، باید گفت که حتی مسیر سخت‌تری را نیز در پیش دارید. یعنی اگر از متخصص بازاریابی و برندینگ برای کسب‌و‌کار خود استفاده نمی‌کنید، پس باید منتظر عواقب آن نیز باشید. برخی از مدیران با تصور بالا بودن قیمت طراحی سایت فروشگاهی یا سایر خدمات مارکتینگ، از آن صرف‌نظر می‌کنند. ولی باید بدانید که همین تصمیم، شروع نزول کسب‌وکار شما در بازار‌های رقابتی است. 

اگر خود را جای یک مشتری بگذارید، بین یک کسب‌و‌کار بی‌‌نام و نشان و بی‌هویت و کسب‌و‌کاری که برای برندینگ خود هزینه‌های بالایی را صرف کرده، کدام را انتخاب خواهید کرد؟ پس در واقع، با پرداخت هزینه برای برندینگ، جدیت بیزینس خود را به مخاطب نشان می‌دهید و برای جلب اعتماد او تلاش می‌کنید. 

جذب مخاطب بیشتر با استراتژی برندینگ دقیق 

پایه و اساس تبلیغات برای جذب مخاطب، برندینگ است. اگر کسب‌و‌کار شما، برندینگ واضح و شفافی نداشته باشد، در تبلیغات نیز موفق نخواهد بود. هنگامی که قصد تبلیغ بیزینس خود را دارید، باید اصول برندینگ را رعایت کرده باشید تا شخصیت، هدف و ماهیت برند شما کاملاً واضح و مشخص شود. ولی اگر زمان مورد‌نیاز را برای این موارد صرف نکرده باشید، در میدان عمل به مشکل برخواهید خورد. در‌واقع می‌توان گفت که بدون یک استراتژی برندینگ، بسیاری از فرصت‌های طلایی اعتماد‌سازی و جذب مخاطب را از دست خواهید داد. 

برای مثال، برخی از کسب‌و‌کار‌ها بین‌المللی هستند و خدمات خود را به افراد خاص در سطح دنیا عرضه می‌کنند. و برخی دیگر نیز مخاطبان خاص در ایران دارند. کاری که می‌توان برای تعیین جامعه هدف انجام داد، تعیین دامنه سایت است. سایت‌هایی که جامعه هدف آن‌ها فقط در ایران هستند، با ساخت سایت ir، می‌توانند این موضوع را نشان دهند.  

فروش بیشتر با جذب مخاطب از طریق برندینگ

وقتی که مخاطب با برند شما آشنا می‌شود و داستان محصولات یا خدمات بیزینس در ذهن او نقش می‌بندد، هنگام خرید محصولی، از بین کسب‌و‌کار‌های مشابه، برند واضح و جذاب شما را انتخاب خواهد کرد. در این‌جا، نقش برندینگ به هدف خود دست یافته و فروش اتفاق می‌افتد. در‌صورتی‌که بعد از فروش نیز ارتباط خود را با مشتری حفظ کنید، رضایت او را افزایش خواهید داد و نتیجه آن، چیزی جز فروش بیشتر نیست. 

 

3

افزایش ارزشمندی در سازمان و بین کارمندان

ارزش برندینگ فقط در جذب مخاطب و مشتری نیست؛ بلکه باعث ارزش‌آفرینی در بین کارمندان و سازمان نیز می‌شود. به‌عنوان یک مدیر هوشمند، می‌دانید که حس خوب کارمند شما در کار باعث افزایش بازده و بهبود عملکرد او خواهد شد. نتیجه این مورد، چیزی جز موفقیت بیشتر کسب‌و‌کار شما نخواهد بود. شاید از خود بپرسید، برندینگ چیست و چطور روی عملکرد کارکنان تاثیر می‌گذارد؛ در‌واقع، هر شخصی، احساس ارزشمندی را دوست دارد.

با فعالیت در یک بیزینس موفق، این احساس افزایش می‌یابد و علاوه‌بر آن، احساس مفید‌بودن نیز خواهد داشت. یعنی حضور او در شرکتی که بسیاری از افراد آن را می‌شناسند، معمولا با احساس بسیار خوبی همراه است. پس همان‌طور‌که می‌توانید از تاثیر برندینگ در جذب مشتری استفاده کنید، از آن برای ایجاد انگیزه در تیم خود نیز بهره خواهید برد. اگر بتوانید با ایجاد حس خاص‌بودن از طریق برندینگ به کارمندان خود انگیزه دهید، باید خیلی زود منتظر نتایج حیرت‌آور آن باشید. 

با ساخت سایت اینترنتی اختصاصی با شاپفا، اولین گام برندینگ را محکم بردارید

در این مقاله، به سوال «برندینگ چیست؟» پاسخ کاملی دادیم. اهمیت برندینگ در دنیای پر‌رقابت امروزه، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. همه کسب‌و‌کار‌های موفق دنیا، حتی بعد از شناخته‌شدن، باز هم برای برندینگ خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. زیرا نقش آن را در موفقیت خود متوجه شده‌اند. پس اگر شما نیز قصد الگو‌برداری از بیزینس‌های موفق دنیا را دارید، باید به استراتژی برندینگ کسب‌و‌کار خود، بیش از قبل توجه کنید. طراحی لوگو و رنگ سازمانی، تنها اقدامات لازم برای برندینگ نیستند. ساخت سایت فروشگاهی، اولین قدم برای نشان‌دادن هویت کسب‌و‌کار شما محسوب می‌شود. 

فروشگاه‌ساز اینترنتی شاپفا به نشانی shopfa.com، این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید سایت خود را با امکانات متنوع و با قیمتی مناسب راه‌اندازی کنید. شما می‌توانید با شماره 67954_021 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان شاپفا بهره‌مند شوید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها